Урок-телепередача "Ранок з Україною" з елементами змішаного навчання у 4 класі "Люблю квітучу Україну"

Про матеріал

На уроці діти зможуть спробувати себе у ролі журналіста, кореспондента, звукооператора, ведучого. Формуємо уміння вчитися - почуття відповідальності за виконуване завдання, готовність самостійно працювати, мати власну думку, обгрунтовувати її, виробляти вміння правильно розподіляти час. Вчимо працювати в команді, нести відповідальність за свої рішення, толерантності мовленевій культурі. Розвиваємо критичне мислення, навички приймати правильні рішення, виявляти громадянську позицію у ставленні до людей та самого себе. оглиблюємо знання учнів про Україну, розвиваємо творчі задатки та виховуємо готовність допомагати та підтримувати, чесність, любов до рідного краю.

Перегляд файлу

 

 

 

Люблю квітучу Україну

Урок-телепередача «Ранок з Україною»

з елементами змішаного навчання

у 4 класі

 

 

 

 

 

                                  Вчитель: Засядько А. В.

 

 

Засядько Антоніна Вікторівна,

учитель початкових класів

Сухоєланецької загальноосвітньої школи I-III ступенів

Новоодеського району

Миколаївської області

 

 

Люблю квітучу Україну!

(урок-телепередача «Ранок з Україною»)

 

                                         Девіз: Твори свій кожен день з Україною!

Мета уроку:

формувати ключові компетентності:

*уміння вчитися – викликати інтерес до навчання, формувати почуття відповідальності за виконуване завдання, готовність самостійно працювати, мати власну думку, обгрунтовувати її, виробляти вміння правильно розподіляти час;

*громадянська – розвивати критичне мислення, навички приймати правильне рішення, виявляти громадянську позицію у ставленні до людей та самого себе;

*соціальна – вчити працювати у команді, нести відповідальність за свої рішення, ціннісно ставитися до довкілля та своєї особистості;

*загальнокультурна – вчити толерантності, мовленнєвій культурі;

*інформаційно-комунікативна – вдосконалювати вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію у групі та колективі;

формувати предметні компетентності:

*навчальна – поглибити знання учнів про Україну, вчити правильно висловлюватись, аналізувати. Узагальнювати, робити висновки;

*розвивальна – розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу, спостережливість, бажання стати гордістю своєї Батьківщини;

*виховна – виховувати готовність допомагати та підтримувати, чесність, терпимість, хоробрість та здатність постояти за себе та за інших, патріотичні почуття,  любов до рідного краю.

 

Обладнання: гілочка калини, колоски, віночок, карта України, маршрутні листи, презентації «Це наше і це твоє» та «Сім чудес України», аудіозапис пісні «Діти України» Світлани Весни, заповіді маленького українця, українські смаколики.

 

 

 

 

Хід уроку

І.Організація класу

1.Вправа «Коло єднання» (Кожен учень одним реченням розповідає про себе. Всі разом відповідають: «І це добре!»)

-Швидко літо промайнуло, перейшли в 4 клас,

Зараз кожен промовляє, як  же він провів цей час?

2.Вправа-енергізатор «Подарунок» (засобами пантоміми зобразити предмет і «подарувати» сусідові по колу – морозиво, квітку, посмішку, книгу і т. д.)

-Як же хлопці підросли! А дівчатка розцвіли!

Всі засмаглі та здорові! До роботи всі готові?

Тож, як повелось у нас, для подарунків настав час.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Гра «Магніт»

-То як пройшли ваші літні канікули?

- Ключове слово – ЛІТО. З чим воно асоціюється?

(Сонце, канікули, тепло, море, радість, сміх, квіти, урожай, дорога, родина…)

2.Прийом «Дискусійне кафе»

-Ви подорослішали. І тепер вже не просто учні, а випускники початкової школи! У мене теж радість – моя онучка успішно здала сесію, перейшла на третій курс. А ще її номінували на іменну стипендію Верховної Ради  та призначили головним редактором   газети «Вагант» Чорноморського національного університету імені Петра Могили. Ось вам подарунок від неї, читайте ці газети залюбки! До речі, приємна новина – Могилянка увійшла в ТОП-50 вишів країни (44 місце) та знову стала кращим університетом Миколаєва!

-Як ви гадаєте, чому людина досягає успіху?

-Формула успіху проста: бажання + праця + наполегливість + старанність.

Чим більше успішних людей буде в нашій країні, тим успішнішою буде й Україна. Бо так хочеться, щоб життя в Україні стало кращим, щоб усі жили заможно та щасливо, у мирі та злагоді.

-Під мирним небом жайворон співа, я б рада знати тих пісень слова.

Я слухала і чула: співала та пташина одне святеє слово – Україна.

На ріднім полі шепчуть колоски….Я б рада знати тихі їх думки.

Я слухала і чула: кожна колосина шептала рідне слово – Україна.

О Боже, дай повік любити край, де квітка, пташка і зелений гай,

Де кожна вірна тій землі дитина живе єдиним словом – Україна.

-Як гадаєте, чому саме ці рядки я вам прочитала сьогодні?

-Підніміть руки ті, хто любить Україну. Встаньте ті, хто багато читав про Україну. Підійдіть до мене ті, хто вірить у краще майбутнє України.

-То якою буде тема нашого уроку?

-Так, ми присвятимо свій урок Україні, бо дуже любимо свою рідну землю.

Пропоную вам спробувати себе у ролі журналістів, кореспондентів, ведучих і створити телепередачу про Україну. Згодні?

Тоді обираємо назву телепередачі («Новини», «Хата на тата», «Танці з зірками», «Навколо світу», «Зірковий шлях», «Ранок з Україною»).

ІІІ. Колективне визначення теми і мети уроку

 

-Що очікуєте від уроку?

-Якими будете сьогодні на уроці?

(Телепередача – творчими, енергійними, лагідними, елегантними, працьовитими, радісними, дружними, чарівними, активними).

-Визначимось з  темою телепередачі («Люблю квітучу Україну!», «Україна – єдина країна», «З Україною у серці»).

-Чому перша тема найбільш вдала? (Бо інші теми у нас уже були).

-Ви можете запропонувати і свою тему. Будь ласка.

1. «Мозкова атака»

*Український народний танець? (Гопак).

*Яку назву мала козацька держава? (Запорізька Січ).

*Найвища гора українських Карпат? (Говерла).

*Дата прийняття акту проголошення незалежності України? (24 серпня 1991р.).

*Назвіть найвищий законодавчий орган нашої держави. (Верховна Рада).

*Грошова одиниця України? (Гривня).

*Автор слів Державного Гімну України? (Павло Чубинський).

*Скільки областей має Україна? (24).

*Назвіть національний одяг українців. (Вишита сорочка, плахта, шаровари, чоботи).

*Які моря омивають Україну? (Чорне та Азовське моря).

*Давня назва річки Дніпро? (Славутич).

*Скільки страв повинно бути на столі у Святий вечір? (12 страв).

*Найвідоміший сучасний український футболіст? (Андрій Шевченко),

*Назвіть державні символи України. (Герб, Прапор, Гімн України).

*Назвіть народні символи України. (Калина, верба, соняшник, волошка, мак, лелека, соловей, зозуля).

-Молодці! Багато знаєте про рідну державу. Думаю, що зможете і телепередачу підготувати про Україну, адже сьогодні це наша мета.

2.Поділ на команди.

-Хто хотів би поїхати на Чорне море, візьміть мушлю. А кому до вподоби Карпати, візьміть гілочку калини.

-Ось і маємо дві  команди. Назвіть їх. («Мальви», «Барвінок»).

-Не забувайте про правила досягнення успіху під час роботи у команді:

*Поважати капітана.

*Говорити по одному.

*Слухати і чути.

*Тільки вперед!

*Спілкуватися ввічливо.

*Працювати активно і творчо.

*Ділитись знаннями, досвідом.

*Робити все із задоволенням!

-А ще памятайте про час. Ви повинні пройти всі три станції, вибрати матеріал, який, на вашу думку, розкриє зміст нашої першої в цьому навчальному році телепередачі, яка вийде в ефір через 15 хвилин. Бажаю вам успіху!

 

 IV. Сприймання та осмислення навчального матеріалу.

 

1.Вручення маршрутних листів командам.

«Мальва»

*Станція Онлайн. Перегляд презентації «Сім чудес України».

*Станція Самостійна.  Інтервю з Президентом  України.

*Станція Офлайн. Дизайн студії. Смачнофест «Українські смаколики».          

«Барвінок»

*Станція Офлайн. Музичне оформлення. Фотозагадка для глядачів.

*Станція Онлайн. Перегляд презентації «Це наше і це твоє».

*Станція Самостійна. Звернення до  ровесників «Україна наш дім!»

2. Ротація по станціям.

3.Вибори ведучого програми.

-Як гадаєте, хто зможе стати ведучим сьогоднішньої телепередачі? Чому?

-Яким має бути ведучий?

3. Консолідація. Телепередача «Ранок з Україною».

Ведучий:

    Доброго ранку, Україно! Говорить і показує телевізійна студія 4 класу Сухоєланецької школи. Розпочинаємо першу в цьому навчальному році телепередачу «Ранок з Україною». З вами я, її постійна ведуча, Антоніна Вікторівна, та мої вірні помічники, майбутні журналісти, звукооператори, кореспонденти, вчені, дизайнери, розумні та цікаві, кмітливі та старанні, дружні та веселі учні 4 класу. Вітаю вас у нашій студії!

   Доброго ранку! Доброго дня! Рада вас бачити - нині, щодня!

Хай не псується годинник на вежі. Хай буде все на землі, як належить:

Сонце – як сонце, літо – як літо, дощик – як дощик, діти – як діти,

Кожному дому ми щастя бажаєм, кожній людині – всього, що їй треба.

 Хай усміхаються діти щодня! Доброго ранку! Доброго дня!

   Слово командам.

 «Мальва»

Метод «Скрайбінг»(на дошці малюнки, окремі слова, малюнки-символи).

-Ми оформили студію в українському стилі. А значить не обійшлося без рушників, калини , пшениці, соняшника, українського віночка, національного одягу, килимів. Дивіться, милуйтеся!

«Барвінок»

-А ми радимо вам, шановні глядачі, послухати наші пісні, українські!

(Звучить музика, учні співають попурі улюблених українських пісень).

Ведучий:

  Гарний день починається з гарних думок і гарних справ. Думаю, що це про нас з вами.  Дизайн нашої студії надихає на роботу, приносить задоволення. А українські мелодії просто зачаровують.

  Мої помічники повернулись з відрядження. Тож, запрошую вас до розмови «Цікавинки з України».

«Мальва»

Учні коротко розповідають про сім чудес України, про які довідались під час перегляду презентації «Сім чудес України».

*Історико-архітектурний заповідник «Камянець».

*Києво-Печерська Лавра.

*Парк «Софіївка».

*Національний заповідник «Софія київська».

*Національний заповідник «Херсонес Таврійський».

*Державний заповідник «Острів Хортиця».

*Державний історичний заповідник «Хотинська фортеця».

«Барвінок»

Після перегляду презентації «Це наше і це твоє» учні коротко розповідають про найдовший український музичний інструмент трембіту, про першу гасову лампу та рамковий вулик, які винайшли в Україні, про Співочі тераси, гіпсову печеру та Асканію Нову.

Ведучий:

-Гарні новини розповіли глядачам. Дякую вам, мої хороші!

А далі про зустріч з Президентом України.

«Мальва»

*Інтервю (діалог)

-Доброго дня, пане Президенте! Миколенко Вадим, журналіст програми «Ранок з Україною».  Чи задоволені Ви економічним станом країни сьогодні?

-За останні роки економічний стан країни покращився, але роботи у нас ще багато.

-Якби вам треба було виконати три найважливіші завдання в країні, що б Ви зробили?

-Країні потрібен мир – перше, добробут українців – друге, реформи в освіті та медицині – третє.

-Де любите відпочивати?

-Звичайно, в Україні. Це Карпати, Полісся, Чорне море.

-Якими українськими стравами смакуєте вдома?

-Люблю український борщ та вареники.

-Чи плануєте покращити дорогу в Миколаївській області?

-Так, ми над цим працюємо. І вже розпочався ремонт траси Нова Одеса – Сухий Єланець.

-Що побажаєте учням країни у цьому навчальному році?

-Успіхів, повної самореалізації, наполегливості, старанності, віри в свої сили, а головне – бажання вчитися! 

-Дякую вам за щирість.  До побачення!

-Процвітання вашому шкільному каналу і довгого змістовного життя

«Ранку з Україною»! До побачення!

«Барвінок»

*Звернення до ровесників «Україна – наш дім!»

      Любі друзі! Ми любимо Україну! Радіємо її успіхам, вболіваємо за її долю, адже ми тут народилися, живемо, навчаємося.  Стараємося добре працювати, щоб примножувати її славу та добробут. А ще ми хочемо бачити рідну Україну сильною, багатою, квітучою. Тож давайте разом робити все для того, щоб Україна розквітала. Ви скажете, що ми можемо? Багато що можемо, хоча ще тільки учні початкової школи. Ми можемо краще навчатися і плідно працювати, берегти і примножувати багатства рідного краю, вивчати історію країни і наслідувати її традиції та звичаї, говорити українською мовою з гордістю, адже кращої в світі немає! Ми можемо – і ви зможете, наші ровесники. Нас багато, ми команда – і в цьому сила! Нехай наші майбутні добрі справи возвеличать нашу сонячну Батьківщину!

Ведучий:

-Запрошую усіх на Смачнофест «Українські смаколики», який проведе команда «Мальва».

 Учні за бажанням проводять гру «Хто більше?» (називають українські страви), або «Відгадай» (за названими інгредієнтами відгадати страву).

-А ось команда «Барвінок» підготувала конкурс «Фотозагадка». Хто відгадає, який куточок України зображено на фото, той і отримає приз студії.

(На фото – Дніпро, Київ, Миколаївський зоопарк, Софіївський парк, Чорне море, річка Інгул, Сухоєланецька школа).

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

-Наша телепередача закінчується.  Але попереду ще не один «Ранок з Україною». Як вам почувалося сьогодні?

-А як працювалося?

-Дайте поради собі, однокласникам.

-Про яку Україну ви мрієте?

-Що візьмете у життя з уроку?

-Яку б тему запропонували на наступну телепередачу? Кого б запросили в гості?

-Прийміть в подарунок «Заповіді маленького українця». Памятайте, що

на світі багато чудових країн, та нам наймиліша країна,

де ми народились, живемо, вчимось, - найкраща з усіх Україна!

-Творімо свій кожен день! Творімо Україну! Не забуваймо, що ми – українці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 липня 2018
Переглядів
1453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку