"Крихітка Цахес,на прізвисько Циннобер"  Чарівний світ Е.Т.А. Гофмана

Про матеріал
Дана презентація підійде для проведення уроку із зарубіжної літератури. Містить інформацію про повість німецького сатирика Ернста Теодора Амадея Гофманна “Малюк Цахес, на прізвисько Циннобер”. Містить характеристику героїв казки, розкриває філософський сенс твору, культурний вплив твору на читачів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

"Крихітка Цахес,на прізвисько Циннобер" Чарівний світ Е. Т. А. Гофмана

Номер слайду 2

Ернст Теодор Амадей Гофман (1776-1822) німецький письменник, композитор, художник, представник романтизму. Псевдонім як композитора — Йоганн Крайслер. Народився 24 січня 1776р в столиці Східної Пруссії — Кенігсберзі 

Номер слайду 3

Зміст твору: "Крихітка Цахес, на прізвисько Циннобер"Події відбуваються в невеликій державі князя Деметрія, яка нагадує карликові князівства, що існували у Німеччині часів Гофмана. Поки правив Деметрій, усі мешканці князівства мали свободу, тому сюди й злетілися волелюбні феї і маги, що уособлюють духовність. Після смерті Деметрія його місце посів Пафнутій, який «реорганізував» своє князівство, розігнавши всіх фей і магів, крім Рожі-Гожої (Рожабельверде), патронеси притулку для шляхетних дівчат. Паралельно з історією цілого князівства розповідається про долю потворного карлика Цахеса, що народився у селянки Лізи. Часто жінку можна було зустріти з кошиком для хмизу, в якому був її син Цахес.

Номер слайду 4

Персонажі твору

Номер слайду 5

Характеристика героїв. Бальтазар

Номер слайду 6

Характеристика героїв. Цахес (Цинобер)

Номер слайду 7

Характеристика героїв. Ці два головних герої відображають різні аспекти людської природи, включаючи поетичну спрямованість, прозорливість, амбіції та наслідки приховування істинної сутності.

Номер слайду 8

Філософський сенс твору. Добро як акт милосердя: У казці фея дарує Цахесу Циноберу добро, хоча він не заслуговує його і не проявляє вдячності. Це вказує на те, що добро може бути актом милосердя, без негайного очікування відплати. Добро та відповідальність: Цахес не вартує добра, оскільки він не розвивається як особистість та не вчиться від своїх помилок. Тут ми можемо виокремити ідею, що добро пов'язане з відповідальністю за своє життя та постійним розвитком. Добро та справедливість: Казка також показує, що добро, зроблене негідній людині, може породжувати зло, особливо коли ця людина використовує свою позицію для тиску на інших. Це підкреслює важливість справедливості та відповідальності за свої вчинки. Добро та освіта: На прикладі Моша Терпіна, професора, Гофман показує, що зовнішність та посада не роблять людину доброю та освіченою. Освіта та розвиток душі грають важливу роль у розумінні добра. Загальна філософська ідея новели полягає в тому, що лише самі люди можуть зробити себе розумними, добрими та освіченими. Для цього потрібно вкладати зусилля, працювати над собою, адже добро, яке не зароблене, може бути ненадійним та чужим.

Номер слайду 9

Культурний вплив твору Е. Т. А. Гофмана "Крихітка Цахес, на прізвисько Циннобер"Літературний стиль: Гофман відомий своєю унікальною літературною манерою, яка поєднує в собі фантастичний реалізм, готичний стиль і часто експериментує з жанрами. Цей стиль може бути вдячним об'єктом вивчення для інших письменників і вплинути на їхні твори. Сатира та гротеск: "Крихітка Цахес" є сатиричним оповіданням, яке критикує суспільні недоліки та моральні вартості. Такий підхід може надихати інших письменників на створення сатиричних та гротескних творів. Теми: Твір досліджує теми самолюбства, нав'язливої та самодостатньої природи людей, що може бути актуальними й у сучасному суспільстві. Ці теми можуть викликати дискусії та роздуми в читачів і авторів інших творів.Інтертекстуальні посилання: Гофман в своїх творах часто використовував інтертекстуальні посилання на інші літературні твори, мистецтво і філософію свого часу. Це може надихати читачів на подальше вивчення літературних та культурних зв'язків. Загалом, твір Е. Т. А. Гофмана "Крихітка Цахес" має потенціал впливати на культуру через свій унікальний стиль, сатиричні та гротескні елементи, а також теми, які залишаються актуальними на протязі багатьох поколінь.

Номер слайду 10

Джерела. Текст: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9 A%D1%80%D0%B8%D1%85%D1%96%D1%82%D0%BA%D0%B0_%D0%A6%D0%B0%D1%85%D0%B5%D1%81_%D0%BD%D0%B0_%D0%BF%D1%80%D1%96%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%81%D1%8 C%D0%BA%D0%BE_%D0%A6%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D1%80 Зображення: https://enigma.ua/articles/krikhitka-tsakhes-vsi-zakhoplyuvalisya-vitonchenistyu-i-spritnistyu-karlika-ne-pomichayuchi-vsyu-yogo-potvornist-i-zlist#google_vignette http://www.nbuv.gov.ua/node/5757 

Номер слайду 11

Презентацію створив здобувач освіти групи №108 Козятинського МВПУЗТ Прошкін Дмитро викладач: Дзецюк Т. В

pptx
Додано
13 грудня 2023
Переглядів
328
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку