Кожна дитина має право на щасливе майбутнє

Про матеріал

Розширити знання дітей про права і обов'язки громадян, Декларацію прав дитини.

Розвивати вміння критично мислити, висловлювати свою думку.

Виховувати бажання брати посильну участь у розбудові держави, наполегливо вчитися, щоб принести якомога більше користі рідній Україні.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

«Кожна дитина має право на щасливе дитинство»

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\2010_09_15\IMG.jpg

 

 

 

Підготувала

вчитель математики

Хорольської гімназії

Миколенко О.Ю.


Тема. Кожна дитина має право на щасливе дитинство

Мета.

  •                 Розширити знання дітей про права і обов'язки громадян,
  •                 Декларацію прав дитини.
  •                 Розвивати вміння критично мислити, висловлювати свою думку.
  •                 Виховувати бажання брати посильну участь у розбудові держави, наполегливо
  •                 вчитися, щоб принести якомога більше користі рідній Україні.

 

ХІД  УРОКУ

  1.      Організаційний момент

Слово вчителя   (Слайд 1)

Продзвенів і стих дзвінок. Час почати нам урок.

Вузлик не один сьогодні будемо в'язати,

На уроці цікаву тему будемо вивчати.

Тема хоч і непроста, та для вас потрібна дуже.

- Сьогодні у нас на уроці багато  гостей, давайте привітаємось до них і згадаємо наш девіз уроку.

Психоформула  (Слайд 2)

Люблю я свій розум, увагу та пам’ять.

Працює мій мозок, і вчусь я старанно.

Сприймаю все нове і мислю логічно.

А нові знання застосую практично.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Уяви себе»  (Слайд 3)

- Уявіть собі, що ви опинились на острові, де ніхто не живе.

- Чого вам бракуватиме над усе? (Телевізора, їжі, друзів, спілкування…)

(Слайд 4)

- Більшості бракує друзів, спілкування, тому що ми з вами – люди, й живемо серед нам подібних. А робить нас людьми не народження,не країна, в якій ми народилися, а те, що ми живемо зростаємо в людській спільноті.

- Та кожна людина має свої почуття, здібності, характер. Як же зробити, щоб такі різні, несхожі між собою люди жили в мирі та злагоді?

- Для цього існують правила, що визначають стосунки між людьми. Життя змусило людей установити багато різних правил, і ми повсякчас з ними маємо справу.

 

2.  Вправа  «Мозковий штурм»

- З якими правилами людського співжиття ви уже познайомилися?

Ви прийшли до школи і зразу познайомились із правилами для учнів, щоб легше було вчителям навчати, а вам – вчитися.

Сідаєш у трамвай, автобус чи поїзд – перед тобою інші правила – правила для пасажирів.

Заходиш у кінотеатр – і тут свої правила, яких повинні дотримуватись глядачі.

Коли ти йдеш вулицею, ти – пішохід, і зобов’язаний виконувати правила дорожнього руху.

- Але є й такі правила, які обов’язкові для всіх громадян країни, хто б вони не були – дорослі чи діти, робітники чи селяни, вчителі чи учні.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку  (Слайд 5)

- Сьогодні на уроці ми дізнаємось про основні права та обов’язки громадян, навчимося їх розрізняти. Спробуємо пояснити єдність прав дитини та її обов’язків. Разом із цим будемо розвивати вміння критично мислити, висловлювати свою думку, а також виховувати почуття відповідальності за себе та за свої вчинки.

 

ІV. Робота над новим матеріалом

  1.       Вправа «Хто я?» (Слайд 6)

 

            дитина          сімя                                               всесвіт         жива істота

                    учень         школа                     діти                     держава          громадянин

 

                                                                         друг

  • В якій державі ми живемо?
  • Хто ми за національністю?
  • Яка наша рідна мова?
  • Про що говорить дата 24 серпня?
  • Кого називають громадянином?

 

3. Розповідь вчителя  (Слайд 7)

  • Ми з вами живемо у вільній і незалежній державі. Про Україну знають у всьому світі як миролюбну, працьовиту і незалежну державу. Тепер ми вільні. У нас є своя Конституція.
  • А що таке Конституція? (Слайд 8)
  • Звернемося до словничка термінів. Конституція - Основний закон. У її статтях записано всі права і обов'язки громадян, за якими ми живемо. У 10 статті записано, що державною мовою є українська мова. У нас є своя територія 603,7 тис. км. А в статті 13 записано, що земля, надра, атмосферне повітря, води - все належить народу.
  • Ми всі, дорослі і маленькі, є громадянами великої країни у центрі Євро­пейського континенту і молодої держави, яка, за історичними вимі­рами, утворилася зовсім нещодавно. Від нас залежить, якою стане наша рідна держава: сильною й розвинутою, з високим рівнем жит­тя її громадян, чи слабкою, залежною від волі інших держав, із незахищеним і малозабезпеченим населенням. Ми, на під­ставі законів, використовуючи свої права і здійснюючи громадянсь­кі обов'язки, зміцнюємо державу, підтримуємо її, допомагаємо по­долати  кризу. Ось що таке – бути громадянином своєї держави.
  • Чим сильніша і розвиненіша держава, тим краще в ній живеться людям – її громадянам; чим більше піклуються про державу її громадяни, тим вона сильніша й розви­неніша.

- Всі громадяни мають рівні права і обов'язки.

 

Завдання «З’єднай стрілочками».   Робота  в  групах

 

4. Формування  уявлень про Декларацію прав дитини та з’ясування обов’язків та прав дітей.

- За допомогою Конституції держава піклується про своїх громадян. Але в усіх малих громадян є ще своя Конституція. Вона називається «Декларація прав дитини».

 Декларація прав дитини дуже важливий документ, в якому визначені права дитини. Вона була проголошена 20 листопада  1957 року Генеральною Асамблеєю ООН, а прийнята аж у 1959році.  Цей закон  повинні виконувати люди всієї нашої Землі.

У 1989 році 191 прогресивна країна світу підписали Конвенцію прав дитини, яка має 54 статті, написаних на 6 мовах.

Конвенція ООН про права дитини набула чинності в Україні з 27 вересня 1991 року і з цього часу є частиною національного законодавства.

  • Що ж означають слова «декларація» та «конвенція»?

 

Значення слів пояснюють учні з довідкового бюро

ДЕКЛАРАЦІЯ - це слово латинське, у перекладі означає заява,оголошення.

Це документ, у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей.

КОНВЕНЦІЯ – це угода, міжнародний договір із певних питань.

КОНВЕНЦІЯ допоможе отримати відповіді на багато питань, які цікавлять і можуть цікавити дітей.

 

  • З Декларацією прав дитини ви вже знайомились на уроках і класних годинах у попередніх класах і тому знаєте свої права. До того ж треба пам’ятати, що права нерозривно пов’язані з обов’язками.
  • А що таке обов’язок?

ОБОВ’ЯЗОК – це те, що ми повинні виконувати, щоб бути корисними собі та оточуючим.

  • Але чи досконало ми знаємо свої права та обов’язки?  Давайте перевіримо, виконавши наступне завдання.  На дошці ви розміщені символи прав дитини, а у вас на парті у конверті підписи до них.

 

Завдання «Кожному символу – свій підпис»

Як говорять: права свої знай та обов’язки не забувай.

 

Фізкультхвилинка «Права чи обов’язки »

Учитель називає перелік прав і обов’язків. Коли називаються права, діти плескають в долоні. Коли називають обов’язки, діти крокують на місці.


  •    Берегти шкільне майно.
  •    Лікуватися.
  •    Відпочивати.
  •    Старанно вчитися.
  •    Допомагати рідним.
  •    Жити у сімї.
  •    Безкоштовно навчатися.

 

V. Закріплення  вивченого матеріалу ( Перевірка сприйняття і засвоєння дітьми матеріалу).

Гра  «Казкове поле чудес»  Правова абетка.

(Слайд 12-18)

Гра «Так чи ні!» з використанням сигнальних карток

 (зміст Конвенції про права дитини)

 

  1. Усі діти мають право на любов і піклування. (Так)
  2. Кожна дитина має право їсти цукерки, чіпси.(Ні)
  3. Усі діти рівні в своїх правах.(Так)
  4. Жодна дитина не повинна мити посуд.(Ні)
  5. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди.(Так)
  6. Кожна дитина має право відмовитись від обіду.(Ні)
  7. Усі діти мають право на повноцінне харчування.(Так)
  8. Усі діти мають право на освіту.(Так)
  9. Жодна дитина не повинна прибирати свою кімнату.(Ні)
  10. Жодна дитина не повинна стати жертвою насильства.(Так)

 

  •           Діти, я бажаю вам, щоб ви в своєму житті як можна менше  бачили несправедливість і ваші права не порушувались. Ну, а, якщо це все-таки станеться,  потрібно звертатись до:

- вчителя і адміністрації школи (завучів, директора);

  •           у службу у справах дітей;
  •           всеукраїнська дитяча лінія „Телефон Довіри” тел.  8 800 500 21 80;
  •           міліцію по тел. 102.

VІ. Домашнє завдання

- Згадайте ще казки або оповідання, в яких є порушення прав дитини. Принести книжечки на урок, прочитати ці твори. За  бажанням намалювати ілюстрацію до них.

 

 

V ІІ. Підсумок уроку

Вправа  «Незакінчене речення»  Проводиться за структурою методу «Мікрофон», але учень повинен завершити одне й те саме речення своєю думкою.

«Щоб життя моїх близьких і друзів стало кращим, а країна, в якій ми народилися і живемо, стала багатою і процвітаючою, щоб  у нашій державі постійно був добробут і порядок, необхідно...»

 

(Дотримуватись законів, певних правил дорожнього руху, правил пішоходів, поведінки у громадських місцях, у гостях, удома, школі;  усі повинні виконувати свої обов’язки на роботі, у сім’ї. Люди повинні користуватися своїми правами.

Потрібні, насамперед, зусилля кожного з нас – громадян держави Україна. І від того, як ви навчитеся бути її добрими громадянами, залежить і ваше майбутнє.)

 

 

 

Рефлексія

Я знав…

Я дізнався…

Я візьму з собою із сьогоднішнього уроку в майбутнє…

 

 

 

 

 

 


Список використаних джерел та літератури

  1. Загальна декларація прав дитини.
  2. Конвенція про права дитини.
  3. Конституція України.
  4. Колоченко В.В. Права дитини. Початкова школа. – 1993.-№3.-с.10-11.
  5. Правовий всеобуч// Все для вчителя. Заняття №2. Права дитини.-с.8
  6. http://children.kmu.gov.ua/school.html

1

 

doc
Додано
19 листопада 2018
Переглядів
1734
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку