«Контроль пасажирських поїздів»

Про матеріал

Для поліпшення обслуговування пасажирів і контролю санітарно-технічного стану вагонів керівники управлінь і відділень доріг здійснюють перевірки пасажирських поїздів як свого формування, так і інших доріг відповідно до затвердженого графіка. Контроль здійснюється посадовими та службовими особами залізниць, контролерами - ревізорами поїздів, працівниками технологічного контролю, ревізорами - інструкторами з контролю пасажирських поїздів. Основна мета: навчити приймати правильне рішення при виявленні помилок під час контролю пасажирських поїздів, набути навички попередження суперечок з ревізорами-контролерами, пасажирами та уміння аналізувати свої дії.

Перегляд файлу

План уроку

З предмету «Організація пасажирських перевезень»

ТЕМА: Контроль пасажирських поїздів

Мета уроку:

-  підготувати здобувачів освіти до сприйняття навчального матеріалу з вивчення контролю пасажирських поїздів, їх видів та оформлення документації при порушенні перевезення пасажирів;

-  навчити приймати правильне рішення при виявленні помилок під час контролю пасажирських поїздів;

-  закріпити з здобувачами освіти знання по темі;

-  набути навичок попередження суперечок з ревізорами-контролерами, пасажирами та уміння аналізувати свої дії;

-  розвивати мислення здобувачів освіти під час розв’язання конкретного завдання та при пошуку раціональних варіантів рішення, стимулювати інтерес здобувачів освіти до вивчення спецпредмету, їх дослідницьку діяльність;

-  формувати і  розвивати пізнавальну активність здобувачів освіти та творчі здібності;

-  виховувати творчу особистість, здатну приймати власні рішення, уміти знаходити й виправляти свої помилки та помилки в роботі інших учасників, відстоювати власні судження й твердження;

-  сприяти вихованню взаємоповаги, взаєморозуміння, навичок співпраці в малих групах під час роботи над спільною проблемою.

Тип уроку: урок засвоєння знань здобувачів освіти.

Вид уроку:  комбінований

Форма організації навчальної діяльності: індивідуальна та групова робота.

Дидактичне забезпечення: Презентація, плакати, індивідуальні картки – завдання для здобувачів освіти, картки оцінювання, картки – завдання, акти, квитанції ЛУ-4 та ГУ-57.

 Обладнання:  телевізор, комп’ютер, носії інформації.

Міжпредметні зв’язки: виробниче навчання, будова пасажирських вагонів, електрообладнання.

Методи і методичні прийоми:

1.Інформаційно-рецептивний:

А) словесний:розповідь – пояснення, бесіда, повідомлення здобувачів освіти, робота з підручником.

Б) наочний: ілюстрація, демонстрація.

Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги,одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.

2.Репродуктивний.

Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, закріплення вже набутих знань.

3.Проблемно-пошуковий:постановка проблемного питання.

Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги і просторового мислення.

4. Візуальний: виконання завдання в тестових картках.

Базові поняття і терміни: дефекти, квитанції, акти, штраф.

Методична мета: вміти виявити дефекти проїзних документів, правильно оформлювати акти, квитанції, розрізняти види перевірок.

Провідні поняття та положення: сервіс, вокзал, пасажирський рухомий склад, квитки, акти, приписи.

 

ХІД УРОКУ

 

І.Організаційна частина

        -    перевірка присутніх;

        -    правила техніки безпеки на уроці.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

-  чому і для чого потрібно знати види контролю пасажирських поїздів.

ІІІ. Повідомлення теми і мету уроку: «Контроль пасажирських поїздів»

IV. Актуалізація опорних знань: (усне фронтальне опитування здобувачів освіти)

1.В який вагон поїзда на проміжних станціях пасажири допускаються для посадки?

(в будь-який вагон поїзда.)

2.Обов'язки провідника після зупинки вагона

 (своєчасно відкрити двері та розпочати посадку пасажирів)

3. За скільки часу транзитним пасажирам провідник повертає проїзні квитки?

(за 30 хв. до прибуття поїзда в пункт пересадки)

4. Яке місце повинен займати пасажир у вагоні?

(вказане у проїзному документі)

5. У який термін пасажир може продовжити поїздку, перервавши її?

 (10 діб)

6. В який час на всьому шляху прямування пасажирам надається можливість користуватись наявними у вагоні двома санітарними вузлами? (Не дозволяється користування санітарними вузлами при проходженні поїзда через станції та санітарні зони) вакуумні туалети.

7. В який період доби пасажири можуть користуватись спальними місцями? (в будь-який період доби)

8. Дії провідника, якщо пасажир вiдмовляється вiд отримання свого використаного проїзного документа?

( провiдник повинен розiрвати його навпіл в присутностi пасажира і зберігати до кінця поїздки пассажира)

9. Якщо ж пасажиру надано місце нижчої категорії, то …?

(йому повертається різниця вартості проїзду).

10. Після  посадки пасажирів у вагон та відправлення поїзда провідник вагона зобов'язаний….

 (додатково перевірити наявність і дійсність проїзних документів та погасити їх, не  пошкоджуючи компостерних  знаків).

11.Пасажир перервав поїздку,  вийшовши з поїзда забув звернутись до начальника станції, на протязі скількох годин він може зробити відмітку „Станція...... . Зупинка з продовженням терміну дійсності квитка.” (3години)

12.Який документ дає право пасажиру безплатно доїхати першим попутним поїздом до станції, де знаходяться його речі і проїзний документ, у разі відставання його від поїзда? (телеграма)

V. Пояснення нового матеріалу: (лекція з елементами бесіди)

Вступне слово викладача:

Сьогодні ми проводимо урок з теми «Контроль пасажирських поїздів», яка хвилює здобувачів освіти, тому що робота провідника постійно контролюється. Для поліпшення обслуговування пасажирів і контролю санітарно-технічного стану вагонів керівники управлінь і відділень доріг здійснюють перевірки пасажирських поїздів як свого формування, так і інших доріг відповідно до затвердженого графіка. У перевірках беруть участь відповідальні працівники управлінь доріг і лінійних підприємств.

Посадові особи Укрзалізниці, відповідальні за ту чи іншу ділянку роботи, можуть здійснювати перевірки у межах компетенції за пред'явленням службового посвідчення.

Під час перевірки особи, які виявили недоліки в організації продажу проїзних документів і обслуговуванні пасажирів, уживають заходів щодо усунення таких недоліків.

План.

1.Види контролю.

2. Документи на право контролю.

3. Здійснення контролю.

4.Безквитковий проїзд.

5. Дефекти оформлення проїзних документів

6. Порядок складання актів.

7. Обов'язки провідника при ревізії.

Види контролю:

а) посадовими та службовими особами залізниць, контролерами - ревізорами поїздів, працівниками технологічного контролю, ревізорами - інструкторами з контролю пасажирських поїздів;

б) санітарно - епідеміологічного стану - працівниками Державної санітарно - епідеміологічної служби залізничного транспорту;

в) протипожежного стану - працівниками Державної пожежної охорони;

г) дотримання вимог законодавства, що до захисту прав споживачів - працівниками територіальних органів у справах захисту прав споживачів Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України;

д) громадянського порядку - працівниками лінійних підрозділів Міністерства внутрішніх справ на транспорті;

е) комісійна перевірка.

Документи на право контролю.

Особи, що здійснюють контроль, повинні бути одягнуті у формений одяг, мати документ на право перевірки пасажирських поїздів, яким є «Припис» (Додаток 1) встановленої форми, що підтверджує право на здійснення контролю та службове посвідчення, яке також пред'являється на вимогу пасажирів. «Припис» надається начальнику поїзда, а провіднику  тільки посвідчення

Здійснення контролю.

Перевірки пасажирських поїздів здійснюють контролери ревізори і ревізори-інструктори. Контроль здійснюються за присутності начальника. Провідник їм дає свою залікову книжку (де відмічають здані екзамени), посвідчення , і санітарну книгу про проходження комісії.

Мета таких перевірок - контроль за виконанням правил перевезення пасажирів і їх обслуговування, за дотриманням бригадами потягів виробничої і трудової дисципліни, за чистотою і порядком у вагонах, правильністю обліку вільних місць і передачі відомостей про них, виявлення випадків провезення пасажирів без проїзних документів і зайвої ручної поклажі.

Контролер ревізор має право давати вказівки начальникові (механіку бригадирові) пасажирського поїзда про негайне усунення порушень правил перевезень пасажирів; складати акти на провезення пасажирів без проїзних документів і зайвої ручної поклажі, повторне використання постільної білизни неправильний облік і передачу відомостей про наявність вільних місць, що звільняються, усувати від роботи через начальника (механіка бригадира) провідників вагонів у випадках виявлення зловживань по службі або перебування на роботі в нетверезому стані, накладати і стягати штрафи у встановлених розмірах за проїзд без проїзних документів і провезення зайвої ручної поклажі, стягати вартість проїзду з пасажира без проїзних документів і плату за провезення зайвої ручної поклажі.

       До перевірки проїзних документів пасажирів в поїздах дальнього сполучення і місцевого сполучення контролери ревізори приступають не раніше чим поїзд вийде за межі станції. Провідник зобов'язаний супроводжувати контролюючого у вагоні і давати йому пояснення з питань, що виникають в процесі ревізії. Про ревізію поїзда незалежно від її результатів той, що ревізує обов'язково робить запис в рейсовому журналі.

 Комісійну перевірку здійснює комісія в складі не менше 4 чол., з числа яких один призначається старшим групи. У необхідних випадках до складу групи включають контролерів-ревізорів.

 Об'єктами комісійної перевірки є:

- санітарно-технічний стан вагонів, справність електроустаткування, систем опалювання, водопостачання і вентиляції, кип'ятильників, устаткування туалетів, наявність засобів пожежогасінні, укомплектованість якісним знімним устаткуванням і інвентарем;

- культура обслуговування пасажирів, наявність продуктів чайної торгівлі, обслуговування пасажирів живленням у вагоні-ресторані;

- правильність обліку і передачі відомостей про вільні місця, що звільняються, провідниками вагонів, начальником (механіком-бригадиром) поїзда, правильність оформлення проїзних документів, відповідність їх числу пасажирів у вагоні, недопущення фактів проїзду пасажирів без проїзних документів, продажу двох проїзних документів на одне місце, повторного використання постільної білизни;

- якість проведення ревізій контролерами ревізорами поїздів.

 Результати перевірки оформляють записом в рейсовому журналі.

 

Безквитковий проїзд

Якщо під час здійснення контролю поїзда виявлено пасажира без проїзного документа або з безплатним проїзним документом, не підтвердженим документом про право на таку пільгу, то він повинен сплатити штраф, оплатити проїзд від станції від місця посадки до місця призначення.

Штраф оформляється квитанцією, форма  код ЛУ-9 (Додаток 2) а проїзд - проїзним документом (квитком) квитанція код ГУ-57.

Якщо пасажир здійснював поїздку на підставі пільгового проїзного документа, не підтвердженого документом про право на таку пільгу, то він повинен сплатити штраф та доплату до вартості повного проїзного документа від станції посадки до станції призначення, зазначених у проїзному документі.

Якщо пасажир немає грошей для оплати штрафу, то він повинен або

залишити поїзд, або пред’явити паспорт для складання протоколу і подальшої оплати штрафу і проїзду після приїзду.

Несплачений у продовж одного  місяця з дня складання протоколу штраф і проїзд стягується в судовому порядку.

Проїзні документи, визнані недійсними під час посадки у поїзді чи під час поїздки пасажирів, не дають права на здійснення поїздки і гроші за них не повертаються.

Пасажир, виявлений у місцевому поїзді чи дальньому поїзді з проїзним документом для проїзду у приміському сполученні, вважається безквитковим.

З пасажира, виявленого у вагоні вищої категорії з проїзним документом, який не дає права на проїзд у ньому, штраф не стягується. Пасажир зобов'язаний перейти у вагон що відповідає його проїзному документу, або може за наявності вільних місць залишитись у даному вагоні, з внесенням відповідної доплати за відстань від станції фактичного зайняття місця.

У разі виявлення в поїзді пасажира з проїзним документом або з посвідченням, що йому не належить, складається акт, після чого пасажир повинен або заплатити штраф, вартість (чи різницю у вартості) проїзду, або залишити поїзд.

Посвідчення, що належить пасажиру, у нього відбирається і направляється (разом актом) до організації, що його видала.

У разі перевезення дітей без дитячих проїзних документів з пасажира  стягується штраф згідно з законодавством. На подальший шлях пасажир       

зобов'язаний придбати дитячий проїзний документ.

При перевезені за дитячими проїзними документами дітей віком більше 14 років на їх супровідника накладається штраф. Крім цього, супровідник повинен  сплатити різницю між вартістю повного і дитячого проїзного документа від станції початкового відправлення до станції призначення або пересадки. У цьому випадку різниця стягується особою, яка здійснює контроль. Діти, які прямують без супровідника і проїзного документа, повинні бути передані начальником поїзду на найближчій великій станції черговому лінійного відділу Управління внутрішніх справ на транспорті з за документуванням передання.

Пасажир, який загубив проїзний документ, після посадки у поїзд звільняється від сплати штрафу, якщо факт того, що проїзний документ дійсно загублений, буде доведено. На подальший шлях пасажир зобов'язаний купити новий проїзний документ або залишити поїзд.

Проїзні та перевізні документи з інформацією, доповненнями, виправленнями, зробленими не уповноваженими на це особами, вважаються недійсними, а пасажири з такими документами вважаються безквитковими.

Дефекти оформлення проїзних документів

Проїзні документи без компостера, без зазначення станції призначення, з невірними назвами станції і іншими несправностями, які стались з вини працівників залізничного транспорту визнаються дефектними і відбираються, про що складається акт за формою ЛУ-4.

Начальник поїзда за цим актом, до якого долучений дефектний проїзний документ, видає пасажирові безплатно нові проїзні документи (квитанція ГУ-57), на проїзд, в тій самій категорії вагона й поїзда. На зворотному боці квитанції позначається відмітка «Виданий замість відібраного».

Особи, що контролюють поїзд у разі виявлення перевезення пасажиром ручної поклажі понад встановлену норму повинні запропонувати йому сплатити штраф і провізну плату за весь шлях прямування (від станції відправлення)за тарифом багажу.

У випадку виявлення фактів пошкодження або зіпсування майна залізниці, особи, які контролюють, зобов'язані скласти акт з зазначенням факту обставин випадку, вартості втраченого майна. Акт підписується особою, яка здійснює контроль, пасажиром та двома свідками.

Уразі відмови від сплати нанесених збитків або відсутності грошей пасажир зобов'язаний пред'явити паспорт, дані з якого записуються до акту. У разі відмови пасажира від сплати збитків та пред’явлення паспорта особи, які контролюють, діють згідно з законодавством.

                 Порядок складання актів

Акти складають контролюючі особи в поїздах при виявленні наступних недоліків:

• проїзд пасажирів без проїзних документів;

• утаєння вільних місць, що звільняються, неправильна передача відомостей про наявність вільних місць в поїзді і майбутній висадці пасажирів;

• зловживання при наданні пасажирам постільної білизни;

• провезення зайвої ручної поклажі;

• неправильне оформлення проїзних документів;

• неправильне користування безкоштовними і пільговими проїзними документами. Акти складають у трьох екземплярах, один з яких вручають начальникові (механікові-бригадирові) поїзда.

Про всіх інших, окрім вказаних вище, недоліках (порушення встановленого порядку гасіння використаних залізничних проїзних документів, антисанітарний стан вагонів, несправність їх внутрішнього устаткування і ін.) контролююча особа зобов'язана зробити запис в рейсовому журналі.

У акті, що складається, той, що ревізує, указує посадочний і заводський номери вагонів, їх категорію, прізвище і ініціали чергового провідника і начальника (механіка-бригадира) поїзда, найменування резерву провідників і дороги приписки перевірених вагонів, а при виявленні зловживань - прізвище, ім'я і по батькові причетних осіб і їх адреси. Складений в поїзді акт підписують ті, що ревізують, начальник (механік-бригадир) поїзда і причетні особи. У разі незгоди з актом начальник (механік-бригадир) зобов'язаний підписати акт і прикласти до нього свої зауваження.

При складанні акту контролюючі вимагають письмові пояснення від винних провідників, багажних роздавальників, начальників поштових вагонів, а в необхідних випадках і від начальника (механіка-бригадира) поїзда. Про наявність пояснення роблять запис в акті. Якщо з виявлених в поїзді пасажирів без проїзних документів стягнутий штраф або складена ухвала про накладення на них штрафу, то в акті указують номери штрафних квитанцій або ухвал.

Акти, що поступили на адресу керівників залізниць з Укрзалізниці, розглядають в управліннях залізниць у присутності причетних працівників. Результати розслідування повідомляють в Укрзалізницю.

 

При ревізії у вагоні, що обслуговується, провідник зобов'язаний:

-у спальних вагонах пред'явити ревізорам папку з відібраними в пасажирів проїзними документами, у загальних і міжобласних вагонах — супроводжувати їх при перевірці квитків у пасажирів;

-пред'являти за вимогою документи, що ревізує, підтверджуючу правильність обліку вільних і вивільнюваних місць, витрати комплектів постільних комплектів, а також готівка, отримані за постільну білизну і предмети чайної торгівлі;

-давати необхідні пояснення по виникаючим у процесі ревізії питанням, зв'язаним з обслуговуванням пасажирів;

-у випадку виявлення у вагоні безквиткових пасажирів, що обслуговується, зайвої ручної поклажі, повторного використання білизни й інших порушень разом з начальником поїзда (механіком-бригадиром) підписати акт і дати письмове пояснення з приводу виявлених порушень і недоліків.

 

За необхідності до перевірок можуть залучатись кінологічні підрозділи з службовими собаками з митою виявлення вибухових, наркотичних, радіоактивних речовин та ін. товарів, що ввозяться (вивозяться) до (з)України. Про результати перевірки особи, які контролюють, здійснюють запис у рейсовий журнал поїзда а у разі виявлення   фактів неправильного видання проїзних документів чи безплатного проїзду - повинні скласти акт і направити відповідним службам для реагування та вжиття заходів.

 

VІ. Закріплення нового матеріалу.

Запитання до всієї групи (з використанням прийому Пинг-понг)

1.Під час здійснення контролю поїзда виявлено пасажира без проїзного документа або з безплатним проїзним документом, не підтвердженим документом про право на таку пільгу. Ваші дії.

(то він повинен сплатити штраф, оплатити проїзд від станції від місця посадки до місця призначення. Штраф оформляється квитанцією, форма  код ЛУ-9 (Додаток 2) а проїзд - проїзним документом (квитком) квитанція код ГУ-57.)

2.Назвіть види контролю.

а) посадовими та службовими особами залізниць, контролерами - ревізорами поїздів, працівниками технологічного контролю, ревізорами - інструкторами з контролю пасажирських поїздів;

б) санітарно - епідеміологічного стану

в) протипожежного стану

г) дотримання вимог законодавства, що до захисту прав споживачів

д) громадянського порядку;

е) комісійна перевірка.

3.  Перевезення за дитячими проїзними документами дітей віком більше 14 років.

(на їх супровідника накладається штраф. Крім цього, супровідник повинен  сплатити різницю між вартістю повного і дитячого проїзного документа від станції початкового відправлення до станції призначення або пересадки. У цьому випадку різниця стягується особою, яка здійснює контроль.

  1. 4.Мета перевірок.

контроль за виконанням правил перевезення пасажирів і їх обслуговування, за дотриманням бригадами потягів виробничої і трудової дисципліни, за чистотою і порядком у вагонах, правильністю обліку вільних місць і передачі відомостей про них, виявлення випадків провезення пасажирів без проїзних документів і зайвої ручної поклажі.

5.Який документ повинні пред'явити ті, що ревізують і кого повідомляють про початок перевірки?

документ на право перевірки пасажирських поїздів, яким є «Припис» встановленої форми, що підтверджує право на здійснення контролю та службове посвідчення

6. При виявленні яких недоліків контролюючі особи в поїздах складають акти?

• проїзд пасажирів без проїзних документів;

• утаєння вільних місць, що звільняються, неправильна передача відомостей про наявність вільних місць в поїзді і майбутній висадці пасажирів;

• зловживання при наданні пасажирам постільної білизни;

• провезення зайвої ручної поклажі;

• неправильне оформлення проїзних документів;

• неправильне користування безкоштовними і пільговими проїзними документами. Акти складають у трьох екземплярах, один з яких вручають начальникові (механікові-бригадирові) поїзда.

7.У акті, що складається, той, що ревізує, указує які данні?

У акті, що складається, той, що ревізує, указує посадочний і заводський номери вагонів, їх категорію, прізвище і ініціали чергового провідника і начальника (механіка-бригадира) поїзда, найменування резерву провідників і дороги приписки перевірених вагонів, а при виявленні зловживань - прізвище, ім'я і по батькові причетних осіб і їх адреси.

8. Які проїзні документи визнаються дефектними і відбираються?

Проїзні документи без компостера, без зазначення станції призначення, з невірними назвами станції і іншими несправностями, які стались з вини працівників залізничного транспорту

9.Не правильне перевезення ручної поклажі.

Особи, що контролюють поїзд у разі виявлення перевезення пасажиром ручної поклажі понад встановлену норму повинні запропонувати йому сплатити штраф і провізну плату за весь шлях прямування (від станції відправлення)за тарифом багажу.

10.При ревізії у вагоні, що обслуговується, провідник зобов'язаний:

-у спальних вагонах пред'явити ревізорам папку з відібраними в пасажирів проїзними документами, у загальних і міжобласних вагонах — супроводжувати їх при перевірці квитків у пасажирів;

-пред'являти за вимогою документи, що ревізує, підтверджуючу правильність обліку вільних і вивільнюваних місць, витрати комплектів постільних комплектів, а також готівка, отримані за постільну білизну і предмети чайної торгівлі;

-давати необхідні пояснення по виникаючим у процесі ревізії питанням, зв'язаним з обслуговуванням пасажирів;

-у випадку виявлення у вагоні безквиткових пасажирів, що обслуговується, зайвої ручної поклажі, повторного використання білизни й інших порушень разом з начальником поїзда (механіком-бригадиром) підписати акт і дати письмове пояснення з приводу виявлених порушень і недоліків.

 

 

VІІІ. Підведення підсумків уроку та оголошення оцінок.

 

ІХ. Домашнє завдання: підготуватися до заліку (за підручником «Організація пасажирських перевезень».  Укладач: Дробіна Т.Л.)

 

 

Фото звіт.

 

docx
Додано
23 жовтня 2023
Переглядів
240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку