Консультація для батьків
«В ЯКІ ІГРИ МОЖНА ПОГРАТИ ВДОМА З ДІТЬМИ»
Ігри - один із засобів виховання і навчання дітей дошкільного віку. Гра для дошкільників - засіб пізнання навколишнього світу. Гра відповідає кожній освітньій галузі «Фізична культура», «Здоров'я», «Безпека», «Соціалізація, «Праця», «Пізнання», «Комунікація», «Читання художньої літератури», «Художня творчість», «Музика». Дійсно, у грі дитина розвивається фізично, у нього виховується кмітливість, працьовитість, ініціатива. З допомогою ігор вихователь здійснює сенсорне виховання дітей, розвиває пізнавальні процеси (допитливість, розуміння взаємозв'язку найпростіших явищ тощо). Вихователь використовує гру як засіб розвитку мислення, мови, уяви, пам'яті, розширення і закріплення уявлень про навколишнє життя. Враховуючи, що гра є провідною діяльністю дітей дошкільного віку, то в дитячому садку гру можна використовувати в освітній діяльності, в ході режимних моментів, в самостійній діяльності дітей. А як використовувати ігри в домашніх умовах? Про це ми говоримо з батьками на консультаціях «Граємо разом з дітьми», «Ігри для дому», «Ігри на кухні», батьківських зборах «Роль гри в житті дитини». На даних заходах батьки отримують знання про значення гри у розвитку дитини, вчаться грати з дитиною в умовах сім'ї.
«Ігри на кухні»
Використовуючи гру при організації повсякденних домашніх справ можна навчити малюка багато чого корисного і цікавого. Наприклад, при приготуванні обіду можна на кухні пограти з дитиною в такі ігри:
ГРА «Їстівне-неїстівне».
Мета: розвиток уваги, пам'яті, розширення словникового запасу дитини.
Правила гри: Дорослий називає різні предмети (наприклад, картопля, ніж, виделка, торт, каструля і т. п.) дитина в свою чергу повинен відповідати «їстівне» або «неїстівне». Потім можна помінятися ролями.
Можно розгадувати «Смачні» загадки.
В полі народився, На заводі варився, На столі розчинився. Відповідь: Цукор |
Маленьке, здобне Колесо їстівне. Я одна його не з'їм, Розділю хлопцям всім. Відповідь: Бублик
|
Дідусь сміється, на ньому шубонька трясеться. Відповідь: Кисіль |
Холодок в пакеті Їдять і дорослі і діти Холодок, холодок, Дай лизнути тебе разок! Відповідь: Морозиво |
В воді родиться, а води боїться. Відповідь: Сіль |
Наші поросятки зросли на грядці, До сонечка бочком, хвостики гачком. Ці поросятки грають з нами в хованки. Відповідь: Огірки |
ГРА «Колір, форма, розмір»
Мета: розвиток пам'яті, мислення, уважності, логіки.
Правила гри: Батько пропонує дитині назвати продукти (предмети на кухні) певного кольору, форми, розміру.
ГРА «Вгадай»
Мета: формування вміння думати і аналізувати, збагачення мови, розвитку творчого мислення, уяви, пам'яті.
Правила гри: Запропонуйте дитині вгадати предмет, описуваний вами, на задану тему. Потім хай спробує описати предмет дитина, а ви відгадуєте!
ГРА «Хто більше»
Мета: розвиток уваги, пам'яті, розширення словникового запасу.
Правила гри: Спільно з дитиною виберіть тему гру (н-р: «Посуд») і по черзі називаєте посуд. Хто більше назвав, той і виграв!
ГРА «Назви лагідно»
Мета: формування навичок словотворення.
Правила гри: Батько називає будь-яке слово, а дитина повинна назвати його ласкаво, наприклад, моркву-морковочка, тарілка-тарілочка і т.п.
ГРА «Назви менею…»
Мета: розвиток мовлення, пам'яті, уваги, почуття гумору.
Правила гри: Спільно з дитиною вибираєте тему гри, наприклад, фрукти. І по черзі «ображаєте» один одного фруктами! (Ти - яблуко!, А ти - ананас! А ти - банан! Тощо)
Завдання на розвиток дрібної моторики:
1. розсортувати білу і червону квасолю;
2. викласти з квасолі яку-небудь фігуру, цифру, букву, слово...;
3. в мішечок покласти крупу (рис/гречка/горох) і дрібні іграшки з кіндер-сюрпризу. Вгадати на дотик знайдений в мішечку предмет;
4. порахувати скільки їдалень (чайних) ложок, н-р, рису увійде чашку, банку...
Дитина дуже радий хвилинах, подарованим йому батьками в грі. Спілкування в грі не буває безплідно для малюка. Чим більше випадає дорогих хвилин у товаристві близьких йому людей, тим більше взаємини, загальних інтересів, любові між ними в подальшому.
Фантазуйте і грайте на здоров'я!