Програмовий зміст:
Вчити:
- правильно брати дихання під час співу;
- співати в різних тональностях;
- чітко вимовляти та артикулювати склади;
- ритмічно крокувати;
- чітко зупинятися по закінченню музики.
Формувати:
- вміння фантазувати, мріяти, розслаблятися.
Розвивати:
- силу голосу;
-м`язовий тонус;
- слухові, зорові аналізатори;
- чуття ритму, дрібну моторику рук, музичний слух.
Виховувати:
- любов до музики
Матеріал:
Сніжинки з паперу на кожну дитину; чарівна торбинка; музичні інструменти: (музичний молоток, бубон, барабан, трикутник, дзвоник)
Хід заняття
Звучить музика маршу, діти заходять до зали, крокують.
Музичний керівник:
Рівними доріжками
Швидко ходим ніжками
Туп-туп-туп, туп-туп-туп,
А тепер ми станем тут
- Гарно ви крокували діти, а тепер давайте ми привітаємося, але спочатку послухайте чудовий вірш:
- Добрий день, сонце золоте,
- Добрий день, небо голубе,
- Добрий день, усі люди,
- Добрий день, усі друзі!
Виконують поспівку «Добрий день!»
Музичний керівник:
В залі музика лунає
Чути спів, і чути сміх
Нас сьогодні запросила
Логоритміка усіх.
- А логоритміка допоможе нам розвивати ритм, слух, увагу, пам’ять. Діти, пропоную вам погратися. Я буду розповідати вірш, а ви будете виконувати рухи під музику відповідні до тексту.
Ми сьогодні не малята,
А малесенькі звірята
До лісочка завітали
Першими прибігли зайчики,
Зайчики – побігайчики
Скік – скік – скік... (стрибають)
А за зайчиками лисичка,
Рудохвостая сестричка
Обережно вона ступає.
Слід свій хвостиком замітає
Йде поважною ходою,
Гордий півник – співунець.
Носить півник на голівці,
Червоненький гребінець
Чути пісеньку таку:
« Ку-ку-рі-ку!»
Ведмежата в ліс пішли,
Ведмежата мед знайшли
Дружно в лапки набирали,
Смачно медом ласували
- Давайте ми повернемося до люстерка та оближемо язичком спочатку верхні губи, потім нижні. А тепер під маршову музику кроком руш, сідати на стільчики один за одним.
- Діти, коли я йшла у садок я зустріла нашого друга, а кого, ви дізнаєтеся коли відгадаєте мою загадку:
Гостроносий та малий,
Сірий, тихий та не злий
Вдень ховається. Вночі...
Йде шукать собі харчі,
Весь із тонких голочок,
Як він зветься?... ( Їжачок )
- Так діти, це Їжачок. Прийшовши у садок Їжачок сів на задні лапки, а передніми почав вистукувати цікаві ритми. Вони мені так сподобалися, що я вирішила показати їх вам. Хочете проплескати їх?
( Музкерівник проплескує ритмічний малюнок. Діти разом або індивідуально проплескують ритмічний малюнок: I I III; I I I I ).
- А ще, я хочу з вами пограти в гру, яка називається « Заспівай своє ім`я».
Ось, як говориться про ім`я у вірші:
Всі хочуть, як народиться дитина,
Щоб я було красиве і дзвінке
Бо носить все життя мене людина
- А правила такі:
Я буду співаючи запитувати ваше ім`я, а ви співаючи будете відповідати, при цьому плескати на кожний склад.
Проводиться гра, підсумок.
- Діти, за те, що ви так гарно співали, я розповім вам казку. Був звичайний, зимовий ранок. Під ногами поскрипував білий сніжок, переливаючись під сонячним промінням. Але раптом на чистому, синьому небі з`явилась біла хмарка. Вона вирішила прикрасити свіжим сніжком дерева і кущі, хатки і доріжки. Поколихалася легенько і посипалися з неї сніжинки. Послухайте вірш про них:
Сніжинки-пушинки в повітрі літають,
Сніжинки-пушинки на землю сідають
Їх вітер змітає,
І знов підіймає.
Вони кружляли поодинці і парами, гралися з вітерцем, який їх підхоплював, здіймав угору та бережно опускав на землю. Малята, а давайте і ми потанцюємо, як маленькі сніжинки.
(музика М.Лисенко) «Вальс сніжинок»,
діти імпровізують танець сніжинок.
(В цей час вихователь роздає дітям по одній сніжинці.)
Музкерівник:
- Діти, подивіться, до вас на долоню прилетіли сніжинки. А які у вас сніжинки, опишіть їх.(Орієнтовні відповіді дітей).
- Так, діти, сніжинки ніжні, тендітні, легкі, білі, але якщо вони залишаться у вас на долоньці, вони неодмінно розтануть. Краще дмухнемо на них спочатку легенько, а потім дужче і вони полетять. (Виконують завдання).
- Хоч би й як не хотілося сніжинці залишати вашу долоньку та знялась вона вітерцем і полетіла. Сніжинка кружляла і потрапила на подвір`я до дідуся, якого звали Макдональд, послухайте про нього вірш:
Жив та був собі дідусь,
Маленького зросту
І сміявся він завжди
Дуже-дуже просто:
Ха-ха-ха, хі-хі-хі...
- А в дідуся Макдональда було дуже багато тварин. Тож заспіваємо про них пісеньку, яка називається «У дідуся Магдональда», (музика, слова М.Шуть).
Виконується пісня
Музкерівник:
- Молодці діти, чудову пісеньку заспівали. А поки ви співали, сніжинка літала і знайшла ось таку чарівну торбинку. А що ж у ній, ви дізнаєтеся коли відгадаєте мою загадку:
Всіх ми любим звеселяти,
І радісно розважати
Якщо нас візьмете в руки,
Вмить полинуть ніжні звуки
Не забудьте ці моменти,
Коли звучать… (Музичні інструменти)
(Музичний керівник викладає на стіл музичні інструменти)
- Так, діти, дійсно:
Тут в торбинці,
Ціле місто –
Назвемо його «Дінь-дзень»
Звукам зручно тут, не тісно,
Той співають увесь день.
Всередині, ось погляньте:
Молотки, трикутник, бубон, дзвоник є
Живуть разом, як годиться!
Барабан дружно б`є,
І гарні звуки видає.
- А давайте ми пограємо в гру, яка називається «Який музичний інструмент звучить?». Правила гри такі: ви закриваєте очі, а я буду грати на музичному інструменті. Ви прослухавши, назвете, який інструмент звучав.
Проводиться гра.
Підсумок гри.
- Дітки, а що ж сталося з нашою сніжинкою? Вона ще трішки покружляла
лісом і приєдналася до своїх сестричок.
Вам сподобалася казочка про сніжинку?. А що найбільше вам запам’яталося? (Орієнтовні відповіді дітей)
Підсумок заняття
Музкерівник:
Вже скінчилось заняття,
І прощатись нам пора
Я бажаю усім вам,
Миру, щастя і добра
Виконують поспівку «Допобачення», під музику виходять із залу.