Контрольна робота має на меті перевірку знань учнів з теми " Творчість І.С.Нечуя- Левицького, Панаса Мирного". Містить завдання з вибором однієї правильної відповіді (1-10), кількох правильних відповідей (11-12), завдання на встановлення відповідності (13-14), завдання з короткою відповіддю (15).
Контрольна робота №1
Творчість І.Нечуя-Левицького, Панаса Мирного
Завдання з вибором однієї правильної відповіді ( 5б)
1.У якому з навчальних закладів учився І.Нечуй-Левицький?
а) Києво-Могилянська академія; б) Київський університет;
в) Київська духовна академія; г) Київська бурса.
2. Основну увагу у творі «Кайдашева сім’я» І.Нечуй-Левицький зосереджує на:
а) нещасливій долі українського народу; б) коханні;
в) сім’ї як осередку суспільства; г) показі важливих історичних подій.
3. Укажіть, кого з персонажів роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» названо «польовою царівною»?
а)доньку Максима Галю; б) дружину Максима Явдоху;
в) дружину Грицька Христю; г) матір Чіпки Мотрю.
4. Про кого з героїв повісті «Кайдашева сім’я» селяни говорили, що це «чоловік гордий та жорстокий, з його буде добрий посіпака»?
а) про Омелька Кайдаша; б) про Карпа; в) Про Лавріна; г) про сусіда Кайдашів.
5. Чий це портрет: «здорові загорілі руки, широке лице… сухорляве і бліде, наче лице в ченця, високий лоб посічений густими дрібними зморшками»?
а) Карпа, б) Лавріна; в)Омелька; г) ченця у Лаврі.
6. Хто з героїв «Кайдашевої сім’ї» «ніколи не сміявся гаразд, як сміються люди, а його насуплене жовтувате лице не розвиднялось навіть тоді, як губи осміхались»?
а) Лаврін; б) Карпо; в) Омелько; г) сусід.
7. Провідною темою творів Панаса Мирного була:
а) зображення українського села до реформи і після реформи;
б) класове розшарування українського козацтва;
в) заробітчанство;
г) показ жінки-кріпачки.
8. Хто з героїв роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» «до багачів горнувся, а на голоту дивився згорда, хоч сам вийшов з бідноти»?
а) Максим; б) дід Улас; в) Грицько; г) Лушня.
9. Де вперше окремою книжкою надруковано роман Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
а) у Женеві; б) у Відні; в) у Санкт-Петербурзі; г)у Варшаві.
10. Кульмінацією роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» є:
а) поразка Чіпки в боротьбі з земством; б) арешт Чіпки після злочину;
в) трагічна смерть Галі; г) заява Мотрі у волості про сина-убивцю.
Завдання з вибором кількох правильних відповідей (2б )_
11.Укажіть проблеми, порушені Панасом Мирним у романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
а) народна мораль; б) батьки і діти; в) добро і зло; г) становище жінки в сім’ї; д)кріпацька неволя; е) пропаща сила;
є) любов і сімейне щастя.
12.Виберіть прізвища батька Чіпки:
а) Варений; б) Вареник; в) Хрущ; г) Хрущов; д) Притика; е) Притикін; є) Жук.
Завдання на встановлення відповідності (4б)
13. Установіть відповідність між цитатними характеристиками і персонажами роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
1) «Бідна, некрасива дівчина, уже таки й літня, що жила… удвох з матір’ю». |
а) Галя |
2) «Сама - невеличка, метка й жвава, з веселою усмішкою на виду, вона так і вабила до себе» |
б) Оришка |
3) «Уже була стара-стара, як молоко біла, як сухар суха». |
в) Мотря Жуківна |
4) «Отой волоцюга, блудяга… покинув на Дону жінку з дітьми» |
г) Остап Хрущ
|
|
д) Чіпка |
14. Установіть відповідність між термінами та визначеннями
1. Соціально - психологічний роман |
а) особа, життя й діяльність якої насамперед малася на увазі при створені літературного образу, тип у творі. |
2. соціально-побутова повість |
б) твір, у якому проблеми суспільного життя зображені не самі собою, а через психологію героїв, їх думки, прагнення й переживання. |
3. Прообраз |
в) твір, у якому картини родинного життя, побуту героїв зображені на фоні якихось соціальних подій чи зв’язані з певними суспільними обставинами і пояснюються ними. |
4.
|
|
.