Контрольна робота
Література, драматургія і театр 70-90-х років ХІХ ст.
І.Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я», Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні?, І.Карпенко-Карий «Мартин Боруля»
І варіант
Початковий і середній рівні (6 б.)
1. Справжнє прізвище Панаса Мирного:
А Рудченко Б Білик В Тобілевич Г Карий
2. «Кайдашева сім’я» - це:
А історичний роман Б пригодницька повість
В соціально-побутова повість Г соціально-філософська повість
3. Родина Кайдашів жила:
А у Пісках Б У Вільшаниці В у Семигорах Г у Біївцях
4. Портретна характеристика: «Веселі сині, як небо, очі світилися привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи…» стосується
А Карпа Б Мелашки В Лавріна Г Омелька
5. У романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» НЕ порушено проблеми:
А впливу суспільства на формування характеру людини
Б стосунків панів і селян до і після реформи 1861 року
В взаємин інтелігенції з народом
Г злочину і покарання
6. Чіпка дізнався про долю свого батька
А від бабусі Б від матері В від діда Уласа Г від сусідських дітей
7. Стійкою до змін людиною з міцною моральною основою у творі «Мартин Боруля» І.Карпенка-Карого змальовано
А Степана Б Марисю В Мартина Г Палажку
8. Укажіть, хто був прообразом Мартина Борулі
А старший брат письменника
Б відомий цукрозаводчик Харитоненко
В рідний батько письменника
Г хрещений батько автора твору
9. Установіть відповідність між героями твору Панаса Мирного та їхнім родинним або соціальним статусом
1 Галя А дружина товариша Чіпки Грицька
2 Явдоха Б мати Чіпки
3 Христя В дружина Чіпки
4 Оришка Г теща Чіпки
Д бабуся Чіпки
10. Установіть відповідність між персонажами та їх репліками (за твором І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля»)
1 Трандалєв А «Нам що? Вдень наробишся, а ввечері, разом із соловейком,
щебечемо по садках!»
2 Марися Б «А я люблю з тобою сидіти й розмовляти так, щоб ніхто
не побачив».
3 Микола В «Зробився я сам хазяїном: купив машину, одкрив
фотографію…»
4 Степан Г «Не всякий може діло розуміть… Кому до волів, кому до
бумаг…»
Д «У нас є біліярд, бульвар чудесний, панночок скільки
хочеш…»
Достатній рівень (3 б.)
1.Доповніть текст
Тема твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» …-
За жанром це… -
2. Порівняйте образи Карпа та Лавріна з твору І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я», знайдіть спільне й відмінне.
Високий рівень (3 б.)
Виконайте одне із завдань
А Висловіть своє судження про те, як змінилася українська ментальність із часів І. Нечуя-Левицького до наших днів.
Б Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
«Психологічні чинники вибору Чіпкою життєвих шляхів».
«Кайдаші – типові представники селянства, носії національного характеру» (за повістю І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»).
«Мартин Боруля» І.Карпенка-Карого – одна з найкращих українських комедій.
Контрольна робота
Література, драматургія і театр 70-90-х років ХІХ ст.
І.Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я», Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні?», І.Карпенко-Карий «Мартин Боруля»
ІІ варіант
Початковий і середній рівні (6 б.)
1. Справжнє прізвище І.Карпенка-Карого:
А Рудченко Б Білик В Тобілевич Г Карпенко-Карий
2. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» - це:
А соціально-історичний роман Б соціально-побутовий роман
В соціально-побутова повість Г соціально-психологічний роман
3. Омелько Кайдаш був добрим:
А стельмахом Б бондарем В теслею Г чоботарем
4. Портретна характеристика: «Низенька, чорнява, заквітчана польовими квітами, вона й трохи не була схожа на селяно…» стосується
А Марусі Кайдашихи Б Мелашки В Мотрі Г баби Палажки
5. У романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» НЕМАЄ сюжетної лінії
А рід і життя Чіпки Б розвиток заводів після 1861 року
В життя Грицька та його дружини Г історія села Піски
6. Чіпка остаточно став на шлях злочину…
А після вигнання його із земства Б після сварки з матір’ю
В після одруження з Галею Г після того, як у нього відібрали землю
7. Установіть хронологічну послідовність подій, описуваних у повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»
А Кайдаші їдуть в Біївці сватати Мелашку.
Б Мелашка відвідує батьківську родину в Біївцях.
В Мелашка йде на прощу до Києва.
Г Карпо та Лаврін розмовляють про дівчат.
8. Укажіть, з якою метою Мартин Боруля запрошує до себе Націєвського
А забезпечити кар’єру синові Б одружити з дочкою
В заради допомоги розібратися в паперах Г догодити своєму старому другові
9. Установіть відповідність між героями твору І.Карпенка-Карого та їхнім родинним або соціальним статусом
1 Гервасій А чиновник
2 Микола Б син Гуляницького, який любить Марисю
3 Палажка В багатий шляхтич
4 Марися Г дружина Мартина
Д дочка Мартина
10. Установіть відповідність між персонажами та їх репліками (за твором Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»)
1 Чіпка А «Чоловік на те й родився, щоб робити, а не лежати»
2 Баба Оришка Б «І яке воно тобі те щастя здається, коли до всього я сама своїх рук
не доложу, не поклопочуся біля всячини?»
3 Грицько В «А моя рада така: який не є хазяїн, а все краще від наймита. А що
те земство невідоме, то воно кожному невідоме…»
4 Галя Г «Нічого б я у світі не хотів, тільки б хату теплу, жінку-любку та
малу дитинку! А то б – усе мав…»
Д «Мене мати привчила красти ще змалечку. Бувало, посадять , мене,малого, коло себе, положать перед очима
шматок хліба, - та й украдь у неї так, щоб не бачила!»
Достатній рівень (3 б.)
1.Доповніть текст
Тема твору «Мартин Боруля» …-
За жанром це… -
2. Порівняйте образи Степана й Марисі з твору І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля», знайдіть спільне й відмінне.
Високий рівень (3 б.)
Виконайте одне із завдань
А Висловіть своє судження про те, як змінилася українська ментальність із часів І. Нечуя-Левицького до наших днів.
Б Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
«Психологічні чинники вибору Чіпкою життєвих шляхів».
«Кайдаші – типові представники селянства, носії національного характеру» (за повістю І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»).
«Мартин Боруля» І.Карпенка-Карого – одна з найкращих українських комедій.