Корекційне заняття.
Підготувала вчитель-дефектолог Куличева Ірина Леонідівна
Лексична тема: «Будинок»
Мета: познайомити з лексичною темою «Будинки». Закріпити геометричні
фігури, кольори. Познайомити дітей з будинками лісових тварин. Дати
поняття багатоповерховий-одноповерховий. Вчити дітей складати
речення, чітко промовляти чистомовки, розвивати увагу, мислення,
мовлення, дрібну моторику рук, називати частини будинку.
Словник: будинок, багатоповерховий, одноповерховий, круг, трикутник,
квадрат, прямокутник, дах, вікно, стіни.
Привітання
Доброго ранку, рідний наш дім!
Доброго ранку людям усім!
Доброго ранку сонечку ясному!
Доброго ранку дітям прекрасним!
Послухайте уважно загадку
Загадка: Ця будівля є усюди.
В ній живуть хороші люди.
Він складається з цеглинок.
Називається – будинок!
Діти, сьогодні ми дізнаємось які бувають будинки.
Зайчик: Привіт, малята!
Дефектолог:Привіт, зайчику. Чого ти такий сумний?
Зайчик: Я дуже змерз, мені холодно.
Дефектолог:Зайчику, а ти де живеш?
Зайчик: У лісі.
Дефектолог:А в тебе є свій будиночок?
Зайчик: Я живу під кущем.
Дефектолог:Зайчику, а давай подивимось де живуть твої друзі.
Відео:
Білочка живе в дуплі,
А лисичка – у норі,
Вовчик проживає в лігві,
А ведмідь де? У балозі.
А кабан – в чагарниках,
Їжачок сховавсь в пеньок.
Дефектолог:Зайчику, а давай дізнаємось з яких частин складається
будинок.
Відео-гра:
Уважно роздивіться картинку та називайте частину будиночка ,
на яку вказує стрілочка.
Це двері, це вікно, стіна, це дах, а це сходи, а всередині
будинку є кімнати.
Дефектолог:Зайчику, ми можемо з геометричних фігур зробити для тебе
будинок. Подивись: синій прямокутник – стіна. Прямокутник
має чотири кути та чотири сторони: дві довгих і дві коротких.
Червоний трикутних – дах. Трикутник має три сторони та три
кути. Два жовтих квадрата – вікна. Квадрат має чотири кути
та чотири сторони однакової довжини. Маленький червоний
прямокутник – двері. Жовтий круг буде віконечком на даху. У
круга немає кутів і немає сторін.
Дефектолог:Зайчику, подивись який гарний будиночок ми для тебе
зробили.
Зайчик: Ой, який гарний! Дякую вам! Тепер у мене буде свій будинок.
Дефектолог: А давай ми з тобою дізнаємось: які ще бувають будинки?
Д/г «Який будинок?»
Будинок із цегли – цегляний
Будинок із дерева – дерев’яний
Будинок із соломи – солом’яний
Будинок з одним поверхом – одноповерховий
Будинок, де багато поверхів – багатоповерховий
Будинок із каміння – кам’яний
Будинок із глини – глиняний
Разом з тобою, Зайчику, складемо речення, порівнюючи
багатоповерховий та одноповерховий будинки.
Зайчику, ти вже дуже багато знаєш. Допоможи мені у
виконанні завдання.
Д/г «Побудуй речення»
Багатоповерховий будинок високий, а одноповерховий низький.
В одноповерховому будинку вікон мало, а в багатоповерховому багато.
В одноповерховому будинку ганок, а в
багатоповерховому під’їзд.
В багатоповерховому будинку багато поверхів, а в одноповерховому один.
Молодець, Зайчику!
Малята, в кожному будинку є замок. Я хочу з вами пограти.
Приготуйте долоньки.
Пальчикова вправа
За високими горами, за дрімучими лісами
Стоїть терем-теремок. В теремі висить замок.
Ми замочок покрутили, ми замочок повертіли,
Ми постукали замочком,
Ми замочок потягнули….
та відкрили.
Зайчик: Я сьогодні дізнався багато про будиночки.
Дефектолог: А я знаю, Зайчику, цікаву гру. Давай ще пограємо.
Зайчик: Давай.
Мовна гра: «Чистомовки»
Це-це-це – над будинком сяє сонце
Но-но-но – в оселі є вікно
Ні-ні-ні – чудові ми у вікні
Ах-ах-ах – на будові міцний дах
Нок-нок-нок – біля домівки ганок
Ріг-ріг-ріг – перед хатою поріг
Вал-вал-вал – під підлогою підвал
Од-од-од – за будинком є город
Дефектолог: Сьогодні Зайчику та всі малята дізналися багато цікавого про
будинки.
До побачення!
Зайчик: До нових зустрічей!