Консультація для батьків «Логіко-математичний розвиток та його значення у дошкільному віці»
Навчання дошкільника математики – це передусім не накопичення у нього математичних знань та елементарних уявлень про число, множину, геометричні фігури, лічбу, класифікацію, серіацію, вимірювання, орієнтування у просторі та часі, а формування логіко-математичної компетентності – тобто застосовувати ці знання у повсякденному житті. Процес цей має бути неперервним, цілісним і наскрізним, тобто здійснюватися не лише на відповідних заняттях чи під час перебування дитини у дошкільному закладі, а повсякчас: вдома, на прогулянці, на відпочинку. Адже «математика» оточує нас повсюди, це і має показати та пояснити дорослий малюку, зацікавлюючи його і підтримуючи стійкий інтерес до цієї захопливої, зовсім не «сухої» науки.
Велику роль у залученні малюка до світу математики відіграють батьки. Звичайно, вихователь під час занять, індивідуальної роботи, спостережень, екскурсій, дидактичних та сюжетно-рольових ігор формує у дитини елементарні логіко-математичні знання, уявлення, вміння та навички, однак спонукати дитину до пізнання – це завдання найближчих їй людей, а до того ж чудова можливість поспілкуватися зі своїм малям.
На прогулянці звертайте увагу дитини на цифри на будинках, машинах, рекламних щитах, вивісках. Називайте малюкові цифри, які бачите, і просіть, щоб він їх повторив. Для цього пограйте в гру «Відлуння». Така гра не лише допоможе дитині запам’ятати числа, а й сприятиме закріпленню навичок лічби, розвитку уваги.
Коли дитина просить, щоб ви почитали їй улюблену казочку, оповідання, віршик, перед тим, як задовольнити її прохання, запропонуйте їй знайти відповідну сторінку за номером ( від 1 до 10).
Якщо ви зібралися пересадити кімнатні квіти, запропонуйте дитині взяти участь у процесі, підібрати горшики відповідного розміру, полічити їх, можна розкласти перед нею пластмасові горщики різні за розміром і дати завдання скласти їх один в один за принципом мотрійки.
Заохочуйте дитину самостійно організовувати свій простір.
Під час приготування обіду спонукайте малюка лічити фрукти та овочі.
Попросіть перебрати квасолю, горох у різні ємкості, або макарони різні за формою та розміром. Це завдання розвиватиме вміння дитини класифікувати предмети, а також дрібну моторику рук.
Коли варите кашу, запропонуйте дитині умовною міркою виміряти крупу.
З чистих губок для миття посуду дитина нехай будує будинок, кораблик і т.д. це розвиватиме у малюка класифікувати, лічити, а також креативне мислення.
Пропонуйте дитині шукати на кухні предмети, схожі за формою на прості геометричні фігури. Це сприятиме розвиткові вміння орієнтуватися у просторі, закріпленню уявлення про геометричні фігури, а також активізації у мовленні назв посуду.
Спонукайте дітей до лічби ( камінці, дерева і т.д.)
Цікаво оголосити конкурс на віднайдення найменшого чи найбільшого камінця.
Запропонуйте дитині назвати форму камінця, на що він схожий.
Пропонуйте шукати камінці певної форми та групувати їх.
Позмагайтеся та покидайте камінці у воду на дальність.
Для розвитку орієнтування у просторі запитуйте малюка, у який бік хиляться гілочки, коли дме вітер – вправо чи вліво.
Як бачите, розвивати логіко-математичне мислення вашого малюка – цікаво і цілком доступно у домашніх умовах. Крім того, всі наведені завдання сприяють формуванню не лише відповідних математичних вмінь, але й загальної життєвої компетентності дитини, розширюють її світогляд та закріплюють набуті знання з інших галузей.