Конспект уроку з української літератури містить такі етапи: створення ситуації успіху, актуалізація опорних знань, цілевизначення, узгодження плану уроку, опрацювання нового матеріалу, рефлексивно-оцінювальний етап.
Ульянова О.В.
учитель української мови та літератури
Гімназії №10
Звягельської міської ради
Урок з української літератури. 7 клас.
Тема уроку: Дорогу долає, хто йде. Світ поезії В.Голобородька «Ми йдемо».
Мета уроку: допомогти учням збагнути проблеми, порушені автором у поезії, зацікавити творчістю В.Голобородька; учити сприймати його вірші, пояснювати власне розуміння образного змісту, сприяти становленню читацької компетентності, розвивати асоціативне мислення школярів, формувати життєстверджуючі, оптимістичні настрої; виховувати почуття пошани до народу, його надбань і досягнень.
Цілі уроку: Учні знатимуть: зміст і проблематику виучуваного твору
Учні вмітимуть: презентувати результати проектної діяльності, аналізувати твір, ставити питання до твору, висловлювати власне ставлення до порушуваних автором проблем, відрефлексовувати власну діяльність на уроці.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок
Обладнання: портрет письменника, записаний на дошці епіграф, фрагменти творів (роздавальні матеріали), завдання для роботи в групах
Методи, прийоми, види, форми роботи: «словесний настрій», виразне робота порівняльний аналіз, «доміно»
Випереджувальне завдання: ознайомитися з поезіями В.Голобородька і, об`єднавшись у групи, працювати над створенням проектів «Світ поезій В.Голобородька»
Епіграф: «Моє слово не вогнисте, в моїй поезії – метелики, бджоли. Але я засвідчую перед світом, Богом і людьми: туту Україна, і ви українці». В.Голобородько.
Хід уроку
І. Мотиваційний етап.
1. Забезпечення емоційної готовності до уроку. Обмін побажаннями.
2. Актуалізація суб’єктного досвіду й опорних знань.
- Готуючись до уроку, я перечитала статтю М.Вінграновського «Вільний вірш поета»: «З кожним і в кожному вірші Василя Голобородька йде чи лежить, пливе чи летить та дорогоцінна образна потужність, і щем, і міра, і вишуканість, і дисципліна слова – словом, все те, що ми звемо поезією істинною, суть і дорога якої – сам автор, поет і його час. А справжній поет – він завжди йде свого народу. Його духовна адреса – його народ». І в цьому ви могли переконатися, читаючи вірші В.Голобородька, створюючи образи-символи, асоціації.
3. Презентація випереджувального завдання: учнівських проектів – «Світ поезій В.Голобородька». Обмін враженнями від роботи над проектами у групах. (Очікувані відповіді: У центрі уваги поета – людина – рідний край – Україна)
- «Ми йдемо». Поезія В.Голобородька. Як ви розумієте? (Відповіді учнів)
ІІ. Цілевизначення і планування.
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.
«Ця поезія є актуальною (неактуальною) на теперішній час, тому що.., повчає…, виховує нас..»
5.**Порівняльний аналіз. – Що спільного в текстах поезій «Ми йдемо» і «Перехожий»?
6. Осмислення назви теми уроку. Проблемне питання: - Прочитайте назву теми уроку. Чи погоджуєтеся ви з цим твердженням? Чому? Чи згодні, що наша з вами робота над створенням проектів, наші спільні зусилля і тема уроку об’єднані єдиним – МИ!
7.**Створення «доміно» (колаж) до слова «ми». Озвучення учнівських відповідей.
ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.
Домашнє завдання.
Обов`язкове загальне: 1. Письмово відрефлексувати досягнення визначених цілей. 2. Підготувати невеликий звіт (0,5с.) про роботу групи, оцінити вклад кожного.Заповнити карту самооцінювання.
Обов`язкове на вибір: 1). скласти сенкан до слова «МИ», 2). визначити художні засоби у творі.
За бажанням: створити ілюстрації до поезії.