Конспект заняття валеологічної спрямованості

Про матеріал
Цей матеріал призначений для вихователів старших груп, що працюють над розширенням знань дітей з валеології. Метої цієї наробки є: узагальнити знання дітей про основні частини тіла, їх призначення; виявити знання про засоби гігієни та їх призначення; виявити знання про основні функціональні можливості органів та систем організму; продовжувати формувати навички догляду за власним тілом і виконання профілактичних заходів щодо збереження та зміцнення здоров’я взагалі та під час захворювання на короновірусну інфекцію; розвивати усвідомлення важливості дбайливого ставлення до свого тіла.
Перегляд файлу

 

Счастливая милая девочка ребенка думает о проблеме | Премиум векторыКонспект ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ГРИ  валеологічної                  спрямованості «ЩО ДЕ КОЛИ»

Мета:

  • узагальнити знання дітей про  основні частини тіла, їх призначення;
  • виявити знання про засоби гігієни та їх призначення;
  •  виявити знання про основні функціональні можливості органів та систем організму ;
  • продовжувати  формувати навички догляду за власним тілом і виконання профілактичних заходів щодо збереження та зміцнення здоров’я взагалі та під час захворювання на короновірусну інфекцію;
  • розвивати усвідомлення важливості дбайливого ставлення до свого тіла.

Матеріал: ноутбук, магнітофон, відео звернення, конверти із завданнями, картки – завдання: ребуси частин тіла, розрізна схема послідовності миття рук,  пазли органів, зображення предметів корисної  та шкідливої їжі, зображення здорової – хворої людини, соломинки та ватні диски на кожну дитину, предмети гігієни, коробка.

Хід:

(діти стають по колу)

Давайте привітаємось:

Доброго ранку, доброго дня! 

Бажаємо присутнім здоров’я , добра!

Діти, ви любите грати? А що таке гра?

(Гра  діяльність людини з моделювання іншого виду діяльності з розважальною чи навчальною метою. Гра відрізняється від роботи тим, що не ставить перед собою безпосередньо корисної мети (хоча сама гра може мати свою власну корисність), а також тісно межує з мистецтвом, хоч зазвичай не створює художніх цінностей.)

А які ігри бувають? Яка улюблена гра? Сьогодні пропоную гру, яка називається «Що де коли?» Як гадаєте, про що це гра, які можуть бути  правила?

Згодна, і тому, я запрошую вас на інтелектуальну гру - змагання «Що де коли?», де кожен із гравців – знавець, який буде демонструвати свої знання, вміння під час відповіді на запитання від героїв мультфільму «Смішарики». Тема сьогоднішньої  гри: «Своє тіло вивчаю і про нього дбаю».

А зараз пропоную переглянути відео звернення від команди глядачів «Смішарики»

(діти сідають півколом біля ноутбука)

Перегляд відео звернення від команди глядачів «Смішарики»

Ну що, ви готові позмагатися? Зумієте знайти відповіді на запитання героїв мультфільму?

Тоді розпочинаємо інтелектуальну гру - змагання «Що де коли(звучать фанфари)

1. Отже, наші суперники надіслали нам конверти. В кожному із конверті є певне завдання, від певного персонажу. І почнемо ми з першого конверту, якого нам надіслав Бараш (звучить гонг):

«Для нашої команди «Смішарики» я склав  такий девіз:

У  смешариків девіз – це лише три слова

Здоровим бути – кльово!

А які девізи у вас, як називаються ваші команди?»

 Пропоную командам представитися

(діти стають в дві шеренги, одна напроти іншої)

1.Вітання команд

  • команда «Здоров’ячки»  (звучить музика, команда виходить)
  • команда «Нехворійка» »  (звучить музика, команда виходить)
  • журі

І.Команда  « Здоров’ячки» 

 

Головне — здоровим бути.
Це потрібно всім збагнути!

 

ІІ. Команда «Нехворійки»

Усе в житті піде чудово,
Якщо будеш ти здоровим.

 

Також на нашій грі присутнє журі… Члени журі будуть активно спостерігати за нашою грою, виставляти бали, і після закінчення визначать переможця гри.

2. Переходимо до другого конверту, якого нам надіслав Крош (звучить гонг):

«Люблю загадки, спробуйте  відгадати загадки про частини тіла та деякі органи»

2.Розминка (загадки про частини тіла, органи):

(діти стають в дві шеренги, одна напроти іншої, вихователь по черзі загадує загадку кожному члену команди, якщо дитина не відповіла, хід переходить іншій дитині)

  • Не сіють, не саджають,

          А самі виростають.

 

  • Віконця то зачиняються, то відчиняються.

 

  • Ось гора, а у гори

         Дві глибокі нори.

 

  • Білі силачі рубають калачі,
    А червоний говорун підкладає.

 

  • Все життя ходять в обгонку,
    А обігнати один одного не можуть.

 

  • Самі мовчать, а нам допомагають почути тих,  хто розмовляє й весело співає.

 

  • Назвіть  частину тіла, на якій зосереджені всі органи чуття і в якій розташований головний мозок.

 

  • Назвіть парний орган, який є у деяких риб, тварин та людини, і слугує для повітряного дихання

 

  • Назвіть орган, який несе прикордонну службу - захищає організм від отруйних і шкідливих проникнень  (Печінка)

 

  • Назвіть парний внутрішній орган людини, але це не легені (Нирки)

 

3.Молодці, із загадками впоралися дуже швидко.  І тому переходимо до наступного конверту від Кар Карича (звучить гонг):

«В моєму  є чемоданчику є безліч загадок. На самому дні я знайшов дещо цікаве та заплутане!  Чи зумієте ви розгадати мої ребуси?»

3.Ребуси

(діти сідають за столи і по сигналу починають працювати, також по сигналу закінчують)

  • ящик – (щ на з) = язик,
  • ніж + ка  = ніжка
  • рукав – в  = рука
  • колосся (к на в) = волосся
  • куб – зуб (к на з) = зуб
  • муха  (м на в) =  вуха

4. Молодці, і складні ребуси ви розв’язали! Що ж переходимо до наступного конверту  від Кроша (звучить гонг):

«Я дуже люблю грати в різні рухливі ігри. Ви ж, напевно знаєте, що такі ігри не тільки тренують м’язи нашого тіла, вправляють  в різних вміннях, й зміцнюють органи, та організм в цілому? Чи знаєте гру, яка потренує ваші легені , і особлива важлива під час захворювання на короновірусну інфекцію?»

4.Рухлива гра  «Перенеси»  (соломинка  та ватний диск)

(діти стають в дві колони, у кожного в руках соломинка та ватний диск, по черзі діти переносять ватний диск з одного краю соломинки, роблячи вдих з іншого краю, звучить фонова музика)

5.Добре пограли, потренували легені, але нас ще чекають конверти із завданнями. Тому займаємо місця за столами, і відкриємо конверт від Совуньї (звучить гонг):

«Я  - головний лікар країни Смішарики, тому я ретельно слідкую за здоров’ям мешканців, надаю рекомендації, а особливо під час пандемії. Наприклад, як правильно мити руки. А ви знаєте, як мити руки?»

5.Послідовність миття рук

(сидячи за столами, кожна команда із розрізних карток в рядок  викладають послідовність миття рук, по сигналу починають працювати, також по сигналу закінчують)

 

6.Молодці, ви знаєте, як правильно мити руки, тому можемо відкрити наступний конверт. Він від Піна. (звучить гонг):

«Я - великий винахідник. Зараз я працюю над створенням органів для робота. Відгадайте, що це за органи. Як гадаєте, чи  потрібні вони роботу?»

6. «Пазли органів – шлунок, серце»

(сидячи за столами кожна команда збирає пазли певного органу, по сигналу починають працювати, також по сигналу закінчують)

А тепер я прошу  представників розповісти про орган, який вийшов у команди.

7. Малята,  ви впорались із цим складним завданням. Можна  перейти і до конверту від Нюші. (звучить гонг):

«Я  дуже слідкую за своїм тілом. Щоб тримати його в тонусі , люблю танцювати. Чи знаєте ви такі танці, що тренують тіло?»

7. Музична пауза «Мої, твої два крила»

(діти стають парами, обличчям один до одного, роблять певні танцювальні вправи, на програш змінюють партнера)

8.Що ж  відпочили, треба  рухатись далі. Відкриваємо наступний конверт від Копатича. (звучить гонг):

«На своєму городі я вирощую безліч корисних овочів. Чи знаєте ви, які продукти корисні, а які шкідливі  для нашого організму?»

(Діти стають в колону один за одним. На підносі лежить певний набір карток продуктів, вихователь пропонує одній команді обрати корисні продукти, іншій шкідливі, по черзі діти обирають картки, називають продукт,  і кладуть на тарілку своєї команди)

8.Дидактична гра «Корисна – некорисна їжа» (розрізні картинки, дві тарілки)

9. Молодці, і з цим завданням ви теж впорались. І в нас залишилось всього два конверта. Відкриємо передостанній від Лосяша. (звучить гонг):

«Я вчений. Можу з легкістю розпізнати ознаки хворої та здорової людини. А ви?»

(Вихователь пропонує одній команді називати ознаки хворої людини, іншій – ознаки здорової. Діти стають в дві шеренги, одна напроти іншої, і по черзі називають ознаки, передаючи зображення відповідної людини з ознаками)

9. Дидактична гра «Ознаки здорової , хворої людині»

10. Молодці, і в нас залишився останній конверт від всієї команди(звучить гонг):

Команда просить внести чорний ящик «У чорному ящику лежить предмет гігієни, який нам дуже потрібен для догляду за тілом».

10.  «Чорний ящик або коробка»

(діти сідають за столи, вихователь під музику вносить ящик або коробку з предметами гігієни, про які буде загадувати загадки по черзі кожній команді, по сигналу загадка, потім діти обговорюють, по сигналу - відгадка, кожній команді по 2загадки)

  • В чорному ящику лежить предмет гігієни, який  худне під час використання?
  • В чорному ящику лежить   предмет гігієни, не хижак, а має зуби?
  • В чорному ящику лежить   предмет гігієни, який  каже правду?
  • В чорному ящику лежить предмет гігієни, який тече, а не річка, кольоровий, проте не райдуга.

11.Молодці, справились із всіма завданнями! А чи всі виконали правильно, ми дізнаємось від журі. Поки журі буде підбивати підсумки, пропоную потанцювати.

11. Танець «Рухайся – замри»

(діти стають в хаотичному порядку, виконують танцювальні рухи)

12. Слово журі, підбиття підсумків, нагородження команд

(діти сидять на стільцях)

docx
Додано
16 липня 2022
Переглядів
740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку