Контрольна робота «Клітинний рівень організації живої природи»

Про матеріал
контрольна робота для дітей 10 класу профільного рівня за підручником Межеріна
Перегляд файлу

Контрольна робота

Біологія 10 клас

Тема: «Клітинний рівень організації живої природи»

І рівень. (Виберіть одну правильну відповідь).

  1. Укажіть імена вчених, які зробили значний внесок у вивчення клітини:

  1. Е. Фішер

Б. Теодор Шванн

  1. А. ван Левенгук

Г. Р. Вірхов

Д. О.В. Паладін


 

  1. Укажіть основні компоненти плазматичної мембрани:

  1. Білки і фосфоліпіди

Б. Полісахариди і амінокислоти

  1. Ліпіди і нуклеїнові кислоти

Г. Моносахариди і гліколіпіди


  1. Укажіть двомембранні органели:

  1. Лейкопласти, рибосоми

Б. Хлоропласти, апарат Гольджі

  1. Лізосоми, ЕПС

Г. Хромопласти, мітохондрії


  1. Укажіть складові прокаріотичної клітини:

  1. Рибосоми, ЕПС

Б. Мітохондоії, кільцева ДНК

  1. Плазматична мембрана, нуклеоїд

Г. Піреноїд, комплекс Гольджі


  1. Укажіть ознаки клітинного центру:

  1. Складається із центріолей

Б. Нестабільне місце локалізації  в клітині

  1. Забезпечує накопичення білків

Г. Виконує функцію мітотичного центру


  1. Укажіть органелу  в яких відбувається процеси асиміляції

  1. Ендоплазматична сітка, рибосоми

Б. Комплекс Гольджі, лізосоми

  1. Мітохондрії, лізосоми

Г. Травні вакуолі, рибосоми


ІІ рівень. (Установіть відповідність).

  1. Установіть відповідність між методами цитологічних досліджень та їх призначенням:
  1. Електронна і світлова          А. вивчення матричного синтезу макромолекул

 мікроскопія                          Б. виокремлення компонентів клітин

  1. Культури клітин                   В. локалізація речовин і органел
  2. Авторадіографія                   Г. отримання клонів клітини

                                               

  1. Установіть відповідність між клітинами та поділом, до якого вони здатні:
  1.      Клітини прокаріот                                              А. мейоз
  2.      Статеві клітини                                                   Б. мітоз
  3.      Клітини епітелію шкіри                                     В. бінарний поділ
  4.      Клітини ендосперму насінини                           Г. ендомітоз

                                                                                 Д. амітоз

  1. Установіть відповідність між речовинами та способом їх потрапляння в клітину:
  1. Кисень                                           А. активне транспортування
  2. Na+, Ca2+                                         Б. осмос 
  3. Вода                                               В. фагоцитоз

                                                        Г. дифузія

ІІІ. Рівень. (Визначте послідовність процесів.)

  1. Визначте послідовність процесів синтезу ДНК:
  1. Дія ферменту ДНК-полімерази на молекулу ДНК

Б. Розкручування спіралі ДНК

  1. Утворення двох молекул ДНК

Г. Відділення одного ланцюга ДНК від іншого

Д. Синтез нового полінуклеотидного ланцюга.

  1. Визначте послідовність процесів під час мітозу:
  1. Спіралізація хромосом

Б. Деспіралізація хромосом

  1. Розташування хромосом на екваторі клітини

Г. Розходження хроматид до полюсів клітини

Д. Формування веретена поділу

ІV. Рівень. (Розкрити питання на вибір учня).

  1. Принцип стійкості рівноваги як ключовий у концепції біологічного гомеостазу.
  2. Чи всім клітинам властивий онтогенез?
docx
Додав(-ла)
кубишко аліна
До підручника
Біологія (профільний рівень) 10 клас (Межжерін С.В., Межжеріна Я.О., Коршевнюк Т.В.)
Додано
2 квітня 2021
Переглядів
1637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку