КТС «Осінь-чарівниця в Україні»

Про матеріал
Мета: узагальнити знання учнів про осінь, про особливості та прикмети кожного осіннього місяця; вчити, використовуючи художнє слово, розкривати навколишній світ, більше спілкуватися з природою; розвивати творчу уяву, мислення, культуру мовлення; виховувати любов до природи рідного краю, інтерес до усної народної творчості, до традицій та звичаїв нашого народу.
Перегляд файлу

КТС «Осінь-чарівниця в Україні»

Мета: узагальнити знання учнів про осінь, про особливості та прикмети кожного осіннього місяця; вчити, використовуючи художнє слово, розкривати навколишній світ, більше спілкуватися з природою; розвивати творчу уяву, мислення, культуру мовлення; виховувати любов до природи рідного краю, інтерес до усної народної творчості, до традицій та звичаїв нашого народу.

Обладнання: ноутбук, слайди на осінню тематику, картки, ілюстрації, запис «Осіння пісня» П.І.Чайковського.

Хід заняття

І.Підготовча частина

Вправа «Настрій»

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемось,

Один на одного поглянемо –

І до роботи станемо.

ІІ.Основна частина

Вчитель: Подивись ліворуч, подивись праворуч,

Ось яке розмаїття кольорів!

Хто ж це такі фарби яскраві

Навкруги розлив?...

Осінь красою нам очі милує,

Тішать серце рясні кольори…

І врожаєм хорошим дивує,

Усміхається сонцем згори. (слайд 1)

(Стук у двері)

Вчитель: - Діти, хто це може стукати? Можливо, хтось запізнився?

(Заходить дівчинка-Осінь, з нею три брати – осінні місяці: Вересень, Жовтень, Листопад).

Осінь: - Добрий день, мої любі діти, гості!

Нині знов із вами я.

Осінь – ось моє ім'я.

Восени земля прекрасна.

Як завжди прийшла я вчасно

І у села, й у міста –

Всюди осінь золота.

Лист торкну – і диво стане:

Помаранчевим, багряним,

Ясно-жовтим стане ліс.

Як не віриш – подивись! (слайд 2)

-Я почула, що ви про мене так гарно говорили, от і вирішила завітати до вас у гості! Та не сама, а зі своїми трьома вірними помічниками.

Вчитель: -Отже, давайте познайомимось із ними, а для цього потрібно відгадати загадки.

Дозріває горобина,

І калина вже рясна,

Перший лист опадає,

В якому місяці це буває? (у вересні)

Груші, яблука зірвали,

У комору заховали.

Проситься гарбуз до хати,

Щоб під ліжком зимувати.

В лісі виросли опеньки,

Довгоногі і тоненькі.

На деревах листя жовкне,

В двері стука місяць … (жовтень).

Вітер плаче, вітер виє.

Дощ осінній дрібно сіє.

І ніде не видно пташки,

Ані бджілки, ні мурашки.

Вже зів'яли гарні квіти,

Скрізь калюжі поналито.

Голе поле, голий сад,

Бо надворі … (листопад).

Осінь: -Молодці, діти! Ви загадки відгадали

Братів осінніх упізнали.

Учениця: -А я хочу пояснити, чому їх так називають.

Вересень - бо саме в цей місяць цвіте верес.

Жовтень – жовтіє листя на деревах.

Листопад – листя опадає і дерева стають зовсім голими. Це вже явна ознака, що зима не за горами.

Вчитель: -А тепер давайте запросимо осінні місяці до нас на свято (виходять місяці).

Вересень: -Перший місяць – вересень, я смачний.

Вам дарую яблука запашні,

Груші,сливи, дині і виноград –

То солодка радість для всіх малят.

Жовтень: -Я Вересневі вдячний за старанність.

Врожай добротний зібраний без втрат.

І ось прийшов сьогодні на світанні

У гості Жовтень – Вересня я брат.

В садах те листя, що було зелене

Зробилося одразу золоте.

Принишкли і дерева, і кущі,

Уже осінні перші йдуть дощі.

Листопад: -Я Листопадом звуся недарма,

З дерев останнє листя обриваю.

Промайнули Жовтня дні,

І пташки уже сумні.

Бо не хочуть покидати

Свою рідну землю-матір.

Вчитель: -Осінь… Золота пора. Багато цікавого, таємного несе вона із собою. Тому й захоплювалися нею в різні часи поети, письменники, художники, композитори.

        Жовтіє, опадає листя. Йдеш по вулиці і чуєш їх шепіт. Можливо, це кожен листочок розповідає свою осінню казочку чи легенду, свою історію. Давайте і ми спробуємо дібрати найбільш вдалі означення до слова осінь.

Вправа «Асоціативний кущ» до слова осінь (багряна, золота, щедра, загадкова, дощова, чарівна, замріяна, багата, жовтокоса, полум'яна, різнокольорова, красива, помаранчева).

Вчитель: -Діти, у природі є багато секретів і цікавинок. Та вона розкриває їх тільки тим, хто береже її, ставиться до неї з повагою та любов'ю. Наш український народ складав про осінь легенди, притчі, приказки і прислів'я, а ще багато існує народних прикмет.

        Головними моментами у звичаях нашого народу восени, було приурочення до завершення збору врожаю, адже головна селянська турбота – забезпечення родючості полів, плодючості худоби, продовження людського роду.

       Осінні ярмарки, обряди, традиції, звичаї були невід'ємною частиною життя в Україні. (слайд 3)

Учень: -Лише у нас на Україні

Сади чудовії осінні.

Лише у нас на Україні

Над нами небо синє-синє. (слайд 4)

Учень: -Вперше в школі ми світ пізнаємо

І традиції наші, й буття.

В Україні усі ми живемо

І будуєм щасливе життя.

Учень: -Хлібом ми радо гостей зустрічаєм,

На рушникові рясному несем.

Все найдорожче, що в серденьку маєм,

Радісно друзям своїм віддаєм.

Учень: -Ми ж українці, душею багаті.

Працею славен народ наш завжди.

Хочем, щоб хліб був у кожного в хаті.

І не було в вас ніколи біди!

Вчитель: -Які чудові слова любові прозвучали до України,нашого народу, до хліба. Адже й осінь тісно пов'язана з ними.

        До сьогоднішнього заходу ви готувалися дуже старанно: кожна група прагнула якомога більше зібрати інформації про осінні місяці. Тут легенди і вірші, загадки і прислів'я, народні прикмети і казочка, яку ви склали колективно.

(слухання казки «Красуня-Осінь»)

         Тож, будь ласка, передайте свої проекти нашим осіннім місяцям.

         А ще, шановні наші гості, ми запрошуємо вас відвідати чудову виставку «Осінній вернісаж»  (перегляд дитячих малюнків та виробів з природного матеріалу).

Учениця: -Ось і осінь у жовтому листі

В цьому році найкраща у нас.

Гляньте: в червонім чудовім намисті

Завітала сьогодні у клас.

Учениця: -От і вітер гуляє на волі,

З жовтим листям кружляє танок,

А у нас, четверта осінь у школі –

Це і книги, і друзі, і клас, і урок.

(Звучить мелодія П.І. Чайковського «Осіння пісня», під яку діти виконують танок з осінніми листочками навколо дівчинки Осені).

Осінь: -Я дуже вдячна вам за приємну зустріч, тому і прийшла до вас не з порожніми руками, а зі смачними дарунками. То ж пригощайтеся яблучками і грушками.

Учениця: -Як пахнуть яблука в осінньому саду!

Налиті сонцем, росами умиті!

Я в сад осінній з друзями іду.

Там яблука червоні, соковиті.

Аж просяться до рук покуштувать,

Такі привабливі під сонцем стали!

Я буду ними друзів пригощать,

Щоб осінь цю вони запам'ятали. (слайд 5)

Учениця: - Осінь розгулялася в нашому садочку,

Стала розфарбовувать кольором листочки.

Медом-соком груші наливати стала,

Я одну сьогодні грушку скуштувала.

А вона, неначе медом вся налита!

Просто в роті тане, дуже соковита!

Я зробила висновок восени нежданно:

Українські груші – кращі, ніж банани! (слайд 6)

Вправа «За – Проти»

Вчитель: - Осінь - багряна, літо – барвисте.

Весна – це красуня в зеленім вбранні.

Зима – синьоока, морозно-срібляста.

Та кожна із них до вподоби мені.

-Хто із вас любить осінь? За що ви її любите?

- Хто не любить осінь? Чому? (відповіді дітей)

-Можливо, слухаючи такий прекрасний опис осені, ті діти, які не люблять її, змінили свою думку.

Вправа «Незакінчена аплікація»

Вчитель: -Матінка Природа, яка живе за горами за високими, за лісами за зеленими, надіслала до нас, через свою доньку Осінь, прохання: берегти красу навколишнього світу. І ми, своїми ніжними долоньками прикрасимо дерево, присягнемо, що будемо нести у світ природи тільки добро.

Учні: Осінь люба, прощавай!

На той рік до нас вертай!

Ми тебе радо зустрінемо!

Природі зла не заподіємо! (слайд 7)

ІІІ.Підсумкова частина

Вправа «Мікрофон» та «Інтерв'ю»

Вчитель: -Ось і закінчилася наша зустріч.

Діти, сподобалася вам вона? Чим саме?

(Діти висловлюють свої думки).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Додано
15 березня 2020
Переглядів
867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку