Контрольна робота за 1 семестр з біології 10 клас
І варіант
а) А б) Д в) Е г) РР
2. Укажіть неклітинні форми життя, що становлять собою інфекційні низькомолекулярні одноланцюгові молекули РНК, які не кодують власних білків: а) пріони; б) віроїди; в) віріони; г) віруси.
3. Розщеплення складних хімічних сполук до простих з виділенням енергії має назву:
а) пластичний обмін б) дисиміляція в) асиміляція
4. Ферменти відрізняються від інших білків тим, що завжди:
а) містять атоми металічних елементів в) здатні до денатурації
б) є каталізаторами хімічних реакцій г)містять вітаміни
5. Прискорюють реакції перенесення функціональних груп та молекулярних залишків:
а) трансферази б) гідролази в) ізомерази г) лігази
6. Укажіть віруси, які передаються статевим шляхом:
а) віспи; б) гепатиту С;
в) герпесу; г) жовтої пропасниці.
7. Встановіть відповідність між поняттями:
1 Сапротрофи А Живляться іншими живими організмами
2 Фітофаги Б Поїдають послід тварин і людини
3 Копрофаги В Отримують необхідні речовини, руйнуючи
залишки мертвих рослин чи тварин
4 Хижаки Г Тварини, їжею яких служать лише рослини
8. Як ви вважаєте, які чинники можуть знизити опірність організму до збудників вірусних захворювань
9. Проаналізуйте роль прокаріотів у живій природі.
10. Поясніть вираз: «Вірусні нуклеїнові кислоти є носіями генетичної інформації, яка відіграє ключову роль у долі зараженої вірусом клітини».
Контрольна робота за 1 семестр з біології 10 клас
ІІ варіант
а) Д б) Е в) РР г) В12
2. Укажіть неклітинні форми життя, які є білком і здатні викликати інфекційні захворювання людини та тварин:
а) віруси; б) віроїди; в) вібріони; г) пріони.
3. Синтез складних речовин з простих органічних з поглинанням енергії має назву:
а) енергетичний обмін б) асиміляція в) дисиміляція
4. Укажіть назву ферменту, який каталізує утворення хімічних зв’язків між субстратами за рахунок гідролізу:
а) лігази б) гідролази в) амілаза г) ізомерази
5. Ферменти – це:
а) фрагменти білкових молекул
б) первинні структури білка
в) білки-каталізатори, що забезпечують перебіг певних реакцій
г) вторинні структури білка
6. Можливим способом попередження пріонного захворювання може бути:
а) профілактичне щеплення; б) використання антибіотиків;
в) введення лікувальної сироватки; г) не вживання в їжу зараженого м’яса
7. Встановіть відповідність між поняттями:
1 Паразити А Поїдають трупи мертвих тварин
2 Некрофаги Б Використання рослинної і тваринної їжі
3 Поліфаги В Використання рослинної їжі
4 Фітофаги Г Живуть за рахунок інших
8. Складіть перелік профілактичних заходів, спрямованих на запобігання поширенню бактеріальних інфекцій
9. Проаналізуйте місце та роль вірусів у живій природі.
10. Поясніть, чому одноклітинна еукаріотична істота має складнішу будову, ніж окремо взяті клітини багатоклітинного організму.