Контрольна робота "Біорізноманіття"

Про матеріал
Контрольна робота містить 4 варіанти із тестовими завданнями та питаннями із повними відповіддями.
Перегляд файлу

Контрольна робота  «Біорізноманіття»             І семестр 

 І –В

(1- 10 питання по 0,5б)

1. Неклітинні форми життя у вигляді одно ланцюгової РНК, яка не кодує білків – це:      А) пріони              Б) віроїди              В) віріони             Г) віруси              

2. Укажіть захворювання людини, яке спричиняють бактерії.

  А) губчаста енцефалопатія        Б) ендемічний зоб     В) туберкульоз        Г)поліомієліт

3. Укажіть організм, клітино якого НЕ мають ядра.

А) амеба протей         Б) хламідомонада       В) бактерія           Г) інфузорія-туфелька    

4. Носієм спадкової інформації у вірусів може бути:  а) ДНК;  б)  РНК;   в) ДНК і РНК

5. Плодове тіло шапкових грибів пов'язане:  а) з вегетативним розмноженням;

        б)зі спороутворенням;    в) з фотосинтезом;   г) з утворенням плодів

6. Установіть, що утворюється в чо­ловічих шишках:       а)пилкові зерна;      б)насінні зачатки.

7. Гаметофіт  папоротеподібних рослин формується із  А) заростка,  Б)спори,   В)вайї, г)спорангія, Г)зиготи

8.  Запліднення у мохоподібних відбувається тільки:А) у суху сонячну погоду     Б) за наявності води  В) під час проростання спори       Г) у коробочці спорофіта

9. Серед наведених організмів виберіть той, що не має голови   А) устриця,  Б)скорпіон,   В)бабка,    Г)восьминіг

10. Хвороба Кройцвельда-Якоба спричинена: А) вірусами   Б)пріонами    В)віроїдами

11 .Увідповідніть рослину з систематичною групою, до якої вона належить .(1,5 б) 

  1. Вельвічія                 А   голонасінні
  2. Маршанція             Б   покритонасінні
  3. Мак                         В   мохоподібні
  4. Хвощ польовий      Г  папоротеподібні

12. Установіть відповідність між ротовим апаратом й комахою (1,5б)

      А    колючо-сисний        Б       гризучий        В     сисний           Г  гризучо-лижучий

             1.бджола         2.  махаон        3.    комар          4. Хрущ

13. Є тварини, які нездатні активно пересуватися.  Чому тварини перейшли до такого способу життя? Як ці тварини пристосувались до поширення?(2б)

14.  Назвіть середовища існування птахів та вкажіть, які пристосування виробляється у птахів до даних умов.(2б)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота  «Біорізноманіття»             І семестр 

 ІІ –В

(1- 10 питання по 0,5б)

1.Визначте, що називають хвоєю:   а) листки;   б) стебло.

2. Жіночий гамето фіт у покритонасінних рослин представлений   А) пилком,  Б)маточкою,  В) квіткою,   Г)насінним  зачатком.

3.Укажіть, де утворюються сперматозоїди в зозулиного льону:
А) у спорангіях    Б) у спорофітах В) в антеридіях      Г) в архегоніях 

4.Плодові тіла здатні утворювати:   а)пеніцил,  б)дріжджі;  в)мухомор;  г) мукор.

5.  Замкнута травна система, що сполучається з навколишнім середовищем лише одним отвором, характерна для      А)медуз і нематод,   Б)п’явок та план арій,  В)Планарій та кораловх поліпів,   Г)нематод та п’явок 

6. Неклітинні форми життя що мають  РНК або ДНК,  це:         А) віруси                        Б)віроїди                      В) пріони                         Г) бактерії

7. Укажіть захворювання людини, яке спричиняють віруси.

   А) губчаста енцефалопатія      Б) ендемічний зоб    В) туберкульоз        Г) поліомієліт

8.  Укажіть прокаріотичний організм.   А) інфузорія-туфелька        Б) хламідомонада

    В) ціанобактерія                Г) амеба протей

9. Прізвище вченого, який відкрив віруси:  а) Е.Дженнер            б) Д. Івановський           в) Л.Пастер       г) Р. Гук

10.  Неклітинні форми життя, що є білковими частинками без нуклеїнової кислоти – це:             а) бактерії                б) пріони              в) віроїди                 г) віруси

 

11 . Установіть відповідність рослиною та систематичною групою до якої належить (1,5б)
          А) Мохоподібні;              1. Сфагнум гостролистий;
          Б) Папоротеподібні;        2. Плаун баранець;

В) Плауноподібні;          3. .Пшениця тверда

Г)Покритонасінні           4. Хвощ луговий;

 

12.    Установіть відповідність  між тваринами та середовищем їх існування(1,5б)  

    А  дощовий черв’як              Б     нереїд     В    трубочник             Г ехінокок

       1.  морські водойми            2. прісні водойми       3. інші організми        4. ґрунт

13. Бути паразитом – корисно для організму чи ні? Перерахуйте усі позитивні та негативні сторони (2б).

14. Серед  наземних хребетних тварин непрямий розвиток характерний лише для земноводних. Чому? Поясніть цю унікальність.(2Б)

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота  «Біорізноманіття»             І семестр 

 ІІІ –В

(1- 10 питання по 0,5б)

 

1. Існування вірусів довів:  а) Л. Пастер;     б) І. Мечников;     в) Д. Івановський.

2. Віроїди викликають  захворювання :   а)тварин;      б)рослин;        в)еукаріотичні організми

3. Чому під час прийому антибіотиків людям радять активно вживати кисломолочні продукти:   а) кисломолочні продукти містять речовини-стимулятори імунітету   Б) у кефірі та йогуртах є  біфідобактерії, що пригнічують розвиток шкідливої мікрофлори,  в) у продуктах із молока  багато вітамінів групи С.  г)продукти із молока посилюють роботу антибіотиків

4. Визначте хвороби, спричинені вірусами:  а) віспа;     б) дизентерія;     в)ангіна;    

5. Організми, які належать до неклітинних форм життя: А) віруси;    Б) бактерії;    В) інфузорії;     Г) ціанобактерії.

6.Установіть, чи потрібна вода для статевого розмноження голона­сінних:    а)так;     б)ні.

7. Запліднення у мохоподібних відбувається тільки:

А) у суху сонячну погоду    Б) за наявності води      В) під час проростання спори   Г) у коробочці спорофіта

8.У папороті: А) при чергуванні поколінь домінує спорофіт Б) при чергуванні поколінь домінує гаметофіт      В) жодне з поколінь не домінує над іншим Г) чергування поколінь не відбувається

9. На деревних рослинах можуть па­разитувати:  а)трутовики;   б)ріжки;     в)сажка;

10. Яку перевагу організму черв’яка дає багатократне дублювання органів у кожному сегменті?    А)швидкий ріст,   Б) можливість мати великий розмір     В) краще виживання    Г)здатність до статевого розмноження

11. Увідповідніть групи царства Гриби з видами, які до них належать(1,5б):

1. Зигоміцети          2.Аскоміцети             3. Базидіоміцети      4.  лишайник                      А)пеніцил        Б) мукор          В)пармелія            Г) опеньок

12. Увідповідніть рослину з систематичною групою, до якої вона належить (1,5б). 

  1. Шипшина                  А   голонасінні
  2. Зозулин льон             Б   покритонасінні
  3. Орляк                          В   мохоподібні
  4. Модрина                   Г  папоротеподібні

13. Чим зумовлена велика тривалість життя губок (2б)?

14.У природі є безногі ящірки. За якими критеріями їх можна відрізнити від змій( 2б)?

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота  «Біорізноманіття»             І семестр 

ІV – В

 (1- 10 питання по 0,5б)

 

1.Укажіть, чи є рослини класу Хвойні найчисленнішими серед голо­насінних рослин:    а)так;   б)ні.

2. Бактеріофаг сполучається з рецепторними ділянками клітини-хазяїна за допомогою:           а)              головки;   б)              хвостових ниток.

3. У разі потрапляння вірусної частинки в клітину розмноження вірусів пригнічують:            а)              імуноглобуліни;   б)              гормони     в)              фітонциди.

4. Дихальні шляхи людини вражає вірус:   а) грипу;     б) СНІДу;    в) тютюнової мозаїки.

5. Виберіть ознаки характерні для архей:  а)мембрана побудована із моношару,  б)до складу клітинної стінки входить муреїн  в) містять ядро.

6. Організми, в клітинах яких є бактеріофаги:   А) гриби; Б) тварини; В) бактерії; Г) водорості.

7.  Стебло є основною фотосинтезу вальною частиною організмів хвощів, оскільки:

А) хвощі належать до судинних рослин.  Б)хвощі розмножуються спорами,  В)у хвощів нема листків.  Г) у клітинах листків хвоща немає хлоропластів.                              

8. У мохоподібних: А) при чергуванні поколінь домінує спорофіт    Б) при чергуванні поколінь домінує гаметофіт       В) жодне з поколінь не домінує над іншим          Г)чергування поколінь не відбувається

9.  У клітинах грибів відкладається полісахарид:  а)крохмаль;  б) багрянковий крохмаль;    в)ламінарин;  г)              глікоген.

10. Для транспортування кисню до кожної клітини тіла комахи використовують    А)гемолімфу,    Б)кров,   В)гемоглобін,    Г)трахей

11 . Установіть відповідність рослиною та систематичною групою до якої належить (1,5б)

А) Мохоподібні;             1. Щитник чоловічий;
Б) Папоротеподібні;    2. Плаун булавовидний;
В) Плаупоподібні;        3. Політрих звичайний;
Г) Голонасінні               4. Тис ягідний

12. Увідповідніть групи царства Гриби з видами, які до них належать(1,5б)

1. Зигоміцети         2.Аскоміцети             3. Базидіоміцети      4.  лишайник                А)дріжджі          Б)Мукор         В)печериця         Г) кладонія

13. Коралові рифи називають оазами життя в океані. Чому вони отримали таку назву? Яка роль коралів у функціонуванні рифів (2б)?

14. Охарактеризуйте розвиток ссавців. На які групи поділяють ссавців залежно від їхнього розвитку(2б)?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Товстолес Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 листопада 2021
Переглядів
5818
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку