Контрольна робота
Формули скороченого множення
Варіант 1
Початковий та середній рівні навчальних досягнень (6 б.)
У завданнях 1- 6 виберіть правильну відповідь.
А) х2 – 9; Б) х2 +6х + 9; В) х2 – 6х + 9; Г) х2 +9.
А) 16 + с2; Б) с2 – 16; В) 16 – с2; Г) 4 – с2.
3. Розкладіть на множники: а2 – 25.
А) (а + 25)·(а – 25); Б) (а – 5)·(а – 5); В) (а + 5)·(а – 5); Г) (а – 5)2.
А) (у + 3)2; Б) (у – 3)2; В) (у + 3)·(у – 3); Г) (у + 9)2.
5. Подайте вираз 0,09а2- 25b2 у вигляді добутку.
А) (0,3а - 5b)2; Б) (0,3а - 5b)(0,3а + 5b); В) (0,03а - 5b)(0,03а +5b); Г)(0,03а-5b)2.
6. Розв’яжіть рівняння: х2 _ 4 =0
А) 4; -4 Б) 2; В) -2; Г) -2; 2.
ІІІ. Достатній рівень навчальних досягнень. ( 3б. )
7. Установіть відповідність між виразами і результатами спрощення цих виразів.
1) (6х + у)·(у – 6х) А 36х2 + 72ху + 36у2
2) (у – 6х)2 Б у2 – 36х2
3) (х + 6у)2 В х2 + 12ху + 36у2
4) (6х + 6у)2 Г у2 + 4ух + 4х2
Д у2 - 12ху + 36х2
8. Спростіть вираз: (2а - 4b)(2a + 4b) - (2a + 4b)2.
IV.Високий рівень навчальних досягнень. ( 3б. )
9. Розв’яжіть рівняння: (3х - 6)2 - (3х+6)2 = 72.
10.Спростіть вираз (4-b)(4+b)(16+b2)+(16+b2)2 і знайдіть його значення при b = 2
Варіант 2
Початковий та середній рівні навчальних досягнень (6 б.)
У завданнях 1-6 виберіть правильну відповідь.
1. Подайте у вигляді многочлена вираз: (х – 4)2.
А) х2 – 16; Б) х2 +8х + 16; В) х2 – 8х + 16; Г) х2 +16.
А) 25 + с2; Б) с2 – 25; В) 25 – с2; Г) 5 – с2.
3. Розкладіть на множники: а2 – 36.
А) (а + 6)·(а – 6); Б) (а – 6)·(а – 6); В) (а + 36)·(а – 36); Г) (а – 6)2.
4. Розкладіть на множники: у2 + 10у + 25.
А) (у - 5)2; Б) (у + 5)2; В) (у + 5)·(у – 5); Г) (у + 5)2.
5. Подайте вираз 0,04а2- 16b2 у вигляді добутку.
А) (0,4а - 4b)2; Б) (0,02а - 4b)(0,02а + 4b); В) (0,2а - 4b)(0,2а +4b); Г)(0,02а-4b)2.
6. Розв’яжіть рівняння: х2 _ 9 =0
А) 3; -3 Б) 3; В) -3; Г) -9; 9.
ІІІ. Достатній рівень навчальних досягнень. ( 3б. )
7. Установіть відповідність між виразами і результатами спрощення цих виразів.
1) (5х + у)2 А 4х2 + 8ху + 4у2
2) (у – 5х)2 Б 25х2 +50ху + 25у2
3) (5х + 5у)2 В 25х2 + у2
4) (5х + 5у)(5х – 5у) Г у2 – 10ух + 25х2
Д 25х2 + 10ху + у2
8. Спростіть вираз: (3а - 4b)(3a + 4b) - (3a + 4b)2.
IV. Високий рівень навчальних досягнень. ( 3б. )
9. Розв’яжіть рівняння: (2х - 5)2 - (2х + 5)2 = 60.
10.Спростіть вираз (5-b)(5+b)(25+b2)+(25+b2)2 і знайдіть його значення при b = 2
Варіант 3
Початковий та середній рівні навчальних досягнень (6 б.)
У завданнях 1- 6 виберіть правильну відповідь.
1 Подайте у вигляді многочлена вираз: (х – 7)2.
А) х2 – 49; Б) х2 -14х + 49; В) х2 + 14х + 49; Г) х2 +49.
2. Подайте у вигляді многочлена вираз: (6 + c)·(6 – c).
А) 36 + с2; Б) с2 – 6; В) 6 + с2; Г) 36 – с2.
3. Розкладіть на множники: а2 – 4.
А) (а + 2)·(а – 2); Б) (а – 4)·(а – 4); В) (а + 4)·(а – 4); Г) (а – 2)2.
4. Розкладіть на множники: у2 + 16у + 64.
А) (у + 16)2; Б) (у – 8)2; В) (у + 8)·(у – 8); Г) (у + 8)2.
5. Подайте вираз 0,01а2- 9b2 у вигляді добутку.
А) (0,1а - 3b)2; Б) (0,1а - 3b)(0,1а + 3b); В) (0,01а - 3b)(0,01а +3b); Г)(0,01а-3b)2.
6. Розв’яжіть рівняння: х2 _ 9 =0
А) -3 Б) -3; 3; В) 3; Г) -9; 9.
ІІІ. Достатній рівень навчальних досягнень. ( 3б. )
7. Установіть відповідність між виразами і результатами спрощення цих виразів.
1) (4х + у)·(у – 4х) А 16х2 + 32ху + 16у2
2) (у – 4х)2 Б у2 – 16х2
3) (х + 4у)2 В х2 + 4у2
4) (4х + 4у)2 Г у2 – 8ух + 16х2
Д х2 + 8ху + 16у2
8. Спростіть вираз: (3а - 2b)(3a + 2b) - (3a + 2b)2.
IV. Високий рівень навчальних досягнень. ( 3б. )
9. Розв’яжіть рівняння: (2х - 6)2 - (2х+6)2 = 48.
10. Спростіть вираз (2-b)(2+b)(4+b2)+(4+b2)2 і знайдіть його значення при b = 2
Варіант 4
Початковий та середній рівні навчальних досягнень (6 б.)
У завданнях 1- 6 виберіть правильну відповідь.
1. Подайте у вигляді многочлена вираз: (х – 6)2.
А) х2 – 36; Б) х2 +12х + 36; В) х2 – 12х + 36; Г) х2 +36.
2.Подайте у вигляді многочлена вираз: (4 + c)·(4 – c).
А) 16 + с2; Б) с2 – 16; В) 16 – с2; Г) 4 – с2.
3. Розкладіть на множники: а2 – 81.
А) (а + 9)·(а – 9); Б) (а – 9·(а – 9); В) (а + 81)·(а – 81); Г) (а – 9)2.
4. Розкладіть на множники: у2 + 20у + 100.
А) (у + 100)2; Б) (у – 10)(у + 10); В) (у + 10)2; Г) (у - 10)2.
5. Подайте вираз 0,16а2- 36b2 у вигляді добутку.
А) (0,4а - 6b)2; Б) (0,4а - 6b)(0,4а + 6b); В) (0,04а - 6b)(0,04а +6b); Г)(0,04а-6b)2.
6. Розв’яжіть рівняння: х2 _ 64 =0
А) 4; -4 Б) 8; В) -8; Г) -8; 8.
ІІІ. Достатній рівень навчальних досягнень. ( 3б. )
7. Установіть відповідність між виразами і результатами спрощення цих виразів.
1) (3х + у)·(у – 3х) А 9х2 + 18ху + 9у2
2) (у + 3х)2 Б у2 – 6ху + 9х2
3) (х - 3у)2 В х2 + 6ху +9у2
4) (3х + 3у)2 Г у2 – 9х2
Д х2 + 3ху + 9у2
8. Спростіть вираз: (5а - 4b)(5a + 4b) - (5a + 4b)2.
IV. Високий рівень навчальних досягнень. ( 3б. )
9. Розв’яжіть рівняння: (2х - 7)2 - (2х + 7)2 = 112.
10. Спростіть вираз (3-b)(3+b)(9+b2)+(9+b2)2 і знайдіть його значення при b = 2