Конспект уроку "Знаходження дробу від числа та числа за його дробом"

Про матеріал
Урок розроблений, щоб: - вдосконалити навички застосування правил знаходження дробу від числа та числа за значенням його дробу; навчити правильно визначати відповідний тип задачі; - розвивати фінансову грамотність, сприймаючи і перетворюючи інформацію, що стосується фінансової грамотності; соціальну компетентність, організувавши роботу в команді, де кожен учень вносить свою частку для розв’язання завдання чи проблемної ситуації; математичну компетентність, обираючи і досліджуючи найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ, інтерпретуючи та оцінюючи результати; - виховувати уважність, працьовитість та наполегливість.
Перегляд файлу

Урок 5

Тема: Знаходження дробу від числа. Знаходження числа за значенням його дробу.

Мета: 

  • вдосконалити навички застосування правил знаходження дробу від числа та числа за значенням його дробу; навчити правильно визначати відповідний тип задачі;
  • розвивати фінансову грамотність, сприймаючи і перетворюючи інформацію, що стосується фінансової грамотності; соціальну компетентність, організувавши роботу в команді, де кожен учень вносить свою частку для розв’язання завдання чи проблемної ситуації; математичну компетентність, обираючи і досліджуючи найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ, інтерпретуючи та оцінюючи результати;
  • виховувати уважність, працьовитість та наполегливість.

Обладнання: ноутбук, ілюстративний матеріал, картки із завданнями.

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань

   1) Бесіда про дроби

  1. – На скільки частин поділене коло?
  2. – Як можна записати це дробом?
  3. – Якщо я візьму 2 частини, то отримаю…
  4. – Що ви можете сказати про дріб 4/8 та 1/2. Обгрунтуйте.
  5. – На що вказує чисельник?
  6. – На що вказує знаменник?

2) Усний рахунок.  (Завдання на картках)

– Продовжуємо урок усним рахунком. Але він буде незвичайним. Ви маєте обчислити ланцюжки усно, а відповіді записати в рядочок через клітинку.

7300 : 100 – 50 = 23

999900 * 0 +1 = 1

10900 : 100 – 88 = 21

239900 : 239900 + 10 = 11

20 – 2000 : 1000 = 18

13 – 200 : 100 = 11

23, 1, 21, 11, 18, 11.

– Зачитайте відповіді.

2. Робота в парах.

Працюємо в парах. Кожен з вас із сусідом по парті знаходить:

  1/4 від 320.

  2/5 від 100 .

– Ціна за 1 кг цукерок 110 грн. Ціна за 1 кг печива на половину менша? Яка ціна печива?

– Довжина дороги по якій Інна йде до школи 30 м. ЇЇ розділили на 3 частини. Яка довжина однієї частини?

– Щоб купити 1 вазу, потрібно заплатити 50 грн. Через те, що в Україні йде війна, ціни на товар постійно збільшуються. І на думку маркетологів, через один місяць за цю вазу потрібно буде заплатити наполовину більше. Яка буде нова ціна вази?

– Знайдіть 3/5 від 150, 80, 40.

IV. Повідомлення теми і мети уроку

Як ви побачили, що у кожному завданні зустрічаються дроби. Тому ми на сьогоднішньому закріпимо ваші знання щодо знаходження дробу від числа та числа за його дробом.

V. Вивчення нового матеріалу

- Ми з вами порівнювали дроби із однаковими знаменниками. А сьогодні пригадаємо, як порівнювати дроби з однаковими чисельниками.

1. Порівняння дробів

1/3   1/8,

¼   1/7,

1/5    ½,

2/6   5/6,

3/8     6/8

2. Розв’язування задач

- У початкових класах ви розв’язували задачі на знаходження дробу від числа та числа за його дробом. Отже, пригадуємо:

 

Задача 1.

У магазині в понеділок було 60 зошитів. З них 2/6 продали. Скільки зошитів залишилось?

Задача 2.

У старшій школі навчається 80 учнів. 5/8 від всіх учнів – це хлопці. Скільки дівчат у старшій школі?

Задача 3.

За підручник з математики заплатили 90 грн, що становить 9/50 від всієї оплаченої суми за всі куплені книжки. Яка повна сума за куплені підручники?

VI. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота з підручником (О. С. Істер, 2022)

№31 (для повторення дій над числами)

№46.

VII. Підсумок уроку

– Запишіть у порядку зростання

1/6, 1/2, 1/10, 1/8, 1/3, 1/5, 1/4.

  • Задача
  • Пасіка має 20 вуликів. Один вулик дає 52 кг меду. Пасічник 2/5 всього меду залишив бджолам, а решту віддав друзів. Скільки кілограмів меду пасічник віддав друзям?

VIII. Домашнє завдання.

№32, №47.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

73000 : 100 – 50 =

9900 + 2100 : 1000 : 4 =

999900 * 0 +1 =

10900 : 100 – 88 =

239900 : 239900 + 10 =

20000 – 2000 : 1000 =

1300 – 200 : 100 =

 

 

docx
Додано
8 вересня 2022
Переглядів
2114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку