Контрольна робота за І семестр для дітей сімейної або екстернатної форми навчання

Про матеріал
Контрольна робота складена за підручником "Біологія та екологія" для 10 класу, автор Шаламов Р.
Перегляд файлу

Контрольна робота за 10й клас (сімейна форма, І семестр)

І рівень. Кожна правильна відповідь 0,25 балів

 

Твердження

Відповідь «+» чи «-»

1

Ціанобактерії здатні до фотосинтезу.

 

2

До складу простих вірусних частинок входить ДНК, білкова та ліпідна оболонки.

 

3

Якщо хвороботворна бактерія стає мультирезистентною, від неї буде складніше вилікуватися.

 

4

Хітин - полісахарид міститься в стінках клітин грибів.

 

5

Тваринні клітини можуть здійснювати фотосинтез за наявності світла та хлорофілу.

 

6

Основними цілями сталого розвитку є економічне зростання, захист довкілля і соціальна справедливість.

 

7

Кладистика, наука, що займається розробкою правил групування живих організмів.

 

8

Енергетичною валютою клітини є АТФ

 

9

Перший антибіотик був виділений із пеніціла, і він ефективно знищував бактерій

 

10

У прокаріот відсутні мембранні органели.

 

11

imageНа рисунку зображений популяційно-видовий рівень організації життя.

 

12

Головним завданням електронтранспортного ланцюга мітохондрій і хлоропластів - перекачати протони для створення їх градієнта.

 

 

 

ІІ рівень. Кожна правильна відповідь 0,3 балів

1.Установіть відповідність між ознакою живого (1-4) та її проявом (А-Д)

1.Живлення

А. Соняшник поглинає вуглекислий газ для здійснення фотосинтезу

2.Ріст

Б. При збільшенні температури всередині тіла потові залози інтенсивніше виділяють піт

3.Саморегуляція

В. Форма листків молодого дуба, подібна до такої у батьківських рослин 

4.Спадковість

Г. Щохвилини людина робить 16—20 вдихів

Відповідь:

Д. після виходу із фіни тіло бичачого ціп’яка щодня збільшується на 7—12 см

 

2.Установіть відповідність між видом тварини (1-4) та особливостю будови їхніх тіл (А-Д):

1.Бичачий ціп’як

А. Відсутня травна система

2. Губка бодяга

Б. Тіло має радіальну симетрію

3. Бджола

В. Покриви посегментовані й утворені з хітину

4. Аскарида

Г. Скелет представлений хордою

Відповідь:1235

Д. Покриви утворені з хітину й відсутні кінцівки

                 

3. Установити відповідність між зображеним організмом (1-4) та його описом (А-Д)

image1. 

 

А. Еукаріотичний гетеротрофний організм, має необмежений ріст та веде прикріплений спосіб життя

2.          image

Б. Прокаріот, до складу клітинної стінки якого входить псевдомуреїн; проживає в екстремальних умовах.

3.       image

 

В. Еукаріотичний гетеротрофний організм, має радіальну симетрію та жалкі клітини.

image4. 

 

Г. Прокаріот, у якого генетичний матеріал представлений нуклеоїдом; в цитоплазмі присутні плазміди, що несуть гени стійкості до антибіотиків.

Відповідь:

Д. Еукаріотичний автотрофний організм, якому притаманне подвійне запліднення. 

             

ІІІ рівень. Кожна правильна відповідь 0,3 бали

1.Схарактеризуйте тварину зображену на марці  

 

image

 

ДОМЕН

ПРИСТОСУВАННЯ ДО ПОЛЬОТУ

ЖИВЛЕННЯ

1.Еукаріоти

1.Наявінсть кіля

1.Гетеротрофне

2.Прокаріоти

2.Наявність зубів 

2.Хемотрофне

3.Археї

3.Розмір дзьобу

3.Хемоавтотрофне

 

2.Дайте характеристику зображеній на рисунку тварині  

 

                                                     image

 

НАЗВАКЛАСУ

ПРИСТОСУВАННЯ ДО

ВОДНОГО

СЕРЕДОВИЩА

СПІЛЬНІ РИСИ З ЗЕМНОВОДНИМИ

1.Хребетні

1. Наявність зябр

1.Наявність слизу 

2.Хрящові

2. Відсутність плавального міхура

2.Двокамерне серце

3.Кісткові

3. Наскрізна травна система

3.Розвиток прямий

 

 

 

 

image3. Прочитайте опис: «У цих рослин спорофіт має видозмінений підземний пагін - кореневище, від якого відростають додаткові корені. На нижній поверхні листків розташовані спорангії. Гаметофіт невеликий за розміром, зеленого кольору та живе самостійно, прикріплюючись до ґрунту ризоїдами». Продовжте опис рослин цієї групи за наведеними характеристиками.

ПЕРЕВАЖАЮЧЕ ПОКОЛІННЯ

НЕОБХІДНОЮ

УМОВОЮ

ЗАПЛІДНЕННЯ Є

ВИКОПНІ

ПРЕДСТАВНИКИ ЦІЄЇ ГРУПИ УТВОРИЛИ

1.Спорофіт

1.Вода

1.Діатоміти

2.Гаметофіт

2.Вітер

2.Торф

3.Заросток

3.Комахи

3.Кам*яне вугілля 

 

IV рівень. За кожне питання по 1 балу за кожне правильно розв’язане завдання

1.Оберіть правильні твердження (4), щодо зображених вірусів

image 

1.Вірус під № 3 застосовують для лікування бактеріальних інфекцій та для контролю над поширенням захворювань

2.Вірус під № 3 та 2 вражають лише тварин

3.Вірус під № 2 передається повітряно-крапельним шляхом

4.Віруси під № 1 та 2 - ДНК вмісні віруси

5.Від вірусу під номером 2 у 1918 році загинуло більше людей ніж у Першу світову війну

6.Всі зображені віруси є складними

7.Для запобігання поширення захворювання від віруса № 2 необхідно щорічно робити щеплення

2.  imageУявіть, що ви маєте машину часу і вона вас перенесла у XIV–XVI століття до португальських та британських мореплавців. Які поради ви їм надали, щоб уникнути захворювання на цингу.

 

3.  Напишіть послідовність ДНК, комплементарну наведеній: ААЦГТТГГАТТТЦ.          

                 

Зразок оформлення відповіді

 

І рівень

 

1 +

5

9

2 +

6

10

3 +

7

11

4_-

8

12

 

ІІ рівень

 

Завдання 1

 

Завдання 2

 

Завдання 3

 

Відповідь: 

1-А

2-Б

3-В

4-Г

 

Відповідь: 

1-А

2-Б

3-В

4-Г

 

Відповідь: 

1-А

2-Б

3-В

4-Г

 

ІІІ рівень

Завдання 1

 

Завдання 2

 

Завдання 3

 

Відповідь:  1 1 1

 

Відповідь:  1 1 1

Відповідь:  1 1 1

 

IV рівень Завдання 1

Відповідь: 1,2,3,4

Завдання 2 Поради:

1.

2.

3.

……

Завдання 3

-А-А-А-Т-Т-Т-

image

-Т-Т-Т-А-А-А-

 

 

pdf
Додано
1 листопада
Переглядів
263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку