Контрольна робота "Література, драматургія і театр 70-90-х рр. ХІХ ст. (Творчість І.Нечуя-Левицького, Панаса Мирного, І.Карпенка-Карого)

Про матеріал
Контрольна робота містить завдання в початковому, середньому, достатньому та високому рівнях, має два варіанти для виконання.
Перегляд файлу

Контрольна робота

Література, драматургія і театр 70-90-х років ХІХ ст.

І.Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я», Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні?, І.Карпенко-Карий «Мартин Боруля»

І варіант

Початковий і середній рівні (6 б.)

1. Справжнє прізвище Панаса Мирного:

А  Рудченко                  Б  Білик                В  Тобілевич                Г   Карий

2. «Кайдашева сім’я» - це:

А  історичний роман                        Б  пригодницька повість

В  соціально-побутова повість        Г  соціально-філософська повість

3. Родина Кайдашів жила:

А  у Пісках                Б  У Вільшаниці     В  у Семигорах            Г  у Біївцях

4. Портретна характеристика: «Веселі сині, як небо, очі світилися привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи…» стосується

А  Карпа                    Б  Мелашки             В  Лавріна                   Г  Омелька

5. У романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» НЕ порушено проблеми: 

А  впливу суспільства на формування характеру людини

Б  стосунків панів і селян до і після реформи 1861 року

В  взаємин інтелігенції з народом

Г  злочину і покарання

6. Чіпка дізнався про долю свого батька

А  від бабусі             Б  від матері               В  від діда Уласа       Г  від сусідських дітей

7. Стійкою до змін людиною з міцною моральною основою у творі «Мартин Боруля» І.Карпенка-Карого змальовано

А  Степана                Б  Марисю                 В  Мартина                 Г  Палажку

8. Укажіть, хто був прообразом Мартина Борулі

А  старший брат письменника

Б  відомий цукрозаводчик Харитоненко

В  рідний батько письменника

Г  хрещений батько автора твору

9. Установіть відповідність між героями твору Панаса Мирного та їхнім родинним або соціальним статусом

1  Галя                       А  дружина товариша Чіпки Грицька

2  Явдоха                   Б  мати Чіпки

3  Христя                   В  дружина Чіпки

4  Оришка                  Г  теща Чіпки

                                   Д  бабуся Чіпки

10. Установіть відповідність між персонажами та їх репліками (за твором І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля»)

1  Трандалєв                       А  «Нам що? Вдень наробишся, а ввечері, разом із соловейком,

                                                   щебечемо по садках!»

2  Марися                            Б  «А я люблю з тобою сидіти й розмовляти так, щоб ніхто

                                                   не побачив».

3  Микола                           В   «Зробився я сам хазяїном: купив машину, одкрив 

                                                   фотографію…»

4  Степан                              Г  «Не всякий може діло розуміть… Кому до волів, кому до

                                                    бумаг…»

                                              Д  «У нас є біліярд, бульвар чудесний, панночок скільки

                                                    хочеш…»

Достатній рівень (3 б.)

1.Доповніть текст

Тема твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» …-

 

 

 

За жанром це… -

 

 

2. Порівняйте образи Карпа та Лавріна з твору І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я», знайдіть спільне й відмінне.

 

 

 

 

 

Високий рівень (3 б.)

Виконайте одне із завдань

А  Висловіть своє судження про те, як змінилася українська ментальність із часів І. Нечуя-Левицького до наших днів.

Б  Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

«Психологічні чинники вибору Чіпкою життєвих шляхів».

«Кайдаші – типові представники селянства, носії національного характеру» (за повістю І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»).

«Мартин Боруля» І.Карпенка-Карого – одна з найкращих українських комедій.

 

 

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота

Література, драматургія і театр 70-90-х років ХІХ ст.

І.Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я», Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні?», І.Карпенко-Карий «Мартин Боруля»

ІІ варіант

Початковий і середній рівні (6 б.)

1. Справжнє прізвище І.Карпенка-Карого:

А  Рудченко                  Б  Білик                В  Тобілевич           Г  Карпенко-Карий

2. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» - це:

А  соціально-історичний роман          Б  соціально-побутовий роман

В   соціально-побутова повість           Г  соціально-психологічний роман

3. Омелько Кайдаш був добрим:

А  стельмахом                  Б  бондарем                В  теслею                Г  чоботарем   

4. Портретна характеристика: «Низенька, чорнява, заквітчана польовими квітами, вона й трохи не була схожа на селяно…»  стосується

А  Марусі Кайдашихи             Б  Мелашки          В  Мотрі              Г  баби Палажки

5. У романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» НЕМАЄ сюжетної лінії

А  рід і життя Чіпки                                   Б  розвиток заводів після 1861 року

В  життя Грицька та його дружини          Г  історія села Піски

6. Чіпка остаточно став на шлях злочину…

А  після вигнання його із земства             Б  після сварки з матір’ю

В  після одруження з Галею                      Г  після того, як у нього відібрали землю

7. Установіть хронологічну послідовність подій, описуваних у повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»

А  Кайдаші їдуть в Біївці сватати Мелашку.

Б  Мелашка відвідує батьківську родину в Біївцях.

В  Мелашка йде на прощу до Києва.

Г  Карпо та Лаврін розмовляють про дівчат.

8. Укажіть, з якою метою Мартин Боруля запрошує до себе Націєвського

А  забезпечити кар’єру синові     Б  одружити з дочкою

В  заради допомоги розібратися в паперах    Г  догодити своєму старому другові

9. Установіть відповідність між героями твору І.Карпенка-Карого та їхнім родинним або соціальним статусом

1  Гервасій                         А  чиновник

2  Микола                          Б  син Гуляницького, який любить Марисю

3  Палажка                        В  багатий шляхтич

4  Марися                          Г  дружина Мартина

                                           Д  дочка Мартина

10. Установіть відповідність між персонажами та їх репліками (за твором Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»)

1  Чіпка                       А  «Чоловік на те й родився, щоб робити, а не лежати»

2  Баба Оришка          Б  «І яке воно тобі те щастя здається, коли до всього я сама своїх рук

                                          не доложу, не поклопочуся біля всячини?»

3  Грицько                  В  «А моя рада така: який не є хазяїн, а все краще від наймита. А що

                                           те земство невідоме, то воно кожному невідоме…»

4  Галя                         Г  «Нічого б я у світі не хотів, тільки б хату теплу, жінку-любку та

                                            малу дитинку! А то б – усе мав…»

                                        Д  «Мене мати привчила красти ще змалечку. Бувало, посадять                ,                                              мене,малого, коло себе, положать перед очима

                                               шматок хліба, - та й украдь у неї так, щоб не бачила!»

 

Достатній рівень (3 б.)

1.Доповніть текст

Тема твору «Мартин Боруля» …-

 

 

 

За жанром це… -

 

 

2. Порівняйте образи Степана й Марисі з твору І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля», знайдіть спільне й відмінне.

 

 

 

 

 

 

 

          

Високий рівень (3 б.)

Виконайте одне із завдань

А  Висловіть своє судження про те, як змінилася українська ментальність із часів І. Нечуя-Левицького до наших днів.

Б  Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

«Психологічні чинники вибору Чіпкою життєвих шляхів».

«Кайдаші – типові представники селянства, носії національного характеру» (за повістю І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»).

«Мартин Боруля» І.Карпенка-Карого – одна з найкращих українських комедій.

 

 

docx
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
2662
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку