Конспект виховної години на тему: «Єдина справжня розкіш — це розкіш людсь¬кого спілкування» (А. Екзюпері).

Про матеріал

Тема: «Єдина справжня розкіш — це розкіш людсь­кого спілкування» (А. Екзюпері).

Мета: дати учням рекомендації щодо основ спілкування, спонукати їх спілкуватися тактовно та цікаво, встановлювати тісні стосунки зі співрозмовниками, виховувати високу культуру спілкування, сприяти самовдосконаленню та розвитку учнів.

Обладнання: роздавальний матеріал (роздруковані картки, на яких подані ситуативні завдання); аркуші білого паперу формату А4 для гри «Кораблик».

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Львівський національний університет ім. Івана Франка

 

 

 

 

 

 

 

Конспект виховної години на тему:

«Єдина справжня розкіш — це розкіш людсь­кого спілкування» (А. Екзюпері).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконала:

Студентка

групи ІСТ-42

Гірчак Оксана

Перевірив:

Керівник практики

від кафедри

Лещак Т. В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Львів 2015

Тема: «Єдина справжня розкіш — це розкіш людсь­кого спілкування» (А. Екзюпері).

Мета: дати учням рекомендації щодо основ спілкування, спонукати їх спілкуватися тактовно та цікаво, встановлювати тісні стосунки зі співрозмовниками, виховувати високу культуру спілкування, сприяти самовдосконаленню та розвитку учнів.

Обладнання: роздавальний матеріал (роздруковані картки, на яких подані ситуативні завдання); аркуші білого паперу формату А4 для гри «Кораблик».

 

Хід заняття

Бесіда.

  • Завдяки чому люди розуміють одне одного?
  • Як ви думаєте, чому кожна людина зацікавлена в тому, щоб вміти говорити, вдало спілкуватися?
  • Чи можна за мовою людини судити про її культуру, ви­хованість?
  • Чи позначаються особливості спілкування людей на їх­ніх взаєминах, настрої, самопочутті й працездатності?
  • Що необхідно людині для того, щоб відчувати радість від спілкування?
  • Чи можна навчитися правильно спілкуватися з людьми?

 

Розповідь вчителя.

Поняття «спілкування» в психології уживається най­частіше стосовно міжособових контактів. Спілкування — це взаємодія двох або декількох осіб в обміні інформацією чи в практичній діяльності. Спілкування з іншими людь­ми розглядається як «обробка людей людьми», виходячи з цього, суть спілкування із самим собою можна визна­чити як «обробку людиною самої себе». Відомий філософ Л. Феієрбах визначав значення спілкування таким чином: «Спілкування звеличує, у суспільстві людина мимоволі, без жодного удавання тримає себе інакше, ніж наодинці». Мистецтво спілкування — одна з найбільших здібностей людини, вона піднімає її над усім живим і робить людиною!

Слово — найбільш змістовний, об'ємний, виразний засіб людського спілкування. Уміння говорити, слухати — важ­ливі умови взаєморозуміння. Немає у світі зброї, сильнішої за слова. Недаремно говорять, що словом людським можна зсунути гору з місця. Словами борються, словами люблять, словами ненавидять, словами вбивають, словами творять величезні справи в історії людства.

Про вміння користуватися словом писали ще в давню давнину. У «Повчанні синам» Володимира Мономаха гово­риться: «При старих мовчати, мудрих слухати, старшим коритися, з рівними собі й молодшими... без лукавого на­міру розмовляти і більше вдумуватися, не шаленіти словом, не осуджувати мовою».

Ще з «Одіссеї» великого Гомера беруть витоки такі при­казки: «Про одне слід говорити, а про інше мовчати», «Про одне хоч сім кін, про інше заціп». Вислови давньогрецького драматурга Софокла: «Мовчи, глуха,— менш гріха», «Хто мовчить, той двох навчить» — теж стали приказками.

 

Гра «Кораблик».

Учні виготовляють кораблик з паперу для того, щоб писати на них правила спілкування, які будуть подані у ході розповіді вчителя, а наприкінці виховної години вони повинні подарувати кораблики один одному.

Розповідь вчителя.

У реальному житті не старайтеся маніпулювати причи­нами, бо це призводить до того, що дехто звикає обманюва­ти людей і придумує причини, щоб викликати жалість.

У спілкуванні важливо все. Для прикладу візьмемо ві­тання.

  • Як ви думаєте, яку роль відіграє вітання при зустрічі з іншими людьми?

Розповідь вчителя.

Відмовитись від привітання або не відповісти на нього в усі часи й у всіх народів вважалося вершиною невихова­ності й неповаги до оточуючих. Адже в поклоні, у коротких словах привіту дуже великий зміст... Я тебе бачу, Людино. Ти мені приємна. Знай, що я тебе поважаю і хочу, щоб і ти до мене добре ставилася. Я бажаю тобі всього самого добро­го: здоров'я, миру, радості, щастя. Ось що означає просте, звичайне « здрастуйте ». В усі часи люди вітали одне одного. Рухи, жести, слова, якими здавна обмінювалися люди різних країн у момент вітання, дуже різноманітні. Отже, якщо ви зібралися у за­кордонні мандри — не забувайте цього, аби не потрапити у скрутне становище. У багатьох країнах на прощання машуть рукою. А, ска­жімо, у Греції цей жест зрозуміють як «іди до біса». Якщо в Болгарії кивають головою, ніби погоджуючись, не по­миліться, тому що це означає «ні, неможливо». Майже скрізь постукування пальцем по лобі означає «ну й дурень». У Голландії таким чином висловлюють захоп­лення: «Як розумно!» В Україні при зустрічі та прощанні знайомі рідко цілують одне одного. У Західній Європі це звичайна річ, а от кількість поцілунків усюди різна: у Па­рижі — чотири, у Бельгії — три, в Англії — один.

 

Бліц-турнір.

1.         Хто вітається першим у таких ситуаціях?

а)  Молода дівчина поспішає назустріч юнаку.

б)   Жінка років 30 зустрічається з людиною похилого віку.

в)   Людина стоїть, інша проходить повз неї.

г)    Вам зустрілася одружена пара.

2.  Ви прийшли в гості. З ким першим ви повинні привіта­тися? А потім?

3.  Як бути, коли вас помилково привітали?

4.  Чи будете ви вітатися з жильцями вашого будинку, якщо ви незнайомі?

5. Чи можна замість «здрастуйте» говорити «привіт»?

6.  Чи може жінка подати руку в рукавичці? А чоловік?

7.  Вам потрібно втрутитись у розмову старших. Як це зро­бити?

8.  Як знайомлять друзів зі своїм батьком?

9.  Як правильно запросити дівчину до танцю, як потім її провести до місця, як їй подякувати?

Робота в парах.

Учитель роздає роздруковані картки, на яких подані си­туативні задачі, і просить учнів їх розв'язати.

 Розповідь вчителя.

У спілкуванні є ще одне правило, про яке не слід забу­вати. Яким би не був у вас настрій, ви зобов'язані бути ко­ректними з товаришами, не старайтесь на комусь «зігнати злість». Адже відомо, що настрій, внутрішній стан людини в першу чергу відбиваються на результатах праці.

Гра «Хто більше назве чарівних слів».

Учитель пропонує учням назвати відомі їм слова-привітання, побажання, звертання. Усе назване учнями запи­сується на дошці в три стовпчики.

 

Привітання

Побажання

Звертання

Вітаю вас!

Привіт!

Салют!

З днем наро­дження!

З новосіллям!

З Новим роком!

З приїздом вас!

Зі святом вас!

Доброго ранку!

Доброго дня!

Доброго вечора!

Надобраніч!

 

Доброї ночі!

Спокійної ночі!

Доброго здоров'я!

Успіхів вам!

Хорошого відпочинку!

Всього доброго!

Бажаю вам здоров'я, щастя!

Бажаю вам при­ємно провести свята!

На здоров'я!

Наше щире ві­тання!

 

Будь ласка, вибачте.

Боюсь, що я вас обра­зила.

Не жалкуйте.

Дозвольте попросити вибачення.

Я не можу не вибачи­тись.

Юнаки! Дівчата!

Я не хотіла вас обра­зити.

Мої рідні!

Прийміть мої спів­чуття.

Я завдав вам стільки клопоту.

Я рада за вас!

 

Обери позицію: так чи ні? (обґрунтувати власну думку)

«Єдина справжня розкіш — це розкіш людсь­кого спілкування» (А. Екзюпері)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ситуативні завдання.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  1. Ви увійшли в автобус в останні двері й побачили, що біля передніх дверей стоять ваші друзі. Чи треба приві­татися з ними? А якщо треба, то як це зробити?

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  1. З вами, мабуть, таке траплялося: ви часто зустрічаєте людину, наприклад, у сквері, через який ходите до шко­ли, але ви не знайомі з нею. Чи треба в таких випадках вітатися?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  1. У шкільному коридорі розмовляють учителі. Серед них Олег побачив свого класного керівника і, проходячи повз них, ввічливо сказав: «Здрастуйте, Ігорю Семеновичу!».
    Яку допущено помилку? Можливо, все гаразд?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

doc
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
1097
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку