Контрольна робота " Процеси життєдіяльності тварин" 7 клас

Про матеріал
Семестрова контрольна робота з біології для учнів 7 класу. Завдання різнорівневі.
Перегляд файлу

Семестрова контрольна робота з біології  7 клас          

І варіант

І рівень       Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

 

1. Вкажіть тип центральної нервової системи хордових:

А розкидано-дифузного типу;  Б нервовий вузол та нервові стовбури;

В нервова трубка;   Г навкологлоткове нервове кільце і нервові стовбури.

2. Вкажіть функцію бічної лінії риб:

А захищає від нападу хижаків; Б є органом хімічного чуття;

В сприймає рух води та течію; Г тут розміщені вивідні протоки статевих залоз.

3. Вкажіть, які покриви тіла характерні для земноводних;

А шкірно-м’язовий мішок;  Б суха шкіра з роговими лусками;

В багата на залози гола шкіра; Г багата на залози шкіра з роговими лусками.

4. Вкажіть, чому риб, земноводних та плазунів називають холоднокровними тваринами:

А це спокійні, повільні, «врівноважені» тварини;

Б кров у них змішана і обмін речовин повільний;

В вони живуть у середовищі з низькою температурою:

Г на дотик вони здаються холодними.

5. Вкажіть, яке серце у птахів:

А двокамерне; Б трикамерне; В чотирикамерне; Г мішечок з трьома парами отворів.

6. Зазначте структури яйця плазунів, які забезпечують розмноження на суші:

А зародок; Б жовткова оболонка; В кальцієва шкаралупа; Г канатики.

 

ІІ рівень    Завдання з вибором кількох правильних відповідей.

7. Вкажіть ознаки, за якими хордові тварини відрізняються віл безхребетних:

А наявність трьох зародкових листків; Б внутрішній осьовий скелет;

В зяброві щілини в глотці Г вторинна порожнина тіла.

8. Вкажіть ознаки кісткових риб:

А скелет хрящовий; Б парні плавці розташовані у вертикальній площині;

В наявний плавальний міхур; Г зябра прикриті зябровими кришками.

9. Вкажіть ознаки, які відрізняють земноводних від риб:

А наявність шийного відділу хребта; Б наявність слинних залоз;

В дихання за допомогою легень; Г наявність середнього вуха.

ІІІ рівень

10. Установіть відповідність між назвою виду та класом хордових тварин:

Тварини:                                 Класи:

 А) саламандра                      1. Риби

 Б) ящірка прудка                 2. Земноводні

 В) окунь річковий               3. Плазуни;

 Г) Нанду                               4. Птахи.

11. Розмістіть назви таксонів річкового окуня, у хронологічному порядку, починаючи від Царства: А Хордові; Б Тварини; В Річковий окунь: Г Кісткові риби.

 

ІV рівень   Завдання відкритого типу.

12. Як птахи пристосувались до польоту?

13. У чому полягає подібність та відмінність між покривами риб, плазунів, птахів?

 

 

 

Семестрова контрольна робота        

II варіант


І рівень    Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

1. Органи дихання хордових, шо живуть у воді: А зябра; Б трахеї; В легені; Г легеневі мішки.

2. Вкажіть покриви, які характерні для плазунів:

А шкірно-м'язовий мішок;  Б суха шкіра з роговими лусками;

В багата на залози гола шкіра;  Г багата на залози шкіра з кістковими лусками.

3. Зазначте причину линяння плазунів:

А сезонне похолодання чи потепління; Б необхідність звільнитися від залишкової маси;

В старий покрив заважає росту тварин; Г шкірні захворювання.

4. Автотомія – це: А розвиток організму з незаплідненої яйцеклітини; Б процес диференціювання тканин у зародка; В здатність організму до самовідтворення;

Г самокаліцтво чи самоампутація твариною частин свого тіла.

5. Виберіть представників класу Земноводні:

А саламандра гігантська; Б кайман; В болотяна черепаха; Г вуж звичайний.

6. Вкажіть птаха, що належить до дальніх мігрантів:

А грак;  Б сільська ластівка; В синиця; Г дятел.

 

ІІ рівень       Завдання з вибором кількох правильних відповідей.

7. Вкажіть непарні плавці кісткових риб: А грудні; Б спинні; В анальний; Г хвостовий.

8. Вкажіть характерні ознаки типу хордові:

А нервова система у вигляді трубки; Б променева симетрія тіла;

В наявна хорда; Г незамкнена кровоносна система.

9. Вкажіть ознаки, які зближують птахів з плазунами:

А теплокровність; Б наявність рогових лусок на задніх кінцівках;

В наявність пір'яного покриву на тілі: Г суха шкіра.

 

ІІІ рівень           Завдання на встановлення відповідності.

10. Встановіть послідовність річного циклу земноводних  нашої фауни:

А зимове заціпеніння: Б період літньої активності; В нерест; Г весняне пробудження.

11. Встановіть відповідність:

Ряди                            представники:

1 акули                        а) скат-хвостокол

2 кистепері                 б) риба-молот

3 скати                        в) латимерія

4 лососеподібні          г) форель

 

 

ІV рівень

12. Як риби пристосувались до життя у воді?

13. Дайте розгорнуту відповідь на запитання: «Доведіть, що забобони щодо шкідливості жаб і ропух є безпідставними».

 

docx
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
2754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку