Конспект заняття для дітей групи раннього віку
‹‹Прийшла весна››
Мета: Збагачувати сенсорно – пізнавальний розвиток дітей у процесі ознайомлення з кольоровою гамою. Вчити визначати кількість предметів (один - багато). Викликати інтерес до спільної творчості з дорослими та іншими дітьми у процесі створення колективних композицій. Сприяти засвоєнню елементарних і нетрадиційних прийомів аплікації на панно. Вчити запам’ятовувати і промовляти вірші, пісні, заклички. Вчити відповідати на запитання вихователя короткими реченнями, промовляти вірші: «Хмарка сонечко закрила», «Променясте сонечко», «Прилетіло сонечко»; заклички «Вийди, вийди сонечко». Викликати інтерес та бажання брати участь у руховій діяльності, ігрових вправах та рухливих іграх. Вчити орієнтуватися в просторі під час рухливих та дидактичних ігор. Сприяти розвитку соціальної поведінки та мовлення як засобу спілкування з дорослими та однолітками. Виховувати доброзичливе ставлення до однолітків. Збагачувати емоційний досвід дитини позитивними враженнями.
Матеріал: панно «Прийшла весна», дерево, листочки, квіти, пташки, сонечко, прищіпки, хмаринка, краплинки, кольорові жучки, жучки – сонечка.
Хід заняття:
Вихователь: Малята, у нас сьогодні свято, гостей зібралося багато.
Тож усміхніться веселенько і привітайтеся гарненько!
Діти: Добрий день!
Вихователь: У нас гарно й затишно у групі, книжок і іграшок багато.
Чому навчилися наші діти, ми хочемо вам показати.
Вихователь: Веселу, гарну й кучеряву ми зустрічаємо Весну!
Біжить, сміється, сіє трави, усе пробуджує від сну!
Вихователь: Малята, а де наше сонечко?
Діти: Немає.
Вихователь: Дійсно, сонечка не видно. Нам без сонечка сумно.
(Вихователь звертає увагу на хмаринку).
Вихователь: Подивіться, яка хмаринка! Мабуть, це вона сонечко закрила.
Діти: (Промовляють вірш)
Хмарка сонечко закрила, всі краплинки розгубила.
Ми краплиночки зберемо, швидко сонечко знайдемо.
(Діти збирають краплиночки на хмаринку).
Вихователь: Давайте покличемо сонечко.
Діти: Вийди, вийди, сонечко, на весняне полечко,
На бабине зіллячко, на наше подвірʼячко.
Там діти граються, тебе дожидаються.
(Вихователь дістає з – під хмаринки сонечко).
Вихователь: Подивіться, малята, що я знайшла?
Діти: Сонечко.
Вихователь: Сонечко яке?
Діти: Сумне.
Вихователь: А чому воно сумне? Чому не веселе?
Діти: Бо в нього немає промінчиків.
Вихователь: Не сумуй, сонечко, наші дітки тобі допоможуть, подарують промінчики.
Дидактична гра «Сонячні промінчики»
(Вихователь дістає з чарівного мішечка прищіпки. Діти закріплюють до сонечка прищіпки – промінчики по контуру круга. Вихователь повертає сонечко іншою стороною і воно радіє, посміхається).
(Діти співають пісеньку «Променясте сонечко»).
Вихователь: Сонечко сяє, тепло посилає, всіх зігріває. Яка пора року настала?
Діти: Весна.
Вихователь: Весна прийшла, тепло принесла.
(Вихователь звертає увагу на панно, де голі дерева).
Вихователь: Навесні все прокидається від сну. На деревах з’являються…
Діти: Листочки.
Вихователь: Малята, подивіться, чого не вистачає на деревах?
Діти: Листочків.
(Вихователь пропонує дітям викласти на панно листочки).
Вихователь: Треба трішки відпочити, ходімо на галявину. Скільки квітів на галявині?
Діти: Багато.
Вихователь: Всі вони чудові, різнокольорові (Діти називають кольори).
Вихователь: Навесні прокидаються всі комахи, павучки, жучки… Де жучки?
Дидактична гра « Знайди жучку квіточку»
(Вихователь з дітьми шукають жучків на килимі з квітами, роздає дітям жучків різного кольору і пропонує кожному жучку знайти свою квітку за кольором).
Вихователь: Жучки зраділи і хочуть пограти з нами.
Рухлива гра «Ось жучки летять -летять».
(Мета: вчити малят орієнтуватися у просторі, імітувати рухи жучків, розвивати спритність, увагу).
(Вихователь знаходить маленького жучка - сонечка і показує дітям).
Прилетіло сонечко на мою долонечку,
Крильця червоненькі, цяточка чорненькі,
По всіх пальчиках ходило, а з мізинчика злетіло.
(Вихователь пропонує дітям подарувати жучків – сонечка гостям).