Конспект заняття для дітей середньої групи:
"Дерево спокою"
Програмовий зміст: формувати уявлення про способи підтримки спокою та гарного настрою. Вчити дітей знаходити "внутрішнє дерево спокою" через уяву, творчість і гру. Розвивати емоційну грамотність, комунікативні та творчі здібності. Виховувати здатність дбати про свій емоційний стан і підтримувати інших.
Матеріали та обладнання: папір та кольорові олівці (або фарби), ілюстрації дерев для наочності (дерева з різними листочками, гарні природні пейзажі), м'які подушки по кількості дітей, звуки природи для релаксації (шум води, птахи, вітерець), іграшки або елементи декору для створення "простору спокою" (м'які іграшки, ковдри, світло), картки з емоціями – для допомоги дітям у вираженні емоцій, які вони асоціюють з своїм внутрішнім деревом, музика для релаксації – спокійна, мелодійна музика для медитаційної вправи.
Хід заняття
Вихователь: "Доброго ранку, мої маленькі друзі! Уявіть, що зараз у нас з’явилася чарівна паличка, яка допоможе нам вибрати колір нашого настрою. Які кольори сьогодні у вашому настрої?"
Діти називають свої "кольори настрою" (наприклад, зелений – спокій, жовтий – радість, блакитний – спокійне небо).
Вихователь : "А хто хоче змінити свій колір? Можливо, додати ще трохи сонячного жовтого чи веселого помаранчевого?"
Давайте намалюємо цей колір у повітрі!"
Динамічний елемент: Діти уявляють, що малюють свій колір великими рухами рук у повітрі (круги, лінії).
Вихователь: "Тепер у нас чарівний кольоровий настрій, і ми готові до дивовижної подорожі в країну спокою і радості!"
Вихователь: Малята, як ви думаєте, що таке спокій? Як ви почуваєтесь, коли вам добре?"
(Діти діляться своїми думками)
Вихователь: Спокій – це коли нам добре, спокійно на серці, ми розслаблені й радіємо. Сьогодні ми дізнаємося, як знаходити спокій.
Гра "Доторкнися до радості"
Діти стають у коло. Вихователь дає уявну кульку радості, яку кожен "передає" сусіду зі словами: "Радість для тебе!".
Вихователь: Друзі, у мене є одна історія і я хочу розповісти її вам. Хочете почути її? Тоді, вмощуйтесь зручненько та слухайте.
-"Жила-була маленька дівчинка. Звали її Софійка. Одного разу вона засмутилася, бо на вулиці йшов дощ і вона не пішла на прогулянку. Але на допомогу прийшов чарівний вітерець і сказав: 'Не сумуй, знайди своє Дерево спокою! Воно всередині тебе, варто тільки заплющити очі й уявити. Твоє дерево має великі гілки, які приносять спокій, радість і любов'".
Вихователь: Давайте разом з вами знайдемо наше «Дерево спокою»
Практична вправа: "Моє дерево"
Уявна подорож: діти сідають зручно, закривають очі.
Вихователь: Уявіть велике дерево з міцним стовбуром і широкими гілками. На цьому дереві ростуть листочки-емоції. Коли вам сумно, дерево допомагає заспокоїтися, а коли весело – воно радіє разом із вами.
Попросіть дітей "доторкнутися" уявно до свого дерева та подумати, яке воно.
Вихователь: Пропоную вам намалювати своє «Дерево спокою»
Практична робота
Діти отримують папір і фарби (або олівці). Завдання: намалювати своє «Дерево спокою».
Вихователь допомагає дітям пояснити, що вони намалювали: "Моє дерево має жовті листочки – це радість", "Воно велике, бо в мене багато любові".
Вихователь: "Уявіть, що ваше дерево дарує вам маленький подарунок – це радость . Цей подарунок теплий, яскравий і приносить щастя".
Медитація "Подарунок від дерева"
Вихователь: "Сьогодні ми дізналися, що спокій – це наше внутрішній стан. Наше внутрішнє дерево. Як ви тепер можете знайти спокій? Що допоможе вам заспокоїтись?