Конспект заняття з валеології в середній групі. Тема "Шкіра людини"

Про матеріал
Заняття з валеології для дітей середнього дошкільного віку. Тема: «Шкіра людини» Мета: Розширити знання дітей про власний організм, зокрема про шкіру, як захисний орган тіла. Познайомити дітей з зовнішнім виглядом шкіри людей різного віку і будовою шкіри. Закріпити правила особистої гігієни, піклування про чистоту тіла, одягу. Дати знання про їх важливість, вчити виконувати їх, привчати піклуватися про здоров’я своєї шкіри. Розповісти дітям про значення шкіри для життя людини. Вказати дітям на здатність шкіри розтягуватися, а тому не заважати нам рухатися. Дати поняття дітям про наявність на шкірі умовних точок, які посилають в мозок сигнали тривоги та захищають організм від опіку, переохолодження, травм. Розвивати спостережливість, увагу; виховувати охайність, дбайливе та турботливе ставлення до своєї шкіри;
Перегляд файлу

Валеологія в середній групі «Калинка» ЗДО № 101 Запорізької Міської ради.

Вихователь Клипка В.Ю.

Заняття з валеології. Тема: «Шкіра людини»

Мета: Розширити знання  дітей про власний організм, зокрема про шкіру, як захисний орган  тіла.  Познайомити дітей з зовнішнім виглядом шкіри людей різного віку і будовою шкіри.  Закріпити правила особистої гігієни, піклування про чистоту тіла, одягу. Дати знання про їх важливість, вчити виконувати їх, привчати піклуватися про здоров’я своєї шкіри. Розповісти дітям про значення шкіри для життя людини.  Вказати дітям на здатність шкіри розтягуватися,  а тому не заважати нам рухатися.  Дати поняття дітям про наявність на шкірі умовних точок, які посилають в мозок сигнали тривоги та захищають організм від опіку, переохолодження, травм. Розвивати спостережливість, увагу; виховувати охайність, дбайливе та турботливе ставлення до своєї шкіри;

 

Матеріал: збільшуване скло, аркуш паперу, помада, гаряча чашка, лід, голка, різні за структурою предмети,  різні картинки, слайди по темі

Хід заняття.

  1. Комунікативна діяльність

Психогімнастика «Вітання» (Діти сідають у коло на коліна і передають  один одному м'яч зі словами: «Привіт», «Здрастуй!», «Доброго дня!», «Доброго ранку!»).

Вихователь: Здрастуйте, любі діти!

Вихователь. - Діти, ми з вами продовжуємо знайомитись з органами тіла людини, які допомагають нам пізнавати навколишній світ.

Я сьогодні щось принесла. Подивіться що це?

Д: Фрукт- мандарин.

Пальчикова гра «Мандарин»

Ми ділили мандарин,

Багато нас, а він один

Ось ця долька- для більчат,

Ось ця долька- для зайчат,

Ось ця долька- їжачку,

А ось ця- горобчику

Ось ця долька- для кота,

А для бруднулі –кожура!

В: Мандарин наш смачний, сочний. Скажіть, а навіщо мандарину потрібна шкірка?

Д: Захищає

В: Так, шкірка захищає смачні та соковиті дольки мандарина від усіх неприємностей: морозу, бруду, мікробів, вірусів. Я вам хочу відкрити таємницю: у нас з вами теж є шкірка- це наша ШКІРА! Вона захищає наш організм від мікробів та вірусів, щоб вони не попадали до нас. Захищає все те, що є у нас всередині: серденько, кістки, шлунок. (Слайд ) Показує. Так, шкіра вкриває все тіло людини. Вона захищає від пошкоджень всі внутрішні органи людини

Вихователь: Скажіть діти, а для чого людині потрібна шкіра?

Діти: Вона захищає людину, за допомогою шкіри ми відчуваємо тепло, холод, біль, дотик..

 

Мотивація.

Вихователь: -Діти, давайте розберемося, яка наша шкіра, як вона  нас захищає нас, і як ми повинні до неї ставитися?

2.Пізнавальна діяльність

Вихователь: Діти, доторкніться до своєї шкіри на руках та на обличчі скажіть, яка вона?

Мовленнєва гра «Яка наша шкіра?»(гладка, м’яка, тепла ніжна, чуттєва)

Вихователь: А захищена чимось шкіра людини?

Діти: Ні.

Вихователь: Наше тіло вкрито шкірою, вона захищає наш організм (все, що у нас всередині – слайд  деяких органів тіла людини) від мікробів, пилу, бруду якщо ви уважно подивитесь на шкіру, то побачите, що вона вся в маленьких дірочках – це пори, через них наше тіло дихає. А коли спекотне, через них виходить піт.

 Я пропоную вам подивитися  на екран телевізору, де ви бачите малюнок. Це і є наша шкіра (слайд – шкіра людини у розгорнутому стані) .

В нашій шкірі є нерви, за допомогою них ми відчуваємо біль, холод, тепло, дотики. Також є сальні залози , вони змащують нашу шкіру салом і вона в нас не пересихає і не рветься.

Вихователь: Діти, а коли ви граєте і вам стає жарко, то що з’являється на вашій шкірі?

Діти: Піт.

Вихователь: Так, діти, на нашій шкірі ще є потові залози (показує ілюстрацію) вони не дають людині загинути від перегрівання, піт виходить на шкіру і наш організм охолоджується.

Вихователь: А ну діти подивіться ще раз на вашу шкіру, що ще там є.

Діти: Маленькі ворсинки.

Вихователь: Молодці, правильно. Ці ворсинки потрібні для того, щоб виводити піт на шкіру.

Вихователь: Діти, а як ви думаєте, чи у всіх людей шкіра однакова? Я пропоную вам роздивитись ось ці   ілюстрації  і дати відповідь на моє питання.

Яким кольором може бути шкіра?

Діти: Жовта, біла, коричнева, темна.

Вихователь: Діти, а як ви думаєте, якщо шкіра другого кольору, вона така ж сама як у нас чи ні?

Діти: Ні.

Вихователь: Шкіра у всіх людей планеті однакова, відрізняється вона тільки кольором.

 

Вихователь: діти, а у тварин -  шкіра, така як у нас чи ні? Давайте роздивимось ілюстрації тварин, земноводних, комах та риб і скажемо чим захищена у них шкіра.

( Діти роздивляються ілюстрації ) Подивіться, на фото кішки. Волосся у звірів називають –шерсть. (або смух). У кішки шерсть пухнаста, м’яка, завжди чистенька, тому що вона за нею доглядає. Миє язичком. Якщо шерсть у кішки чистенька, це означає що вона не хворіє!

Діти: - У комах шкіра може бути м’яка, а може бути тверда; - У риб шкіра покрита лускою; - У змій, жаб вона холодна, слизька, чешуйчата; - У тварин вона покрита шерстю; - У черепах шкіра в панцирі, у їжаків вона з колючками.

 

Діти, так як ми повинні ставитися до своєї шкіри?

Дидактична гра «Правила догляду за шкірою». (розгляд слайдів)

 Щодня ретельно мийся і вдягай чисту білизну.

 Дуже суху шкіру змащуй дитячим кремом.

 Якщо на шкірі з’явилися запалені прищики (вугрі), не видавлюй їх. Тепла вода і мило допоможуть тобі.

 Їж багато овочів, фруктів і каш, і твоя шкіра завжди буде чистою і гладенькою.

 У холодну погоду бережи шкіру від обморожень, а в спеку – від опіків.

 Не облизуй губи, якщо вони потріскались. Змаж їх гігієнічною помадою.

Так, діти, ми все правильно сказали і зрозуміли, як треба доглядати за своєю шкірою.

 

В мене для вас сюрприз - торбинка з різними предметами. Не дивлячись у неї, ви повинні визначити, що це за предмет і яка поверхня у нього: гладенька, жорстка, м'яка, тверда, мокра, суха.

Дидактична гра «Що в торбинці?» або «Впізнай на дотик» Вихователь. - Як ви дізнались, яка поверхня? (відчули шкірою на руках) Як ви думаєте, лише шкіра на руках може відчувати?

Фізкультхвилинка

Познайомтесь, я дитина,

Хоч маленька, я людина!

В мене шкіра молода

І гладенька і прудка!

На руках – ніжніша,

На ніжках – грубіша,

На щічках- м’якенька,

На п’яточках- гладенька!

Шкіру треба берегти,

Щоб не завдать собі біди!

 

(Ходьба по масажних килимках, по канату). 

 

  1. Перетворювальна діяльність (експериментально-пошукова)

А  зараз я пропоную стати вам дослідниками, вченими, які вивчають шкіру.

1. Дослід.

За допомогою  збільшуваного скла роздивитися шкіру на руках. Порівняти  вигляд шкіри на долоні і на зовнішньому боці кисті. Запропонувати дошкільникам зробити самостійні висновки про те, чому на долонях шкіра грубіша, ніж на зовнішньому боці.

Вихователь. - Давайте розглянемо нашу шкіру на руках. Що ви бачите на ній? (рисочки, складочки, тріщинки, точечки) -  А ось моя рука? Є різниця, яка шкіра на ній? (відповіді дітей) Вихователь. - Так, з віком тріщинок, складок на шкірі людини стає більше, вони глибші. З кожної точечки, а ще їх називають порами, виділяється жир і піт. Коли нам холодно, пори закриті, а коли жарко, пори відкриваються і виділяється піт, який охолоджує наше тіло.

 

2.Дослід.  

Роздивитися рисочки на пучках пальців. Пояснити дітям, що малюнок з рисочок на пальцях у кожної людини індивідуальний.

Досліди на визначення індивідуального малюнка з рисочок на пальцях.

Запропонувати малятам акуратно нанести тонкий шар помади на пучки  своїх пальців. Притиснути пальці до аркуша паперу. Уважно роздивитися за допомогою збільшуваного скла отримані відбитки і порівняти їх з відбитками товаришів. Зробити висновки, що відбитки різних людей сильно відрізняються один від одного.

Малюнок на шкірі пальців індивідуальний для кожної людини. Дослідницько-пошукова діяльність (з помадою): нанести тонкий шар помади на пальчик кожній дитині і відпечатати. Рисочки, які видно, утворюють певний візерунок і він у кожної дитини свій. Діти уважно розглядають свої відбитки пальців. Як ви думаєте, кому це допомагає?

3 Дослід.

 «Шкіра може розтягуватись, як це зручно».

 

відтягнути  мочки вух, легенько шкіру на руці, надути щічки, посміхнутися. - Що ви відчуваєте? (що шкіра рухається, розтягується) -  А де ви бачили ще, що шкіра розтягується? (працюємо, нахиляємось, вагітні жінки) Вихователь. - Це відбувається тому, що шкіра не прикріплена до кісток. -  Як ви думаєте, шкіра може дихати? ( роздуми дітей) -  Шкіра дихає, відкриваючи пори, виводячи з організму надлишок вологи та солей, охолоджуючи тіло.

– Повідомлення вихователя про те, що шкіра не прикріплена до кістки, вона може рухатися, розтягуватися, зсуватися, стискатися. 

– Рухлива вправа: потягнути за мочку вуха, відтягнути шкіру на руці, надути щічки, зігнути ногу в коліні, розтягнути губи в посмішку.

 

 

 

Підсумок заняття. Що  було б, якби у нас не було шкіри?

 

В: Діти, сьогодні ми  почули порадили, як треба доглядати за шкірою. Але у мене залишився мандарин. Багато вас, а він один. Зараз я розділю його поміж вами. Ви, сьогодні, молодці.

 

docx
Додано
12 січня
Переглядів
506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку