Конспект виховної години"Я+інші" (3-4 клас)

Про матеріал

- ознайомити з зонами спілкування та мовою міміки і жестів;

- розвивати навички партнерської взаємодії;

- виховувати толерантну поведінку під час спілкування, слухання , культуру людських відносин.

Перегляд файлу

Додаток 2

 Тема уроку: „Я + інші» (10 клас).

Мета : формування в учнів навичок  групової взаємодії та ефективного спілкування; розвиток комунікативних навичок.

Завдання:

 - ознайомити з зонами спілкування та мовою міміки і жестів;

 -  розвивати навички партнерської взаємодії;

 -  виховувати толерантну поведінку під час спілкування, слухання , культуру людських відносин.

Обладнання : кольорові букви, плакат «Зони спілкування», роздатковий матеріал до групових вправ, маркери, шкільна дошка.

                               Хід уроку.

1.Організація роботи класу.

Комунікативно-рухова вправа «Ковпак».

2.Актуалізація опорних знань учнів.

Від народження людина неповторна і має лише їй притаманні особливості, своє внутрішнє „Я”. „Я” виявляється в її поведінці, характері, почуттях, здібностях, уміннях спілкуватися і співіснувати з іншими. Людина існує не сама по собі у світі, вона є членом сім’ї, родини, колективу, Батьківщини, всього світу. Взаємодіючи з іншими людьми, особистість оцінює, пізнає себе, визначає ту або іншу поведінку у спілкуванні з іншими.

                    Пізнать себе – то школа нелегка,

                        Життя мінливе, мов швидка ріка

                        Відбиток твій, що сплив на мілині

                        При березі зникає в бистрині.

                        Пізнай себе у подвигу, в труді

                        Будь прокурором на тому суді,

                        Де сам в собі ти судиш кожен атом,

                        Будь прокурором , слідчим , та не катом.

Зрозумій себе і ти зрозумієш іншого.

3.Повідомлення теми і мети уроку.

      Тема сьогоднішнього уроку - „Я + інші”. Ми поговоримо про культуру спілкування, риси, необхідні людині, щоб бути приємним співрозмовником, значення міміки та жестів у спілкуванні.

4.Пояснення матеріалу.

1) Що для вас є спілкування? (відповіді учнів).

Спілкування – це розкіш , спілкуючись з іншими пізнаєш себе. У спілкуванні важливо враховувати проблеми тих, з ким спілкуєшся. Це , як під час футбольної гри : якщо кожен гравець буде тільки сам намагатися забити гол, то ніякої гри не вийде. Отож, спілкування – це колективна гра. І вона має певні правила.

Головне у спілкуванні – це увага до людини з якою спілкуєшся. Увага до людини – це слідування правилу : „Стався до інших так, як хочеш, щоб ставилися до тебе. По-іншому це правило називається „Золоте правило моральності”.

2) Пояснення по таблиці зон спілкування.                  

 Кожна людина має певні зони спілкування.

Інтимна зона – допускаємо в зону людей, яких знаємо, любимо. Коли порушена інтимна зона – людина нервується, підвищується серцебиття, піднімається артеріальний тиск.

Особиста зона – неформальне спілкування зі знайомими, у колективі, класі.

Соціальна зона – спілкуються малознайомі люди, на вулиці.

Суспільна зона (лекторська) – виступи перед аудиторією.

Зверхінтимна зона – найближчі люди.

3) Колективна вправа.

Клас ділиться на три групи по п’ять чоловік. Кожній групі роздаються листки із зображенням невідомих істот. За п’ять хвилин потрібно зробити презентацію групової роботи.

1. Ім’я.                           4. Що не любить?

2. Де живе?                   5. Коли почуває себе найкраще?

3. Що любить?             6. Коли почуває себе найгірше?

4) Презентація своєї роботи кожною групою.

Ця колективна вправа є одним із видів спілкування, спільного прийняття рішень  в дискусії.

  5) Для кожної людини важливо вміти вислухати. Це потрібно робити всім тілом, використовуючи міміку, позу, жести. На думку психологів, під час спілкування близько 50% інформації передається тілом, жестами, 40% - тоном голосу, 10% - словами.

6) Пояснення значення жестів.

Жести впевненості, правдивості:

- втручання в інтимну зону;

- жест, характерний для чоловіків – привітання долонею вниз;

- закладання рук за спину;

- акцентування великих пальців рук, закладання пальців за пояс;

- закладання рук за голову ( кокетство жінок);

- схрещування рук на грудях;

- закидання ноги на ногу з обхватом руками;

- прикладання долоні до ділянки серця.

Жести невпевненості, обману ( несміливість, хвилювання ) :

- рука для привітання подається вогка;

- покусування нігтів при спілкуванні;

- захист рота рукою, покашлювання;

- потирання кінчиків носа, вух, потирання брів;

- сидіння на краю стільця;

- відведення погляду в сторону – в підлогу - у чоловіків, в стелю - у жінок;

- підвищення голосу.

 7) Зачитування твору «Значення жестів правдивості і щирості у спілкуванні».

 8) Вправа « Відгадай жест»

- У вправі беруть участь 5 учасників. Кожен отримує картку з завданням зобразити жест. Решта учасників мають відгадати його значення.

 9) Вправа „Природа утворення пліток”.

У грі приймають участь троє учнів. Двоє виходять за двері, один залишається, йому зачитують текст, який по черзі, на слух потрібно передати один одному.

Текст

   Весняний ліс озивався щебетанням пташок, радував ніжною зеленню. Хотілося доторкнутися до кожної гілки, кожного листочка. Уздовж стежки шумів струмок. На лісовій галявині буяли конвалії. Навколо стояв неповторний запах квітів. Було весело і радісно на душі.

- Як ви думаєте, для чого проводилась ця вправа?

- Що відбувалося з переданою інформацією під час вправи?

- Чому вона змінювалася?

- До чого може призвести така ситуація в реальному житті?

5.Закріплення матеріалу.

1) Давайте узагальнимо, що необхідно для кожної людини, щоб бути приємним співрозмовником? Ви будете називати якості, а я буду їх записувати на дошці.

1. Пізнати себе.

2. Вміти слухати.

3.Вести дискусію з співрозмовником.

4.Знати та володіти мовою міміки та жестів.

5.Володіти почуттям гумору.

6.Конфіденційність інформації.

  2) Вправа „Райдуга – абетка”.

- Закінчити наш урок пропоную наступною вправою. На дошці вивішені різнокольорові листки з буквами алфавіту. Учні по черзі називають позитивні риси характеру людини, чесноти на кожну з букв. Вчитель записує.

- Отже, отримали різнокольорову абетку позитивних чеснот, які потрібно у собі виховувати удосконалювати, щоб стати приємним, мудрим, вихованим співрозмовником.

А – акуратний                                Н – ніжний

Б – безкорисливий                         О – організований

В – ввічливий                                 П – поміркований

Г – гідний                                        Р – радісний

Г-   ґречний                                     С – спокійний

Д – добрий                             Т – товариський

Е – ерудованний                             У – уважний

Ж – жвавий                                     Ф – фартовий

З – задоволенний                            Х – харизматичний

І – інтелектуальний                        Ц – цілеспрямований

К- кмітливий                                    Ч – чесний

Л- любязний                                     Ш – шанобливий

М- милосердний                              Щ- щирий

 

6. Підсумок уроку.

- Що найбільше сподобалось на уроці?

- Який висновок ми можемо зробити по темі уроку?

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку