КП Польська мова 5-9 класи

Про матеріал
Матеріали затверджені МОН України. За програмою Зелінської для 5-9 класів з польської мови, як другої іноземної.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

уроків польської мови у 5 класі

(перший рік навчання, 1 година на тиждень,

І – ІІ семеcтр)

за програмою Л. М. Щерби, М. З. Зелінської

на 20__ - 20__  н. р.


І семестр

з/п

Тема уроку

Методичні поради

Дата

проведення

Примітка

1.

Польська мова серед інших слов’янських мов. Наголос у польській мові.

Вміння привітатися та попрощатися.

 

 

2.

Вивчення алфавіту.

Читання та писання літер і, о, е, и, у, а, ó.

Вміння назвати предмети.

Дієслово być в теперішньому часі.

Написання ó – u у словах.

 

 

3.

Вивчення алфавіту.

Читання та писання літер t, m, s, k, l.

Вживання іменників з дієсловом być (теперішній час).

 

 

4.

Вивчення алфавіту.

Читання та писання літер r, j, c, n, d.

Вміння попросити вибачення.

 

 

5.

Вивчення алфавіту.

Читання та писання літер ą, ę.

Вміння подякувати.

Числівники від 1 до 10.

 

 

6.

Вивчення алфавіту.

Читання та писання літер w, b, p, g, z.

Вміння звертатися на офіційно та неофіційно.

 

 

7.

Вивчення алфавіту.

Читання та писання літер ł, ż, h, f.

Вміння попросити повторити інформацію.

Числівники від 10 до 100.

 

 

8.

Вивчення алфавіту.

Читання та писання літер ś, ń, ć, ź.

Способи пом’якшення у польській мові.

Іменник як частина мови. Число.

 

 

9.

Вивчення алфавіту.

Читання та писання літери о О на основі слів.

Прикметник як частина мови.

Питання прикметників в однині та множині.

 

 

10.

Вивчення алфавіту.

Читання та писання літер i I, e E на основі слів. Склад у польській мові.

Назви днів тижня.

Поділ на склади та наголос у польській мові.

 

 

11.

Вивчення алфавіту.

Читання та писання літер m M, t T на основі слів.

Тема «Моя сім’я».

Дієслово mieć в теперішньому часі.

 

 

12.

Вивчення алфавіту.

Читання та писання літери d D на основі слів.

Тема «Моя сім’я».

Дієслово mieszkać в теперішньому часі. Вміння представити когось.

 

 

13.

Вивчення алфавіту.

Читання та писання літер k K і r R на основі слів.

Представитися,

розповісти про себе. Дієслово nazywać się в теперішньому часі. Присвійні займенники.

 

 

14.

Диктант.

Повторення та узагальнення вивчених тем.

 

 

15.

Різдвяні звичаї. Опис ялинки.

Вміння називати та описувати предмети, висловлювати своє захоплення або незадоволення.

 

 

16.

Аудіювання на основі вивчених тем.

Дотримання апроксимованої вимови з урахуванням особливостей польської мови.

 

 

 

 


ІІ семестр

з/п

Тема уроку

Методичні поради

Дата

проведення

Примітка

17.

Вивчення літери b B, s S.

Тема «Шкільне приладдя».

Вміння назвати предмети.

Дієслова теперішнього часу.

 

 

18.

Вивчення літери n N, p P.

Відмінювання іменників середнього роду.

 

 

19.

Вивчення літери u U, ó Ó.

Тема «Моя школа».

Відмінювання іменників середнього роду.

 

 

20.

Вивчення літери l L, ł Ł.

Відмінювання іменників середнього роду.

 

 

21.

Вивчення літери c C, w W.

Відмінювання іменників жіночого роду.

 

 

22.

Вивчення літери g G.

Тема «Моє село».

Відмінювання іменників жіночого роду.

 

 

23.

Вивчення літери ę, ą.

Відмінювання іменників жіночого роду.

 

 

24.

Вивчення літери z Z.

Тема «Дикі та свійські звірі».

Вміння попросити вибачення.

Відмінювання іменників чоловічого роду.

 

 

25.

Вивчення літери f F, j J.

Складання речень про домашнього улюбленця.

Вміння подякувати.

Числівники від 1 до 10.

 

 

26.

Вивчення двознаків.

Тема «Мій вільний час».

Вміння звертатися на офіційно та неофіційно.

Відмінювання іменників чоловічого роду.

 

 

27.

Вивчення двознаку ch Ch на основі слів.

Висловлювання учнів про улюблені розваги.

Вміння попросити повторити інформацію.

Числівники від 10 до 100. Написання h – ch у словах.

 

 

28.

Вивчення алфавіту. Вивчення пом’якшення на основі слів.

Читання та писання літер ś, ń, ć, ź.

Тема «Пори року».

Назви місяців.

Способи пом’якшення у польській мові.

Відмінювання іменників.

 

 

29.

Вивчення алфавіту.

Читання та писання літери о О на основі слів.

Висловлювання учнів про улюблену пору року.

Назви місяців.

Написання ó – u у словах.

 

 

30.

Вивчення алфавіту.

Читання та писання літер i I, e E на основі слів. Склад у польській мові.

Тема «Великдень».

Відмінювання іменників чоловічого роду.

 

 

31.

Вивчення двознаку dz Dz на основі слів.

Тема «Час».

Дієслова теперішнього часу.

Порядкові числівники.

 

 

32.

Вивчення літери ż Ż і двознаку rz Rz на основі слів.

Писання  речень про розпорядок дня.

Дієслово проживати теперішнього часу. Вміння представити когось. Написання ż – rz у словах.

 

 

33.

Диктант.

Повторення та узагальнення вивчених тем.

 

 

34.

Аудіювання на основі вивчених тем. Складання спільного плану «Щоб канікули були цікавими».

Наголос у словах, фразах, реченнях.

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

уроків польської мови у 6 класі

(другий рік навчання, 1 година на тиждень,

І – ІІ семестр)

за програмою Л. М. Щерби, М. З. Зелінської

на 20__ - 20__  н. р.


І семестр

з/п

Тема уроку

Методичні поради

Дата

проведення

Примітка

1.

Проживаю тут. Батьківський дім.

Іменники у називному відмінку. Дієслова розмовляти, вчитися, робити. Числівники від 0 до 10.

 

 

2.

Моя кімната.

Описати приміщення,

вказати розташування предметів.

Іменники у називному відмінку. Дієслова розмовляти, вчитися, робити. Числівники від 11 до 20.

 

 

3.

В магазині. Перші покупки.

Висловити прохання. Назвати кількість предметів,

які можна / не можна порахувати. Дієслова iść, jechać в теперішньому часі. Числівники від 20 до 100.

 

 

4.

Що ти вдягаєш? Одяг.

Дієслова iść, jechać в теперішньому часі. Числівники від 20 до 100.

 

 

5.

Пори року: осінь.

Прикметники в називному відмінку

 

 

6.

Дари осені. Писання в алфавітному порядку назв фруктів та овочів.

Написання слів з о-u.

Займенники który? która? które?

 

 

7.

Складання колективного опису яблука.

Дієслова kupować, kosztować в теперішньому часі. Числівники від 200 до 1000.

 

 

8.

Мій день у школі.

Відмінювання дієслів у теперішньому часі.

Дні тижня.

 

 

9.

Урок в школі.

Дієслова chcieć, interesować się в теперішньому часі..

 

 

10.

Пори року: зима.

Іменники у З. в.(однина).

Дієслова zapraszać, lubić, czuć się в теперішньому часі.

 

 

11.

Різдвяні звичаї та традиції у Польщі та в Україні.

Іменники у З. в. (множина).

 

 

12.

Різдвяні звичаї та традиції у Польщі та в Україні: Різдво у моїй родині.

Повторення вивчених тем.

 

 

13.

Писання святкових вітань для рідних та друзів.

Дієслова życzyć, składać (życzenia) в теперішньому часі.

Іменники у Р. в. (однина).

 

 

14.

Диктант.

Повторення та узагальнення вивчених тем.

 

 

15.

Інсценізація поезії «Дванадцять братів».

Польський ритм.

Інтонація розповідних, питальних, заперечних речень.

 

 

16.

Аудіювання на основі вивчених тем.

Польський ритм.

Інтонація розповідних, питальних, заперечних речень.

 

 

 

 


ІІ семестр

з/п

Тема уроку

Методичні поради

Дата

проведення

Примітка

17.

Мій день.

Наголос у словах, фразах, висловлюваннях (ненаголошені слова). Відмінювання дієслів в минулому часі.

 

 

18.

У вихідні.

Визначення часу: rano, wieczorem, przed południem, …

Która godzina? Дні тижня.

 

 

19.

Мої захоплення.

Описувати свої улюблені заняття. Наголос у словах, фразах, висловлюваннях (ненаголошені слова). Відмінювання дієслів в минулому часі.

 

 

20.

Мої захоплення.

Описувати свої улюблені заняття. Відмінювання дієслів в минулому часі. Числівники від 20 до 100.

 

 

21.

Пори року: весна.

Відмінювання прикметників жіночого роду.

 

 

22.

Вісники весни: світ рослин та тварин.

Відмінювання прикметників чоловічого роду.

 

 

23.

Великодні звичаї та традиції в Польщі та в Україні.

Таблиця закінчень минулого часу. Минулий час дієслів (доконаний та недоконаний вид).

 

 

24.

Творчість Яна Бжехви. Поезія для дітей.

Польський ритм.

Інтонація розповідних, питальних, заперечних речень.

Числівники від 0 до 1000. Відмінювання числівників.

 

 

25.

Інсценізація поезії Яна Бжехви.

Наголос у словах, фразах, висловлюваннях (ненаголошені слова). Дієслово być в майбутньому часі. Дні тижня.

 

 

26.

Гноми у творчості польських письменників.

Відмінювання іменників Д. в.

 

 

27.

Інсценізація казки Марії Конопніцької «Казка про сироту Марисю».

Відмінювання іменників О. в.

 

 

28.

АВС ввічливої поведінки, або як важливо у житті бути вихованим.

Вживання фраз nie ma, nie było.

 

 

29.

Зустріч з казкою. Шарль Перро «Попелюшка».

Майбутній час дієслів.

Питальні слова коли? куди? чому?

 

 

30.

Інсценізація фрагменту казки Шарля Перро «Попелюшка».

Польський ритм.

Інтонація розповідних, питальних, заперечних речень.

Майбутній час дієслів.

 

 

31.

Пора року: літо.

Відмінювання прикметників середнього роду.

 

 

32.

Образ літа у творах польських поетів. Опис літнього дня.

Відмінювання прикметників (чоловічий, жіночий і середній роди).

 

 

33.

Диктант.

Повторення та узагальнення вивчених тем.

 

 

34.

Аудіювання на основі вивчених тем. Колективне складання казки про літо.

Польський ритм.

Інтонація розповідних, питальних, заперечних речень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

уроків польської мови у 7 класі

(третій рік навчання, 1 година на тиждень,

І – ІІ семестр)

за програмою Л. М. Щерби, М. З. Зелінської

на 20__ - 20__  н. р.


І семестр

з/п

Тема уроку

Методичні поради

Дата

проведення

Примітка

1.

Прощання з літом.

Минулий час дієслів. Таблиця закінчень.

 

 

2.

У школі. Урок польської мови.

Теперішній час дієслів.

 

 

3.

Вже з дерева осінній опав листок.

Описати погоду в різні пори року. Відмінювання іменників.

Теперішній час дієслів. Сполучення літер ść, źdź, szcz, żdż, dżdż, żcz.

 

 

4.

Вітер у метеорологічному повідомленні та в поезії.

Відмінювання іменників.

Теперішній час дієслів.

 

 

5.

Польські письменники про осінь.

Відмінювання іменників.

Теперішній час дієслів.

 

 

6.

У лікаря.

Відмінювання іменників.

Минулий час дієслів.

 

 

7.

Висловлювання учнів на тему «У лікаря».

Надати інформацію в межах сфер спілкування.

 

 

8.

Гнєзно (легенда про місто, архітектурні пам’ятки).

Назвати кількість предметів, які можна / не можна порахувати. Числівники від 1 до 100. Відмінювання прикметників. Минулий час дієслів.

 

 

9.

Краків (легенда про місто, архітектурні пам’ятки).

Відмінювання прикметників. Закінчення дієслів минулого часу.

 

 

10.

Варшава (легенда про місто, архітектурні пам’ятки).

Відмінювання прикметників. Минулий час дієслів.

 

 

11.

Вже перший випав сніг (опис зимового дня).

Описати погоду в різні пори року. Ступені порівняння прикметників.

 

 

12.

Різдво у моєму домі: різдвяні звичаї.

Прийменник як частина мови.

 

 

13.

Напишу тобі казку про ялинку.

Роль прийменника у реченні. Зв’язок з іменниками та дієсловами.

 

 

14.

Диктант.

Повторення та узагальнення вивчених тем.

 

 

15.

Лист із Закопаного (складання розповіді про плани на зимові канікули).

Надати інформацію в межах сфер спілкування. Часові форми дієслів.

 

 

16.

Аудіювання на основі вивчених тем.

Польський ритм.

Інтонація розповідних, питальних, заперечних речень.

 

 

 

 


ІІ семестр

з/п

Тема уроку

Методичні поради

Дата

проведення

Примітка

17.

Відомі поляки. Життя і творчість Чеслава Мілоша (вірш «Дорога»).

Наголос у словах, фразах, висловлюваннях (ненаголошені слова).

Заперечні, питальні та відносні займенники.

 

 

18.

Відомі поляки. Віслава Шимборська «Дехто любить поезію».

Наголос у словах, фразах, висловлюваннях (ненаголошені слова).

Способи порівняння прикметників.

 

 

19.

У світі почуттів. Те, що найважливіше ( А. Сент-Екзюпері «Маленький принц», фрагмент).

Порівнювати предмети та об’єкти. Відмінювання прикметників.

 

 

20.

Вацлав Зужьова «Мрії».

Способи утворення майбутнього часу.

 

 

21.

У театрі.

Теперішній час дієслів.

 

 

22.

Історія театру.

Минулий час дієслів.

 

 

23.

Провісники весни.

Майбутній час дієслів.

 

 

24.

Складання опису весни та опис змін у природі, пов’язаних з нею.

Описати погоду в різні пори року.

Відмінювання іменників та прикметників.

 

 

25.

Великодні символи Польщі та України.

Відмінювання іменників та прикметників.

 

 

26.

Історія появи спорту.

Минулий час дієслів.

 

 

27.

Сучасні олімпійські ігри.

Часові форми дієслів.

 

 

28.

Висловлювання учнів на тему «Мій улюблений вид спорту».

Запитати та висловити своє ставлення / уподобання.

 

 

29.

У ресторані.

Запитати та висловити своє ставлення / уподобання. Назвати кількість предметів, які можна / не можна порахувати.

 

 

30.

Складання меню для свого ресторану.

Запитати та висловити своє ставлення / уподобання. Назвати кількість предметів, які можна / не можна порахувати.

 

 

31.

Опис літнього дня на основі поезії польських письменників.

Описати погоду в різні пори року

 

 

32.

Опис природи.

Відмінювання прикметників.

 

 

33.

Диктант.

Повторення та узагальнення вивчених тем.

 

 

34.

Аудіювання на основі вивчених тем. Колективне складання побажань на літо.

Польський ритм.

Інтонація розповідних, питальних, заперечних речень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

уроків польської мови у 8 класі

(четвертий рік навчання, 1 година на тиждень,

І – ІІ семестр)

за програмою Л. М. Щерби, М. З. Зелінської

на 20__ - 20__  н. р.


І семестр

з/п

Тема уроку

Методичні поради

Дата

проведення

Примітка

1.

Державні символи Польщі та України (легенди).

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Називний відмінок множини прикметників (нечоловічоособова форма).

 

 

2.

Моя сім’я, мій дім.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.

Правопис частки «nie» з різними частинами мови.

 

 

3.

Про такий дім я мрію (висловлювання учнів про родинні традиції).

Активні та пасивні дієприкметники, їх утворення. Частка «nie» з дієприкметниками.

 

 

4.

Мій день.

Порядкові числівники (20 - 100).

 

 

5.

Вільний час, розваги.

Відмінювання числівників.

 

 

6.

Складання розповіді «Мій день».

Відмінювання числівників.

 

 

7.

Світ навколо нас цікавий. Подорож.

Відмінювання іменників в місцевому відмінку однини та множини і родовому множини. Написання

 i-j.

 

 

8.

Складання маршруту подорожі.

Відмінювання іменників в місцевому відмінку однини та множини і родовому множини.

 

 

9.

На залізничному вокзалі (купуємо квитки, вирушаємо у подорож).

Відмінювання іменників в місцевому відмінку однини та множини і родовому множини.

 

 

10.

Моє хобі.

Часові форми дієслів.

 

 

11.

Висловлювання учнів про корисність їх хобі. Вільний час, розваги.

Часові форми дієслів.

 

 

12.

Вільний час, розваги.

Часові форми дієслів.

 

 

13.

Зимові свята.

Часові форми дієслів.

 

 

14.

Різдвяні символи Польщі та України.

Відмінювання прикметників.

 

 

15.

Диктант.

Повторення та узагальнення вивчених тем.

 

 

16.

Аудіювання на основі вивчених тем.

Наголос у словах, фразах і реченнях.

Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення.

 

 

 

 

 


ІІ семестр

з/п

Тема уроку

Методичні поради

Дата

проведення

Примітка

17.

Висловлювання учнів про різдвяні свята у їхньому домі.

Ставлення до висловленого. Минулий час дієслів.

 

 

18.

Одяг (частини гардеробу).

Написання ch-h. Відмінювання іменників в однині.

 

 

19.

Одяг (моделі і аксесуари).

Відмінювання іменників в однині.

 

 

20.

Відомі поляки (про астронома М. Коперника, мандруємо містом Торунь).

Наголос у словах, фразах і реченнях.

 

 

21.

Відомі поляки (про письменника Ю. Словацького. Мандруємо містом Кременець).

Наголос у словах, фразах і реченнях.

Дієслова, які позначають рух.

 

 

22.

Творчість Ю. Словацького. Читання поезії.

Написання rz-ż. Відмінювання іменників у множині.

 

 

23.

Фразеологічні вислови про спорт, здоров’я. Використання їх у мовленні.

Відмінювання прикметників жіночого роду.

 

 

24.

Висловлювання учнів про значення ведення здорового способу життя.

 Відмінювання прикметників чоловічого роду.

 

 

25.

У лікаря-спеціаліста.

Відмінювання прикметників чоловічого роду.

 

 

26.

День народження та іменини.

Написання ą-ę.

 

 

27.

Колективне складання плану святкування дня народження.

Відмінювання прикметників середнього роду.

 

 

28.

Писання святкових вітань.

Відмінювання іменників.

 

 

29.

Весна у творчості польських письменників.

Написання ó-u. Часові форми дієслів.

 

 

30.

Весняні свята. Звичаї та традиції.

Часові форми дієслів.

 

 

31.

Висловлювання учнів на тему «Моє улюблене весняне свято».

Часові форми дієслів.

 

 

32.

Як літній дощ описали поети? Складання розповіді про літо.

Часові форми дієслів.

 

 

33.

Диктант.

Повторення та узагальнення вивчених тем.

 

 

34.

Аудіювання на основі вивчених тем.

Вживання у реченнях дієслів у різних часових формах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

уроків польської мови у 9 класі

(п’ятий рік навчання, 1 година на тиждень,

І – ІІ семестр)

за програмою Л. М. Щерби, М. З. Зелінської

на 20__ - 20__  н. р.


І семестр

з/п

Тема уроку

Методичні поради

Дата

проведення

Примітка

1.

Історія створення польської держави.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.

Просте речення. Безособові речення.

 

 

2.

Перший король Польщі. Королівські династії.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.

Відмінювання іменників середнього роду.

Правопис частки «nie» з різними частинами мови.

 

 

3.

Подорож сучасною Польщею (великі міста, пам’ятники культури).

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.

Числівник: порядкові числівники від 100 до 1000

Правопис частки «nie» з різними частинами мови.

 

 

4.

Подорож і засоби зв’язку. Подорож різними видами транспорту.

Ставлення до висловленого.

Речення з однорідними членами.

 

 

5.

Подорож і засоби зв’язку. Подорож різними видами транспорту.

Відмінювання іменників чоловічого роду в однині. Складнопідрядні і складносурядні речення. Сполучники у складених реченнях.

 

 

6.

Видатні люди Польщі (творчість польських письменників).

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.

Відмінювання іменників чоловічого роду в однині.

 

 

7.

Видатні люди Польщі (творчість польських письменників).

Неповні речення.

Відмінювання іменників у множині (чоловічоособова форма).

 

 

8.

Лауреати Нобелівської премії (Польща).

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Відмінювання іменників у множині (чоловічоособова форма).

 

 

9.

Лауреати Нобелівської премії (Польща).

Ставлення до висловленого. Речення з однорідними членами. Відмінювання іменників у множині (нечоловічоособова форма).

 

 

10.

Видатні люди Польщі (творчість польських композиторів).

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.

Відмінювання іменників у множині (нечоловічоособова форма).

 

 

11.

Видатні люди Польщі (творчість польських художників).

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики..

Відмінювання іменників, які мають особливості у відмінюванні.

 

 

12.

Різдвяні традиції у Польщі та в Україні.

Ставлення до висловленого.

Ступені порівняння прикметників. Описові форми ступенів порівняння. Правопис складних прикметників.

 

 

13.

Історії колядки «Тиха ніч».

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.

Ступені порівняння прикметників. Описові форми ступенів порівняння. Правопис складних прикметників.

 

 

14.

Різдвяні звичаї у моїй сім’ї.

Ставлення до висловленого. Інтонація розповідних, питальних, наказових речень.

Поради.

Відмінювання кількісних числівників (нечоловічоособова форма).

 

 

15.

Диктант.

Повторення та узагальнення вивчених тем.

 

 

16.

Аудіювання на основі вивчених тем.

Інтонація розповідних, питальних, наказових речень.

Речення поради.

Наголос у словах, фразах, реченнях. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення.

 

 

 

 


ІІ семестр

з/п

Тема уроку

Методичні поради

Дата

проведення

Примітка

17.

Висловлювання учнів про різдвяні свята у їхньому домі.

Ставлення до висловленого. Минулий час дієслів.

 

 

18.

Тема «Державні свята у Польщі та України».

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Відмінювання іменників (однина та множина).

 

 

19.

Шкільне життя (школа та освіта).

Часові форми дієслів. Складнопідрядні і складносурядні речення.

 

 

20.

Індивідуальне складання плану дня.

Ставлення до висловленого. Часові форми дієслів.

 

 

21.

Складання діалогу «Вихідні я планую …»

Ставлення до висловленого. Представити себе та інших. Інтонація розповідних, питальних, наказових речень. Відмінювання іменників (однина та множина). Сполучники у складених реченнях.

 

 

22.

Я, моя сім’я і друзі (опис зовнішності, риси характеру).

Представити себе та інших. Ступені порівняння прикметників. Вживання прикметників у реченнях.

 

 

23.

Мій друг (опис зовнішності, риси характеру).

Представити себе та інших. Поради.

Наголос у словах, фразах, реченнях. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення.

Ступені порівняння прикметників. Вживання прикметників у реченнях.

 

 

24.

Дружба між дітьми різних країн світу.

Ставлення до висловленого.

Наголос у словах, фразах, реченнях. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення.

Ступені порівняння прикметників. Вживання прикметників у реченнях.

 

 

25.

Сфери послуг (пошта, телефон, банк, поліція, магазин).

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. Часові форми дієслів.

 

 

26.

Складання діалогів про різні сфери послуг.

Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення.

 

 

27.

Робота (професія та покликання, моя майбутня професія).

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Майбутній час дієслів.

 

 

28.

Значення обраної професії.

Ставлення до висловленого. Представити себе та інших. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. Майбутній час дієслів. Вживання прикметника з іменником.

 

 

29.

Великодні звичаї та традиції у Польщі та в Україні.

Вживання прикметника з іменником. Часові форми дієслів.

 

 

30.

Висловлювання учнів на тему «Великдень у моєму домі».

Ставлення до висловленого. Вживання у реченнях дієслів у різних часових формах.

 

 

31.

Дозвілля (гармонійний світ життя, спорт, хоббі, розваги).

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Вживання у реченнях дієслів у різних часових формах.

 

 

32.

Складання діалогів про дозвілля.

Часові форми дієслів.

 

 

33.

Диктант.

Повторення та узагальнення вивчених тем.

 

 

34.

Аудіювання на основі вивчених тем.

Вживання у реченнях дієслів у різних часових формах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

уроків польської мови у 10 класі

(шостий рік навчання, 1 година на тиждень,

І – ІІ семестр)

за програмою Л. М. Щерби, М. З. Зелінської

на 20__ - 20__  н. р.


І семестр

з/п

Тема уроку

Методичні поради

Дата

проведення

Примітка

1.

Спогади про літо.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.

Минулий час дієслів (чоловічоособова та нечоловічоособова форми).

 

 

2.

Моя сім’я. Родинне дерево.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.

Минулий час дієслів (чоловічоособова та нечоловічоособова форми). Правопис частки «nie» з дієсловом.

 

 

3.

Мандруємо рідним містом (селом).

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.

Особливості відмінювання деяких іменників чоловічого роду, іменників-запозичень середнього роду на -um, які формально не відмінюються.  

 

 

4.

Мій дім (внутрішнє облаштування, прилади, які оточують нас вдома).

Ставлення до висловленого.

Безособові речення. Речення з однорідними членами.

 

 

5.

Історія книги.

Називний відмінок множини (чоловічоособові іменники). Складнопідрядні і складносурядні речення. Сполучники у складених реченнях. Розділові знаки у польській мові.

 

 

6.

Читання фрагментів текстів улюбленої книги.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.

Відмінювання іменників чоловічого роду в однині.

 

 

7.

Складання розповіді про улюблену книгу.

Неповні речення.

Дієприслівник теперішнього часу (czytając, pisząc), минулого часу (zabrawszy, zaniósłszy). Розділові знаки у польській мові.

 

 

8.

Подорожуємо Україною (складання плану екскурсії визначними місцями).

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Відмінювання іменників у множині (чоловічоособова форма).

 

 

9.

Екскурсія вулицями Києва.

Ставлення до висловленого. Речення з однорідними членами. Відмінювання іменників у множині (чоловічоособова форма).

 

 

10.

Українські краєвиди (моря, ріки, гори).

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.

Відмінювання іменників у множині (нечоловічоособова форма).

 

 

11.

Древній Львів. Архітектурні пам’ятки.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Речення з однорідними членами.

Відмінювання іменників, які мають особливості у відмінюванні.

 

 

12.

Різдвяні традиції у Польщі та в Україні.

Ставлення до висловленого.

Відмінювання модальних дієслів в майбутньому часі. Розділові знаки у польській мові.

 

 

13.

Історії походження новорічної ялинки.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.

Ступені порівняння прикметників. Описові форми ступенів порівняння. Правопис складних прикметників.

 

 

14.

Складання різдвяно-новорічних вітань.

Ставлення до висловленого. Інтонація розповідних, питальних, наказових речень.

Відмінювання кількісних числівників (чоловічоособова форма).

 

 

15.

Диктант.

Повторення та узагальнення вивчених тем.

 

 

16.

Аудіювання на основі вивчених тем.

Інтонація розповідних, питальних, наказових речень.

Речення поради.

Наголос у словах, фразах, реченнях. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення.

 

 

 

 


ІІ семестр

з/п

Тема уроку

Методичні поради

Дата

проведення

Примітка

17.

Зимовий відпочинок та розваги (катання на санях).

Ставлення до висловленого. Минулий час дієслів.

 

 

18.

Закопане.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Відмінювання іменників (однина та множина). Написання

ę-en / em, ą-on / om.

 

 

19.

Польські Татри.

Дієслова теперішнього та минулого часу. Складнопідрядні і складносурядні речення.

 

 

20.

Польське народне мистецтво.

Ставлення до висловленого. Минулий час дієслів. Розділові знаки у польській мові.

 

 

21.

Музичне мистецтво Польщі

(Ф. Шопен).

Ставлення до висловленого. Представити себе та інших. Інтонація розповідних, питальних, наказових речень. Відмінювання іменників (однина та множина). Сполучники у складених реченнях.

 

 

22.

Життя і творчість Адама Міцкевича.

Минулий час дієслів (чоловічоособова та нечоловічоособова форми). Розділові знаки у польській мові.

 

 

23.

Ліричні твори Адама Міцкевича.

Наголос у словах, фразах, реченнях.

Минулий час дієслів (чоловічоособова та нечоловічоособова форми).

 

 

24.

У лікаря. Симптоми хвороби. Перша допомога.

Ставлення до висловленого. Речення поради.

Наголос у словах, фразах, реченнях. Відмінювання заперечних займенників (nikt, nic), вказівних (множина - чоловічоособова форма).

 

 

25.

У лікаря. Симптоми хвороби. Перша допомога.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Відмінювання заперечних займенників (nikt, nic), вказівних (множина - чоловічоособова форма).

 

 

26.

У лікаря. Симптоми хвороби. Перша допомога.

Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. Минулий час дієслів (чоловічоособова та нечоловічоособова форми).

 

 

27.

Г. Сєнкєвіч. Життя і творчість.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Розділові знаки у польській мові.

 

 

28.

Г. Сєнкєвіч «В пустині і в пущі». Читання улюблених фрагментів.

Ставлення до висловленого. Представити себе та інших. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. Вживання прикметника з іменником.

 

 

29.

Великдень. Звичаї та традиції.

Вживання прикметника з іменником. Часові форми дієслів. Розділові знаки у польській мові.

 

 

30.

Державні свята Польщі та України (День незалежності, День Конституції і т. д.).

Ставлення до висловленого. Вживання у реченнях дієслів в різних часових формах.

 

 

31.

Відомі туристичні траси Польщі та України – чекаємо на літо.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Вживання у реченнях дієслів в різних часових формах.

 

 

32.

Польські письменники про краєвиди України.

Вживання у реченнях дієслів в різних часових формах. Вигук як службова частина мови.

 

 

33.

Диктант.

Повторення та узагальнення вивчених тем.

 

 

34.

Аудіювання на основі вивчених тем.

Вживання у реченнях дієслів у різних часових формах. Відмінювання іменників (однина і множина).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

уроків польської мови у 11 класі

(сьомий рік навчання, 1 година на тиждень,

І – ІІ семестр)

за програмою Л. М. Щерби, М. З. Зелінської

на 20__ - 20__  н. р.


І семестр

з/п

Тема уроку

Методичні поради

Дата

проведення

Примітка

1.

Повернення з канікул.

Часові форми дієслів. Синтаксичний зв’язок (керування).

 

 

2.

Школа.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.

Активний і пасивний стан дієслів.

 

 

3.

Навчальні заклади Польщі та України (історія Ягелонського університету).

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.

Особливості відмінювання деяких іменників чоловічого роду, іменників-запозичень середнього роду на -um, які формально не відмінюються.  

 

 

4.

Вибір професії. Висловлювання учнів на тему майбутньої професії.

Ставлення до висловленого. Наказовий спосіб.

 

 

5.

Золота осінь. Їдемо на екскурсію.

Написання дієслів умовного способу (-bym, -byś, -by, - byśmy, - byście),

 частки -by з безособовими дієсловами. Розділові знаки у польській мові.

 

 

6.

В Казімєжу.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.

Питальні, заперечні займенники, зворотній займенник się.

 

 

7.

На що витратити гроші.

Неповні речення.

Дієприслівник теперішнього часу (czytając, pisząc), минулого часу (zabrawszy, zaniósłszy). Розділові знаки у польській мові.

 

 

8.

Покупки.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Безособові форми дієслів.

 

 

9.

Виразне читання та аналіз поезії. 

Л. Стафф «Осінній дощ».

Ставлення до висловленого. Особливості польської вимови. Емоційне мовлення. Мелодика мовлення.

 

 

10.

Осінні мотиви в поезії польських письменників.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.

Безособові речення.

 

 

11.

Різдвяні приготування. Запис улюблених рецептів.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Речення з однорідними членами.

Питальні, заперечні займенники, зворотній займенник się.

 

 

12.

За різдвяним столом.

Ставлення до висловленого.

Особливості польської вимови. Емоційне мовлення. Мелодика мовлення.

 

 

13.

Йдемо святкувати Новий рік.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики.

Ступені порівняння прикметників. Правопис складних прикметників.

 

 

14.

Різдвяні побажання для родини та близьких.

Ставлення до висловленого. Особливості польської вимови. Емоційне мовлення. Мелодика мовлення.

 

 

15.

Диктант.

Повторення та узагальнення вивчених тем.

 

 

16.

Аудіювання на основі вивчених тем.

Інтонація розповідних, питальних, наказових речень.

Речення поради.

Наголос у словах, фразах, реченнях. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення.

 

 

 

 


ІІ семестр

з/п

Тема уроку

Методичні поради

Дата

проведення

Примітка

17.

Пізнаємо історію Польщі. Королівський замок у Варшаві.

Ставлення до висловленого. Минулий час дієслів.

 

 

18.

Пізнаємо історію Польщі. Вавельський замок у Кракові.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Питальні, заперечні займенники, зворотній займенник się.

 

 

19.

Що цікавого в кіно?

Особливості польської вимови. Емоційне мовлення. Мелодика мовлення. Часові форми дієслів. Складнопідрядні і складносурядні речення.

 

 

20.

Складання розповіді про улюблений фільм/ телепрограму.

Ставлення до висловленого. Пряма і непряма мова. Розділові знаки у польській мові.

 

 

21.

 Польська мова.

Ставлення до висловленого. Представити себе та інших. Інтонація розповідних, питальних, наказових речень. Відмінювання іменників (однина та множина). Сполучники у складених реченнях.

 

 

22.

Культура відродження в Польщі.

Минулий час дієслів. Розділові знаки у польській мові.

 

 

23.

Життя і творчість Яна Кохановського.

Наголос у словах, фразах, реченнях.

Минулий час дієслів.

 

 

24.

Весняний настрій у творчості поетів.

Особливості польської вимови. Емоційне мовлення. Мелодика мовлення. Ставлення до висловленого. Речення поради.

Наголос у словах, фразах, реченнях. Відмінювання заперечних займенників (nikt, nic), вказівних (множина - чоловічоособова форма).

 

 

25.

Мандруємо Інтернетом. Висловлювання учнів на тему корисності Інтернету.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Написання дієслів умовного способу (-bym, -byś, -by, - byśmy, - byście),

 частки -by з безособовими дієсловами.

 

 

26.

Сімейний обід у ресторані.

Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. Минулий час дієслів. Розділові знаки у польській мові.

 

 

27.

Складання діалогів «Розмова з офіціантом».

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Пряма і непряма мова.

 

 

28.

Художнє мистецтво Польщі.

Ставлення до висловленого. Представити себе та інших. Інтонація вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. Вживання прикметника з іменником.

 

 

29.

Творчість Яна Матейка.

Вживання прикметника з іменником. Часові форми дієслів. Розділові знаки у польській мові.

 

 

30.

Літні пейзажі у творчості польських художників.

Ставлення до висловленого. Вживання у реченнях дієслів у різних часових формах.

 

 

31.

Прощання зі школою.

Визначення, пошук та надання інформації у межах тематики. Вживання у реченнях дієслів у різних часових формах.

 

 

32.

Висловлювання учнів з використанням цитат з художніх творів про сенс життя.

Вживання у реченнях дієслів у різних часових формах. Вигук як службова частина мови. Пряма і непряма мова.

 

 

33.

Диктант.

Повторення та узагальнення вивчених тем.

 

 

34.

Аудіювання на основі вивчених тем.

Вживання у реченнях дієслів у різних часових формах.