Косметика для учнів.
Вступ. Гарний зовнішній вигляд завжди надає людині почуття власної гідності, впевненості, що особливо важливо у юному віці. Через це багато молодих людей надмірно захоплюються популярними парфумерно - косметичними засобами: кремами «для засмаганя без сонця», гелями та лаками для волосся, різними дезодорантами і т.д. Однак більшість молоді не задумується над тим, наскільки ці засоби безпечні. Виготовлення упаковки для парфумерно - косметичних засобів серйозно впливає на навколишнє середовище.
Об’єкти дослідження - парфюмерно- косметичні засоби. Предмет дослідження – можливі зміни у навколишньому середовищі та здоров'ї людини при використанні парфумерно - косметичних засобів. Мета дослідження – визначити рівень впливу парфумерно - косметичних засобів на здоров'я людини та на навколишнє середовище.
Стародавній Єгипет був однією з перших держав, котра почала виготовляти косметику за чотири тисячі років до нашої ери . Косметичні засоби у Єгипті були символами достатку та розкоші. З Єгипту любов до косметики перейняв і античний світ. У давньогрецькому міфі сказано, що богиня кохання Афродіта , збираючись на “конкурс краси” серед богинь, не втрималася від спокуси і потайки нафарбувалася
Одна з перших наукових праць у світі, присвячена косметиці належить Діоклу, учневі видатного лікаря стародавнього світу - Гіппократа. У чотирьох томах він детально описав способи догляду за тілом та обличчям, привів велику кількість рецептів, з допомогою яких можна видаляти пігментні плями, зм”якшувати та покращувати шкіру, ароматизувати тіло та одяг. Деякі рецепти збереглися до наших днів.
Статистика. В XVIIст. кількість вживаних косметичних засобів вимірялася тонами, а їх вартість - грошовим становищем. Але наше століття давно перевершило ці рекорди. Статистики підрахували, що жінки країн Заходу кожного року витрачають 250 млн. доларів на хімічну завивку волосся, 9 млн. на забарвлення брів та вій, біьше ніж 50 млн. на пудру, креми, рум”яна та грим для обличчя, 18 млн. на губну помаду та 7 млн. на лак для нігтів .
Яка існує сучасна парфумерія та косметика? До косметичних засобів відносяться різні препарати та суміші, призначені для догляду за тілом, поліпшення зовнішності людини, збереження здоров’я. Це всілякі креми, лосьйони, шампуні, лаки для волосся і т.д До парфумерних засобів відносяться запашні речовини та їх поєднання, застосовувані для ароматизації шкіри, волосся, одягу. Серед них - духи, одеколони, запашні води.
Погано. Синтетичні речовини, при тривалому застосуванні можуть стати причиною алергічних реакцій і навіть шкірних захворювань. Багато з них можуть накопичуватися в організмі людини, викликаючи важкі захворювання всього організму. Хімічні сполуки, що застосовуються в парфумерно-косметичному виробництві, здатні впроваджуватися в природні.
2. Створює додаткове джерело сміття: При спалюванні назвалищах упаковкипарфумерно-косметичнихпрепаратів утворюютьвелику кількість забруднюючих речовин, включаючи важкі метали, діоксини і різні токсичні гази, що представляють серйозну небезпеку для навколишнього середовища і здоров'я людей.
Екологічно безпечна парфумерно-косметична продукція:- має повну супровідну інформацію про компонентний склад;- містить тільки речовини, які прямо або побічно не роблять шкідливого впливу на навколишнє середовище і організм людини;- її виробництво не завдає шкоди длядовкілля;- її упаковка піддається вторинному використанню або утилізації без шкоди для навколишнього середовища;- для її випробування не використовуються піддослідні тварини
За результатами експрес-опитування серед учнів нашої школи велика частина опитаних користується косметикою. При цьому вважають за краще користуватися фірмовою продукцією, часто не звертаючи увагу на її склад. За відсутності фінансів користуються дешевою косметикою, або косметикою мами, що з точки зору гігієни – не рекомендовано.
Бесіда „Перші кроки до краси” (4-6 кл.);· Вікторина „ Краса вимагає жертв ” (8-9 кл.);· Інформаційна година „Шкідливі косметичні звички” (7-9 кл.);· Година спілкування „Косметика. Краса чи здоров’я?” (6-9 кл.);· Презентація „Алергія на красу” (8-9 кл.);· Хвилина корисних повідомлень „Мистецтво привабливості” (6-9 кл.). НАУКОВІ ПРОЕКТИ : „ Косметика. Краса чи здоров’я?” (10-11 кл)
Питання до вікторини „ Краса вимагає жертв ” (8-9кл.)1. Які є п’ять основних інгредієнтів косметичних засобів?2. Чи буває косметика небезпечною?3. Які фактори впливають на безпечність косметики?4. Назвіть три найбільш небезпечних компоненти косметики.5. Як вчені вивчають безпечність нових косметичних засобів?6. Чим небезпечні антиперспіранти?7. Який дезодорант краще придбати: аерозольний, кульковий чи твердий кремовий?8. Чому перед засмаганням не рекомендується користуватися дезодорантом?9. Чому не можна змішувати декілька видів косметики?10. Як і де потрібно зберігати косметику?11. Назвіть основні правила купівлі косметики.
Висновок. Уже сьогодні кожна людина може поліпшити екологічну ситуацію довкілля і зберегти власне здоров'я. Однак для цього зовсім не обов'язково користуватися лише покупними екологічно безпечними засобами. Кожен може навчитися застосовувати сили природи для збереження здоров'я і краси свого організму. Для цього потрібно освоїти виготовлення найпростіших парфумерно-косметичних засобів повсякденного застосування, використовуючи цілющі сили природи і багатовіковий досвід народної косметики.