Контрольна робота з теми "Поведінка тварин".

Про матеріал
Контрольна робота з теми «Поведінка тварин» створена для контролю навчальних досягнень учнів 7 класу. Вона містить чотири рівні завдань. Початковий рівень (І) (завдання 1-6) : тестові завдання з однією вірною відповіддю. Середній рівень (ІІ) : завдання 7, 8 з трьома вірними відповідями, завдання 9 – на вилучення зайвого терміна. Достатній рівень (ІІІ): завдання 10,11 - на встановлення відповідності. Високий рівень (ІV): завдання 12 передбачає розгорнуту відкриту відповідь.
Перегляд файлу

Контрольна робота з теми «Поведінка тварин».

Варіант 1.

І рівень (завдання з однією вірною відповіддю, по 0,5б;   всього 3б)

1. Для мами-пташки розкритий дзьоб пташеняти є сигналом приносити їжу. Такі сигнали називають:

а) завершальні стимули;   б) підкріплювальні сигнали;  в) мотиваційні   стимули;   г) ключові стимули.

2.  Виберіть визначення, що відповідає поняттю імпринтинг (закарбування):

а) послаблення природженої захисної поведінкової реакції при багаторазовому повторенні стимулу;

б) реакція організму на зовнішнє подразнення;

в) фіксація в пам'яті ознак об'єктів у перші моменти після народження;

г) вид научіння тварин, за якого молода особина копіює поведінку дорослих.

3. Який поведінковий акт не можна віднести до грумінгу?

а) будування гнізда сойкою;  б) купання в болоті слонів;   в) пилові ванни горобців;   г) чищення пір’я ластівкою.

4. Поведінкові реакції, що формуються впродовж життя з накопиченням досвіду, це:

а) вроджена поведінка;   б) набута поведінка;  в) безумовні рефлекси; 

г) інстинкти.

5. Угруповання левів називається:

а) прайд;   б) зграя;   в) сім’я;   г) табун.

6. Бізони і  зубри у разі появи небезпеки (хижаків) заганяють у центр стада телят і самок, а самці виходять наперед. Це приклад стратегії:

а) жертовності;   б) конфліктів;  в) співпраці;  г) виживання.

 

ІІ рівень (завдання 7,8 з трьома вірними відповідями, завдання 9 – на вилучення зайвого терміна;   по 1б; всього 3б)

7. Укажіть три приклади репродуктивної поведінки тварин:

а) годування ластівкою пташенят; б) будівництво мурашника мурахами;       в) турнірні бої оленів;  г) агресивна поза азіатського лісового скорпіона; 

д) полювання левів на зебру;  е) токування глухарів.

8. Вкажіть три групи тварин, для яких характерні персоніфіковані угруповання:

а) зграя вовків;   б) скупчення колорадських жуків на кущі картоплі;  

в) табун буйволів;   г) прайд левів;   д) скупчення метеликів біля ліхтаря.

9. Вилучіть зайвий термін та поясніть, чому він є зайвим:

звикання, наслідування, безумовні рефлекси,  закарбування,  научіння шляхом спроб та помилок.

 

ІІІ рівень (завдання на встановлення відповідності по 1,5б;   всього 3б)

10. Встановіть відповідність між формами поведінки тварин та прикладами.

1) дослідницька поведінка;  2) гігієнічна поведінка;  3) захисна поведінка; 

4) харчова поведінка;

А) собака зариває залишки їжі у ґрунт;  Б) кошеня обнюхує навколишні предмети;   В) тварина шукає притулку;  Г) комахи чистять за допомогою

кінцівок крила.

11. Установіть відповідність між видом научіння та його характеристикою:

1) звикання;  2) закарбування;  3) осяяння;   4) наслідування;

А) мавпеня копіює поведінку дорослих і досвідчених мавп; 

Б) ворони кидають горіхи під колеса автівок;

В) гусенята слухняно слідують за квочкою;

Г) через деякий час  шпаки перестають боятися нерухомого опудала, поставленого для збереження врожаю черешні.

IV рівень (завдання з відкритою відповіддю, 2б)

12. Що таке соціальна поведінка тварин? Які її переваги і значення? (2б)

 

 

Контрольна робота з теми «Поведінка тварин».

Варіант 2.

І рівень (завдання з однією вірною відповіддю, по 0,5б;   всього 3б)

1. Вкажіть науку, що вивчає поведінку тварин:

а) екологія;   б) етологія;  в) аутекологія;  г) бріологія.

2. Зграя гієнових собак,  прайд левів,  бджолина сім’я – це приклади:

а) персоніфікованих угруповань;  б) анонімних угруповань;  в) тимчасових  угруповань;  г) нестійких угруповань.

3. Вид научіння, при якому тварина повторює певні дії за більш дорослою або досвідченою особиною називається:

а) принцип «проб та помилок»;   б) принцип наслідування;  в) імпринтинг; 

г) звикання.

4.Вкажіть тип поведінки, який допомагає тваринам підшукати пару:

а) захисна;  б) територіальна;  в) харчова;   г) шлюбна.

5. Такі прояви поведінки тварин, як бійка, переслідування, втеча, оборона, можна об’єднати в стратегію:

а) жертовності;   б) конфліктів;  в) співпраці;  г) виживання.

6. Укажіть, яка поведінка включає маркування або мічення меж ділянки та її охорону від інших тварин свого виду:

а) дослідницька;   б) харчова;   в) територіальна;   г) гігієнічна.

 

ІІ рівень (завдання 7,8 з трьома вірними відповідями, завдання 9 – на вилучення зайвого терміна,  по 1б; всього 3б)

7. Укажіть три приклади репродуктивної поведінки тварин:

а) відліт птахів у теплі краї;   б) нерест горбуші;  в) токування мартинів;

г) мічення ведмедем території;  д) вигодовування кропив’янкою зозуленяти;     е) гра тигренят.

8. Вкажіть три групи тварин, для яких характерні персоніфіковані угруповання:

 а) бджолина сім’я;   б) скупчення мух;   в) перелітні зграї птахів;  

 г) термітник із термітами;   д) стадо слонів.

9. Вилучіть зайвий термін та поясніть, чому він є зайвим:

  залицяння,  парування,  терморегуляція ,  турбота про потомство.

 

ІІІ рівень (завдання на встановлення відповідності по 1,5б;   всього 3б)

10. Знайдіть відповідність між формою поведінки та її проявом:

 1) індивідуальна;  2) соціальна;  3) репродуктивна;  4) територіальна;

 а) робочі мурахи несуть до мурашника їжу;  б) токування глухарів;  в) сліди  від кігтів ведмедя на дереві;   г) полювання сови на мишу.

11. Установіть відповідність між видом научіння та його характеристикою:

1) звикання;  2) закарбування;  3) навчання шляхом  спроб та помилок;               4) наслідування;

А) копіювання поведінки дорослих молодою особиною; 

Б) вид научіння тварин, при  якому особина випадково виходить на реакцію, яка відповідає стимулу;

В) фіксація в пам'яті ознак об'єктів у перші моменти після народження;

Г) послаблення природженої захисної поведінкової реакції при багаторазовому повторенні стимулу.

 

IV рівень (завдання з відкритою відповіддю, 2б)

12. Що таке комунікація тварин? Назвіть найпоширеніші «мови» для спілкування в тваринному світі та наведіть приклади тварин, які ними користуються.

 

 

 

 

docx
Додано
2 квітня 2023
Переглядів
2724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку