Дитячий вік має багатющі можливості для розвитку творчих здібностей.
На жаль, ці можливості з часом необоротно втрачаються, тому необхідно, як можна ефективніше їх використовувати у дитинстві.
Л.Виготський
Всім відомо, що дитина не народжується фантазером. Її здібність придумувати базується на розвитку уяви. Уява потрібна не тільки в діяльності винахідника, але й в найбільш абстрактних галузях науки, а також у мистецтві, в процесі художньої творчості.
Слід створювати умови для дитячої творчості. Творча діяльність сприяє розвитку індивідуальних особливостей, поведінки і психіки дітей. Вони стають сміливішими, вільно себе почувають, не бояться помилитися.
Дошкільний вік - унікальний сензитивний період довільного й продуктивного «входження» дитини у творчість через гру. В ігровій діяльності дошкільників набувають особливої ваги пізнавальний інтерес, потреба обговорювати, експериментувати, перевіряти на практиці сміливі гіпотези. Дитяча творчість, як правило, пов'язана з грою. Дошкільнята малюють і - грають, танцюють і - грають, конструюють і - грають, називають слова, складають речення, вигадують казки і - грають. Через гру дитина пізнає світ, у грі дитина робить спроби знайти своє місце в житті. Отже, в грі дитині слід ненав'язливо розкривати прийоми творчого мислення, вчити її помічати незвичне, виявляти креативність - одну із базових характеристик, що полягає у розвитку здатності дитини до творчості. Навчившись творити у грі, дитина переноситиме це вміння на інші види діяльності, не буде боятися змін, а полюбить їх.
Пропоную спробувати веселі ігри з використанням пластиліну.
Ліплення – це не тільки творчий процес, але й корисне заняття для розвитку дітей
різного віку. Воно сприяє формуванню правильної координації рухів, розвиває мову,
комунікативні навички, вчить уважності, цілеспрямованості, терпінню, покращує
психоемоційний стан.
Гра « Хто в травичці заховався?»
Бережіть комашок діти: всі повинні вони жити,
може день, а може й рік – в них у кожного свій вік.
А не стане в нас комах, то загине кожний птах.
Як прийдемо на лужок, не побачимо квіток.
Схочемо в лісі відпочити – не знайдемо його ми, діти.
У природи все з’єдналось, міцно-міцно пов’язалось.
Як не буде бджілок в нас, то медку ніхто не дасть.
А не буде джміль літати – молока не будеш мати.
Бо корова, кожен знає, конюшину полюбляє.
Щоб сади у нас цвіли, прилітали журавлі,
Весело птахи співали і дерева виростали,
Щоб земля була у квітах, бережіть комашок, діти!
Гра « Родина в обличчах»
Мама, тато, дід, бабуся –
Всіх назву, не помилюся,
Старший братик і сестричка –
В нас сімейка невеличка.
Не спиняйте, бо зіб’юся:
Мама, тато, дід, бабуся…
Старший брат, сестра і я –
Отака у нас сім’я.
«Ідеї ловляться на глибині.
По суті, творчість це потік.
Завдяки йому життя стає схожим на дивовижну гру…»
автор Девід Лінч
ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!
ІГРИ
НА РОЗВИТОК ТВОРЧОСТІ
Підготувала
Вих-ль Щербина Ю.В.
Дніпро, 2024