«Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»Эрнст Теодор Амадей Гофман
Номер слайду 2
Структура казки традиційна для Гофмана. Події розгортаються у двох планах: -реальному—де панує диктатура матеріальних цінностей,І фантастичному—світі, де вищими цінностями визначається дух і природа
Номер слайду 3
Казка—жанр народної творчості, епічний, оповідний, сюжетний художній твір про вигадані події та явища, що сприймаються та переживаються як реальні. Для неї характерні традиційність структури і композиційних елементів (зачин, кінцівка), контрастне групування дійових осіб, відсутність розгорнутих описів природи і побуту.
Номер слайду 4
Новела—(від італ-новина) невеликий за обсягом прозоаий твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, сконденсованою та яскраво вимальованою дією. Новелі властиві лаконізм, сюжетна однолінійність, зведена до мінімуму кількість персонажів, яскравість та влучність художніх засобів.
Номер слайду 5
Ознаки казки : -казковий початок;-дія у казковій країні;-наявність чарівників;-фантастичні перетворення;-чарівні речі(гребінець, чарівна паличка);-щасливий кінець.
Номер слайду 6
Ознаки новели: це епічний прозовий тві у центрі незвичайна життєва ситуація;несподіваний фінал; - яскраві та влучні художні засоби.
Номер слайду 7
У всіх творах Гофмана в більшій чи меншій мірі присутня музика—то у виконанні персонажів, то звучить у шелесті листя, дзюрчанні струмків, щебеті птахів… Добрі чаклуни і їхні вчинки завжди оточені у письменника атмосферою музики. Музика—невід’ємна антитеза будь-якій стандартизації, штампу, бездуховності.
Номер слайду 8
за уявленням письменника : всі люди поділяються на табори…
Номер слайду 9
Гофман говорив: «Я як найвищий суддя…розділив весь рід людський на дві нерівні частини: одна складається тільки з хороших людей, але поганих або зовсім не музикантів, друга ж—з істинних музикантів».
Номер слайду 10
Герої Гофмана теж поділяються на 2 табори: філістери і ентузіасти.
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
«Крихітка Цахес»-твір надзвичайно яскравої сатиричної спрямованості. Тут гостро висміюється уся державна система: духовне і матеріальне життя, нікчемні, зате з великими претензіями, спроби реформ, система чинів, соціальна психологія, породжена самодержавством, убогість обивателів, догматизм університетської науки. Гофман яскраво і безжально критикує систему так званої «освіти» . («просвітництва»)Хоч він і називає країну іншою назвою(Казковою), та всі розуміють що річ іде про Германію.
Номер слайду 15
У німецькому фольклорі є істота яку називають «Альрауном». Альрауном у німецькому фольклорі називають казкового персонажа, схожого на корінь мандрагори (казкової рослини, що нагадує своїм корінням нижню частину тіла людини). У середні віки у низці європейських традицій її іменували квіткою диявола і вірили, що чаклуни, використовуючи її, можуть позбавити людину краси і розуму. Цей корінь, згідно з германськими народними повір’ями, приносить людині щастя, або нещастя.
Номер слайду 16
-і вельможа Цинобер, якому всі догоджають.-існує потвора Цахес, з якого всі сміються і глузують. Відповідно до його образу роздвоєної редьки…персонаж в подальшому творі теж ніби роздвоюється:
Номер слайду 17
Доречі потрібно вказати на те, що відповідно до романтичного стилю—Циннобера (вельможу) бачать лише—ФІЛІСТЕРИ. Тоді коли ЕНТУЗІАСТИ бачать—Цахеса (потвору).
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Номер слайду 20
У творі гостро висміюється уся державна система:- духовне і матеріальне життя, -нікчемні, зате з великими претензіями, спроби реформ, -система чинів, -соціальна психологія, породжена самодержавством, -убогість обивателів, -догматизм універсальної науки.-Гофман висміює не стільки «пасинка природи» - маленького Цахеса, нікчемного і безпомічного обранця феї, як середовище, що сприяє процвітанню Цинобера, те суспільство, яке схильне бачити у виродку – красеня, у бездарності – мудрість, у нелюдку – «окрасу суспільства»
Номер слайду 21
Головна думка казки втілена у феномені Цахеса. Суть його в тім, що деякі люди можуть привласнювати чужу працю, таланти, заслуги та ще й здаватися не тими, ким вони є насправді.
Номер слайду 22
Де ж беруться цахеси і їм подібні, що їх породжує і підтримує, чи мають вони майбутнє? У казці "Малюк Цахес" діють чарівні сили: від когось відчужується краса, від когось — талант і мудрість і миттєво передаються Цахесу. А публіка завжди захоплено аплодує. Автор показує засліплене суспільство, що втратило ціннісні орієнтири. Воно ре тільки приймає, а ще й у якомусь патологічному самозабутті творить собі кумира.
Номер слайду 23
Гофман вдається до фантастичного експерименту: як поведе себе натовп по відношенню до кумира ним же створеного? У казці божевільний стан натовпу має декілька стадій: -спочатку радість і захоплення, -потім обожнювання, -нарешті смертельний страх перед своїм тираном.
Номер слайду 24
Сам Цахес зовсім не активний. Усе відбувається само, під впливом дії чогось непізнаного, але явно несправедливого закону людського суспільства. Цахес тільки радо приймає те, що саме пливе йому до рук. Провина ж його, за сливами Розабельверде, в тому, що в душі його не прокинувся внутрішній голос, який сказав би: "Ти не той, за кого тебе приймають, але постарайся зрівнятися з тими, на чиїх крилах ти, неміцний, безкрилий, летиш вгору".
Номер слайду 25
ВИСНОВКИ: ГОЛОВНА ДУМКА КАЗКИ Втілена у феномені Цахеса. Суть його в тім, що люди можуть привласнювати чужу працю, таланти, заслуги та ще й здаватися не тими, ким є вони насправді. Автор показує – засліплене суспільство що втратило ціннісні орієнтири. Цахес не активний, все відбувається само, під дією чогось непізнаного, але явно несправедливого закону людського суспільства. Цахес тільки приймає те, що пливе йому до рук. Гофман висміює – саме середовище, що сприяє процвітання Цинобера. Суспільство яке схильне бачити у виродку – красеня, у бездарності – талант, у тупості – мудрість.