1. Вправи для розвитку моторики і уваги
● Вправа “Повтори за мною” Дитина повинна по інструкції:
а)протягнути руки вгору, вниз, направо, наліво (якщо дитина не орієнтується в напрямах, то “до дверей”, “до вікна”...
б)показати витягнутою рукою на названий предмет (книга, вікно, стіл, ведмедик..)
в) намалювати крейдою (олівцем) круг (паличку, хрестик) вгорі, внизу, ліворуч, праворуч дошки або зошита.
Вправа для пальців рук: розчепірити пальці, стиснути кулак, розтиснути;
зі стиснутого кулака по черзі випрамляти пальці. Скочувати з пластиліну кульки, змійки…
● Вправа “Майстер”
Проколювати голкою дірочки в товстому папері.
Перекладати дрібні (великі) предмети з однієї коробки в іншу.
Зібрати розсипані предмети (крупу, макарони, каштани, горох) в коробки.
2. Вправи для розвитку пам’яті
Проводиться ритмічний стукіт руками об стіл чи паличками по столу, а дитина повторює цей ритм за вами.
Дитині зав’язують очі і торкаються до її плеча рукою. Дитина повинна порахувати скільки разів до неї доторкнулися.
Дорослий показує дитині по черзі картинки і швидко їх прибирає.
Дитина має запам’ятати, що на них зображено і назвати.
Дорослий показує дитині певний рух, наприклад стрибок на місці і хлопок чи поворот навколо себе і піднімання рук вгору, а дитина повинна повторити за дорослим.
● Складання різних пірамідок, мотрійок.
● Будування ланцюжком кубиків одного розміру і одного кольору.
● Будування кубиків різної величини ( за принципом від найбільшого до найменшого і навпаки).
● Гра з кольоровою мозаїкою. Дорослий перед дитиною викладає із мозаїки фігури, а дитина має повторити фігуру в такому ж розмірі і кольорі, як у дорослого.
● Вибір серед однакових предметів найбільшого і найменшого. Наприклад, покажи найбільшу машинку, а тепер найменшу….покажи маленьку ляльку, а тепер найбільшу.
● Перед дитиною розкладають контрастних кольорів різні предмети і просять їх згрупувати по кольорам.
4. Вправи для досягнення швидкості у рухах (підходять для малорухливих дітей)
● По команді швидко прибрати руки зі столу і по команді покласти їх назад.
● Швидко постукати по столу - 3, 5, 7 разів.
● Швидко витерти дошку.
● Змагання “Хто швидше складе мотрійку чи пірамідку”.
● Швидко вийти з-за столу, назвати своє ім’я та сісти назад.
● Швидкі рухи рук або ніг по команді (підніми руки, опусти руки, підніми одну ногу, опусти ногу, підніми одну руку, присядь, встань).
5.Вправи для імпульсивних дітей ● Посидіти спокійно.
● Посидіти мовчки поклавши руки за спину.
● Повільно поводити рукою по краю стола, але мовчки.
● Тихо встати і сісти (декілька разів).
● Тихо пройтися до вікна і повернутися на своє місце.
● Тихо підняти і опустити книгу.
● Сісти.
6.Корекційні ігри
Гра “Що змінилося?”
Мета: закріплювати вміння визначити напрямок від себе, називати словами положення предметних карток відносно себе, рухаючись у заданому напрямку.
Матеріали:картки із зображенням пам’ятників.
Хідгри.Вихователь у присутності дітей розкладає на столі різні картинки і пропонує запам’ятати їх розміщення. Діти заплющують очі, а вихователь міняє місцями, або зовсім забирає одну картинку. Розплющивши очі, малята з’ясовують, що змінилось. Певна дитина відновлює попередній порядок розміщення картинок.
Гра “Посади метелика на квітку”
Мета: вчити дітей добирати метелика та квіточку за кольором; закріпити назву кольорів; розвивати дрібну моторику рук, увагу, зорову пам’ять; виховувати старанність.
Обладнання:метелики та квіти різних кольорів.
Хідгри:дорослий пропонує дітям допомогти метеликам знайти свої квітки відповіддно кольору.
Гра “Маленька господиня”
Мета:розвиток у дітей навичок самообслуговування, формування уміння слухати словесну інструкцію і виконувати її.
Хідгри: Дитині пропонується обставити кімнату (вказівка). Для цього вона використовує іграшкові меблі та посуд. Потім дається інша вказівка - нагодуй ляльку, постав шафу та стільці, приготуй чай…