Конспект заняття з розвитку мовлення з використанням інноваційних технологій в середній групі
Тема: « Овочі та фрукти – корисні продукти»
Мета: продовжувати вчити дітей складати короткий опис об'єкта та описові розповіді з використанням мнемотехніки (опорні мнемо-картки, мнемотаблиця); активізувати словник дітей узагальнюючими словами «фрукти», «овочі», назвами фруктів і овочів, продовжувати формувати вміння підбирати прикметники-означення до заданих слів (кислий, круглий, овальний і ін.); розвивати граматичну будову мови: вміння складати повні поширені речення; розвивати аналітичні здібності, пам'ять, уяву; рухову активність та спритність; виховувати правильне ставлення до корисної їжі, бажанням допомогти герою, що потрапив в проблемну ситуацію.
Матеріали: мнемотаблиця, опорні мнемо-картки, муляжі фруктів та овочів, обруч, кошики маленькі 2шт, телевізор, іграшка Крош, кошик з свіжими фруктами та овочами, телефон, сюрпризи-подарунки, ліхтарик, ілюстрації-відгадки.
І Вступна частина
Організація дітей
Вихователь: Добрий день. Діти, я пропоную вам встати в коло та пограти в гру «Який, яка, яке», зараз кожен з нас отримає фрукт чи овоч і після цього ми перетворимося в нього. Тепер кожен з вас розкаже про себе, який ви фрукт або овоч. Я почну. Я – овоч цибуля – я кругла, гірка, золотиста, корисна, чубата.
Д/г «Який, яка, яке»
(вихователь роздає фрукти та овочі: яблуко, морква, огірок, груша, лимон, помідор, апельсин.)
Я – фрукт яблуко. Червоне, смачне, корисне, соковите, кругле, солодке, гладеньке.
Я- овоч морква. Корисна, помаранчева, тверда, трикутна, солодка.
Я – овоч огірок. Зелений, овальний, колючий, продовгуватий.
Я – овоч помідор. Червоний, соковитий, смачний, корисний, круглий, кислий, м'який.
Я- фрукт лимон. Жовтий, овальний, кислий, корисний, соковитий.
Я – фрукт груша. Жовта, соковита, солодка, смачна, тверда.
Я – фрукт апельсин. Помаранчевий, круглий, кислий, соковитий, корисний.
(Після гри діти сідають на стільчики, вихователь збирає в кошик овочі-фрукти).
ІІ Вступна частина
Вихователь: Малята, ви любите овочі та фрукти? ( так) Тож сьогодні з вами ми будемо продовжувати знайомитися з фруктами і овочами. А хто мені скаже навіщо людям їх їсти? (Вони корисні, в них багато вітамінів, смачні та ін.) Так, правильно.
Лунає телефонний дзвінок: Дзвонить маленький Крош, хоче прийти в гості до дітей і принести частування.
Крош: А чим можна пригостити дітей? Що вони люблять?
Вихователь: Крош! Наші діти будуть дуже раді тебе бачити. І вони дуже зрадіють, якщо ти принесеш їм фрукти або овочі. Адже вони дуже корисні і ми з малятами зараз їх повторюємо та вивчаємо!
Крош: Фрукти? Овочі? А що це таке? Як вони виглядають? Я поки що не знаю їх.
Вихователь: Діти, маленький Крош ще нічого не знає про фрукти і овочі. Давайте йому розповімо.
Діти підходять до телефону, беруть в руки муляж будь-якого фрукта і описують його, використовуючи мнемотаблицю (3-4 дитини).
Наприклад, описова розповідь за мнемотаблицею. Це овоч морква. Морква росте на городі. Вона велика. Морква жовтогарячого кольору. Цей овоч трикутної форми. Морква росте під землею. На дотик тверда, на смак солодка і соковита. Моркву їдять сирою, смаженою і вареною. З неї роблять соки. Вона корисна, має багато вітамінів.
Описова розповідь. Це фрукт яблуко. Яблуко росте на дереві в саду. Воно велике. Яблуко червоного кольору. Цей фрукт круглої форми. Зростає яблуко над землею. На дотик воно гладке, на смак солодке, соковите. Яблука їдять сирими, запеченими, вареними. З них роблять соки, варення, з ними печуть пироги, пиріжки та ін.. Вони корисні, мають багато вітамінів.
Описова розповідь. Це фрукт лимон. Лимон росте на дереві в садах. Він великий. Лимон жовтого кольору. Цей фрукт овальної форми. Зростає лимон над землею. На дотик лимон гладкий, на смак кислий, соковитий. Лимон їдять сирим. З ним роблять чай, його додають в лимонади. Він має багато вітамінів.
Вихователь: Крош, ти все зрозумів? (Так).
Вихователь: Діти, давайте, поки ми чекаємо маленького Кроша трішки відпочинемо.
Фізкультхвилинка «У саду»
У садочку бували?
Бували! (Крокують на місці)
Спілі яблука зривали?
Зривали! (Тягнуться вгору піднятими руками)
Вгору ручками тяглися?
Тяглися! (Тягнуться вгору піднятими руками)
А яблука під дерева впали?
Впали! (Присідають)
Діти швидко їх піднімали?
Піднімали! (Підводяться)
Вихователь: Молодці, малята.
(Заходить Крош, вітається з дітьми, показує своє частування (кошик з справжніми фруктами і овочами)).
Буратино: Я купив все, про що ви мені розповіли, ось і яблуко, лимон, морква. Але в магазині так багато інших овочів і фруктів, що навіть розгубився, коли їх побачив. Як же ви їх запам'ятовуєте?
Вихователь: Крош, наші діти знають багато про фрукти і овочі. Подивися, у нас є картка, на якій намальована схема. З її допомогою діти тобі по телефону розповідали про ці овочі та фрукти.
Робота з опорними мнемо-картками «Відгадай схований овоч та фрукт» (показ на екрані)
Вихователь: Подивися, ми маємо ще картки, на яких намальовані схеми. Діти спробують здогадатися, що на них за фрукт або овоч «зачарований», за допомогою схематичної загадки.
Малята, вам потрібно відгадати фрукт/овоч, назвавши за схемою його ознаки.
( Наприклад: фрукт жовтого кольору, кислий, овальний – це лимон; овоч зеленого кольору, овальний, колючий – це огірок; фрукт жовтого кольору, росте на дереві, схожа на лампочку – це груша; овоч червоного кольору, круглий, росте на городі – це помідор). Відповіді до загадок вихователь показує за допомогою ліхтаря та білих аркушів за якими знаходиться відгадка, яку можна побачити тільки в світлі ліхтаря.
Крош: Які діти молодці! Як багато вони знають.
Вихователь: Ми хочемо тебе запросити пограти з малюками в гру.
Р/г « Збери овочі та фрукти»
Поки ми розмовляли з тобою, Крош, по телефону сталася біда, хтось перемішав овочі та фрукти. Давайте з вами поскладаємо овочі та фрукти у відповідні кошики. Потрібно робити це дуже швидко (звучить весела мелодія).
ІІІ Заключна частина
Крош: Як з вами весело, малята. Я з задоволенням хочу вас пригостити.
Вихователь: Дякуємо, тобі за гостинці. Малята, ми ж не забуваємо, що перед тим як їсти потрібно помити руки та самі фрукти. У нас теж для тебе маленький подарунок, щоб ти не забував про нас і добре запам’ятав овочі та фрукти (обмін подарунками).
Підсумок
Вихователь: Діти, хто до вас приходив на заняття? Про що ви йому розповідали? (фрукти, овочі) Які саме ви знаєте фрукти? Які овочі? Де ростуть фрукти? Де ростуть овочі? Навіщо люди їх їдять?
Вам сподобалося заняття? Що саме? Добре, ходімо мити руки та їсти гостинці.
Конспект заняття з розвитку мовлення з використанням інноваційних технологій в середній групі
Тема: « Овочі та фрукти – корисні продукти»
Підготував:
Вихователь Шевченко М.О.
м. Кривий Ріг