Контрольна робота з теми «Індивідуальний розвиток», біологія, 10 клас
І варіант
1.Виконайте тести:
1.Індивідуальний розвиток організму-це: а)утворення зиготи;б)розвиток від запліднення яйцеклітини до смерті організму або його поділу;в)дробіння яйцеклітини;г) нейруляція.
2.Вказати,який набір хромосом мають яйцеклітини:а)n; б)2n ;в)4n;г)3n.
3.Органи тварин формуються на стадії: а)утворення зиготи б)дробіння яйцеклітини;в)нейруляції;г) органогенезу.
4. Статеве покоління домінує у: а) мохів; б) квіткових; в) папоротей; г) хвощів; д) плаунів.
5.Зигота від яйцеклітини відрізняється кількістю : а)хромосом; б)жовтка; в)цитоплазми; г)органел.
6. Укажіть тварин, для яких характерний партеногенез: а) Оси, броненосці (панцирники); б) малярійні плазмодії, скельні ящірки; в) бджоли, дафнії, попелиці; г) джгутикові, інфузорії.
2.Установіть відповідність між терміном і його визначенням.
А.Збільшення кількості клітин без збільшення їхніх розмірів -1 гаструла;
Б. Двошаровий зародок - 2.бластула;
В. Кулька, утворена одним шаром клітин, - 3. нейрула;
Г . Формування у зародка нервової трубки і хорди - 4. дробіння.
3.Завдання на розташування варіантів дій (подій) у правильній послідовності. Визначте послідовність подій при формуванні зародка тварин.
А Дробіння;
Б бластула;
В органогенез;
Г зигота;
Д нейрула;
Е гаструла.
4.Закінчіть речення:
1.Одношаровий зародок,який не має порожнини всередині-
2.Внутрішній зародковий листок -
3.Несесментована скелетна вісь у представників типу Хордові-
4.Явище взаємодії між частинами зародка під час ембріогенезу-
5.Первинний рот називається -
6.Спосіб утворення двошарового зародка методом вгинання-
5.Дайте відповідь на питання: Якими способами може утворитися гаструла? Наведіть приклади таких способів у тварин.
Контрольна робота з теми «Індивідуальний розвиток», біологія, 11 клас
ІІ варіант
1.Виконайте тести:
1.Після запліднення з насінного зачатка покритонасінних розвивається: а) спора; б) гамета; в)насінина; г) плід.
2.Ембріональний (зародковий) розвиток завершується: а)виходом зародка з зародкових оболонок або народженням; б)статевою зрілістю; в) смертю;
г) гаметогенезом
3.Вкажіть зародковий листок, з якого розвивається нервова система у тварин:
а) ектодерма; б) ентодерма; в) мезоглея; г) мезодерма.
4.Зазначте рослини, в життєвому циклі яких може переважати спорофіт, або гаметофіт або тривалість двох поколінь приблизно однакова: а) бурі водорості; б) мохи; в) плауни; г) хвощі; д) папороті.
5.Синдром Дауна пов'язаний зі змінами каріотипу: а)моносомії Х хромосоми; б) трисомії Х хромосоми; в) трисомії 13-ї пари хромосом; г) додаткової Y хромосоми; д) трисомії 21–ї пари хромосом.
6.Період розвитку організму від зиготи до смерті називають : а)онтогенез; б)філогенез; в) прогенез ; г)ембріогенез.
2.Установіть відповідність між зародковими листками та органами , які з них утворюються:
1.Ектодерма А)Скелет, м”язи,кровоносна система.
2.Ентодерма Б)Нервова трубка,епідерміс шкіри
3.Мезодерма В)Хорда, печінка,щитовидна залоза
3.Завдання на розташування варіантів дій (подій) у правильній послідовності. Розмістіть варіанти схрещування в послідовності від найбільшої до найменшої кількості хромосом, яку містять клітини людей:
а) здорових;
б) хворих на синдром Дауна;
в) хворих на синдром Шерешевського — Тернера;
г) хворих на синдром Кляйнфельтера з трисомією за Х-хромосомою.
4.Закінчіть речення:
1.Процес утворення двошарового зародка-
2.Третій зародковий листок-
3.Період розвитку організму в утробі матері-
4.Група організмів, у яких на місці первинного рота утворюється анальний отвір-
5.Етап розвитку зародка, під час якого утворюється комплекс осьових органів-
6.Процес закладання органів,які властиві дорослим тваринам-
5.Дайте відповідь на питання:Які типи дробіння зиготи вам відомі,від чого вони залежать, чому так називають цей процес?