Контрольна робота біологія і екологія 10 клас " Спадковість і мінливість" ІІ семестр

Про матеріал
Учень, учениця оперує термінами та поняттями: ген, каріотип, фенотип,мутагени, мутації, генофонд популяцій; називає: сучасні молекулярно - генетичні методи досліджень спадковості людини , типи мутацій, причини спадкових хвороб і вад людини та хвороб людини зі спадковою схильністю; наводить приклади: спадкової мінливості, модифікаційної мінливості людини; виявляє власне ставлення до профілактики та терапії спадкових хвороб людини.
Перегляд файлу

Контрольна робота 10 клас  Р.Шаламов

ІІ семестр (друга частина)

Варівнт 1

І рівень ( за кожну правильну відповідь 0,5 б)

1.Назвіть приклад адаптивної мінливості:

А) засмага

Б) рахіт

В) кросинговер

Г) дальтонізм

2. Визначається формуванням нових комбінацій генів у процесі статевого розмноження:

А) мутаційна мінливість

Б) модифікаційна мінливість

В) комбінативна мінливість

Г) норма реакції

3. Виберіть хворобу, що виникає внаслідок мутації:

А) гемофілія

Б) рахіт

В) грип

Г) ангіна

4 .Речовини, що мають антимутаційний ефект:

А) бензол

Б) фенол

В) нікотин

Г) антиоксиданти

5. Поліплоїдія – збільшення гаплоїдних наборів хромосом, що є прикладом мутації:

А) точкової

Б) генної

В) геномної

Г) хромосомної

6. Діагностування хвороби Дауна на ранніх етапах розвитку можливе завдяки вивченню:

А) фенотипу

Б) каріотипу

В) генотипу

Г) окремих генів

ІІ рівень ( за кожну правильну відповідь 1 б)

7. Вставте пропущені слова:

Описом генетичних процесів, які протікають у популяціях організмів, займається _____

Унікальний набір алелів кожної популяції називають __________.

__________ - сукупність особин одного біологічного виду, певною мірою ізольовано від інших особин подібних сукупностей.

ІІІ рівень ( за кожну правильну відповідність  1 б)

8.  Зіставте спадкові хвороби ( 1-4)  з їхніми визначеннями (А-Д).

                1. альбінізм

 А. спадкова кольорова сліпота

                2. гемофілія

 Б. багатопалість

                3. дальтонізм

 В. спадкове порушення зсідання крові

                4. полідактилія

 Г. спадкове порушення обміну  амінокислот

 

 Д. спадкова відсутність меланіну в епідермісі

 

9. Увідповідніть метод генетики людини ( 1-4)   та предмет дослідження (А-Д).

              1. флуоресцентна гібридизація

А. родоводи людини

              2. полімеразна ланцюгова реакція

Б. мічені барвники

              3. генеалогічний

В. метаболізм людини

               4. біохімічний

Г. індивідуальний розвиток людини

 

Д. реплікація специфічної ділянки ДНК у пробірці

 

10. Увідповідніть алелі  ( 1-4)  й конкурентну перевагу, що вони дають популяції, в якій поширені (А-Д).

               1. алель гемоглобіну S

 А. збільшує тривалість життя еритроцитів

               2. алель синтезу лактози протягом усього життя

 Б. дає змогу систематизувати вітамін D  за низької освітленості

               3. алель світлого кольору шкіри             

 В. дає змогу споживати молочні продукти

               4. алель темного кольору шкіри

 Г. покращує захист від інтенсивного ультрафіолету

 

 Д. полегшує перебіг малярії

 

VІ рівень ( за  розгорнуту відповідь 3 б )

11. Обґрунтуйте і наведіть приклади, які ілюструють усі можливі процеси, що можуть призводити до зміни генофонду популяції.

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 вересня 2021
Переглядів
4905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку