Контрольна робота №3
Поетичні твори Лесі Українки, В. Сосюри, В. Підпалого, В. Голобородька І варіант
1. Перу Лесі Українки належить вірш
А) "Любіть Україну" Б) "З дитинства: дощ" В) "Осінь" Г) "Давня весна"
2. У творі Лесі Українки "Давня казка" порушено проблеми, ОКРІМ
А) добра і зла Б) людської невдячності
В) батьків і дітей Г) митець і суспільство
3. Головну думку вірша Володимира Сосюри «Любіть Україну» розкрито врядку:
А) «Для нас вона в світі єдина, одна в просторів солодкому чарі...»
Б) «Коханий любить не захоче тебе, коли ти не любиш Вкраїну...»
В) «Всім серцем любіть Україну свою - І вічні ми будемо з нею!»
Г) «Любіть Україну, як сонце, любіть, як вітер, і трави, і води...»
4. Хто сховався « між між трав зелених, як грудочки…»? (ВолодимирПідпалий «Бачиш, між між трав зелених, як грудочки, ...")
А) пташенята Б) мурашки В) коники Г) камінчики
5. Володимир Сосюра, відтворюючи красу героїні вірша "Осінь", говорить ,що вона
А) гордовита й жовтокоса Б) схожа на королеву
В) здається звичайною дівчиною Г) нагадує чарівницю
6. Вірш "Наша мова" належить перу
А) Василя Голобородька Б) Володимира Сосюри
В) Володимира Підпалого Г) Лесі Українки
7. Установіть відповідність між назвою твору і видом лірики
1) «Васильки» 2) "Любіть Україну!» 3) "Зимовий етюд" 4) "Наша мова" |
А) пейзажна Б) громадянсько-філософська В) громадянсько-патріотична Г) інтимна |
Ґ) філософська
8. Установіть відповідність між назвою твору та його ідеєю
1) «Любіть Україну» В. Сосюра 2) «Васильки» В. Сосюра
3) "Наша мова" В. Голобородько 4) «З дитинства: дощ» В. Голобородько
А) Возвеличення кохання – смисл життя кожної людини
Б) Возвеличення материнської любові
В) Возвеличення любові українців до рідного краю, заклик любити рідну землю
Г) Уславлення ролі мови, її значимості у житті нашого народу; гордості українців за свою мову
Ґ) Утвердження любові до життя, рідного дому, батьків, рідного краю; радості життя в єднанні з природою
9. Хто із сучасних письменників є автором поезії «Зимовий етюд»?
10. До якого різновиду лірики належить поезія Володимира Сосюри«Васильки»?
11. Образ вітру, печальних пелюстків, синьої тишини наявний у вірші….(назвіть автора і твір).
12. Випишіть із поезії Володимира Сосюри «Любіть Україну» слова-символи.
Контрольна робота №3
Поетичні твори Лесі Українки, В. Сосюри, В. Підпалого, В. Голобородька
ІІ варіант
1. "Давня казка" Лесі Українки за жанром -
А) казка Б) вірш В) оповідання Г) поема
2. Возвеличення людської мрії, що осягає найвищі висоти та найглибшіглибини пізнання - це ідея вірша
А) "Любіть Україну" В. Сосюри Б) "Хотіла б я піснею стати" Лесі Українки
В) "Наша мова" Василя Голобородька Г) "Давня весна" Лесі Українки
Ґ) "Бачиш: між трав зелених" В. Підпалого
3. «Не можна любити народів других, Коли ти не любиш Вкраїну», - такстверджував у вірші
А) Василь Голобородько Б) Володимир Підпалий
В) Тарас Шевченко Г) Володимир Сосюра
4. Володимир Сосюра у вірші «Васильки» описує почуття
А) щастя Б) суму В) любові Г) розчарування
5. Поема Лесі Українки “Давня казка” починається рядками:
А) “Надійшла сільськая молодь, / Що з роботи поверталась…”
Б) “Попереду їхав лицар, / Та лихий такий, крий Боже!”
В) “Час летів, немов на крилах, / І, мов сон, життя минало…”
Г) “Десь, колись, в якійсь країні, / Де захочете, там буде…”
6. Володимир Підпалий у поезії "..Бачиш: між трав зелених..." звертається до
А) дітей Б) коханої В) читачів Г) байдужих людей
7. Установити відповідність між уривком з твору та художнім засобом
1) “Любіть Україну!..” А) епітет
2) "...хто набігається, хто нахитається, Б) риторичне звертання хто насидиться на горі"
В) порівняння
3) «В’яне все навколо, де пройдуть
копита, Золоті копита чорного коня». Г) анафора
4) "Вечір, мов казка, над Україною казка, Ґ) персоніфікація мов вечір"
8. Установіть відповідність між назвою твору та рядками з нього
1) "Любіть Україну" В. Сосюра 2) "Теплі слова" В. Голобородько
3) "Давня весна" Леся Українка 4) "Бачиш між трав зелених" В. Підпалий
А) Прилинув вітер, і в тісній хатині Він про весняну волю заспівав
Б) Як та купина, що горить - не згора, живе у стежках, у дібровах, у зойках гудків, і у хвилях Дніпра
В) Співаймо пісні про кохання, щоб не вмерло слово "Дунай", гуляймо весілля своїм дітям, щоб не вмерло слово "коровай"
Г) А хмара плете і плете зелене волосся дощу, холодне волосся дощу
Ґ) Треба в житті любити гаряче і багато: сонце, дощі зернисті, дороги в пилу, траву!
9. Хто з письменників є автором поезії «Наша мова»?
10. До якого різновиду лірики належить поезія Володимира Сосюри «Осінь»?
11. З якого твору і якого автора метафори «місто тікає на ніч в степи»,«Україна заслухалась і не спить»?
12. Випишіть рядки з поезії В. Голобородька «З дитинства: дощ»: «Одсіяють роки, мов хмарки над нами…»; «…як зелений птах, уплетене дерево»; «В’яне все навколо, де пройдуть копита…»; «…річка, наче блакитна стрічка»; «…хто прийде додому у хату, наповнену теплом…»; «Скрізь якась покора в тишині розлита…»;