Тема . Театр у нас в гостях
Мета: закріпити знання про значення слів: театр, актор, глядач, сцена і ввести їх у активний словник учнів; формувати навички правильної поведінки у громадських місцях; виховувати дисциплінованість, пунктуальність, толерантність; розвивати здібності дітей до акторської діяльності, творче мислення, уяву.
Обладнання: ілюстрації, відеоролики « Театр тіней» та « Новорічна мрія ( пісочна анімація)», ноутбук, іграшки, віяло.
Хід заняття
І. Організаційна частина.
- Добрий день! На сьогоднішньому занятті пропоную вирушити у цікаву мандрівку. На нас чекає багато цікавого. Тож сідайте тихенько і слухайте уважно.
2. Оголошення теми заняття.
- Оскільки сьогодні 27 березня – День театру, то сьогодні ми з вами поговоримо про театр, про цей чарівний світ казки та краси і правила поведінки в ньому,
ІІ. Основна частина.
1. Розповідь з елементами бесіди.
- Що означає слово «театр» ?
( Відповіді дітей)
- А зараз ми дізнаємося певну інформацію з історії театру.
(На віялі тези з історії театру)
1.У давні часи в Греції збиралися глядачі. Сиділи вони на схилах пагорбів і дивилися виставу. Це місце видовищ і назвали театром.
2.Одним із стародавніх театрів є амфітеатр. Вміщає він від 14 тисяч до 17 тисяч глядачів.(зображення
3.Акустика була така якісна, що навіть якщо хтось з глядачів шелестів листком у передньому ряду, то було чути в кінці театру. Таке чудове звучання завдячує майстерності архітекторів.
4.Людей, що виступали в ньому, називали - акторами. Вони мали взуття на товстих дерев’яних підошвах ( контурнах ). Взував їх актор і ставав вищим, урочистішим, ніби величним, недосяжним. 5.Достатньо змінити голос, рух тіла міміку обличчя – і ось ви вже не дівчатка і хлопчики, а герої казок і вистав. Це складна і дуже цікава професія.
- Головними символами стародавнього театру були і є – віяло та комічна і трагічна маски.
- Зараз театри - це великі будови, в яких прекрасні зали для виступу акторів.
- Можливо, в майбутньому ім’я одного із вас буде прикрашати афішу театру.
- Що закладено в основі слова театр ? (актори, сцена, глядачі)
- Театр неможливий без акторів, сцени та глядачів, але є компоненти які підсилюють, надають більшої виразності кожній виставі - музика, декорації, костюми, реквізити.
- Діти, хто з вас був у театрі ?
- Я сподіваюсь, що багато з вс захочуть відвідати театр.
- Як впливає театральна вистава на глядача ?
( Дозволяє пережити певні емоції, збагачує духовний світ
2. Вправа « Похід в театр»
- І так, уявіть собі, що ви дуже хочете відвідати театр, театральну виставу. Що нам потрібно зробити спершу? ( вибрати виставу, яку будемо дивитися0
- Так, а що нам допоможе зробити вірний вибір ? (ЗМІ,вибір вистави яка буде цікавою і буде відповідати нашому віку)
- Перечисліть театри, які підходять до вашої вікової категорії.( ТЮГ, ляльковий, сатири і гумору)
- Отже, ми вибрали виставу, що будемо робити далі ? (обговорити з батьками)
- після обговорення з батьками, якщо батьки погодилися і схвалили вашу ініціативу, що потрібно робити ? ( придбати квитки на виставу)
- Так, саме за допомогою квитка ми можемо потрапити до театру. Слід пам’ятати, що прийшовши в театр, потрібно знімати верхній одяг ( плащі, куртки) і здавати його в гардероб. В обмін ви отримаєте номерок, який засвідчує,що ви залишили в гардеробі свої речі. Не можна викилати чи губити номерок, адже без нього вам не повернуть ваш одяг.
- Перед початком вистави лунають 3 дзвінки, що попереджають про швидкий початок вистави. Потрібно зайняти місце до 3 дзвінка, оскільки після нього глядачів не пропускають в зал.
- На кожному квитку є ряд і місце, яке ви повинні зайняти.
- Зараз, ми будемо вирішувати одну вправу, для цього мені потрібні 5 добровольців.
- Уявіть собі, що ви маєте квиток. Але прийшли пізніше ніж ваші сусіди у ряду. Як пройти тоді до свого місця ?
( Діти розігрують ситуацію, доходячи до висновку, що йти до інших глядачів треба обличчям)
- А як правильно поводитися під час вистави?
( Діти пригадують правила поведінки під час вистави.)
3. Вправа «Знайди помилку»
Задача 1. Якщо ваші місця всередині ряду, не поспішайте займати їх, нехай спочатку сядуть інші. Зате потім, коли ви будете проходити, їм доведеться встати. Це, як зарядка,— корисно для здоров'я.(Відповіді дітей.)
Задача 2. Як тільки ви улаштувалися на місці, починайте плескати у долоні. Адже просто несправедливо, що ви вже готові, а виставу не починають.(Відповіді дітей.)
Задача 3. Не забудьте: вам з товаришем не так вже часто доводиться посидіти поруч дві години. Використовуйте цю можливість, щоб розповісти новини й обговорити всі складні питання. Одне погано: доводиться іноді напружувати голосові зв'язки, тому що заважає музика або репліки акторів.
(Відповіді дітей.)
Задача 4. Пам'ятайте, що довго зберігати нерухомість дуже шкідливо для організму. Тому побільше рухайтеся: повертайтеся, нахиляйтеся, упирайтеся ногами в спинку стільця і скидайте руки сусіда з підлокітників.
(Відповіді дітей.)
Задача 5. Купіть в буфеті шоколад, але відразу не їжте його. Йдіть у зал і голосно шарудіть фольгою, розгорніть тільки тоді, коли співак або скрипаль вийде на сцену. Знаєте, як приємно їсти шоколад і цукерки під музику!
(Відповіді дітей.)
- Їсти можна лише під час антракту, це така перерва між 1 і 2 діями вистави.
Задача 6. Не будьте егоїстами. Якщо вам відомий зміст спектаклю, треба швидко розповісти найголовніше сусідам. (Відповіді дітей.)
- Діти, ви добре знаєте правила поведінки в театрі і я сподіваюсь сумлінно їх виконуєте.
- Після чемного перегляду вистави заключним етапом є обговорення вистави. Коли ви ділитесь своїми враженнями, почуттями, переживаннями.
4.Сократівська бесіда про різновиди театрів
- Чому часто ми надаємо перевагу телевізору, а не театру ?
( Бо ми можемо нікуди не виходити і дивитися те, що нам забажається)
- Так, але варто зауважити, що у театрі ми можемо відчути емоції наживо, побачити і сприйняти те, що екран телевізора не здатен передати чи можливо навіть взяти участь у виставі.
- Які види театрів ви знаєте ?
- Є дуже багато різновидів театрів, на будь-який смак. Наприклад :
ТЮГ
ляльковий театр – де головні ролі виконують ляльки, яких озвучують актори;(іграшки)
пальчиковий театр – театр, де головні ролі виконують іграшки на пальцях актора (відео +іграшки).
піскова анімація – різновид вистави, де за допомогою піску створюють певні картини, зображення, які плавно змінюються одині за одними (відео)
театр тіней – різновид театру, де головним компонентом є тінь, облич акторів не видно, а лише обриси їхніх тіл (відео)
- Що об’єднує всі ці види театрів ?
(Завдяки різним засобам глядачам доноситься певна інформація)
5. Динамічна пауза
- Діти, щоб записати і відтворити звук у його первинному звучанні потрібно багато роботи, сил та майстерності. Ми з вами зараз побудемо у ролі акторів та спробуємо відтворити шум дощу.
(Ділю клас на групи, кожна група відтворює свій звук дощу)
- Добре діти, у нас вийшла прекрасна симфонія дощу!
6. Вправа « Юні актори»
- А зараз, спробуємо уявити себе акторами і передати образ, а ваші товариші спробують відгадати
сонце, хмаринка, вітер, дощ, квіточка, яка розпускається, пташка, яка зустрічає весну, маріонетка.
III. Заключна частина
1. Слухання і обговорення вірша яких правил не знає Нетреб’як
- Зараз послухайте і дайте відповідь, яких правил не знає Нетреб’як.
У кіно пішов наш клас.
Там лузали ми насіння
І розкидали лушпиння.
«Тут були маленькі свині» -
Кажуть, мабуть, не про нас.
У театр пішов наш клас.
Увірвались ми до зали,
Де попало посідали.
«Побували тут вандали!» -
Кажуть, певно не про нас.
Не ведуть нікуди нас.
В школі сидимо давно,
Мовчки дивимось в вікно.
Не нахваляться на нас:
«От так діти! От так клас!»
(Обговорення прослуханого, повторення правил поведінки у громадських місцях. )
2. Бесіда - висновок
- З якою країною пов’язане виникнення першого театру ?
- Як називається один з перших театрів ?
- Що означає слово «театр» ?
- Як правильно проходити повз глядачів у своєму ряду, йдучи до свого місця ?
- Скільки дзвінків лунає перед початком вистави ?
- Коли можна обмінятися враженнями від побаченого ?
- Які різновиди театру ви запам'ятали ?
- Які ваші враження від нашого заняття ?
- Хотіли б потрапити на театральну виставу ?
Тема . « Театр у нас в гостях»
Мета. закріпити знання про значення слів: театр, актор, глядач, сцена і ввести їх у активний словник учнів; формувати навички правильної поведінки у громадських місцях; виховувати дисциплінованість, пунктуальність, толерантність; розвивати здібності дітей до акторської діяльності, творче мислення, уяву.
Обладнання : ілюстрації, відеоролик « Різновиди театру», іграшки
Хід заняття
І. Організаційна частина.
1. Привітання
2. Оголошення теми заняття.
ІІ. Основна частина.
1. Розповідь з елементами бесіди про театр.
2. Вправа « Похід в театр»
3. Вправа «Знайди помилку»
6 проблемних задач з обговоренням і аналізом
4.Сократівська бесіда про різновиди театрів
5. Вправа « Юні актори»
III. Заключна частина
1. Слухання і обговорення вірша яких правил не знає Нетреб’як
2. Бесіда - висновок
1. У давні часи в Греції збиралися глядачі. Сиділи вони на схилах пагорбів і дивилися виставу. Це місце видовищ і назвали театром.
2. Одним із стародавніх театрів є амфітеатр. Вміщає він від 14 тис до 17 тис глядачів.
3.Акустика у амфітеатрі була така якісна, що навіть якщо хтось з глядачів шелестів листком у передньому ряду, то було чути в кінці театру. Таке чудове звучання завдячує майстерності архітекторів.
4. Людей, що виступали в ньому називали - акторами. Вони мали взуття на товстих дерев’яних підошвах. Взував їх актор і ставав вищим, урочистішим, ніби величним, недосяжним.
5. Достатньо змінити голос, рух тіла міміку обличчя – і ось ви вже не дівчатка і хлопчики, а герої казок і вистав. Це складна і дуже цікава професія.