Конспект уроку з теми "Ділення з остачею" для 5 класу НУШ

Про матеріал
Конспект уроку з теми "Ділення з остачею" для 5 класу НУШ • Ознайомити учнів з поняттям ділення з остачею. • Навчити учнів виконувати ділення з остачею. • Розвивати математичне мислення, увагу та навички розв'язання задач.  Що таке ділення? Які є основні компоненти ділення? (ділене, дільник, частка).  Пригадайте випадки, коли число ділиться націло, а коли — ні. o Розв'язання простих прикладів ділення, де числа діляться націло та з остачею  Пояснити, що таке ділення з остачею: коли не всі предмети можна рівномірно поділити, частина залишиться (остача).  Приклад на дошці: 15 : 4 = 3 і остача 3, тому що 3×4=123 \times 4 = 123×4=12, а 15−12=315 - 12 = 315−12=3.  Формула: якщо ділене aaa, дільник bbb, частка qqq, а остача rrr, то: a=b×q+ra = b \times q + ra=b×q+r, де r
Перегляд файлу

Конспект уроку з теми "Ділення з остачею" для 5 класу НУШ

Тема уроку: Ділення з остачею

Мета уроку:

  • Ознайомити учнів з поняттям ділення з остачею.
  • Навчити учнів виконувати ділення з остачею.
  • Розвивати математичне мислення, увагу та навички розв'язання задач.

Обладнання:

  • Підручник, робочий зошит.
  • Презентація, маркери, магнітна дошка.
  • Картки із завданнями для практичних вправ.

Хід уроку:

  1. Організаційний момент (2 хвилини):
    • Привітання.
    • Перевірка готовності учнів до уроку.
    • Позитивний настрій на роботу.
  2. Актуалізація знань (5 хвилин):
    • Бесіда з учнями:
      • Що таке ділення? Які є основні компоненти ділення? (ділене, дільник, частка).
      • Пригадайте випадки, коли число ділиться націло, а коли — ні.
    • Розв'язання простих прикладів ділення, де числа діляться націло та з остачею, наприклад:
      • 12 : 3 = 4 (націло)
      • 13 : 4 = 3 (остача 1)
  3. Оголошення теми уроку (3 хвилини):
    • Сьогодні ми будемо вчитися виконувати ділення з остачею.
    • Запис теми уроку у зошити.
  4. Пояснення нового матеріалу (15 хвилин):
    • Пояснення поняття остачі:
      • Пояснити, що таке ділення з остачею: коли не всі предмети можна рівномірно поділити, частина залишиться (остача).
      • Приклад на дошці: 15 : 4 = 3 і остача 3, тому що 3×4=123 \times 4 = 123×4=12, а 15−12=315 - 12 = 315−12=3.
      • Формула: якщо ділене aaa, дільник bbb, частка qqq, а остача rrr, то: a=b×q+ra = b \times q + ra=b×q+r, де r<br < br<b.
      • Практичні приклади для розв'язання разом з учнями: 17 : 5, 23 : 6.
  5. Первинне закріплення (10 хвилин):

Вправа 1: Розв'яжіть завдання на дошці разом з учнями.

  • Приклади: 22 : 5, 19 : 4, 30 : 7.
  • Обговорення кожного прикладу: знайти частку та остачу, записати відповідь.

Вправа 2 Прості приклади на ділення з остачею:

  • 18 : 5 = ? (Знайти частку та остачу)
  • 27 : 4 = ?
  • 35 : 6 = ?
  • 43 : 7 = ?
  • 52 : 9 = ?

Вправа 3. Завдання на знаходження остачі:

  • Знайдіть остачу від ділення:
    • 25 : 4
    • 38 : 7
    • 41 : 8
    • 64 : 5
    • 55 : 6

Вправа 4. Завдання на перевірку:

  • Дано вирази: 14 : 3 = 4 (остача 2), 20 : 6 = 3 (остача 2). Чи правильно знайдено частку та остачу? Поясніть.
  • Знайдіть помилку: 30 : 7 = 4 (остача 2). Правильна відповідь: ________

Вправа 5. Завдання з практичним змістом:

  • У саду росте 29 яблунь, і їх потрібно посадити у рядки по 4. Скільки рядків можна утворити, і скільки дерев залишиться?
  • На футбольний турнір приїхали 26 команд. Їх потрібно розподілити на групи по 5 команд. Скільки груп буде, і скільки команд залишиться без групи?
  • У шкільній їдальні є 34 яблука, і їх треба роздати учням по 6 яблук. Скільки учнів отримає яблука, і скільки яблук залишиться?

Вправа 6. Завдання на знаходження всіх компонентів ділення:

  • Заповніть пропуски:
    • 19 : 4 = ____ (остача ____)
    • 45 : 8 = ____ (остача ____)
    • 32 : 5 = ____ (остача ____)
  1. Фізкультхвилинка (3 хвилини):
    • Легка зарядка, щоб зняти напругу та підвищити концентрацію.
  2. Самостійна робота учнів (10 хвилин):
    • Завдання у робочих зошитах або на картках:
      • 26 : 6, 31 : 4, 45 : 8, 27 : 5.
    • Вчитель перевіряє виконання завдань, допомагає у разі потреби.
  3. Підсумок уроку (5 хвилин):
    • Обговорення: що таке ділення з остачею? Який основний принцип?
    • Похвала за активність та правильні відповіді.
  4. Домашнє завдання (2 хвилини):
    • Завдання з підручника (приклади для самостійного розв'язання).
    • Підготувати кілька прикладів з життя, де можна застосувати ділення з остачею (наприклад, розподіл яблук між друзями).

Оцінювання:

  • Активність на уроці, правильність виконаних завдань.

Примітка для вчителя:

  • Стежити за тим, щоб учні чітко розуміли зв'язок між діленим, дільником, часткою та остачею.
  • Підтримувати інтерес до теми за допомогою практичних прикладів.

 

docx
Додано
2 листопада
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку