В.Голобородько. "Ми йдемо". "Наша мова".

Про матеріал

Конспект уроку з української літератури містить такі етапи: створення ситуації успіху, актуалізація опорних знань, цілевизначення, узгодження плану уроку, опрацювання нового матеріалу, рефлексивно-оцінювальний етап.

Перегляд файлу

Ульянова О.В.

учитель української мови та літератури

Гімназії №10

Звягельської міської ради

Урок з української літератури. 7 клас.

Тема уроку: Дорогу долає, хто йде. Світ поезії В.Голобородька «Ми йдемо».

 

Мета уроку: допомогти учням збагнути проблеми, порушені автором у поезії, зацікавити творчістю В.Голобородька; учити сприймати його вірші, пояснювати власне розуміння образного змісту, сприяти становленню читацької компетентності, розвивати асоціативне мислення школярів, формувати життєстверджуючі, оптимістичні настрої; виховувати почуття пошани до народу, його надбань і досягнень.

Цілі уроку: Учні знатимуть: зміст і проблематику виучуваного твору

                     Учні вмітимуть: презентувати результати проектної діяльності, аналізувати твір, ставити питання до твору, висловлювати власне ставлення до порушуваних автором проблем, відрефлексовувати власну діяльність на уроці.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок

Обладнання: портрет письменника, записаний на дошці епіграф, фрагменти творів (роздавальні матеріали), завдання для роботи в групах

Методи, прийоми, види, форми роботи: «словесний настрій», виразне  робота  порівняльний  аналіз, «доміно»

Випереджувальне завдання: ознайомитися з поезіями В.Голобородька і, об`єднавшись у групи, працювати над створенням проектів «Світ поезій В.Голобородька»

Епіграф: «Моє слово не вогнисте, в моїй поезії – метелики, бджоли. Але я засвідчую перед світом, Богом і людьми: туту Україна, і ви українці». В.Голобородько.

 

 

Хід уроку

І. Мотиваційний етап.

1. Забезпечення емоційної готовності до уроку. Обмін побажаннями.

2. Актуалізація суб’єктного досвіду й опорних знань.

- Готуючись до уроку, я перечитала статтю М.Вінграновського «Вільний вірш поета»: «З кожним і в кожному вірші Василя Голобородька йде чи лежить, пливе чи летить та дорогоцінна образна потужність, і щем, і міра, і вишуканість, і дисципліна слова – словом, все те, що ми звемо поезією істинною, суть і дорога якої – сам автор, поет і його час. А справжній поет – він завжди йде свого народу. Його духовна адреса – його народ». І в цьому ви могли переконатися, читаючи вірші В.Голобородька, створюючи образи-символи, асоціації.

3. Презентація випереджувального завдання: учнівських проектів – «Світ поезій В.Голобородька». Обмін враженнями від роботи над проектами у групах. (Очікувані відповіді: У центрі уваги поета – людина – рідний край – Україна)

- «Ми йдемо». Поезія В.Голобородька. Як ви розумієте? (Відповіді учнів)

ІІ. Цілевизначення і планування.

  1. Повідомлення теми уроку. Записати число, класна робота, тема уроку.
  •          Як ви думаєте, кого має на увазі автор, вживаючи займенник «ми»? (Відповіді учнів)
  •          А мені цікаво, про що думав, що відчував, що хвилювало, у чому був переконаний В.Голобородько, працюючи над твором? Спробуймо знайти відповіді на свої питання і зрозуміти письменника, а можливо відкрити щось у собі. Це, власне, і будуть цілі нашого уроку. Учні зазначають цілі заняття в зошитах.

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

  1. Робота з епіграфом.
  2. Виразне читання вчителем поезії «Ми йдемо».
  3. Бесіда за прочитаним.
  •          Які ваші враження від поезії В.Голобородька?
  •          Як ставиться автор до описаних подій? (Сучасники повинні шанувати й поважати здобутки предків, захищати право на вільний рух, а значить на щасливе життя).
  •          Чим пояснити радісний, піднесений настрій подорожуючих?
  •          А хто виглядає, як сусіди? Хто виглядає з-за рогу, як вороги?
  •          «Ми» – це хто? Ви й я? Хто тоді «ви»? (Ті, які заздрять, перешкоджають, гальмують розвиток, це нещасливі люди).
  •          Якою, на ваш погляд, є причина руху людства по Україні? Через що дехто намагається призупинити цей рух?
  •          Зачитайте рядки, що свідчать про цілеспрямований, вільний, упевнений у своїх правах рух сучасників?
  •          Що дає нам силу йти вперед?
  1. «Незакінчене речення» 1.

«Ця поезія є актуальною (неактуальною) на теперішній час, тому що.., повчає…, виховує нас..»

5.**Порівняльний аналіз. – Що спільного в текстах поезій «Ми йдемо» і «Перехожий»?

6. Осмислення назви теми уроку. Проблемне питання: - Прочитайте назву теми уроку. Чи погоджуєтеся ви з цим твердженням? Чому? Чи згодні, що наша з вами робота над створенням проектів, наші спільні зусилля і тема уроку об’єднані єдиним – МИ!

7.**Створення «доміно» (колаж) до слова «ми». Озвучення учнівських відповідей.

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

  1. Рефлексивні запитання щодо результатів, процесу, почуттів..
  2. «Незакінчене речення» -2. «Зараз я відчуваю…розумію..думаю..»
  3. Аналіз досягнення цілей. - Чи досягли ми поставлених цілей? Яких?

Домашнє завдання.

Обов`язкове загальне: 1. Письмово відрефлексувати досягнення визначених цілей. 2. Підготувати невеликий звіт (0,5с.) про роботу групи, оцінити вклад кожного.Заповнити карту самооцінювання.

Обов`язкове на вибір: 1). скласти сенкан до слова «МИ», 2). визначити художні засоби у творі.

За бажанням: створити ілюстрації до поезії.

docx
Додав(-ла)
Ульянова Олена
Додано
11 грудня
Переглядів
6
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку