Контрольна робота з біології 11 клас на тему "Адаптації"

Про матеріал
Контрольну роботу розроблено для учнів 11-х класів середніх загальноосвітніх шкіл, що навчаються за типовою програмою з біології для 10-11 класів . 2 години на тиждень. Час виконання роботи 40-45 хвилин.
Перегляд файлу

Варіант 1

Рівень 1 (4 б)

  1. Бічна частина пагона

А) Стебло Б) Пагін В) Листок Г) Корінь

  1. Як співвідносяться об’єми екологічних ніш виду,якщо він в екосистемі немає конкурентів (Х) і якщо співіснує в ній із подібним видом (Y)

А) Х >Y Б) Х <Y В) Х =Y Г) Х ≈Y

  1. Вкажіть екологічну групу організмів, які мешкають біля дна водойм:

А)бентос;  Б)нектон;В) планктон;  Г) перифітон

  1. Фотоперіодизм у живих організмів забезпечує

А) здатність змінювати життєдіяльність відповідно до пори року Б) зміну положення листків щодо висоти сонця над горизонтом В)зміну пори року Г) можливість реагувати на зміну інтенсивності фотосинтезу

  1. Серед наведених представників живого світу виберіть того, який не є паразитом.

А) віркс поліомієліту Б) кімнатна муха В) медична п’явка  Г) дизентерійна амеба

  1. Прикладом коадаптації є:

А) відповідність розміру кігтиків воші товщині волосини

Б) червоне забарвлення вишень

В) наявність в орхідеї повітряних коренів, що поглинають вологу з повітря

Г) товстий теплоізоляційний шар жиру під шкірою кита

  1. Екологічна ніша -
  2. Низька екологічна пластичність за температурою багатьох гідро біонтів спричинена:

Рівень 2. (4 б)

  1. Установітьв ідповідність між екологічними групами гідробіонтів та їх представниками:

1 – планктон

2 – нектон

3 – нейстон

А – клопи-водомірки

Б – губки

В – медузи

Г – головоногімолюски

  1. Укажіть правильнее поєднання організмів та їх адаптацій до низьких температур

1 – вухатий їжак

2 – глухар

3 – амеба протей

4 – лелекабілий

А – міграції

Б – руховаактивність вдень

В – змінакормів за сезонами

Г – інцистування

Д – сплячка

 

Рівень 3 (4 б)

  1. Слон і бегемот є великими тваринами, які живуть у спекотному кліматі, тоді я к великий розмір характерний здебільшого для тварин холодних регіонів. Завдяки яким сосбливостям тіла вони переносять спеку?
  2. Наведіть приклади сезонних біоритмів у людини. доведіть, що вони мають адаптивне значення.

Варіант 2

Рівень 1 (4 б)

  1. Грутнове і водне середовища подібні

А) відсутністю кисню й більшою густиною повітря Б) наявністю світла В) залежністю умов від відстані до поверхні Г) сталістю температурних умов буля поверхні

  1. Що з переліченого НЕ є життєвою формою

А) дерево Б) чотирилапа тварина  В) личинка Г) двокрила тварина

  1. Вкажіть екологічну группу організмів, які населяють поверхневу плівку водойм:

А)бентос;  Б)нейстон; В)планктон;  Г)перифітон

  1. Сергій вважає, що планктонні організми мають густину, близьку за значенням до густини води. А Валерія стверджує, що нектонні тварини здатні потидіяти течії. Хто з підлітків має рацію?

А) Сергій Б) Валерія В) обидвоє Г) ніхто

  1. Фотоперіодизм –
  2. Низька екологічна пластичність за температурою багатьох гідро біонтів спричинена:
  3. Екологічна пластичність -

Рівень 2 (4 б)

  1. Установіть правильнее поєднання тварин та їхніх адаптацій до існування в посушливи хмісцях

1 – комахи

2 – антилопи

3 – тушканчики

А – міграції

Б – активністьтемної пори доби

В – активністьсвітлоїприроди

Г – діапауза

  1. Укажіт ьправильне поєднання тварин та їх адаптацій до існування в ґрунті

1 – мокриця

2 – кріт

3 – сліпак

4 – дощовийчерв’як

А – розвиненіпереднікінцівки

Б – розвиненийшкіро-м’язовиймішок

В – розвиненірізці

Г – наявністьповітряних камер

Д – наявність присоски

  1. Увідповідніть адаптацію та середовище існування, для організмів якого вона характерна

1 – висока плодовитість

2 – копальні кінцівки

3 – здатність поглинати розвинений кисень

4 – крила

А – наземно-повітряне

Б – водне

В – грунтове

Г – інший організм

 

Рівень 3 (4 б)

  1. Поясніть, чому вільні екологічні ніші найперше заселяються саме екологічно пластичними видами?
  2. Тривалий час у медицині панувала думка, що всі бактерії і організмі людини «погані» й спричиняють захворювання. Чому наазі цю точку зору не вважають слушною? Які наслідки відсутності чи зміни бактеріальної мікрофлори людини?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Прокопець Наталія Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
12266
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку