Цілі:
Тип уроку: урок-гра.
Обладнання та наочність:дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація;
Програмне забезпечення: Середовище програмування Scratch, MS PowerPoint.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Мотивацій навчальної діяльності
IІІ. Формування й закріплення основних умінь та навичок
Познайомимося з Рудим котом? (Презентація. Слайд 2)
2) Інструктаж учителя.
1 завдання. Зібрати рюкзак в дорогу. (Презентація. Слайд 3-5)
Після кожного виконаного завдання необхідно натискати на кнопки "Готово" або "Далі". Якщо діти працюють індивідуально за комп'ютерами, то треба пояснити, що користуватися клавішами переміщення не рекомендується.
2 завдання. Ліс Алгоритмів (Презентація. Слайд 7-8)
На цьому етапі дітям необхідно дати визначення поняття "алгоритм".
3 завдання. Річка «Властивості алгоритмів» (Презентація. Слайд 9-10)
4 завдання. Оазис середовища програмування Scratch (Презентація. Слайд 11-18).
На цьому етапі учням треба відповісти на 5 запитань. Натискаючи на рослини і мешканців пустелі, можна відкривати запитання і давати відповідь на них.
5 завдання. Болото костюмів і сцен (Презентація. Слайд 19-23)
На цьому етапі передбачається робота кожного учня за комп’ютером. Повторення правил техніки безпеки. Учитель повинен коригувати роботу учнів за допомогою навідних запитань, підтримувати ігрову атмосферу в класі.
6 завдання. Лабіринт розгалужень (Презентація. Слайд 24-25)
На цьому етапі продовжується робота учнів за комп’ютерами, учні удосконалюють власні вміння створювати програми у середовищі Скретч з використанням алгоритмів із розгалуженнями. Учитель повинен коригувати роботу учнів за допомогою навідних запитань, підтримувати ігрову атмосферу в класі.
Дітям потрібно скласти програму для проходження алгоритму у середовищі Скретч, попередньо завантаживши початкові умови з файлу <dodatok 2>.
Фізкультхвилинка (Презентація. Слайд 26)
6 завдання. Гори лінійного алгоритму (Презентація. Слайд 27-31)
Цей етап складається з двох підпунктів, пов'язаних з лінійними алгоритмами.
Питання 6.1. Зроби бутерброд.
Дітям необхідно скласти з наявних продуктів бутерброд.
Питання 6.2. Який алгоритм?
7 завдання. Гори циклічного алгоритму (Презентація. Слайд 32-34)
В цьому завданні учням, використовуючи блок-схему, необхідно скласти алгоритм побудови мосту.
8 завдання. Луги анімації (Презентація. Слайд 35-39)
Завдання складається з двох підпунктів.
Питання 8.1. Що таке анімація?
Діти дають визначення поняття "анімація", обираючи потрібну відповідь серед перерахованих на слайді.
Питання 8.2. Складання програми в середовищі програмування Scratch.
Дітям необхідно скласти програму руху торнадо, попередньо завантаживши початкові умови з файлу <dodatok 3>.
(Презентація. Слайд 40-43)
ІV. Підсумки уроку
Вправа «Пакуємо валізи» (слайд 44)
V. Домашнє завдання
Презентація. Слайд 45.
VІ. Оцінювання роботи учнів.