Урок 5
Тема: Знаходження дробу від числа. Знаходження числа за значенням його дробу.
Мета:
Обладнання: ноутбук, ілюстративний матеріал, картки із завданнями.
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1) Бесіда про дроби
2) Усний рахунок. (Завдання на картках)
– Продовжуємо урок усним рахунком. Але він буде незвичайним. Ви маєте обчислити ланцюжки усно, а відповіді записати в рядочок через клітинку.
7300 : 100 – 50 = 23
999900 * 0 +1 = 1
10900 : 100 – 88 = 21
239900 : 239900 + 10 = 11
20 – 2000 : 1000 = 18
13 – 200 : 100 = 11
23, 1, 21, 11, 18, 11.
– Зачитайте відповіді.
2. Робота в парах.
Працюємо в парах. Кожен з вас із сусідом по парті знаходить:
– 1/4 від 320.
– 2/5 від 100 .
– Ціна за 1 кг цукерок 110 грн. Ціна за 1 кг печива на половину менша? Яка ціна печива?
– Довжина дороги по якій Інна йде до школи 30 м. ЇЇ розділили на 3 частини. Яка довжина однієї частини?
– Щоб купити 1 вазу, потрібно заплатити 50 грн. Через те, що в Україні йде війна, ціни на товар постійно збільшуються. І на думку маркетологів, через один місяць за цю вазу потрібно буде заплатити наполовину більше. Яка буде нова ціна вази?
– Знайдіть 3/5 від 150, 80, 40.
IV. Повідомлення теми і мети уроку
Як ви побачили, що у кожному завданні зустрічаються дроби. Тому ми на сьогоднішньому закріпимо ваші знання щодо знаходження дробу від числа та числа за його дробом.
V. Вивчення нового матеріалу
- Ми з вами порівнювали дроби із однаковими знаменниками. А сьогодні пригадаємо, як порівнювати дроби з однаковими чисельниками.
1. Порівняння дробів
1/3 1/8,
¼ 1/7,
1/5 ½,
2/6 5/6,
3/8 6/8
2. Розв’язування задач
- У початкових класах ви розв’язували задачі на знаходження дробу від числа та числа за його дробом. Отже, пригадуємо:
Задача 1.
У магазині в понеділок було 60 зошитів. З них 2/6 продали. Скільки зошитів залишилось?
Задача 2.
У старшій школі навчається 80 учнів. 5/8 від всіх учнів – це хлопці. Скільки дівчат у старшій школі?
Задача 3.
За підручник з математики заплатили 90 грн, що становить 9/50 від всієї оплаченої суми за всі куплені книжки. Яка повна сума за куплені підручники?
VI. Закріплення вивченого матеріалу
№31 (для повторення дій над числами)
№46.
VII. Підсумок уроку
– Запишіть у порядку зростання
1/6, 1/2, 1/10, 1/8, 1/3, 1/5, 1/4.
VIII. Домашнє завдання.
№32, №47.
73000 : 100 – 50 =
9900 + 2100 : 1000 : 4 =
999900 * 0 +1 =
10900 : 100 – 88 =
239900 : 239900 + 10 =
20000 – 2000 : 1000 =
1300 – 200 : 100 =