Календарно-тематичне планування
уроків польської мови у 5 класі
(перший рік навчання, 1 година на тиждень,
І – ІІ семеcтр)
за програмою Л. М. Щерби, М. З. Зелінської
на 20__ - 20__ н. р.
І семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Методичні поради |
Дата проведення |
Примітка |
1. |
Польська мова серед інших слов’янських мов. Наголос у польській мові. |
Вміння привітатися та попрощатися. |
|
|
2. |
Вивчення алфавіту. Читання та писання літер і, о, е, и, у, а, ó. |
Вміння назвати предмети. Дієслово być в теперішньому часі. Написання ó – u у словах. |
|
|
3. |
Вивчення алфавіту. Читання та писання літер t, m, s, k, l. |
Вживання іменників з дієсловом być (теперішній час). |
|
|
4. |
Вивчення алфавіту. Читання та писання літер r, j, c, n, d. |
Вміння попросити вибачення. |
|
|
5. |
Вивчення алфавіту. Читання та писання літер ą, ę. |
Вміння подякувати. Числівники від 1 до 10. |
|
|
6. |
Вивчення алфавіту. Читання та писання літер w, b, p, g, z. |
Вміння звертатися на офіційно та неофіційно. |
|
|
7. |
Вивчення алфавіту. Читання та писання літер ł, ż, h, f. |
Вміння попросити повторити інформацію. Числівники від 10 до 100. |
|
|
8. |
Вивчення алфавіту. Читання та писання літер ś, ń, ć, ź. |
Способи пом’якшення у польській мові. Іменник як частина мови. Число. |
|
|
9. |
Вивчення алфавіту. Читання та писання літери о О на основі слів. |
Прикметник як частина мови. Питання прикметників в однині та множині. |
|
|
10. |
Вивчення алфавіту. Читання та писання літер i I, e E на основі слів. Склад у польській мові. |
Назви днів тижня. Поділ на склади та наголос у польській мові. |
|
|
11. |
Вивчення алфавіту. Читання та писання літер m M, t T на основі слів. Тема «Моя сім’я». |
Дієслово mieć в теперішньому часі. |
|
|
12. |
Вивчення алфавіту. Читання та писання літери d D на основі слів. Тема «Моя сім’я». |
Дієслово mieszkać в теперішньому часі. Вміння представити когось. |
|
|
13. |
Вивчення алфавіту. Читання та писання літер k K і r R на основі слів. |
Представитися, розповісти про себе. Дієслово nazywać się в теперішньому часі. Присвійні займенники. |
|
|
14. |
Диктант. |
Повторення та узагальнення вивчених тем. |
|
|
15. |
Різдвяні звичаї. Опис ялинки. |
Вміння називати та описувати предмети, висловлювати своє захоплення або незадоволення. |
|
|
16. |
Аудіювання на основі вивчених тем. |
Дотримання апроксимованої вимови з урахуванням особливостей польської мови. |
|
|
ІІ семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Методичні поради |
Дата проведення |
Примітка |
17. |
Вивчення літери b B, s S. Тема «Шкільне приладдя». |
Вміння назвати предмети. Дієслова теперішнього часу. |
|
|
18. |
Вивчення літери n N, p P. |
Відмінювання іменників середнього роду. |
|
|
19. |
Вивчення літери u U, ó Ó. Тема «Моя школа». |
Відмінювання іменників середнього роду. |
|
|
20. |
Вивчення літери l L, ł Ł. |
Відмінювання іменників середнього роду. |
|
|
21. |
Вивчення літери c C, w W. |
Відмінювання іменників жіночого роду. |
|
|
22. |
Вивчення літери g G. Тема «Моє село». |
Відмінювання іменників жіночого роду. |
|
|
23. |
Вивчення літери ę, ą. |
Відмінювання іменників жіночого роду. |
|
|
24. |
Вивчення літери z Z. Тема «Дикі та свійські звірі». |
Вміння попросити вибачення. Відмінювання іменників чоловічого роду. |
|
|
25. |
Вивчення літери f F, j J. Складання речень про домашнього улюбленця. |
Вміння подякувати. Числівники від 1 до 10. |
|
|
26. |
Вивчення двознаків. Тема «Мій вільний час». |
Вміння звертатися на офіційно та неофіційно. Відмінювання іменників чоловічого роду. |
|
|
27. |
Вивчення двознаку ch Ch на основі слів. Висловлювання учнів про улюблені розваги. |
Вміння попросити повторити інформацію. Числівники від 10 до 100. Написання h – ch у словах. |
|
|
28. |
Вивчення алфавіту. Вивчення пом’якшення на основі слів. Читання та писання літер ś, ń, ć, ź. Тема «Пори року». |
Назви місяців. Способи пом’якшення у польській мові. Відмінювання іменників. |
|
|
29. |
Вивчення алфавіту. Читання та писання літери о О на основі слів. Висловлювання учнів про улюблену пору року. |
Назви місяців. Написання ó – u у словах. |
|
|
30. |
Вивчення алфавіту. Читання та писання літер i I, e E на основі слів. Склад у польській мові. Тема «Великдень». |
Відмінювання іменників чоловічого роду. |
|
|
31. |
Вивчення двознаку dz Dz на основі слів. Тема «Час». |
Дієслова теперішнього часу. Порядкові числівники. |
|
|
32. |
Вивчення літери ż Ż і двознаку rz Rz на основі слів. Писання речень про розпорядок дня. |
Дієслово проживати теперішнього часу. Вміння представити когось. Написання ż – rz у словах. |
|
|
33. |
Диктант. |
Повторення та узагальнення вивчених тем. |
|
|
34. |
Аудіювання на основі вивчених тем. Складання спільного плану «Щоб канікули були цікавими». |
Наголос у словах, фразах, реченнях. |
|
|
Календарно-тематичне планування
уроків польської мови у 6 класі
(другий рік навчання, 1 година на тиждень,
І – ІІ семестр)
за програмою Л. М. Щерби, М. З. Зелінської
на 20__ - 20__ н. р.
І семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Методичні поради |
Дата проведення |
Примітка |
1. |
Проживаю тут. Батьківський дім. |
Іменники у називному відмінку. Дієслова розмовляти, вчитися, робити. Числівники від 0 до 10. |
|
|
2. |
Моя кімната. |
Описати приміщення, вказати розташування предметів. Іменники у називному відмінку. Дієслова розмовляти, вчитися, робити. Числівники від 11 до 20. |
|
|
3. |
В магазині. Перші покупки. |
Висловити прохання. Назвати кількість предметів, які можна / не можна порахувати. Дієслова iść, jechać в теперішньому часі. Числівники від 20 до 100. |
|
|
4. |
Що ти вдягаєш? Одяг. |
Дієслова iść, jechać в теперішньому часі. Числівники від 20 до 100. |
|
|
5. |
Пори року: осінь. |
Прикметники в називному відмінку |
|
|
6. |
Дари осені. Писання в алфавітному порядку назв фруктів та овочів. |
Написання слів з о-u. Займенники który? która? które? |
|
|
7. |
Складання колективного опису яблука. |
Дієслова kupować, kosztować в теперішньому часі. Числівники від 200 до 1000. |
|
|
8. |
Мій день у школі. |
Відмінювання дієслів у теперішньому часі. Дні тижня. |
|
|
9. |
Урок в школі. |
Дієслова chcieć, interesować się в теперішньому часі.. |
|
|
10. |
Пори року: зима. |
Іменники у З. в.(однина). Дієслова zapraszać, lubić, czuć się в теперішньому часі. |
|
|
11. |
Різдвяні звичаї та традиції у Польщі та в Україні. |
Іменники у З. в. (множина). |
|
|
12. |
Різдвяні звичаї та традиції у Польщі та в Україні: Різдво у моїй родині. |
Повторення вивчених тем. |
|
|
13. |
Писання святкових вітань для рідних та друзів. |
Дієслова życzyć, składać (życzenia) в теперішньому часі. Іменники у Р. в. (однина). |
|
|
14. |
Диктант. |
Повторення та узагальнення вивчених тем. |
|
|
15. |
Інсценізація поезії «Дванадцять братів». |
Польський ритм. Інтонація розповідних, питальних, заперечних речень. |
|
|
16. |
Аудіювання на основі вивчених тем. |
Польський ритм. Інтонація розповідних, питальних, заперечних речень. |
|
|
ІІ семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Методичні поради |
Дата проведення |
Примітка |
17. |
Мій день. |
Наголос у словах, фразах, висловлюваннях (ненаголошені слова). Відмінювання дієслів в минулому часі. |
|
|
18. |
У вихідні. |
Визначення часу: rano, wieczorem, przed południem, … Która godzina? Дні тижня. |
|
|
19. |
Мої захоплення. |
Описувати свої улюблені заняття. Наголос у словах, фразах, висловлюваннях (ненаголошені слова). Відмінювання дієслів в минулому часі. |
|
|
20. |
Мої захоплення. |
Описувати свої улюблені заняття. Відмінювання дієслів в минулому часі. Числівники від 20 до 100. |
|
|
21. |
Пори року: весна. |
Відмінювання прикметників жіночого роду. |
|
|
22. |
Вісники весни: світ рослин та тварин. |
Відмінювання прикметників чоловічого роду. |
|
|
23. |
Великодні звичаї та традиції в Польщі та в Україні. |
Таблиця закінчень минулого часу. Минулий час дієслів (доконаний та недоконаний вид). |
|
|
24. |
Творчість Яна Бжехви. Поезія для дітей. |
Польський ритм. Інтонація розповідних, питальних, заперечних речень. Числівники від 0 до 1000. Відмінювання числівників. |
|
|
25. |
Інсценізація поезії Яна Бжехви. |
Наголос у словах, фразах, висловлюваннях (ненаголошені слова). Дієслово być в майбутньому часі. Дні тижня. |
|
|
26. |
Гноми у творчості польських письменників. |
Відмінювання іменників Д. в. |
|
|
27. |
Інсценізація казки Марії Конопніцької «Казка про сироту Марисю». |
Відмінювання іменників О. в. |
|
|
28. |
АВС ввічливої поведінки, або як важливо у житті бути вихованим. |
Вживання фраз nie ma, nie było. |
|
|
29. |
Зустріч з казкою. Шарль Перро «Попелюшка». |
Майбутній час дієслів. Питальні слова коли? куди? чому? |
|
|
30. |
Інсценізація фрагменту казки Шарля Перро «Попелюшка». |
Польський ритм. Інтонація розповідних, питальних, заперечних речень. Майбутній час дієслів. |
|
|
31. |
Пора року: літо. |
Відмінювання прикметників середнього роду. |
|
|
32. |
Образ літа у творах польських поетів. Опис літнього дня. |
Відмінювання прикметників (чоловічий, жіночий і середній роди). |
|
|
33. |
Диктант. |
Повторення та узагальнення вивчених тем. |
|
|
34. |
Аудіювання на основі вивчених тем. Колективне складання казки про літо. |
Польський ритм. Інтонація розповідних, питальних, заперечних речень. |
|
|
Календарно-тематичне планування
уроків польської мови у 7 класі
(третій рік навчання, 1 година на тиждень,
І – ІІ семестр)
за програмою Л. М. Щерби, М. З. Зелінської
на 20__ - 20__ н. р.
І семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Методичні поради |
Дата проведення |
Примітка |
1. |
Прощання з літом. |
Минулий час дієслів. Таблиця закінчень. |
|
|
2. |
У школі. Урок польської мови. |
Теперішній час дієслів. |
|
|
3. |
Вже з дерева осінній опав листок. |
Описати погоду в різні пори року. Відмінювання іменників. Теперішній час дієслів. Сполучення літер ść, źdź, szcz, żdż, dżdż, żcz. |
|
|
4. |
Вітер у метеорологічному повідомленні та в поезії. |
Відмінювання іменників. Теперішній час дієслів. |
|
|
5. |
Польські письменники про осінь. |
Відмінювання іменників. Теперішній час дієслів. |
|
|
6. |
У лікаря. |
Відмінювання іменників. Минулий час дієслів. |
|
|
7. |
Висловлювання учнів на тему «У лікаря». |
Надати інформацію в межах сфер спілкування. |
|
|
8. |
Гнєзно (легенда про місто, архітектурні пам’ятки). |
Назвати кількість предметів, які можна / не можна порахувати. Числівники від 1 до 100. Відмінювання прикметників. Минулий час дієслів. |
|
|
9. |
Краків (легенда про місто, архітектурні пам’ятки). |
Відмінювання прикметників. Закінчення дієслів минулого часу. |
|
|
10. |
Варшава (легенда про місто, архітектурні пам’ятки). |
Відмінювання прикметників. Минулий час дієслів. |
|
|
11. |
Вже перший випав сніг (опис зимового дня). |
Описати погоду в різні пори року. Ступені порівняння прикметників. |
|
|
12. |
Різдво у моєму домі: різдвяні звичаї. |
Прийменник як частина мови. |
|
|
13. |
Напишу тобі казку про ялинку. |
Роль прийменника у реченні. Зв’язок з іменниками та дієсловами. |
|
|
14. |
Диктант. |
Повторення та узагальнення вивчених тем. |
|
|
15. |
Лист із Закопаного (складання розповіді про плани на зимові канікули). |
Надати інформацію в межах сфер спілкування. Часові форми дієслів. |
|
|
16. |
Аудіювання на основі вивчених тем. |
Польський ритм. Інтонація розповідних, питальних, заперечних речень. |
|
|
ІІ семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Методичні поради |
Дата проведення |
Примітка |
17. |
Відомі поляки. Життя і творчість Чеслава Мілоша (вірш «Дорога»). |
Наголос у словах, фразах, висловлюваннях (ненаголошені слова). Заперечні, питальні та відносні займенники. |
|
|
18. |
Відомі поляки. Віслава Шимборська «Дехто любить поезію». |
Наголос у словах, фразах, висловлюваннях (ненаголошені слова). Способи порівняння прикметників. |
|
|
19. |
У світі почуттів. Те, що найважливіше ( А. Сент-Екзюпері «Маленький принц», фрагмент). |
Порівнювати предмети та об’єкти. Відмінювання прикметників. |
|
|
20. |
Вацлав Зужьова «Мрії». |
Способи утворення майбутнього часу. |
|
|
21. |
У театрі. |
Теперішній час дієслів. |
|
|
22. |
Історія театру. |
Минулий час дієслів. |
|
|
23. |
Провісники весни. |
Майбутній час дієслів. |
|
|
24. |
Складання опису весни та опис змін у природі, пов’язаних з нею. |
Описати погоду в різні пори року. Відмінювання іменників та прикметників. |
|
|
25. |
Великодні символи Польщі та України. |
Відмінювання іменників та прикметників. |
|
|
26. |
Історія появи спорту. |
Минулий час дієслів. |
|
|
27. |
Сучасні олімпійські ігри. |
Часові форми дієслів. |
|
|
28. |
Висловлювання учнів на тему «Мій улюблений вид спорту». |
Запитати та висловити своє ставлення / уподобання. |
|
|
29. |
У ресторані. |
Запитати та висловити своє ставлення / уподобання. Назвати кількість предметів, які можна / не можна порахувати. |
|
|
30. |
Складання меню для свого ресторану. |
Запитати та висловити своє ставлення / уподобання. Назвати кількість предметів, які можна / не можна порахувати. |
|
|
31. |
Опис літнього дня на основі поезії польських письменників. |
Описати погоду в різні пори року |
|
|
32. |
Опис природи. |
Відмінювання прикметників. |
|
|
33. |
Диктант. |
Повторення та узагальнення вивчених тем. |
|
|
34. |
Аудіювання на основі вивчених тем. Колективне складання побажань на літо. |
Польський ритм. Інтонація розповідних, питальних, заперечних речень. |
|
|
Календарно-тематичне планування
уроків польської мови у 8 класі
(четвертий рік навчання, 1 година на тиждень,
І – ІІ семестр)
за програмою Л. М. Щерби, М. З. Зелінської
на 20__ - 20__ н. р.
І семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Методичні поради |
Дата проведення |
Примітка |
1. |
Державні символи Польщі та України (легенди). |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Називний відмінок множини прикметників (нечоловічоособова форма). |
|
|
2. |
Моя сім’я, мій дім. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Правопис частки «nie» з різними частинами мови. |
|
|
3. |
Про такий дім я мрію (висловлювання учнів про родинні традиції). |
Активні та пасивні дієприкметники, їх утворення. Частка «nie» з дієприкметниками. |
|
|
4. |
Мій день. |
Порядкові числівники (20 - 100). |
|
|
5. |
Вільний час, розваги. |
Відмінювання числівників. |
|
|
6. |
Складання розповіді «Мій день». |
Відмінювання числівників. |
|
|
7. |
Світ навколо нас цікавий. Подорож. |
Відмінювання іменників в місцевому відмінку однини та множини і родовому множини. Написання i-j. |
|
|
8. |
Складання маршруту подорожі. |
Відмінювання іменників в місцевому відмінку однини та множини і родовому множини. |
|
|
9. |
На залізничному вокзалі (купуємо квитки, вирушаємо у подорож). |
Відмінювання іменників в місцевому відмінку однини та множини і родовому множини. |
|
|
10. |
Моє хобі. |
Часові форми дієслів. |
|
|
11. |
Висловлювання учнів про корисність їх хобі. Вільний час, розваги. |
Часові форми дієслів. |
|
|
12. |
Вільний час, розваги. |
Часові форми дієслів. |
|
|
13. |
Зимові свята. |
Часові форми дієслів. |
|
|
14. |
Різдвяні символи Польщі та України. |
Відмінювання прикметників. |
|
|
15. |
Диктант. |
Повторення та узагальнення вивчених тем. |
|
|
16. |
Аудіювання на основі вивчених тем. |
Наголос у словах, фразах і реченнях. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення.
|
|
|
ІІ семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Методичні поради |
Дата проведення |
Примітка |
17. |
Висловлювання учнів про різдвяні свята у їхньому домі. |
Ставлення до висловленого. Минулий час дієслів. |
|
|
18. |
Одяг (частини гардеробу). |
Написання ch-h. Відмінювання іменників в однині. |
|
|
19. |
Одяг (моделі і аксесуари). |
Відмінювання іменників в однині. |
|
|
20. |
Відомі поляки (про астронома М. Коперника, мандруємо містом Торунь). |
Наголос у словах, фразах і реченнях. |
|
|
21. |
Відомі поляки (про письменника Ю. Словацького. Мандруємо містом Кременець). |
Наголос у словах, фразах і реченнях. Дієслова, які позначають рух. |
|
|
22. |
Творчість Ю. Словацького. Читання поезії. |
Написання rz-ż. Відмінювання іменників у множині. |
|
|
23. |
Фразеологічні вислови про спорт, здоров’я. Використання їх у мовленні. |
Відмінювання прикметників жіночого роду. |
|
|
24. |
Висловлювання учнів про значення ведення здорового способу життя. |
Відмінювання прикметників чоловічого роду. |
|
|
25. |
У лікаря-спеціаліста. |
Відмінювання прикметників чоловічого роду. |
|
|
26. |
День народження та іменини. |
Написання ą-ę. |
|
|
27. |
Колективне складання плану святкування дня народження. |
Відмінювання прикметників середнього роду. |
|
|
28. |
Писання святкових вітань. |
Відмінювання іменників. |
|
|
29. |
Весна у творчості польських письменників. |
Написання ó-u. Часові форми дієслів. |
|
|
30. |
Весняні свята. Звичаї та традиції. |
Часові форми дієслів. |
|
|
31. |
Висловлювання учнів на тему «Моє улюблене весняне свято». |
Часові форми дієслів. |
|
|
32. |
Як літній дощ описали поети? Складання розповіді про літо. |
Часові форми дієслів. |
|
|
33. |
Диктант. |
Повторення та узагальнення вивчених тем. |
|
|
34. |
Аудіювання на основі вивчених тем. |
Вживання у реченнях дієслів у різних часових формах. |
|
|
Календарно-тематичне планування
уроків польської мови у 9 класі
(п’ятий рік навчання, 1 година на тиждень,
І – ІІ семестр)
за програмою Л. М. Щерби, М. З. Зелінської
на 20__ - 20__ н. р.
І семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Методичні поради |
Дата проведення |
Примітка |
1. |
Історія створення польської держави. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Просте речення. Безособові речення. |
|
|
2. |
Перший король Польщі. Королівські династії. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Відмінювання іменників середнього роду. Правопис частки «nie» з різними частинами мови. |
|
|
3. |
Подорож сучасною Польщею (великі міста, пам’ятники культури). |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Числівник: порядкові числівники від 100 до 1000 Правопис частки «nie» з різними частинами мови. |
|
|
4. |
Подорож і засоби зв’язку. Подорож різними видами транспорту. |
Ставлення до висловленого. Речення з однорідними членами. |
|
|
5. |
Подорож і засоби зв’язку. Подорож різними видами транспорту. |
Відмінювання іменників чоловічого роду в однині. Складнопідрядні і складносурядні речення. Сполучники у складених реченнях. |
|
|
6. |
Видатні люди Польщі (творчість польських письменників). |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Відмінювання іменників чоловічого роду в однині. |
|
|
7. |
Видатні люди Польщі (творчість польських письменників). |
Неповні речення. Відмінювання іменників у множині (чоловічоособова форма). |
|
|
8. |
Лауреати Нобелівської премії (Польща). |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Відмінювання іменників у множині (чоловічоособова форма). |
|
|
9. |
Лауреати Нобелівської премії (Польща). |
Ставлення до висловленого. Речення з однорідними членами. Відмінювання іменників у множині (нечоловічоособова форма). |
|
|
10. |
Видатні люди Польщі (творчість польських композиторів). |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Відмінювання іменників у множині (нечоловічоособова форма). |
|
|
11. |
Видатні люди Польщі (творчість польських художників). |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.. Відмінювання іменників, які мають особливості у відмінюванні. |
|
|
12. |
Різдвяні традиції у Польщі та в Україні. |
Ставлення до висловленого. Ступені порівняння прикметників. Описові форми ступенів порівняння. Правопис складних прикметників. |
|
|
13. |
Історії колядки «Тиха ніч». |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Ступені порівняння прикметників. Описові форми ступенів порівняння. Правопис складних прикметників. |
|
|
14. |
Різдвяні звичаї у моїй сім’ї. |
Ставлення до висловленого. Інтонація розповідних, питальних, наказових речень. Поради. Відмінювання кількісних числівників (нечоловічоособова форма). |
|
|
15. |
Диктант. |
Повторення та узагальнення вивчених тем. |
|
|
16. |
Аудіювання на основі вивчених тем. |
Інтонація розповідних, питальних, наказових речень. Речення поради. Наголос у словах, фразах, реченнях. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. |
|
|
ІІ семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Методичні поради |
Дата проведення |
Примітка |
17. |
Висловлювання учнів про різдвяні свята у їхньому домі. |
Ставлення до висловленого. Минулий час дієслів. |
|
|
18. |
Тема «Державні свята у Польщі та України». |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Відмінювання іменників (однина та множина). |
|
|
19. |
Шкільне життя (школа та освіта). |
Часові форми дієслів. Складнопідрядні і складносурядні речення. |
|
|
20. |
Індивідуальне складання плану дня. |
Ставлення до висловленого. Часові форми дієслів. |
|
|
21. |
Складання діалогу «Вихідні я планую …» |
Ставлення до висловленого. Представити себе та інших. Інтонація розповідних, питальних, наказових речень. Відмінювання іменників (однина та множина). Сполучники у складених реченнях. |
|
|
22. |
Я, моя сім’я і друзі (опис зовнішності, риси характеру). |
Представити себе та інших. Ступені порівняння прикметників. Вживання прикметників у реченнях. |
|
|
23. |
Мій друг (опис зовнішності, риси характеру). |
Представити себе та інших. Поради. Наголос у словах, фразах, реченнях. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. Ступені порівняння прикметників. Вживання прикметників у реченнях. |
|
|
24. |
Дружба між дітьми різних країн світу. |
Ставлення до висловленого. Наголос у словах, фразах, реченнях. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. Ступені порівняння прикметників. Вживання прикметників у реченнях. |
|
|
25. |
Сфери послуг (пошта, телефон, банк, поліція, магазин). |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. Часові форми дієслів. |
|
|
26. |
Складання діалогів про різні сфери послуг. |
Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. |
|
|
27. |
Робота (професія та покликання, моя майбутня професія). |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Майбутній час дієслів. |
|
|
28. |
Значення обраної професії. |
Ставлення до висловленого. Представити себе та інших. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. Майбутній час дієслів. Вживання прикметника з іменником. |
|
|
29. |
Великодні звичаї та традиції у Польщі та в Україні. |
Вживання прикметника з іменником. Часові форми дієслів. |
|
|
30. |
Висловлювання учнів на тему «Великдень у моєму домі». |
Ставлення до висловленого. Вживання у реченнях дієслів у різних часових формах. |
|
|
31. |
Дозвілля (гармонійний світ життя, спорт, хоббі, розваги). |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Вживання у реченнях дієслів у різних часових формах. |
|
|
32. |
Складання діалогів про дозвілля. |
Часові форми дієслів. |
|
|
33. |
Диктант. |
Повторення та узагальнення вивчених тем. |
|
|
34. |
Аудіювання на основі вивчених тем. |
Вживання у реченнях дієслів у різних часових формах. |
|
|
Календарно-тематичне планування
уроків польської мови у 10 класі
(шостий рік навчання, 1 година на тиждень,
І – ІІ семестр)
за програмою Л. М. Щерби, М. З. Зелінської
на 20__ - 20__ н. р.
І семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Методичні поради |
Дата проведення |
Примітка |
1. |
Спогади про літо. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Минулий час дієслів (чоловічоособова та нечоловічоособова форми). |
|
|
2. |
Моя сім’я. Родинне дерево. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Минулий час дієслів (чоловічоособова та нечоловічоособова форми). Правопис частки «nie» з дієсловом. |
|
|
3. |
Мандруємо рідним містом (селом). |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Особливості відмінювання деяких іменників чоловічого роду, іменників-запозичень середнього роду на -um, які формально не відмінюються. |
|
|
4. |
Мій дім (внутрішнє облаштування, прилади, які оточують нас вдома). |
Ставлення до висловленого. Безособові речення. Речення з однорідними членами. |
|
|
5. |
Історія книги. |
Називний відмінок множини (чоловічоособові іменники). Складнопідрядні і складносурядні речення. Сполучники у складених реченнях. Розділові знаки у польській мові. |
|
|
6. |
Читання фрагментів текстів улюбленої книги. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Відмінювання іменників чоловічого роду в однині. |
|
|
7. |
Складання розповіді про улюблену книгу. |
Неповні речення. Дієприслівник теперішнього часу (czytając, pisząc), минулого часу (zabrawszy, zaniósłszy). Розділові знаки у польській мові. |
|
|
8. |
Подорожуємо Україною (складання плану екскурсії визначними місцями). |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Відмінювання іменників у множині (чоловічоособова форма). |
|
|
9. |
Екскурсія вулицями Києва. |
Ставлення до висловленого. Речення з однорідними членами. Відмінювання іменників у множині (чоловічоособова форма). |
|
|
10. |
Українські краєвиди (моря, ріки, гори). |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Відмінювання іменників у множині (нечоловічоособова форма). |
|
|
11. |
Древній Львів. Архітектурні пам’ятки. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Речення з однорідними членами. Відмінювання іменників, які мають особливості у відмінюванні. |
|
|
12. |
Різдвяні традиції у Польщі та в Україні. |
Ставлення до висловленого. Відмінювання модальних дієслів в майбутньому часі. Розділові знаки у польській мові. |
|
|
13. |
Історії походження новорічної ялинки. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Ступені порівняння прикметників. Описові форми ступенів порівняння. Правопис складних прикметників. |
|
|
14. |
Складання різдвяно-новорічних вітань. |
Ставлення до висловленого. Інтонація розповідних, питальних, наказових речень. Відмінювання кількісних числівників (чоловічоособова форма). |
|
|
15. |
Диктант. |
Повторення та узагальнення вивчених тем. |
|
|
16. |
Аудіювання на основі вивчених тем. |
Інтонація розповідних, питальних, наказових речень. Речення поради. Наголос у словах, фразах, реченнях. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. |
|
|
ІІ семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Методичні поради |
Дата проведення |
Примітка |
17. |
Зимовий відпочинок та розваги (катання на санях). |
Ставлення до висловленого. Минулий час дієслів. |
|
|
18. |
Закопане. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Відмінювання іменників (однина та множина). Написання ę-en / em, ą-on / om. |
|
|
19. |
Польські Татри. |
Дієслова теперішнього та минулого часу. Складнопідрядні і складносурядні речення. |
|
|
20. |
Польське народне мистецтво. |
Ставлення до висловленого. Минулий час дієслів. Розділові знаки у польській мові. |
|
|
21. |
Музичне мистецтво Польщі (Ф. Шопен). |
Ставлення до висловленого. Представити себе та інших. Інтонація розповідних, питальних, наказових речень. Відмінювання іменників (однина та множина). Сполучники у складених реченнях. |
|
|
22. |
Життя і творчість Адама Міцкевича. |
Минулий час дієслів (чоловічоособова та нечоловічоособова форми). Розділові знаки у польській мові. |
|
|
23. |
Ліричні твори Адама Міцкевича. |
Наголос у словах, фразах, реченнях. Минулий час дієслів (чоловічоособова та нечоловічоособова форми). |
|
|
24. |
У лікаря. Симптоми хвороби. Перша допомога. |
Ставлення до висловленого. Речення поради. Наголос у словах, фразах, реченнях. Відмінювання заперечних займенників (nikt, nic), вказівних (множина - чоловічоособова форма). |
|
|
25. |
У лікаря. Симптоми хвороби. Перша допомога. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Відмінювання заперечних займенників (nikt, nic), вказівних (множина - чоловічоособова форма). |
|
|
26. |
У лікаря. Симптоми хвороби. Перша допомога. |
Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. Минулий час дієслів (чоловічоособова та нечоловічоособова форми). |
|
|
27. |
Г. Сєнкєвіч. Життя і творчість. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Розділові знаки у польській мові. |
|
|
28. |
Г. Сєнкєвіч «В пустині і в пущі». Читання улюблених фрагментів. |
Ставлення до висловленого. Представити себе та інших. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. Вживання прикметника з іменником. |
|
|
29. |
Великдень. Звичаї та традиції. |
Вживання прикметника з іменником. Часові форми дієслів. Розділові знаки у польській мові. |
|
|
30. |
Державні свята Польщі та України (День незалежності, День Конституції і т. д.). |
Ставлення до висловленого. Вживання у реченнях дієслів в різних часових формах. |
|
|
31. |
Відомі туристичні траси Польщі та України – чекаємо на літо. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Вживання у реченнях дієслів в різних часових формах. |
|
|
32. |
Польські письменники про краєвиди України. |
Вживання у реченнях дієслів в різних часових формах. Вигук як службова частина мови. |
|
|
33. |
Диктант. |
Повторення та узагальнення вивчених тем. |
|
|
34. |
Аудіювання на основі вивчених тем. |
Вживання у реченнях дієслів у різних часових формах. Відмінювання іменників (однина і множина). |
|
|
Календарно-тематичне планування
уроків польської мови у 11 класі
(сьомий рік навчання, 1 година на тиждень,
І – ІІ семестр)
за програмою Л. М. Щерби, М. З. Зелінської
на 20__ - 20__ н. р.
І семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Методичні поради |
Дата проведення |
Примітка |
1. |
Повернення з канікул. |
Часові форми дієслів. Синтаксичний зв’язок (керування). |
|
|
2. |
Школа. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Активний і пасивний стан дієслів. |
|
|
3. |
Навчальні заклади Польщі та України (історія Ягелонського університету). |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Особливості відмінювання деяких іменників чоловічого роду, іменників-запозичень середнього роду на -um, які формально не відмінюються. |
|
|
4. |
Вибір професії. Висловлювання учнів на тему майбутньої професії. |
Ставлення до висловленого. Наказовий спосіб. |
|
|
5. |
Золота осінь. Їдемо на екскурсію. |
Написання дієслів умовного способу (-bym, -byś, -by, - byśmy, - byście), частки -by з безособовими дієсловами. Розділові знаки у польській мові. |
|
|
6. |
В Казімєжу. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Питальні, заперечні займенники, зворотній займенник się. |
|
|
7. |
На що витратити гроші. |
Неповні речення. Дієприслівник теперішнього часу (czytając, pisząc), минулого часу (zabrawszy, zaniósłszy). Розділові знаки у польській мові. |
|
|
8. |
Покупки. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Безособові форми дієслів. |
|
|
9. |
Виразне читання та аналіз поезії. Л. Стафф «Осінній дощ». |
Ставлення до висловленого. Особливості польської вимови. Емоційне мовлення. Мелодика мовлення. |
|
|
10. |
Осінні мотиви в поезії польських письменників. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Безособові речення. |
|
|
11. |
Різдвяні приготування. Запис улюблених рецептів. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Речення з однорідними членами. Питальні, заперечні займенники, зворотній займенник się. |
|
|
12. |
За різдвяним столом. |
Ставлення до висловленого. Особливості польської вимови. Емоційне мовлення. Мелодика мовлення. |
|
|
13. |
Йдемо святкувати Новий рік. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Ступені порівняння прикметників. Правопис складних прикметників. |
|
|
14. |
Різдвяні побажання для родини та близьких. |
Ставлення до висловленого. Особливості польської вимови. Емоційне мовлення. Мелодика мовлення. |
|
|
15. |
Диктант. |
Повторення та узагальнення вивчених тем. |
|
|
16. |
Аудіювання на основі вивчених тем. |
Інтонація розповідних, питальних, наказових речень. Речення поради. Наголос у словах, фразах, реченнях. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. |
|
|
ІІ семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Методичні поради |
Дата проведення |
Примітка |
17. |
Пізнаємо історію Польщі. Королівський замок у Варшаві. |
Ставлення до висловленого. Минулий час дієслів. |
|
|
18. |
Пізнаємо історію Польщі. Вавельський замок у Кракові. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Питальні, заперечні займенники, зворотній займенник się. |
|
|
19. |
Що цікавого в кіно? |
Особливості польської вимови. Емоційне мовлення. Мелодика мовлення. Часові форми дієслів. Складнопідрядні і складносурядні речення. |
|
|
20. |
Складання розповіді про улюблений фільм/ телепрограму. |
Ставлення до висловленого. Пряма і непряма мова. Розділові знаки у польській мові. |
|
|
21. |
Польська мова. |
Ставлення до висловленого. Представити себе та інших. Інтонація розповідних, питальних, наказових речень. Відмінювання іменників (однина та множина). Сполучники у складених реченнях. |
|
|
22. |
Культура відродження в Польщі. |
Минулий час дієслів. Розділові знаки у польській мові. |
|
|
23. |
Життя і творчість Яна Кохановського. |
Наголос у словах, фразах, реченнях. Минулий час дієслів. |
|
|
24. |
Весняний настрій у творчості поетів. |
Особливості польської вимови. Емоційне мовлення. Мелодика мовлення. Ставлення до висловленого. Речення поради. Наголос у словах, фразах, реченнях. Відмінювання заперечних займенників (nikt, nic), вказівних (множина - чоловічоособова форма). |
|
|
25. |
Мандруємо Інтернетом. Висловлювання учнів на тему корисності Інтернету. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Написання дієслів умовного способу (-bym, -byś, -by, - byśmy, - byście), частки -by з безособовими дієсловами. |
|
|
26. |
Сімейний обід у ресторані. |
Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. Минулий час дієслів. Розділові знаки у польській мові. |
|
|
27. |
Складання діалогів «Розмова з офіціантом». |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Пряма і непряма мова. |
|
|
28. |
Художнє мистецтво Польщі. |
Ставлення до висловленого. Представити себе та інших. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. Вживання прикметника з іменником. |
|
|
29. |
Творчість Яна Матейка. |
Вживання прикметника з іменником. Часові форми дієслів. Розділові знаки у польській мові. |
|
|
30. |
Літні пейзажі у творчості польських художників. |
Ставлення до висловленого. Вживання у реченнях дієслів у різних часових формах. |
|
|
31. |
Прощання зі школою. |
Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Вживання у реченнях дієслів у різних часових формах. |
|
|
32. |
Висловлювання учнів з використанням цитат з художніх творів про сенс життя. |
Вживання у реченнях дієслів у різних часових формах. Вигук як службова частина мови. Пряма і непряма мова. |
|
|
33. |
Диктант. |
Повторення та узагальнення вивчених тем. |
|
|
34. |
Аудіювання на основі вивчених тем. |
Вживання у реченнях дієслів у різних часових формах. |
|
|