Конспект уроку за темою "Рівняння"

Про матеріал
Тема "Рівняння" має потужну силу у вивченні математики, тому я хочу поділитися своєю розробкою при вивчені її у 5 класі. Вважаю, вона стане кожному у нагоді.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА, 5 клас

УРОК № ____                                                                              Дата  ________

 

Тема. Рівняння

Мета: формувати поняття рівняння, кореня рівняння (розв'язку); вироблення навичок розв'язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання; розвивати логічне та конкретне мислення; виховувати культуру мовлення, послідовність дій.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Метод викладання: проблемно – інформаційний.

Домашнє завдання: § 2, п. 10, №№ 283; 285 (1, 3); 287 (1, 2,4); 292.

 

Хід уроку

 

I.  Орг. момент

ІІ.  Актуалізація опорних знань

Запитання до класу

1.   До якого числа треба додати 27, щоб отримати 50? Як знайти це число?

(х + 27 = 50; х = 50 – 27; х = 23)

2.   Від якого числа треба відняти 17, щоб отримати 63? Як знайти це невідоме число? (х – 17 = 63; х = 63 + 17; х = 80)

3.   Яке число треба відняти від 100, щоб отримати 35? Як знайти це число? (80 – а = 35; а = 80 – 35; а = 45)

4.   Прочитайте вираз, використовуючи слова «сума», «різниця»:

1) х + 34;   2) х – 54;   3) 206 – у;   4) (134 + х) – 583;

5) (х – 506) + 215;   6) (942 – а) – 126;  7) 475 – (х – 671);   8) 987 – (х + 364).

 

IІI. Формування знань

На основі розв'язаних усних вправ (невідомий шуканий компонент дії позначали буквами х, у, а) сформулювати поняття рівняння як рівності, в якій невідоме число позначене буквою.

Рівняння

х + 78 = 100; х – 34 = 82 – рівняння;

х + 78 = 100; х = 22 — корінь, бо 22 + 78 = 100 — правильна рівність.

х = 23 — не є коренем, бо 23 + 78 = 100 — неправильна рівність.

Розв'язання рівнянь

1) https://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics5/mathematics5.files/image068.gif,              х = 100 – 78;

2) https://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics5/mathematics5.files/image069.gif,         х = 82 + 34;

3) https://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics5/mathematics5.files/image070.gif,         х = 108 – 96.

Звернуть увагу на те, що якщо замість якого-небудь компонента додавання або віднімання поставити не число, а вираз, то названі правила треба буде застосувати не один раз.

Розбиремо  за підручником розв'язання рівнянь такого вигляду (приклад 4 і 5 п. 10, с. 75).

На закріплення розібраних понять (корінь рівняння тощо) учні виконують усно № 281, 282.

 

IV. Вироблення навичок

Для успішного оволодіння навичками розв'язування рівнянь  обов'язково треба формування правил знаходження невідомих компонентів дій.

Для фронтальної роботи пропонується № 284, 286 (1-6) і додаткові задачі 1 і 2.

Додатково

1.   Знайдіть різницю коренів рівнянь:

1) (х + 320) – 243 = 454 і 912 – (р + 39) = 625;

2) (x – 120) – 763 = 610 і (1900 – k) – 279 = 1268.

2.   1) На автостанції було х машин. Коли з неї поїхали 27 машин і приїхали 19, то стало 63 машини. Скільки машин було на автостанції спочатку?

2) Якщо до числа а додати 13, то ця сума на 27 буде менша за число 50. Знайдіть а.

 

V. Підсумок уроку

Давайте  ще раз нагадуєм  зміст основних понять уроку (рівняння, корінь рівняння) та розмалюємо цього гарнесенького папугу.

Картинки по запросу математические раскраски 5 класс

docx
Додано
30 квітня
Переглядів
156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку