Контрольна робота № 3
«Різноманітність тварин»
Варіант I
I рівень (Виберіть одну правильну відповідь, максимальна кількість балів - 6)
1.Укажіть представника, що належить до хрящових риб:
а) манта в) щука
б) короп г) сом
2. Укажіть представника безногих амфібій:
а) тритон в) черв’яга
б) ропуха г) саламандра
3. Укажіть представника, який належить до кісткових ри:
а) камбала в) манта
б) скат г) акула
4. Виберіть властивість, яка притаманна шкірі земноводних:
а) суха в) зволожена слизом
б) вкрита лусками г) вкрита пластинками
5. Тіло акули:
а) вкрите щетинками в) голе
б) вкрите лускою г) вкрите хітиновими бляшками
6. У скелеті земноводних відсутня:
а) ключиця в) грудна клітка
б) вороняча кістка г) плечова кістка
II рівень ( Максимальна кількість балів - 4)
7. ( Дати відповідь на запитання, розгорнута відповідь). Яку роль відіграють риби в житті людини? (1 бал)
8. Установіть відповідність між структурами та представниками хребетних тварин, яким вони притаманні:
1) молочні залози а) пінгвін
2) кіль б) гадюка
3) отруйні зуби в) лосось
4) бічна лінія г) качкодзьоб
9. Дати визначення словам: 1) плавальний міхур; 2) нерест. (1 бал)
III рівень (Максимальна кількість балів – 2)
10. Порівняйте групи амфібій (Хвостаті, Безхвості). Назвіть відмінні та спільні риси.
Контрольна робота № 3
«Різноманітність тварин»
Варіант II
I рівень (Виберіть одну правильну відповідь, максимальна кількість балів - 6)
1.Укажіть, який тип дихання характерний для птахів:
а) подвійний в) сходжений
б) потрійний г) відокремлений
2. Дихання пуголовка відбувається за допомогою:
а) зябер в) зябер та шкіри
б) легень та шкіри г) легень
3. У хрящових риб відсутні:
а) легені, плавці в) луска, плавці
б) анальний отвір, серце г) анальний отвір, плавальний міху
4. Яка тварина є «зайвою» в логічному ряду:
а) гавіал в) ропуха ага
б) кумка г) гостроморда жаба
5. Серце в птахів:
а) однокамерне в) трикамерне
б) двокамерне г) чотирикамерне
6. Укажіть назву прохідної риби:
а) осетер в) електричний скат
б) дзеркальний короп г) щука
II рівень ( Максимальна кількість балів - 4)
7. ( Дати відповідь на запитання, розгорнута відповідь). Яку роль відіграють риби в житті природі? (1 бал)
8. Установіть відповідність між назвами рядів і назвами птахів, що до них належать:
1) Совоподібні а) крук
2) Лелекоподібні б) пугач
3) Соколоподібні в) боривітер
4) Горобцеподібні г) марабу
9. Дати визначення словам: 1) хребет; 2) резонатори. (1 бал)
III рівень (Максимальна кількість балів – 2)
10. Порівняйте будову дятла і тритона. Які особливості пристосування до середовища існування? Назвіть спільні та відмінні риси.
Контрольна робота № 3
«Різноманітність тварин»
Варіант III
I рівень (Виберіть одну правильну відповідь, максимальна кількість балів - 6)
1.Укажіть представника хвостатих амфібій:
а) ропуха в) черв яга
б) триток г) кумка
2. Укажіть представника птахів, що є виводковим:
а) голуб в) горобець
б) ластівка г) журавель
3. Укажіть біологічну особливість пристосування до польту:
а) порожнисті кістки в) наявність нирок
б) легеневе дихання г) наявність печінки
4. Що рогзташоване над осьовим внутрішнім скелетом у хребетних тварин?
а) хітиновий панцир в) кишечник
б) нервова трубка г) кістковий хребет
5. Дихання у амфібій відбувається за допомогою:
а) забер в) легень
б) шкіри г) шкіри та легень
6. Укажіть кількість камер у серці рептилій:
а) одна в) три, без перегородки у шлуночку
б) дві г) три, з неповною перегородкою у
шлуночку
II рівень ( Максимальна кількість балів - 4)
7. ( Дати відповідь на запитання, розгорнута відповідь). Яку роль відіграють амфібії в житті природі? (1 бал)
8. Установіть відповідність між структурами та представниками хребетних тварин, яким вони притаманні:
1) молочні залози а) пінгвін
2) пір’я б) квакша
3) зяброві кришки в) сом
4) резонатори г) качкодзьоб
9. Дати визначення словам: 1) очин; 2) кіль. (1 бал)
III рівень (Максимальна кількість балів – 2)
10. Запропонуйте способи приваблення птахів на поля, у сади, парки.