Конспект заняття з малювання в середній групі на тему: «УКРАЇНСЬКА СОРОЧКА»

Про матеріал
Вчити дітей розміщувати візерунок на сорочці, використовуючи мотиви української вишивки, закріпити вміння малювати ламані та хвилясті лінії, квітку-зірочку, подвійні мазки. Формувати навик, впевнено й легко проводити кінцем пензля лінії різного характеру, прямо і похило тримати пензель. Розвивати естетичне сприймання, самостійність, творчу ініціативу, трудові навички і організаційні здібності. Виховувати повагу до народних умільців, патріотичні почуття.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття з  малювання

в середній групі на тему:

 

«УКРАЇНСЬКА СОРОЧКА»

 

 

 

 

                                                           Підготувала вихователь

Дон Світлана Олексіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Вчити дітей розміщувати візерунок на сорочці, використовуючи мотиви української вишивки, закріпити вміння малювати ламані та хвилясті лінії, квітку-зірочку, подвійні мазки. Формувати навик, впевнено й легко проводити кінцем пензля лінії різного характеру, прямо і похило тримати пензель. Розвивати естетичне сприймання, самостійність, творчу ініціативу, трудові навички і організаційні здібності. Виховувати повагу до народних умільців, патріотичні почуття.

 

 

 

 

 

C:\Users\Олександр\Desktop\Група 6\IMG_20190516_101232.jpg

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

Вихователь. Діти, подивіться, який на мені незвичайний одяг сьогодні.

  • А який це костюм?
  • Як ви здогадалися, що це український костюм?
  • Що ще характерно для українського костюма?
  • Покажіть, де ви бачите ці вироби?
  • Для чого їх вишивають?
  •    Все це вишивка. Але всі роботи різні, не схожі одна на одну, одна сорочка не схожа на іншу.

Вихователь. Давайте розглянемо чим відрізняються між собою ці сорочки.

  •    Що в них різне? (Колір, малюнок)
  •    Що вишито у візерунку? (Квіти, гілочки)
  •    А якого кольору нитки використовують вишивальниці в українських виробах?
  •    Який колір є в наших вишивках? (Червоний, чорний)
  •    А де розміщена вишивка на сорочці? (Біля коміра, на рукавах, манжетах)

Вихователь пропонує розглянути українські костюми. Українські костюми бувають різні: для свят і буднів. Але всі вони складаються з однакових речей.

Діти. Сорочка, плахта, фартушок, віночок та чобітки.

Вихователь пропонує розглянути костюм ляльки Оксани.

  •    Що на голівці у Оксани?
  •    З чого ж він зроблений? (з різнобарвних квітів: маку, волошки та ін.)
  •    А що прикріплюється до віночка?
  •    Якого кольору стрічки у віночку? (Червоні, сині, блакитні)

Вихователь. Віночки також  бувають різні. Ось на Оксанці святковий віночок. Коли молода дівчина йшла заміж, то їй одягали такий вінок.

  •    Подивіться, яка на ляльці Оксані гарна сорочка. Якого вона кольору? (Біла)
  •    А що ж робить цю сорочку такою гарною?
  •    Сорочка прикрашена вишивкою. Це квіточки та листочки. Візерунок вишитий і на рукавах. Такі сорочки дівчата вишивали самі. Кожна дівчина вигадувала свій візерунок. Вишивали дівчата сорочки, рушники, фартухи вечорами, після роботи, співаючи українські пісні.
  •       Подивіться на фартух. Він також вишитий різними візерунками. На ляльці такого фартуха немає, бо на ній святковий одяг. В костюм входить також плахта і чобітки. Ще українські дівчата обовязково одягали намисто; яке робили самі з горобини.
  •       А був би він гарним, якби він був без малюнка?

Вихователь. Дітки, а зараз ми підемо в майстерню і будемо з вами вишивати українську сорочку. Але вишивати ви будете не голкою з ниткою, а пензликом і фарбами. Перш ніж вишити сорочку  потрібно створити візерунок для вишивки. Ми з вами і будемо прикрашати жіночу сорочку.

  • Діти, подивіться на мої сорочки. Вони однакові?
  • Де розташовані візерунки?
  • Які кольори використовувала я ?
  • А чим ще вони відрізняються?
  • В чому їх подібність?
  • Як ви міркуєте, з чого треба почати малювати сорочку?
  • Давайте намалюємо спочатку комірець із завязочками.
  • Діти, а що ми будемо малювати потім?
  • Чим швидше можна намалювати серединку квітів, пензликом чи патичком?

Вихователь. Кінчик палички мокаємо у фарбу та прикладаємо до паперу, залишається круглий слід – це серединка квітів. Пелюстки квітів малюємо по дві. Спочатку пелюсточку з однієї сторони, а потім з другої сторони, так щоб вони обєднувались знизу.

Вихователь. Я намалювала одну квітку, а ви намалюєте на обох рукавах і на манішці (пояснення значення слова). Ви намалюєте візерунок, котрий вам більше подобається. Можете самостійно придумати і намалювати свій візерунок.

Діти малюють.

Вихователь проводить аналіз дитячих робіт та пропонує вибрати роботи на виставку, яка в залі.

Яка сорочка найкраща? Чому? А яка найакуратніша? На якій сорочці візерунок вигадали самі?

Українська народна гра «Подоляночка». 

 

C:\Users\Олександр\Desktop\Група 6\IMG_20190516_093921.jpgC:\Users\Олександр\Desktop\Група 6\IMG_20190516_094102.jpg

docx
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
6751
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку