Урок 1
Тема: Природознавство – комплекс наук про природу.
Мета : Формувати уявлення учнів про природу, місце людини в природі. Обґрунтувати цінність знань з природознавства для людини. Виховувати екологічно свідомого громадянина.
Обладнання: таблиці, прилади, мікроскоп, муляжі, колекції мінералів,кімнатні рослини.
Компетентності: навчальна, комунікативна, інформаційна
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
Гра « Знайди своє місце»
Картки з термінами: Навколишнє середовище,природа, предмети, зроблені людиною, жива природа, дробянки, рослини, гриби, тварини, нежива природа, Сонце, Місяць, вода повітря, грунт , кор.. копалини.
Учні повинні скласти ланцюг, щоб він відповідав зв’язкам в природі.
Схема
Навколишнє середовище
Природа Предмети, зроблені людиною
Епіграф Вчіться, діти! Мудра книжка
Скаже вам чогось багато
З того, що колись другими
І посіяно, й пожато,
Та і те запам’ятайте, Що для вашого народу
Ще одна є з книжок книжка
Та, що звемо ми Природа!
Ви бачите, що ми з вами живемо серед предметів ,зроблені людиною та серед об’єктів природи. Природа досить цікава, таємнича. Щоб більше дізнатися про навколишній світ, ми на цілий рік перетворимось на дослідників природи.
« Мікрофон»
« Асоціативний кущ»
ЖИТТЯ
Гра « Хто швидше»
2 команди. Потрібно розставити об’єкти живої та неживої природи в 2 колонки
Природа
Жива Нежива
« Мікрофон»
ПРИРОДОЗНАВСТВО ( знати)
Хімія Біологія Географія Фізика Астрономія Екологія (ЗАПИС)
Вчитель називає явища природи та об’єкти, діти хлопають в долоні на явища
Земля, схід Сонця,камінь, рослина, обертання Землі навколо своєї осі, політ птаха, Сонце, зорепад, ріст рослини, Місяць, веселка, спів пташок
Людина завжди намагалася пояснити та передбачити явища природи. З якою метою вона це робила? ( Допомагали знання пристосовуватись до навколишнього середовища)
Опорна схема « Взаємозв’язки людини і природи»
ЛЮДИНА
Мікрофон
Ланцюжок
Один учень називає науку, інший каже, що вивчає наука
Прес Я вважаю
Тому що
Наприклад
Отже