Контрольна робота 1 з біології для 7 класу

Про матеріал

Контрольна робота 1 з біології для 7 класу розроблена відповідно до вимог нової навчальної програми з біології для загальноосвітніх навчальних закладів у двох варіантах. Завдання кожного варіанта відповідають чотирьом рівням складності,які відображають рівні навчальних досягнень: початковий,середній,достатній,високий.

Перегляд файлу

І варіант

І рівень

 Позначте твердження «так» чи «ні» (за кожну правильну відповідь 0,5 бала)

1. В окунеподібних скелет хрящовий,немає плавального міхура і зябрових кришок.

2. Розмноження і розвиток земноводних відбувається виключно на суходолі.

3. Шкіра у плазунів і птахів суха,майже немає залоз.

4. Передні кінцівки птахів перетворилися на крила.

5. Пухові пера птахів позбавлені борідок другого порядку та не утворюють опахала.

6. Черепахи мають гострі зуби.

ІІ рівень

 Виберіть одну правильну відповідь(за кожну правильну відповідь 0,5 бала)

7. Укажіть відділи, на які поділяється тіло риб: а) голова, груди, черевце; б) головогруди, черевце; в) голова, тулуб, хвіст; г) голова, тулуб, нога.

8. Зазначте органи дихання більшості риб: а) зябра; б) легені; в) трахеї; г) легеневі мішки.

9. Зазначте, де мешкають амфібії: а) лише у водоймах; б) лише на суходолі; в) лише у ґрунті; г) як на суходолі, так і у водоймах.

10. Укажіть, чому рептилій ще називають плазунами: а) через їхнє середовище життя; б) у зв'язку з будовою кінцівок; в) у зв’язку з розташуванням кінцівок; г) у зв’язку з особливостями розвитку.

11. Укажіть отруйний вид плазунів: а) вуж водяний; б) мідянка; в) королівська кобра; г) веретільниця.

12. Охарактеризуйте особливості запліднення і розвитку птахів: а) запліднення внутрішнє, розвиток прямий; б) запліднення зовнішнє, розвиток прямий; в) запліднення внутрішнє, розвиток непрямий; г) запліднення зовнішнє, розвиток непрямий.

ІІІ рівень (за кожну правильну відповідь 1 бал)

13.Встановіть відповідність  між екологічною групою птахів за середовищем існування та їх основними ознаками

 

 

 

А. Птахи лісу

1. Щільне оперення,куприкова залоза, короткі ноги з плавальними перетинками,короткий дзьоб з цідильним апаратом

Б. Птахи боліт

2. Короткі тупі крила, довгий хвіст,тонкі та гострі дзьоби ,сильні лапи з гострими загнутими кігтями.

В. Птахи прісних водойм

3.Довгий дзьоб, довга гнучка шия,довгі тонкі неоперені з видовженими пальцями ноги,короткий хвіст.

 

14. Допишіть  пропущені в тексті слова. 

Більшість плазунів живе на ___________________, але зустрічаються і  _________________ види.  Їх тіло має  голову, шию, ___________________, хвіст та кінцівки. Вони дихають  ____________________. Деякі плазуни мають  _________________(наприклад: черепахи).

15. Встановіть в логічній послідовності періоди річного циклу земноводних: а) зимівля,  б) розмноження,в) весняне пробудження, г) період літньої активності.

ІV рівень

 Дайте відповідь на запитання (за кожну правильну відповідь 1,5 бала)

16.Чим рептилії відрізняються від амфібій? Чим можуть бути зумовлені ці відмінності ?

17. У виводкових птахів турботу про потомство бере на себе один з батьків,а в нагніздних – обидва. Поміркуйте чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

І рівень

 Позначте твердження «так» чи «ні» (за кожну правильну відповідь 0,5 бала)

1. Риби живуть виключно у воді, мають органи руху – плавці,дихають за допомогою зябер.

2. За допомогою бічної лінії риби регулюють глибину занурення.

3. Розвиток земноводних непрямий, відбувається з перетворенням у воді.

4. Шкіра риб і земноводних суха, без залоз.

5. Для плазунів характерна здатність до регенерації.

6. Водоплавні птахи мають міцний гачкуватий  дзьоб і гострі кігті.

ІІ рівень

 Виберіть одну правильну відповідь (за кожну правильну відповідь 0,5 бала)

7. Укажіть риб, які не мають зябрових кришок: а) осетроподібні; б) акули; в) оселедцеподібні; г) коропоподібні.

8. Укажіть органи дихання, які має пуголовок після виходу з ікринки: а) зовнішні зябра; б) внутрішні зябра; в) легені; г) трахеї.

9. Укажіть відділи тіла плазунів: а) голова, тулуб, черевце; б) головогруди, черевце; в) голова, тулуб, хвіст; г) голова, груди, черевце.

10. Зазначте особливості покривів тіла амфібій: а) суха гола шкіра; б) суха шкіра, укрита роговими утворами; в) гола шкіра, багата на слизові залози; г) шкіра, багата на слизові залози і вкрита роговими щитками.

11. Укажіть, які борідки мають контурні пера: а) тільки першого порядку; б) тільки другого порядку; в) як першого, так і другого порядку; г) не мають борідок.

12. Охарактеризуйте особливості запліднення і розвитку плазунів: а) запліднення внутрішнє, розвиток прямий; б) запліднення зовнішнє, розвиток прямий; в) запліднення внутрішнє, розвиток непрямий; г) запліднення зовнішнє, розвиток непрямий.

ІІІ рівень (за кожну правильну відповідь 1 бал)

13. Встановіть відповідність між групою рептилій та їх характеристикою

 

 

А. Черепахи

1.Поширені на всіх континентах,тіло вкрите роговими  лусками

Б. Лускаті

2. Напівводяні плазуни з видовженим тілом, яке вкрите роговими щитками

В. Крокодили

3. Мають кістковий панцир,укритий роговими щитками

 

14.  Допишіть пропущені в тексті слова.

Більшість земноводних живе на  ___________________, але їх розвиток пов’язаний із ______________. Їх личинки мешкають у  ___________________, вони дихають ____________________ та називаються –  ____________________.

15. Встановіть в логічній послідовності періоди річного циклу птахів: а) зимівля,  б) підготовка до розмноження, в) підготовка до зимівлі, г) виведення пташенят, д) линяння.

ІV рівень

 Дайте відповідь на запитання (за кожну правильну відповідь 1,5 бала)

16. Які особливості будови птахів свідчать про  їх пристосованість до польоту?

17. У тропічних регіонах видова різноманітність амфібій вища,ніж у помірних широтах. Поміркуйте чому ?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.3
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.6
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Петленко Аліса Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Можаровська Альбіна
    Чудова контрольна, прикрр що не має відповідей(
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ярош Юрій Миколайович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Біологія 7 клас (Базанова Т. І., Кузнецова М. О., Кіося Є. О., Павіченко Ю.В.)
Додано
17 грудня 2020
Переглядів
4007
Оцінка розробки
4.6 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку