Семестрова контрольна робота з біології 7 клас
І варіант
І рівень Завдання з вибором однієї правильної відповіді.
1. Вкажіть тип центральної нервової системи хордових:
А розкидано-дифузного типу; Б нервовий вузол та нервові стовбури;
В нервова трубка; Г навкологлоткове нервове кільце і нервові стовбури.
2. Вкажіть функцію бічної лінії риб:
А захищає від нападу хижаків; Б є органом хімічного чуття;
В сприймає рух води та течію; Г тут розміщені вивідні протоки статевих залоз.
3. Вкажіть, які покриви тіла характерні для земноводних;
А шкірно-м’язовий мішок; Б суха шкіра з роговими лусками;
В багата на залози гола шкіра; Г багата на залози шкіра з роговими лусками.
4. Вкажіть, чому риб, земноводних та плазунів називають холоднокровними тваринами:
А це спокійні, повільні, «врівноважені» тварини;
Б кров у них змішана і обмін речовин повільний;
В вони живуть у середовищі з низькою температурою:
Г на дотик вони здаються холодними.
5. Вкажіть, яке серце у птахів:
А двокамерне; Б трикамерне; В чотирикамерне; Г мішечок з трьома парами отворів.
6. Зазначте структури яйця плазунів, які забезпечують розмноження на суші:
А зародок; Б жовткова оболонка; В кальцієва шкаралупа; Г канатики.
ІІ рівень Завдання з вибором кількох правильних відповідей.
7. Вкажіть ознаки, за якими хордові тварини відрізняються віл безхребетних:
А наявність трьох зародкових листків; Б внутрішній осьовий скелет;
В зяброві щілини в глотці Г вторинна порожнина тіла.
8. Вкажіть ознаки кісткових риб:
А скелет хрящовий; Б парні плавці розташовані у вертикальній площині;
В наявний плавальний міхур; Г зябра прикриті зябровими кришками.
9. Вкажіть ознаки, які відрізняють земноводних від риб:
А наявність шийного відділу хребта; Б наявність слинних залоз;
В дихання за допомогою легень; Г наявність середнього вуха.
ІІІ рівень
10. Установіть відповідність між назвою виду та класом хордових тварин:
Тварини: Класи:
А) саламандра 1. Риби
Б) ящірка прудка 2. Земноводні
В) окунь річковий 3. Плазуни;
Г) Нанду 4. Птахи.
11. Розмістіть назви таксонів річкового окуня, у хронологічному порядку, починаючи від Царства: А Хордові; Б Тварини; В Річковий окунь: Г Кісткові риби.
ІV рівень Завдання відкритого типу.
12. Як птахи пристосувались до польоту?
13. У чому полягає подібність та відмінність між покривами риб, плазунів, птахів?
Семестрова контрольна робота
II варіант
І рівень Завдання з вибором однієї правильної відповіді.
1. Органи дихання хордових, шо живуть у воді: А зябра; Б трахеї; В легені; Г легеневі мішки.
2. Вкажіть покриви, які характерні для плазунів:
А шкірно-м'язовий мішок; Б суха шкіра з роговими лусками;
В багата на залози гола шкіра; Г багата на залози шкіра з кістковими лусками.
3. Зазначте причину линяння плазунів:
А сезонне похолодання чи потепління; Б необхідність звільнитися від залишкової маси;
В старий покрив заважає росту тварин; Г шкірні захворювання.
4. Автотомія – це: А розвиток організму з незаплідненої яйцеклітини; Б процес диференціювання тканин у зародка; В здатність організму до самовідтворення;
Г самокаліцтво чи самоампутація твариною частин свого тіла.
5. Виберіть представників класу Земноводні:
А саламандра гігантська; Б кайман; В болотяна черепаха; Г вуж звичайний.
6. Вкажіть птаха, що належить до дальніх мігрантів:
А грак; Б сільська ластівка; В синиця; Г дятел.
ІІ рівень Завдання з вибором кількох правильних відповідей.
7. Вкажіть непарні плавці кісткових риб: А грудні; Б спинні; В анальний; Г хвостовий.
8. Вкажіть характерні ознаки типу хордові:
А нервова система у вигляді трубки; Б променева симетрія тіла;
В наявна хорда; Г незамкнена кровоносна система.
9. Вкажіть ознаки, які зближують птахів з плазунами:
А теплокровність; Б наявність рогових лусок на задніх кінцівках;
В наявність пір'яного покриву на тілі: Г суха шкіра.
ІІІ рівень Завдання на встановлення відповідності.
10. Встановіть послідовність річного циклу земноводних нашої фауни:
А зимове заціпеніння: Б період літньої активності; В нерест; Г весняне пробудження.
11. Встановіть відповідність:
Ряди представники:
1 акули а) скат-хвостокол
2 кистепері б) риба-молот
3 скати в) латимерія
4 лососеподібні г) форель
ІV рівень
12. Як риби пристосувались до життя у воді?
13. Дайте розгорнуту відповідь на запитання: «Доведіть, що забобони щодо шкідливості жаб і ропух є безпідставними».