Вступ. Біорізноманіття. Контрольна робота №1
Варіант І
Рівень І
Оберіть одну правильну відповідь у кожному завданні. (0.5 бала)
1. Виберіть представників автотрофних еукаріотів:
а) водорості, хлорелла, зозулин льон, дуб, троянда;
б) мукор, дріжджі, трюфель, маслюк, боровик;
в) губки, венерин пояс, морська зірка;
г) беззубка річкова, планарія молочна, печінковий сисун.
2. Виберіть хвороби, спричинені пріонами:
а) смертельне родинне безсоння;
б) каданг-каданг;
в) поліомієліт;
г) тютюнова мозаїка.
3. Наявність клітинної стінки з целюлози притаманна для клітини:
а) бактерій;
б) грибів;
в) рослин;
г) тварин.
4. Зовнішня білкова оболонка вірусів – це:
а) капсула;
б)клітинна стінка;
в) капсид;
г) нуклеоїд.
5. Кулясті бактерії, розміщені ланцюжками:
а) мікрококи;
б) стафілококи;
в) диплококи;
г) стрептококи.
6. Наука, що вивчає клітинний рівень організації життя називається:
а) морфологія;
б) цитологія;
в) гістологія;
г) екологія.
Рівень ІІ. Дайте визначення поняттям та термінам (1 бал):
7. Дивергенція – це…
8. Поліморфізм – це…
9. Фототаксис – це…
Рівень ІІІ. (3 бали)
10. Як ви вважаєте, які чинники можуть знизити опірність організму до збудників вірусних захворювань?
11. Проаналізуйте роль прокаріотів у живій природі.
Рівень ІV. (3 бали)
12. Складіть коротку характеристику організму за критеріями виду.
Вступ. Біорізноманіття. Контрольна робота №1
Варіант ІІ
Рівень І
Оберіть одну правильну відповідь у кожному завданні. (0.5 бала)
Віроїди вражають:
а) усі клітинні організми;
б) ссавці, гриби, рослини;
в) вищі рослини;
г) бактерії.
Критерій виду, що бере до уваги будову організму, тканин, органів, систем органів,називається:
а) фізіологічний;
б) екологічний;
в) морфологічний;
г) цитологічний.
3.Наука, що вивчає тканинний рівень організації життя називається:
а) морфологія;
б) цитологія;
в) гістологія;
г) екологія.
4. Укажіть неклітинні форми життя, які є білком і здатні викликати інфекційні захворювання людини
та тварин:
а) віруси;
б) віроїди;
в) вібріони;
г) пріони.
5. Укажіть захворювання людини, яке спричиняють віруси:
а) губчаста енцефалопатія;
б) ендемічний зоб;
в) туберкульоз;
г) поліомієліт.
6. Укажіть прокаріотичний організм:
а) інфузорія-туфелька;
б) хламідомонада;
в) ціанобактерія;
г) амеба протей.
Рівень ІІ. Дайте визначення поняттям та термінам (1 бал):
7. Кладограма – це…
8. Бродіння – це…
9. Еволюція – це…
Рівень ІІІ. (3 бали)
10. Складіть перелік профілактичних заходів, спрямованих на запобігання поширенню бактеріальних інфекцій.
11. Проаналізуйте місце та роль вірусів у живій природі.
Рівень ІV. (3 бали)
12. Складіть коротку характеристику організму за критеріями виду.