Корекційні ігри та вправи для дітей з особливими освітніми потребами

Про матеріал
Корекційні ігри та вправи для дітей з особливими освітніми потребами. Містять у собі: Вправи для розвитку моторики і уваги. Вправи для розвитку пам’яті. Вправи для визнчення величини, форми і кольору. Вправи для досягнення швидкості у рухах (підходять для малорухливих дітей). Вправи для імпульсивних дітей. Корекційні ігри ("Що змінилось", "Маленька господиня", "Посади метелика на квітку")
Перегляд файлу

image

imageimage1. Вправи для розвитку моторики і уваги

Вправа “Повтори за мною” Дитина повинна по інструкції:

а)протягнути руки вгору, вниз, направо, наліво (якщо дитина не орієнтується в напрямах, то “до дверей”, “до вікна”...

б)показати витягнутою рукою на названий предмет (книга, вікно, стіл, ведмедик..)

в) намалювати крейдою (олівцем) круг (паличку, хрестик) вгорі, внизу, ліворуч, праворуч дошки або зошита.

Вправа “Який я сильний”

Вправа для пальців рук: розчепірити пальці, стиснути кулак, розтиснути;

зі стиснутого кулака по черзі випрамляти пальці. Скочувати з пластиліну кульки, змійки…

Вправа “Майстер”

Проколювати голкою дірочки в товстому папері.

Вправа “Допомагайлик”

Перекладати дрібні (великі) предмети з однієї коробки в іншу.

Зібрати розсипані предмети (крупу, макарони, каштани, горох) в коробки.

image

image2. Вправи для розвитку пам’яті

Вправа “Повтори за мною”

Проводиться ритмічний стукіт руками об стіл чи паличками по столу, а дитина повторює цей ритм за вами.

Вправа “Не помились”

Дитині зав’язують очі і торкаються до її плеча рукою. Дитина повинна порахувати скільки разів до неї доторкнулися.

Вправа “Швидко назви”

Дорослий показує дитині по черзі картинки і швидко їх прибирає.

Дитина має запам’ятати, що на них зображено і назвати.

Вправа “Повтори за мною рух”

imageimageДорослий показує дитині певний рух, наприклад стрибок на місці і хлопок чи поворот навколо себе і піднімання рук вгору, а дитина повинна повторити за дорослим.

     Складання різних пірамідок, мотрійок.

     Будування ланцюжком кубиків одного розміру і одного кольору.

     Будування кубиків різної величини ( за принципом від найбільшого до найменшого і навпаки).

     Гра з кольоровою мозаїкою. Дорослий перед дитиною викладає із мозаїки фігури, а дитина має повторити фігуру в такому ж розмірі і кольорі, як у дорослого.

     Вибір серед однакових предметів найбільшого і найменшого. Наприклад, покажи найбільшу машинку, а тепер найменшу….покажи маленьку ляльку, а тепер найбільшу.

     Перед дитиною розкладають контрастних кольорів різні предмети і просять їх згрупувати по кольорам.

imageimage4. Вправи для досягнення швидкості у рухах (підходять для малорухливих дітей)

     По команді швидко прибрати руки зі столу і по команді покласти їх назад.

     Швидко постукати по столу - 3, 5, 7 разів.

     Швидко витерти дошку.

     Змагання “Хто швидше складе мотрійку чи пірамідку”.

     Швидко вийти з-за столу, назвати своє ім’я та сісти назад.

     Швидкі рухи рук або ніг по команді (підніми руки, опусти руки, підніми одну ногу, опусти ногу, підніми одну руку, присядь, встань).

image

imageimage5.Вправи для імпульсивних дітей Посидіти спокійно.

     Посидіти мовчки поклавши руки за спину.

     Повільно поводити рукою по краю стола, але мовчки.

     Тихо встати і сісти (декілька разів).

     Тихо пройтися до вікна і повернутися на своє місце.

     Тихо підняти і опустити книгу.

     Сісти.

6.Корекційні ігри

imageГра Що змінилося?

imageМета: закріплювати вміння визначити напрямок від себе, називати словами положення предметних карток відносно себе, рухаючись у заданому напрямку.

Матеріали:картки із зображенням пам’ятників.

imageХідгри.Вихователь у присутності дітей розкладає на столі різні картинки і пропонує запам’ятати їх розміщення. Діти заплющують очі, а вихователь міняє місцями, або зовсім забирає одну картинку. Розплющивши очі, малята з’ясовують, що змінилось. Певна дитина відновлює попередній порядок розміщення картинок.

imageimageГра “Посади метелика на квітку

imageМета: вчити дітей добирати метелика та квіточку за кольором; закріпити назву кольорів; розвивати дрібну моторику рук, увагу, зорову пам’ять; виховувати старанність.

Обладнання:метелики та квіти різних кольорів.

imageХідгри:дорослий пропонує дітям допомогти метеликам знайти свої квітки відповіддно кольору.

imageimageГра Маленька господиня”

imageМета:розвиток у дітей навичок самообслуговування, формування уміння слухати словесну інструкцію і виконувати її.

imageХідгри: Дитині пропонується обставити кімнату (вказівка). Для цього вона використовує іграшкові меблі та посуд. Потім дається інша вказівка - нагодуй ляльку, постав шафу та стільці, приготуй чай…

pdf
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Інші матеріали
Інкл
Додано
8 травня 2022
Переглядів
5107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку