КВЕСТ "Електрик-ерудит"

Про матеріал
Викладено зміст і хід проведення виховного заходу – квесту «Електрик – ерудит»
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА   РОЗРОБКА

 

виховного заходу

 

 

 

КВЕСТ «ЕЛЕКТРИК – ЕРУДИТ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка відкритого виховного заходу тематичної гри квест «Електрик – ерудит», підготовлена викладачем Бахмутського індустріального технікуму Державного вищого навчального закладу „Донецький національний технічний університет”  Дзивінською Т.О., 2020.

 

 

 

 

 

 

 

Викладено зміст і хід проведення виховного заходу – квесту «Електрик – ерудит»,  серед студентів другого та третього  курсів спеціальності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка»  Бахмутського індустріального технікуму ДВНЗ «ДонНТУ»

 

 

 

 

 

 

 

 

Для організаторів позааудиторних заходів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

Анотація

4

План проведення заходу

5

3

Зміст і хід заходу

6

Використані джерела

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Анотація

 

             Основна     задача     ВНЗ     1-2     рівня     акредитації     –       підготовка

конкурентоспроможного фахівця. Під час навчання студенти пізнають різні аспекти своєї майбутньої спеціальності. Студенти другого курсу почали вивчати програмний матеріал навчальних дисциплін циклу професійної та практичної підготовки з вересня навчального року, а студенти третього курсу мають більшу за обсягом базу вивчених дисциплін.

Під час виконання завдань КВЕСТУ студенти повинні бути обізнані в певних дисциплінах. Завдання гри стосуються матеріалу, який вивчається в наступних дисциплінах: «Теоретичні основи електротехніки», «Електричні апарати», «Конструкційні та електротехнічні матеріали», «Охорона праці», «Електробезпека», «Електричні вимірювання», «Англійська мова (за професійним спрямуванням)». Ці дисципліни відносяться до різних циклів навчання, а саме -  циклу гуманітарної та соціально-економічної  підготовки, циклу математичної та природничо-наукової  підготовки, циклу професійної та практичної підготовки. 

Під час КВЕСТУ студентам надається можливість активно оперувати знаннями, здобутими на попередніх заняттях та  у процесі самостійної роботи. Квест  - це живий, творчий процес, який не може бути запрограмований в усіх деталях.

Мета заходу – формувати вміння та навички студентів самостійно систематизувати та поглиблювати знання, використовувати їх у практичній діяльності.Важливе значення у підвищенні ефективності виховного заходу має технологія його проведення. Одною з кращих форм проведення виховного заходу є нетрадиційна форма його проведення у вигляді рольових або дидактичних ігор.

У методичній розробці приводиться методика проведення поза аудиторного виховного заходу у формі  КВЕСТУ (дидактичної гри).

План проведення заходу

 

Тема:  Квест «Електрик – ерудит»

 

Мета виховного заходу:

 

-         виявити рівень професійної підготовки студентів другого та третього курсів  спеціальності 5.05070104  «Монтаж і експлуатація електроустаткування підприємств і цивільних споруд»;

 

-         виховувати  зацікавленість студентів до обраної спеціальності;  

 

-         створити умови для формування і розвитку пошуково-творчих знань та навичок студентів;  

 

-         орієнтувати студентів на професійне самовдосконалення;

 

-         викликати почуття інтересу до  професії техніка-електрика;

 

-         сприяти розвитку творчої активності студентів.

 

 

Форма проведення виховного заходу: квест

 

Методичне забезпечення та обладнання: методична розробка, положення про проведення квесту «Електрик - ерудит», завдання конкурсів, технічне забезпечення конкурсних завдань – лабораторні стенди, скриньки команд, інструкція з техніки безпеки в електротехнічній лабораторії, інструкція з протипожежної безпеки в електротехнічній лабораторії, мультимедійне обладнання.

 

Умови проведення виховного заходу: електротехнічна лабораторія.

 

 

Зміст і хід заходу

Ведуча.  Доброго дня! 

Сьогодні в рамках тижня циклової комісії електротехнічних дисциплін, ми проводимо гру КВЕСТ«Електрик - ерудит»  між командами студентів другого та третього курсів спеціальності «Монтаж і експлуатація  електроустаткування підприємств і цивільних споруд»

Тема квесту демонструється на екрані мультимедійного обладнання

(Слайд 1. Додаток Б)

Ведуча. Участь в КВЕСТІ беруть команди студентів груп   Е – 14 -  01, Е-14-02, Е-15-01 та Е-15-02.  

В перше буде проходитися такий виховний захід в нашому навчальному закладі. 

Ми вітаємо всіх учасників гри!  Крім команд студентів я запрошую до участі в КВЕСТІ своїх колег.

Мета нашого заходу – відволіктися від життєвих проблем і на час КВЕСТУ зануритися в атмосферу гри та сюрпризів, несподіванок і відкриттів.

На початку гри необхідно визначитися з умовами та розподілити ролі.

                   КВЕСТ – це насамперед гра.             

Пропоную кожному уявити себе в умовах казкової науково-технічної лабораторії,          працівником        дослідницької      всесвітньої електротехнічної корпорації.

Уявімо на час КВЕСТу, що кожна з команд – це група дослідниківнауковців. Ви професіонали в електротехнічних знаннях та знаходитися в пошуках нових ідей, творчих відкриттях.

Ми вже бачимо наші чудові команди. Вони підготувалися заздалегідь.

Кожна команда має вій розпізнавальний знак – емблему, бейджик тощо

Ведуча. Для проведення КВЕСТУ крім команд – учасників необхідно обрати журі конкурсів. В нашому КВЕСТІ роль журі буде виконувати

«НАГЛЯДОВА НАУКОВА РАДА»

Представляю вам склад наглядової наукової ради:

- Шиян Ольга Олексіївна – завідуюча денного відділення БІТ ДонНТУ; - Ноженко Ірина Валеріївна – методист технікуму.


На стіл наглядової наукової ради помічники ведучої розміщають табличку з надписом, кожному члену ради надівають бедж з надписом «Представник наглядової ради».

В ході КВЕСТУ рада буди виносити свої вердикти та оцінювати роботу наших груп дослідників-науковців (команди учасники) та наглядати за ходом КВЕСТУ. 

В КВЕСТі є експертна група.

Оцінювати окремі етапи КВЕСТУ будуть – технічні експерти – викладачі електротехнічних дисциплін: Астапов Сергій Володимирович, Кравченко Олександр Миколайович, Слесарєва Олена Кимівна та Дзивінська Тетяна Олексіївна та експерт з іноземної мови – Ужакова Тетяна Іванівна.

На стіл експертної групи помічники ведучої розміщають табличку з надписом, кожному експерту надівають бедж з надписом «Технічний експерт».

 Мультемедійне та технічне забезпечення проводитимуть  – технічні помічники – Чергінський Євгеній Сергійович та Дзивінська Євгенія Ігорівна. Прошу всім учасникам надіти атрибути гри.

Кожному учаснику помічник ведучої роздає бедж з умовними назвами члена гри. На столах розташовані таблички-надписи «НАГЛЯДОВА НАУКОВА РАДА», «ТЕХНІЧНІ ЕКСПЕРТИ», «КОМАНДА 1,2,3,4».

Назва раундів демонструється на екрані мультимедійного обладнання  Ведуча. Наш КВЕСТ буде проходити в п’ять раундів:

-         «Візитна картка»;

-         «Теоретичне випробування»;

-         «Технічно-дослідницький»; - «Головоломка»; - «Мозковий штурм».

Під час гри будуть нараховуватися бали в залік кожної команди та заповнюватися рейтингова таблиця гри. 

 

Таблиця демонструється на екрані мультимедійного обладнання.

 

Ведуча. Перед кожним раундом я буду пояснювати умови виконання саме цього раунду та критерії його оцінювання. Будьте уважні. Наша гра залежить від дії всіх учасників.

Кожній команді бажаємо показати найкращий результат і стати переможцем КВЕСТу!

 

Шановні учасники всі ролі в КВЕСТі розподілені – починаємо гру.

Команди за два тижня до конкурсу отримали від ведучої завдання підготуватися до гри КВЕСТ. Необхідно було обрати склад команди, придумати назву команди, девіз та атрибути (емблему тощо).

Ведуча. Оголошую перший раунд КВЕСТу!

Назва першого раунду та його умови демонструються на екрані мультимедійного обладнання (Слайд 3. Додаток Б)

Ведуча. Перший раунд  КВЕСТу «Візитна картка» - це знайомство з командою. Оцінювати перший раунд юних науковців буде наша незалежна об’єктивна  «НАГЛЯДОВА НАУКОВА РАДА».

Під час цього конкурсу команда представляє свою назву та девіз, враховуються атрибути команди – емблеми, зовнішній вигляд. Цей конкур – домашнє завдання команди. Час виконання цього раунду не враховується.

Максимальна оцінка кожного представника наглядової ради  – 10 балів.

Кожен представник виставляє свій бал в свою таблицю, по закінченню раунду ці таблиці передаються технічним помічникам. Вони заповнюють електронну таблицю першого раунду та результати заносять в загальну таблицю конкурсу. Загальна таблиця демонструється на  в таблицю.

                   Перед    кожним    членом    ««НАГЛЯДОВОЇ    НАУКОВОЇ       РАДИ»

розташована таблиця (Додаток В)

Ведуча.  Всі готові до гри? Слово командам. 

 

Кожна з команд виходить зі свого робочого столу та показує свою

«Візитівку». Журі оцінює кожну з команд.

 

Ведуча. Шановне журі, підготуйте свої оцінки за перший тур КВЕСТу.

Технічні помічники записуйте результати в залікову таблицю команд. 

Кожен член наглядової ради надає  свою таблицю з оцінками технічним помічникам, які заносять ці оцінки в залікову таблицю. На екрані з’являються перші результати гри. 

Таблиця демонструється на екрані мультимедійного обладнання.

 

Ведуча.  Продовжуємо КВЕСТ.

Перший раунд позаду. Ми познайомилися з командами. Прийшов час командам остаточно ознайомитися з умовами гри.

Коли науковці працюють над розв’язанням технічних проблем іноді вони досліджують та роблять відкриття в науці, а іноді підтверджують вже існуючі закони чи аксіоми.

Для того, аби «умовні досягнення», «скарби» кожної команди під час пошуків було де зберігати, я кожній команді на час гри надам окрему скриньку.  Переходимо до другого раунду КВЕСТУ «Теоретичне випробування» Цей раунд має п’ять  окремих етапів. 

Зараз кожна команда буде виконувати окремі індивідуальні завдання, які для вас підготували експерти.

 Де які з завдань будуть однакові для команд. Окремі завдання будуть різними за складністю для студентів другого та третього курсів, але однаковими для суперників з одного курсу. Разом максимальна кількість балів, яку може отримати кожна команда для команд однакові. Тобто всі учасники гри знаходяться в рівних умовах та з урахуванням вашої різної підготовки (мається на увазі 2-3 курс).

Завдання склали для вас експерти, вони їх і будуть оцінювати.

 

Завдання знаходяться в конвертах. Кожній команді приготовано по п’ять конвертів. Кожен експерт оцінює своє завдання.

 

Уважно вислухайте умову конкурсу «Теоретичне випробування».

Під час виконання завдань гри буде вмикатися годинник та фіксуватися час виконання кожного окремого етапу конкурсу. За результатами всієї гри буде визначено загальний час виконання завдань кожної з команд.

За кращий результат (за часом) будуть додані «бонусні» бали в загальний сумарний результат команди, але для отримання бонусів команда повинна надавати вірні відповіді.

За кожну вірну відповідь команда, що буде мати кращий загальний час виконання завдань отримає додаткові 3 балів.

Команда, яка прийде до фінішу другою  - 2 бали.

Третя команда – 1 бал.

Всі бали будуть враховані за допомоги електронної таблиці ХL та виведена на екран на при кінці гри.

(Таблиця демонструється на екрані)

 

Кожне завдання або декілька завдань знаходиться в пронумерованих конвертах. Конверти можна розкривати по черзі, за моєю командою.

За тим, що конверти команди розкривають по черзі слідкує «НАГЛЯДОВА НАУКОВА РАДА». 

Рада за результатом конкурсу може оштрафувати команду, яка порушувала правила та зняти бали з команди. Кожне порушення мінус 1 бал.

Час виконання завдання фіксується. За відліком часу спостерігають технічні експерти та помічники.

Слєсарєва Олена Кимівна фіксує час виконання завдання команди групи

Е- 14-01,

Ужакова Тетяна Іванівна – групи Е-14-02;

Кравченко Олександр Миколайович – групи Е – 15 - 01; Астапов Сергій Володимирович – групи Е – 15 - 02.

 

Перед командами на їх столах розташовані конверти на екрані розташовані годинник – таймер (секундоміри) та рейтингові таблиці.

Ведуча. За моєю командою капітани беруть конверти з завданням, експерти вмикають таймери. Коли команда виконує завдання -  капітан підіймає руку. А експерт вимикає таймер. Відповіді необхідно надавати в письмовому вигляді.

Увага! На кожному аркуші завдання команда повинна вказати свою групу.

В конвертах після завдання передбачено місто на аркуші для відповідей.

Ведуча. Коли команда закінчила роботу над завданням і капітан підійняв руку додатково робити записи в відповідях забороняється – за цим слідкує «НАГЛЯДОВА НАУКОВА РАДА».   

Етап закінчується коли всі команди виконають завдання але триває не більше 5 хвилин. За загальним часом слідкує технічний помічник.

На екрані вмикається годинник на 5 хвилин.

Умови проведення першого етапу зрозуміло?

Пам’ятаємо про «бонусні» бали, які можна отримати лише за вірні відповіді.

Експерти, готові фіксувати час?

Рада, готова слідкувати за ходом КВЕСТУ.

Науковці, готові робити свої теоретичні відкриття?

Увага! Час пішов!


 

11

Капітани розкривають конверт № 1, команди виконують завдання, експерти фіксують час, наукова рада спостерігає за грою.

Після закінчення першого етапу другого раунду.

Ведуча. Капітани, будь ласка віддайте конверт з відповідями технічному експерту - викладачу, який повинен перевірити завдання та отримуйте від експерта частину свого скарбу. Свій скарб складайте в свою скриню.

Коли капітан повертає конверт з відповіддю, на замін команді експерт видає частину скарбу. Цю частину капітан складає в скриньку команди.

 

Ведуча. До кінця третього раунду команда не має права виймати частини скарбів зі скрині. 

Експерти назвіть час роботи кожної команди, технічний експерт занесіть час в таблицю часу.

Продовжуємо другий раунд. 

Дія аналогічно попередньому етапу.

 

Третій етап другого раунду стосується мови. Наші науковці роблять свої відкриття в сучасному світі, їм необхідно знати не лише рідну українську мову, а й вільно володіти іноземними мовами, тому другий етап другого туру – має мовний характер.

Перед командами конверт № 3. Експерти, готові фіксувати час?

Командам бажаю розкрити творчій потенціал. Увага! Час пішов!

 

Наступні дії в грі повторюються. Команди надають відповіді, експерти фіксують час та перевіряють відповіді, заповнюють рейтингові таблиці. Капітана після кожного етапу раунду надаються скарби, які поступають до скарбничок команди.

Результати заносять в загальну залікову таблицю. Результати показують на екрані проектора.

Ведуча. Тур другий позаду. Вітаю команди! Ви впоралися з завданнями та назбирали скарби до своїх скринь. Скрині поки що не відкриваємо.

Час виконання зафіксовано.

Експерти, назвіть, будь ласка,за який час наші науковці справилися зі своїми проблемними технічними питаннями.

12

Слово надається експертам, які фіксували час виконання конкурсу. Результати заносяться в таблицю.

 

Ведуча. Колеги! Будь ласка перевірте відповіді, виставить бали до таблиці результатів. Технічні помічники враховують бонуси. 

Викладачі перевіряють відповіді, помічники вносять результати в комп’ютерну таблицю.

Таблиця з результатами першого та другого раундів демонструється на екрані мультимедійного обладнання (Таблиця оцінок КВЕСТу.)

 

Ведуча. А ми переходимо до наступного туру.

Третій тур «Технічно-дослідницький»

 

Назва третього раунду та його умови демонструються на екрані мультимедійного обладнання.

 Ведуча. Наукова робота вимагає від науковців проведення багатьох дослідів. Для проведення дослідів необхідно обладнання. Ми переходимо до практичної частини КВЕСТу. Звертаю особливу увагу студентів, учасників гри на дотримання правил техніки безпеки під час виконання цього конкурсного завдання.

Відповідь на завдання надається в письмовому вигляді. Час виконання не враховується, але на виконання завдання відведено лише 5 хвилин.

На стендах знаходяться конверти.

Зараз визначимо за яким саме стендом буде працювати команда.

Відлік часу почнеться за  моєю командою. З цього часу команда може відкривати конверт та виконувати завдання. 

Ведуча пропонує кожній з команд перейти до стенів.

На стендах розташовані конверти та технічне обладнання необхідне для виконання завдання конкурсу.

Ведуча. Всі готові до третього раунду?

Увага! Час пішов!

Команди виконують завдання третього раунду. Результати надають ведучій та отримують від неї останню частину свого скарбу, який відправляють до скриньки. Експерт (ведуча) виставляє свої бали учасникам за третій раунд КВЕСТу.

13

Ведуча. Три раунди позаду. Наші науковці вже на порозі своїх відкриттів. Вони за час гри показали високий рівень теоретичної підготовки, вміння виконувати в майбутньому дослідниць експерименти. Поглянемо на результати.

Таблиця з результатами першого, другого та третього раундів демонструється на екрані мультимедійного обладнання  Ведуча.     Передостанній етап гри «Головоломка» Команди переходять до робочих столів.

Перед кожною командою на столі знаходяться скриньки зі «скарбами наукових досягнень»

Ведуча. Хто з команд стане переможцем?

Кожен науковець-дослідник бажає зробити своє відкриття.

Коли підготовчі етапи в науковій діяльності позаду остається всі отримані «скарби» систематизувати. 

Спробуємо разом дізнатися «Яке відкриття ваша команда зробила?», а можливо ви лише підтвердили існуючі аксіоми.

Ваші скарби – це окремі пазли. Зараз за моєю командою ви дістанете зі скриньок їх наповнення. З окремих пазлів зберете загальний «скарб» своєї сьогоднішньої роботи.

Час буде фіксуватися знов. 

Команда, що першою виконає завдання отримає 10 балів, друга – 8 балів, третя – 6 балів, четверта – 5 балів. 

Наглядова рада приготуйтеся визначати переможців четвертого раунду.

Приготувалися? Увага! Час пішов! Гра почалась!

 

Команди дістають зі скриньок окремі пазли, збирають їх в єдиний аркуш, на якому буде знаходитися ключове слово. По закінченню конкурсу наглядова рала визначає переможців, командам додаються в залікову таблицю відповідні бали.

Таблиця з результатами першого, другого, третього та четвертого раундів демонструється на екрані мультимедійного обладнання (Таблиця оцінок КВЕСТу).

 

15

 

Ведуча. Завершальний раунд гри  – «Мозковий штурм».

 

Фінальна гра.

Кожна команда по черзі називає технічні терміни-слова, в яких частина слова складає ключове слово команди. Своє слово представник команди записує на аркуші.

Наприклад, Ом – метроном. 

Назва фінального раунду та його умови демонструються на екрані мультимедійного обладнання.

 

Перед командами знаходяться аркуші (2 шт., для кожного курсу свій) За кожне слово команда отримує 2 бали.

Якщо команда не може дати відповідь, вона виходить з гри.

Гра закінчується, коли зостається одна команда.

Увага! Гра почалась!

Команди виконують завдання останнього раунду.

 

Ведуча. Вітаю всіх учасників гри – ми з вами вперше провели технічний КВЕСТ. Вважаю, поставлену мету на початку нашого заходу ми досягли.

КВЕСТ пройшов в атмосфері здорового азарту, гравці-науковці, наглядова рада, експерти – всі відчували себе учасниками гри.

Перед підведенням підсумків прошу висловити своє враження колег та студентів.

Ведуча надає слово Шиян О.О., Ноженко І.В., студентам – капітанам команд та представника глядачів.

Помічники готуються, виписуються сертифікати переможцям.

Ведуча. Завдавання КВЕСТУ показали високий рівень знань наших студентів. Ви вирішували проблемні питання, опрацьовували теоретичні завдання, розв’язували не лише електротехнічні задачі а й мовні.

Вітаю всіх!

Електронні підрахунки виконано ми маємо результати гри!

Таблиця з результатами всіх раундів демонструється на екрані мультимедійного обладнання (Таблиця оцінок КВЕСТу).

Переможці КВЕСТУ отримують сертифікати та поздоровлення.

 

15

 

Використані джерела

 

1.            ПОЛОЖЕННЯ про науково - дослідну роботу в технікумі. Розглянуто та схвалено на засіданні методичної ради АІТ ДонНТУ. Протокол № 2 від 28.11.2013.

 

2.            ПОЛОЖЕННЯ про науково - дослідну роботу в технікумі. Розглянуто та схвалено на засіданні методичної ради АІТ ДонНТУ. Протокол № 2 від 28.11.2013.

pdf
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку