Конспект заняття: "Чари Петриківки"

Про матеріал

1. Приивітання з гостями.

2. Запрошення дітей до музею, де зібрано твори майстрів петриківського розпису.

3. Розгляд картини "Українське весілля".

4. Бесіда за картиною

5. Розгляд роботи Марфи Тимченко "Диво-птахи"

6. Розгляд картини "Ранок на селі"

7. Читання віршів про піч.

8. Бесіда з чого виготовляли в давнину пензлики.

9.Пісня "Про калину"

10. Малювання" розмалюємо глечики петриківським розписом.



Перегляд файлу

Конспект заняття: «Чари Петриківки»

(для дітей старшого віку)

Завдання: познайомити дітей із  народним зображувально-прикладним мистецтвом Петриківський розпис, зокрема з роботами майстрині Марфи Тимченко. Вправляти дітей у виконанні основних мазків різними способами (пензлем та пальцем), прилучати до споконвічних традицій українського мистецтва, розвивати творчі здібності дітей: уяву, пам'ять , дрібну моторику рук, креативність, допитливість. Виховувати охайність в роботі, вміння довести почату справу до кінця, виховувати любов до рідного краю.

Матеріал: репродукції картин Марфи Тимченко, вироби петриківського розпису,українська піч, вишитий рушник, мольберт, фарби, палітри, пензлики, серветки, вода.

      Діти, у нас сьогодні незвичайний день. В нашу групу завітало багато гостей, а ми, як  добрі господарі, повинні їх гостинно зустріти. Отож, давайте візьмемось за ручки,  зробимо маленьке сонячне коло і на мить станемо сонячними промінчиками і подаруємо тепло своїх долоньок і усмішки один одному. Я беру за ручку Світлану  і дарую їй свою посмішку і тепло своєї долоньки, а ти Світланко  даруй тепло своєї долоньки і посмішку Павлу, і так усі дітки по черзі. Дорогі наші гості ми даруємо вам своє тепло,  якого вистачить на цілий день.

     Сьогодні я запрошую Вас до музею, де зібрано твори майстрів петриківського розпису. Слово  декоративний походить від слово «декор» - прикрашати, а петриківський від назви селища , де він виник. Найвідоміші майстри живуть в селі Петриківка. З давніх- давен передають з покоління в покоління свої секрети розпису, свою майстерність.

      Погляньте, на  роботи відомої художниці петриківського розпису Марфи Тимченко. Ця картина називається «Українське  весілля» . На ній художниця відобразила традиції та обряди українського народу. В центрі білим кольором зображена хата, розмальована рослинним орнаментом. З обох боків якої намальована калина. Назвіть основний колір, який використала Марфа Тимченко у своїй роботі.

      Інша її робота «Диво-птахи» . На ній майстриня зобразила чарівних  птахів серед мальовничих квітів. Погляньте, яке чудове поєднання барв, І ще я вам розповім, що  в давнину добрі господині для своїх діточок вишивали рушники з такими чудовими «Диво-птахами» . Подивіться який гарний вишитий рушник , на якому зображено грона калини з диво птахами.

     Ми з вами дітки підійшли до третьої картин  . Як ви гадаєте що відбувається на цій картині? А хто думає  інакше? Яка пора року зображена на картині? Чому ви так думаєте? Які барви для цієї композиції використала художниця?  Як би ви назвали цю картину? А я вам підкажу. Свою роботу Марфа Тимченко назвала «Ранок на селі» .

     Наступним експонатом нашого музею – є піч.  Раніше в давнину люди жили в глиняних хатах і кришу  майстрували із соломи . (Ось подивіться в нас є хата , вона розписана і криша зроблена з соломи). А посеред  хати робили піч. Вона обігрівала оселю , на ній можна було спати, в ній варили смачні страви і пекли хліб. Тому люди шанували піч, прикрашали її візерунками квітів, ягід, малювали на ній півників.

    А зараз давайте послухаємо вірші, які підготували наші діти:

Люблять піч усі горнятка,

Сковорідки та горшки,

І гордиться нею хата,

Де по стінах рушники.

 

Піч усіх зігріти хоче,

Дим у небо посилає,

Котик Мурчик їй муркоче,

Пекти хлібчик в ній хоче,

Христя дівчинка мала.

Піч з горнятками малими, 

Розмовляє про тепло,

Ох, холодні були зими,

Якби печі не було.

    А чи знаєте ви дітки, за допомогою чого українські майстри  малювати? (Пензлики, рогозина, та навіть пальчиком). Раніше пензлики робили з котячої шерсті, ним малювали тоненькі, немов ниточки лінії, фарби виготовляли з вугілля,сажі, соку буряк, моркви, розводили фарби молоком, додаючи яєчний жовток, щоб фарба була блискучою та яскравою.    

     Український народ  дуже любить калину, не було такої хати , коло якої б вона не росла, її зображенням прикрашали домівки , про неї складають вірші, оспівують в піснях, одну з яких зараз  і заспіваємо.

Пісня про калину

Чарівні звуки пісні проникають в саму душу, змушують задумуватись про добро, відданість, дружбу, про все  найкраще, що є в житті людини.

   Українські майстри – гончарі виготовляли багато різного посуду з глини (глечики, тарілки, макітри), а щоб він був красивий його розписували. Таким посудом користувалися наші предки, бо він дуже зручний. Тепер такий посуд більше слугує для окраси приміщення.

    Діти , що я тримаю в руках (глечик) правильно глечик зроблений з глини , в якому можна варити їжу, ставити його в піч.

Ось скільки нового цікаво ми дізналися під час подорожі залами музею.

Діти зараз ми трішки відпочинемо і зробимо фізкультхвилинку

  1.               Ой єсть в лісі калина , (двічі)

Калина – калина, (пружинка)

Комарики-дзюбрики , калина

  1.               Там стояла дівчина, (двічі)

Дівчина –дівчина

Комарики –дзюбрики , дівчина (ковирялочка)

  1.               Цвіт – калину ламала, (двічі)

Ламала –ламала,

Комарики –дзюбрики, ламала (фонарики)

  1.               Та й в пучечки в’язала, (двічі)

Вязала, в’язала

Комарики-дзюбрики , в’язала (в’язання калини)

     Ми з вами дітки  підійшли до майстерні. Сідайте за столики. Сьогодні ми з вами розмалюємо глечик вирізаний з паперу на якому кожна підгрупа намалюємо свій малюнок. Перша підгрупа малює квітку цибулинку, друга підгрупа намалює квітку ромашку, а третя підгрупа  намалює  грона калини. 

     Дітки всі зрозуміли що малюємо спочатку, за допомогою чого малюємо гілочки?

Якого кольору будуть ягоди.?

Самостійна робота дітей.  Лунає спокійна лірична музика.

Заключна частина:

      Дітки , які гарні  у вас вийшли роботи! Ми з вами справжні художники петриківського – декоративного розпису.  Мені вони дуже сподобались. А чи подобаються вони вам? Я пропоную наші роботи залишити у майстерні, щоб наші гості могли ними помилуватися. Але нам уже час повертатися в групу.

 

      З яким видом декоративного-прикладного мистецтва ми з вами познайомились?(петриківський розпис).

     Які на нашому розмальованому глечику використані основні кольори.

     Твори якої художниці ми сьогодні розглянули? (Марфи Тимченко)

      Що найбільше вам запам’яталось?

     Зараз підійдіть всі будь ласка до мене, давайте ми попрощаємось з нашими гостями і подякуємо їм за увагу.

 

 

docx
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
2006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку