Контрольна робота з біології і екології з теми "Екологія", 11 клас

Про матеріал
Тематична контрольна робота з біології і екології з теми "Екологія", 11 клас (рівень стандарту)
Перегляд файлу

 

КОНТРОЛЬНА РОБОТА

Тема 3. ЕКОЛОГІЯ

Варіант1

Завдання групи А (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)   Максимальна кількість за завдання групи  А- 4бали

Виберіть із запропонованих відповідей одну правильну

1. Розділ екології,  що вивчає вплив екологічних факторів на окремих особин:

а) аутекологія

б) демекологія

в) синекологія

г) екосистемологія

2. Як називають весь діапазон витривалості організмів на впливи чинника?

а) нижня межа витривалості

б) зона нормальної життєдіяльності

в) зона екологічної валентності

г) зона пригнічення

3.Водяні тварини, існування яких можливе тільки на певній глибині за певного тиску води:

а) стенофаги

б) стенобати

в) стенотерми

г) стеногали

4. Закон толерантності:

а) відсутність або нестача деяких екологічних чинників можуть бути компенсовані іншими

б) один екологічний фактор може впливати на інші, тому успіх організмів залежить від взаємодії чинників

в) діапазон значень зміни чинника від екологічного мінімума до екологічного максимумуму, за якого організм здатний пристосовуватися до змін умов середовища, визначає межі витривалості організму

 

г) найбільшу лімітуючу дію мають ті чинники довкілля, кількість яких близька до мінімального рівня

5. Яке  твердження правильне?

а) біосфера утворена лише наземними екосистемами

б) літосфера повністю входить до складу біосфери

в) гідросфера повністю входить до складу біосфери

г) біосфера утворена атмосферою та гідросферою

6. Період стабільності популяцій, що входять до складу угруповання:

а) клімакс                              

б) еволюція

в) первинна сукцесія                                                        

г) вторинна сукцесія    

7. Метод, завдяки якому вирощування рослин здійснюється без грунту, як субстрат застосовується гравій, зрошуваний розчином солей:

а) меліорація

б) гідропоніка

в) аеропоніка

г) геопоніка

8. Каховське водосховище, виноградники, лісосмуги, парки - це:

а) біоценози

б) фітоценози

в) зооценози

г) агроценози

Завдання групи В (за кожний вибраний правильний варіант 0,5бала) Максимальна кількість за завдання групи В - 3бали

Виберіть із запропонованих відповідей декілька правильних

9. Біосфера охоплює:

а) гідросферу

б) всю атмосферу

в) частину літосфери

 г) частину атмосфери

10.  У процесі сукцесії відбувається:

а) збільшення стабільності в угрупованні

б) поступове зменшення запасів органічних речовин

в) збільшення видової різноманітності

г) збільшення трофічних рівнів у ланцюзі живлення

д) збільшення продуктивності системи

е) зменшення видової різноманітності

Завдання групи С

Максимальна кількість за завдання групи С- 2 бали

Встановіть відповідність

11. Увідповідніть назву організму та його приналежність до певної  екологічної групи:

 1 продуценти

 2 консументи І порядку

 3 консументи ІІ порядку

 4 редуценти

 А водні бактерії

 Б  карась

 В дафнії

 Г одноклітинні водорості

а) 1- б, 2-в, 3-а, 4-г

б) 1- г, 2-в, 3-б, 4-а

в) 1- г,  2-в, 3-а, 4-б

г) 1-г,  2-б, 3-а, 4-в

Завдання групи D творчого характеру

Максимальна кількість за завдання групи D – 3бали

12. Порівняйте первинну та вторинну сукцесію.

 

Тема 3. ЕКОЛОГІЯ

Варіант 2

Завдання групи А (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)   Максимальна кількість за завдання групи  А- 4бали

Виберіть із запропонованих відповідей одну правильну

1. Чинники, пов'язані з діяльністю живої речовини, це:

а) абіотичні

б) біотичні

в) антропічні

г) техногенні

2. Відстань між критичними точками максимуму і мінімуму називають:

а) зоною оптимуму

б) зоною песимуму

в) межами витривалості

г) зоною нормальної життєдіяльності

3. Організми,  здатні існувати за широкого діапазону солоності середовища:

а) евритрофи

б) еврибати

в) евритерми

г) евригали

4. Здатність видів адаптуватися до того або іншого діапазону чинників середовища називають :

а) адаптація

б) екологічна пластичність виду

в) зона оптимуму

г) межа витривалості

5. Відновлення рослинності на місці лісової пожежі – це приклад:

а) еволюції

б) клімаксу

в) первинної сукцесії  

 г) вторинної сукцесії 

6. Одноклітинні зелені водорості в складі лишайника виконують функцію:

а) усмоктування води з мінеральними речовинами

б) утворення верхньої кірочки

в) синтезу органічних речовин

г) прикріплення до субстрату

7.Творець учення про живу речовину й біосферу:

а) А. Тенслі

б) В. Вернадський

в) Е. Рюбель

г) Е. Геккель

8. Гетеротрофні організми, які живляться іншими організмами:

а) редуценти

б) продуценти

в) консументи

Завдання групи В (за кожний вибраний правильний варіант 0,5бала) Максимальна кількість за завдання групи В - 3бали

Виберіть із запропонованих відповідей декілька правильних

9. Агроценози – це

а) штучні екосистеми, які створені людиною

б) природні екосистеми

в) займають близько 10% площі поверхні суші

г) дають людству 90% харчової енергії

10. До складу ланцюгів  живлення входять

а) консументи І порядку

б) консументи ІІ порядку

в) продуценти

г) біотичні чинники

Завдання групи С

Максимальна кількість за завдання групи С- 2 бали

Встановіть відповідність

11. Увідповідніть поняття та його значення або приклади, що ілюструють це поняття:

 1 топічні зв′язки

 2 фабричні зв′язки

 3 форичні зв′язки

 4 сукцесія

 А послідовні зміни угруповань організмів, які з часом призводять до перетворення екосистеми

 Б  птахи будують гнізда із сухих гілок, трави, пір′я інших птахів, шерсті тварин

 В насіння лопуха, що має гачечки, може чіплятися до шерсті ссавців і переноситися на великі відстані від місця його оселення

 Г ярусність рослинних угруповань

а) 1- г, 2-б, 3-в, 4-а

б) 1- г, 2-в, 3-б, 4-а

в) 1-в,  2-б, 3-г, 4-а

г) 1-в,  2-а, 3-б, 4-г

Завдання групи D творчого характеру

Максимальна кількість за завдання групи D – 3бали

12. Порівняйте особливості функціонування природних екосистем та агроценозів.

 

 

docx
Додано
11 грудня 2020
Переглядів
18082
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку