Квест Казковий експрес

Про матеріал
Сьогодні квест у школі – це гра, основним принципом якої є покрокове виконання заздалегідь підготовлених завдань. Методичний матеріал розрахований на бібліотечних працівників, керівників дозвілля, педагогів-організаторів, класних керівників та всіх тих, кого цікавить представлена тема.
Перегляд файлу

КАЗКОВИЙ ЕКСПРЕС

Макєєва Світлана Вікторівна,

завідувач бібліотекою

Новоукраїнського ЗЗСО

Вугледарської міської ради

 

Мета:

 • популяризувати фонди бібліотеки;

 • ознайомити з відділами / послугами бібліотеки в процесі гри;

 • виявити у дітей інтелектуальні здібності та ерудицію;

 • розкрити лідерські якості та уміння працювати в команді.

Завдання:

      • пройти усі необхідні пункти, передбачені квестовою програмою;

 • правильно виконати усі завдання;

 • зібрати чарівне слово-пароль з 5 окремих частин;

 • перемогти у квесті.

Обладнання:

      емблеми з назвами команд;

      • маршрутні листи;

      • роздавальні картки із завданнями.

Учасники: діти віком 7 -10 років.

Форма проведення: квест

Час проходження тесту: 45 хв.

Місце/місця проведення квесту: бібліотека, кабінет інформатики, кабінети початкових класів.

 

ОПИС КВЕСТУ (Сценарій)

Ведуча: Ось ми і зустрілись, мої дорогі друзі! Рада вітати вас у своєму книжковому царстві. Сьогодні ви – гості великої, прекрасної казкової країни. Куди б ви не пішли – це мої володіння, скрізь з вами будуть книги. Сподіваюсь, що у вас, діти, велике бажання познайомитися з усіма жителями книжкового царства. Сьогодні ми будемо подорожувати та змагатися за кращу команду казкознавців.

Діти, чи любите ви казки? (діти відповідають). Звичайно, любите! Я впевнена, у кожного з вас є своя улюблена казка.

Діти, а що ж таке казка? Як ви думаєте?

Ведуча: Казка дає нам ключ до розуміння багатьох таємниць. Її простота допомогла донести до нас глибоку мудрість народу. Вона вчить нас відрізняти хороше від поганого, поважати добро, правду і боротися зі злом та кривдою. А ще у казок щасливий кінець. Зараз у вас буде нагода пройти шляхами казок та згадати багатьох героїв. Тож епіграфом до нашого квесту будуть слова Валерія Шевчука:

 «Казка кличе нас у мандри, Велить бути в житті сміливими й мудрими, Долати перешкоди й біди
І не забувати добра світового,

Бо тільки цим і вимірюється наша людська сутність».

Поділ на команди

Ведуча: Для змагання нам потрібно об’єднатися в 2 команди. Щоб краще було це здійснити, станьте за кольорами (червоний та зелений) з одної та іншої сторони. Отже, у нас визначилися 2 команди. Будь-ласка, оберіть собі капітанів команд. Обрані капітани повинні назвати своє ім’я.

До нас завітали Попелюшка та Котигорошко і попросилися супроводжувати наших дітлахів протягом подорожі. Але хто буде в якій команді – капітани повинні наосліп обрати праву чи ліву руку, в якій у мене сховані папірці з назвами.

Представлення команд

Ведуча: Отже, у нас сформувалися 2 команди: команда «Попелюшки» на чолі з капітаном Дариною (ім’я капітана) та команда «Котигорошки» на чолі з капітаном Олександром (ім’я капітана). Кожна з них покаже своє знання казок. Пам’ятайте, тільки дружба і згуртованість допоможе вам подолати складний загадковий шлях та дістатися фіналу нашої мандрівки!

Оголошення правил квесту

Ведуча: Квест — це гра-випробування учасників на ерудованість, начитаність та уміння змагатися у команді!

Діти, будь-ласка, прослухайте уважно правила квесту, щоб зрозуміти що на вас чекає попереду подорожі:

  1. Учасники квесту повинні дотримуватись правил гри, правил поведінки у громадських місцях. У випадку їх порушення координатор може зняти команду з гри.
  2. В ході гри команди проходять ряд завдань, за виконання яких одержують підказки щодо наступних «зупинок», де на вас будуть чекати помічники із завданнями.
  3. Завдання від помічників квесту команда отримає лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті!
  4. Квестова зона включає в себе з 1-го по 2-й поверх закладу, на дверях яких є позначки чарівними або казковими назвами.
  5. Переможцем стає команда, учасники якої першими пройдуть усі «зупинки», виконають усі завдання якомога швидше, зберуть 5 папірців із словами і складуть речення в правильному порядку.
  6. Команда, яка перша складе чарівне речення-пароль, повинна проголосити його помічникам і гарантовано отримає головний приз – чарівну скриньку зі скарбами. На цьому гра завершується.

Ведуча: Тож, згадайте все, що вам читали батьки, бабусі, що ви читали самі та покажіть свої знання. А ми всі разом дізнаємося, хто ж із вас самий найрозумніший.

Бажаю вам, дорогі мої, успішно та цікаво пройти шляхами казок і дістатися до головного призу – чарівної скриньки зі скарбами! Запам’ятайте, тільки разом, в команді, об’єднавшись, ви пройдете усі перешкоди до перемоги і знайдете головний приз. Тому, любі мої, тримайтеся разом і приймайте активну участь у змаганні і тоді ваша команда дістанеться фінішу першою! Успіхів!

(Ведуча проводжає дітей, помічники ведуть свої команди по різні сторони, щоб приступити до змагання та дати дітям перші завдання).

Маршрути квесту для команд

Команда «Попелюшки»

Хол бібліотеки (старт)

Зупинка 1: «Теремок»

Зупинка 2: «Діснейленд»

Зупинка 3: «Простоквашино»

Зупинка 4: «Палац Попелюшки»

Зупинка 5: «Лісова галявина» (фініш)

Команда «Котигорошки»

Хол бібліотеки (старт)

Зупинка 1: «Простоквашино»

Зупинка 2: «Палац Попелюшки»

Зупинка 3: «Теремок»

Зупинка 4: «Діснейленд»

Зупинка 5: «Лісова галявина» (фініш)

СТАРТ

Для команди «Котигорошки»

Помічник: На вас чекає перше завдання і це – кросворд! Діти, хто коли-небудь розгадував кросворди? (діти відповідають).

Отже, ви знаєте як розгадувати кросворд, але я нагадаю, що вам потрібно прочитати запитання, дати відповідь і вписати його у табличку під відповідним номером запитання. Головна мета – відгадати зашифроване слово у червоному стовпчику. Якщо відповідь правильна – я даю вам наступне завдання.

(Помічник дає дітям листок кросворду і листок з запитаннями)

1. Хто був круглим та їстівним втікачем? (Колобок)

2. Що допомогли витягувати онучка та собачка Жучка? (Ріпку)

3. Як звали козу, яку дід купив  на базарі за три копи? (Дереза)

4. Що зварила лисичка, щоб почастувати журавля? (Кашу)

5. Хто перехитрив Колобка? (Лисиця).

Зашифроване слово – Казка.

Помічник:  Дуже добре, діти! Я бачу ви знаєте казки. Отже, отримуйте підказку: Згадайте казку «Рукавичка». Згадайте схожу за сюжетом російську народну казку. Прямуйте туди за наступними завданнями.

Відповідь: «Теремок» (діти прямують до відділу з казковою назвою «Теремок»).

Для команди «Попелюшки»

Помічник: На вас чекає перше завдання і це – кросворд! Діти, хто коли-небудь розгадував кросворди? (діти відповідають).

Я нагадую, що вам потрібно прочитати запитання, дати відповідь і вписати його у табличку під відповідним номером запитання. Головна мета – відгадати зашифроване слово у червоному стовпчику. Якщо відповідь правильна – я даю вам наступне завдання.

(Помічник дає дітям листок кросворду і листок з запитаннями)

  1. Хто втік від баби і діда? (Колобок)
  2. Хто жив у хатинці з мишенятами Круть-Верть? (Півник)
  3. Кого дід зробив із соломи? (Бичка)
  4. Хто допоміг Івасику-Телесику у скрутну хвилину? (Гуси)
  5. Яка курочка знесла не просте яйце? (Ряба)

Зашифроване слово – Книга.

 

Помічник:  Дуже добре, діти! Я бачу ви знаєте казки. Отже, наступне завдання: Листоноша Пєчкін просить у вас допомоги, адже ви - досвідчені казкарі! До пошти надійшли телеграми, але незрозуміло від кого! Ми повинні йому допомогти. Пєчкін залишив нам адресу, але вона зашифрована, щоб ніхто, окрім вас, не здогадався.

(Помічник дає дітям лист з зашифрованою адресою та лист-ключ)

Відповідь: Простоквашино, вул. Алфавітний каталог, скринька № 12 (діти прямують до відділу з казковою назвою «Простоквашино» та повинні знайти алфавітний каталог).

Зупинка № 1 – «Простоквашино»

(Діти знаходять Алфавітний каталог, скриньку під номером 12, а в ній папірець з наступним завданням).

Завдання № 1

Помічник: Молодці! Ви змогли правильно розшифрувати адресу, яку нам лишив листоноша Пєчкін. Ось і телеграми!

1. «Надсилаю телеграму і усіх вас благаю, знайдіть мій кришталевий черевичок».
                                                                            («Попелюшка»)

2. «Я просте яйце знесла , як знесу золоте, приїду до вас у гості».

                                                                             («Курочка Ряба»)

3. «Від дідуся втік, від бабусі втік, скоро буду у вас».

                                                                            («Колобок»).

4. «Ніяк не витягнемо ріпку, тому прибути не можемо».

                                                                             (Родина з казки «Ріпка»).

5. «У лісі епідемія грипу. Треба готувати багато мікстури, прийти не зможу».

                                                                     (Айболить, «Лікар Айболить»).

6. «Врятуйте мене від лиски, яка занесла мене за зелені ліси, за жовті піски, за бистрії води, за високі гори.

                                                                        («Котик і Півник»)

Помічник: Ви, виявляється, - знавці казок! Дуже добре впорались з завданням!

Завдання № 2

У Пєчкіна є ще одне до вас прохання, діти. Справа в тому, що він збирається на чаювання до своїх знайомих і хоче відправити їм телеграму про візит, але не пам’ятає як усіх звати. За допомогою мультфільму ми пригадаємо героїв і запишемо їх імена на папірці.

(Діти дивляться фрагмент мультфільму «Простоквашино», називають імена героїв і записують на папірці  та віддають помічнику).

Помічник: Листоноша Пєчкін дуже дякує і за таку допомогу дає вам підказку для наступного завдання.

(Помічник читає підказку зі свого сценарію)

 «Знайдіть книжку з назвою мультфільму, який ви переглянули, відкрийте сторінку 15 – там для вас підказка та частина паролю до чарівної скриньки скарбів.

Підказка з книги: Працювала я у хатці, танцювала у палаці, закохалася у принца. Дуже потрібна ваша допомога. Принц влаштовує інтелектуальне змагання, а я від хвилювання забула все! Допоможіть! Моя фея-хрещена чекає на вас у палаці! До зустрічі!

Відповідь: «Палац Попелюшки» (діти прямують до кабінету з казковою назвою «Палац Попелюшки»).

За правильні відповіді учні отримують конверт зі словом 

Зупинка № 2 – «Палац Попелюшки»

Помічник: Ось ми і дістались палацу. Діти, нам потрібно знайти фею-хрещену Попелюшки!

(Виходить фея-хрещена Попелюшки)

Фея: А ось і ви! Я на вас давно чекаю! Попелюшці потрібна допомога, а ви, як я знаю, маленькі книголюбчики та казкознавчики! Чи можете ви допомогти? 

(діти відповідають)

Завдання №1

Із пазлів скласти картину і назвати казку, ілюстрацією до якої є ця картинка.


 

Фея: Які ви молодці! Як швидко впорались із завданням! Але, це ще не все, Попелюшка дуже просила допомогти їй згадати імена казкових товаришів. Ви їх всіх знаєте, а Попелюшка згадає. Домовились?

Завдання № 2

  1. Як звали хлопчика, що виріс серед вовків? (Мауглі)
  2. Як звали супутницю Кота Базиліо? (Лисиця Аліса)
  3. Як звали подругу гномів? (Білосніжка)
  4. Як звали дуже сучасного кота, який мав корову Мурку і тримав на собі усе господарство? (Кіт Матроскін)
  5. Як звали незвичайного хлопчину, що мав надзвичайно довгий ніс? (Буратіно чи Піноккіо)
  6. Яка смілива дівчинка вирушила до своєї бабусі через темний ліс? (Червона Шапочка)
  7. Яке ім’я мав добрий лікар, що лікував тварин? (Айболить)
  8. Як звали дівчинку з блакитним волоссям? (Мальвіна)
  9. Як звали хлопчика розміром з горошину? (Котигорошко)
  10. Яке ім’я мав найдобріший у світі кіт? (Леопольд)

 

Фея: Які ви молодці, багато пригадали казок. За таку велику допомогу, я дам вам підказку, щоб ви продовжили свою подорож у пошуках скарбу.

Підказка для команди «Попелюшки»: Знайдіть у вашому класі на виставці книжку «Українські народні казки про тварин». Відкрийте сторінку 106. Згадайте схожу за сюжетом російську народну казку. Прямуйте туди за наступними завданнями.

(діти відкривають сторінку і знаходять там казку «Рукавичка»).

Відповідь: «Теремок» (діти прямують до кабінету з казковою назвою «Теремок»)

Підказка для команди «Котигорошки»: Знайдіть у вашому класі на виставці книжку «Українські народні казки про тварин». Відкрийте сторінку 16. Там ваша підказка.

Підказка з книги: Прямуйте туди, де розумна сова живе, де звірі гуляють і сонце встає. Знайдіть там найрозумнішого птаха. Під його капелюхом ваше завдання.

Відповідь: «Лісова галявина» (діти прямують до кабінету з казковою назвою «Лісова галявина» та знаходять там сову).

Зупинка № 3 – «Теремок»

(у кабінеті на команди чекає координатор-бібліотекар)

Бібліотекар: Дуже рада вітати вас, діти! Я – бібліотекар цієї затишної оселі. У нашому Теремку живуть мудрі, цікаві та пізнавальні книжки. Вони всі такі різні, але дуже дружні, тому і стоять на полицях разом. Книжки відкривають перед нами чарівний невідомий та загадковий світ. Читаючи їх, ви поринаєте у захоплюючий світ казкових героїв.

Чи любите ви читати, діти? Я впевнена, що ви багато книжок читали і багато казок знаєте, а отже, зможете мені допомогти!

Завдання №1

«Асоціації»  Потрібно відгадати  з якої казки річ.

1. Колосок ( Півник і двоє мишенят )

2. Лопата, щоб садити в піч (Телесик)

3. Яйце золоте (Курочка-Ряба)

4. Рукавиця (Рукавичка)

5. Солома (Солом'яний бичок)

6.  Гарбуз (Попелюшка)

7. Яблуко (Білосніжка і семеро гномів)

8. Горошина (Котигорошко)

9. Насіння  ріпи (Ріпка)

10. Сопілочка і торбинка ( Півник і котик)

 

Бібліотекар:  Дуже дякую, ви впорались. Я ж казала, що ви дуже добре знаєте казки! Треба дати вам важче завдання. Зараз перевіримо чи уважні ви читачі. Питання для кмітливих.

Завдання №2

  •         На яку геометричну фігуру схожий колобок? (Коло)
  •         Яким по порядку вліз у рукавичку Ведмідь? (Сьомим)
  •         З якого посуду пригощав журавель лисичку? (Глечик)
  •         Що пік півник у казці «Колосок»? (Пиріжки)
  •         Скількох звірів зустрів по дорозі колобок? (4 – заєць, вовк, ведмідь, лисиця)
  •         На якому дереві заховався Івасик-Телесик? (Дуб)
  •         Скільки діб летіла булава Котигорошка? (12)

 

Бібліотекар: Молодці, і з цим завданням впоралися. А тепер ще одне завдання, вгадайте, яка казка заховалась.

Завдання №3

 1.«Шурочка Ряба», російська народна казка.(«Курочка Ряба».)

 2.«Золота рубка», російська народна казка.(«Золота рибка».)

 3.«Шар-птиця», російська народна казка.(«Жар-птиця».)

 4.«Гуслі-лебеді», А.Н. Толстой.(«Гуси-лебеді».)

 5.«Кособоков», російська народна казка.(«Колобок».)

 6. «Киця і Журавель», російська народна казка.(«Лисиця і Журавель».)

 7.«Смоляний бачок», російська народна казка.(«Смоляний бичок».)

 8.«Червоні тапочки», Ш. Перро.(«Червона Шапочка».)

 9.«Кріт у чоботях», Ш. Перро.(«Кіт у чоботях».)

 10.«Гладке каченя», Х.К. Андерсен.(«Гидке каченя».)

 11.«Кусалочка», Х.К. Андерсен.(«Русалочка».)

 12. «Ніжна королева», Х.К. Андерсен.(«Снігова королева».)

 13.«Сопуча  красуня», Ш. Перро.(«Спляча красуня».)

Бібліотекар: Неймовірно, і з цим ви впорались! Тоді до вас в мене є ще одне завдання. Якщо ви правильно відгадаєте, то отримаєте від мене підказку  наступного маршруту вашої подорожі.

Бібліотекар: Ви дуже розумні і кмітливі! Справжні казкарі! За це, як і обіцяла, даю вам слово до пароля та підказку, але вона знаходиться у кабінеті інформатики на п'ятому комп'ютері! Вона десь там – знайдіть її. Щасливої дороги!

(діти знаходять підказку  в комп'ютері)

Підказка: Згадайте лічилку: «На золотому ганку сиділи ведмедики Гаммі, Том і Джері, Скрудж Мак Дак і троє каченяток...». Звідки вони всі родом? Як зветься ця казкова країна? Прямуйте туди.

Відповідь: «Діснейленд» (діти прямують до кабінету з казковою назвою «Діснейленд», де на них чекає координатор).

Зупинка №4 – «Діснейленд»

Чарівниця:  Рада вас вітати, найрозумніші дітлахи планети! Я – чарівниця із країни Діснейленд. Відкрию вам таємницю (каже пошепки): я працюю в бібліотеці, щоб слідкувати за порядком у чарівному книжковому царстві. Я на вас дуже чекала! Справа в тому, що сьогодні вночі тут була зла чаклунка, яка НЕ любить книжки і зачарувала мене! Казкові герої злякались та повибігали зі своїх казок, розгубилися та переплуталися. Уявіть собі: Дюймовочка пішла в гості до Буратіно, Вінні-Пух зазирнув до Рукавички – а там вже є свій Ведмідь!!! Просто катастрофа! Тільки ви можете допомогти їм повернутися додому!

Завдання №1

Чарівниця: Діти, перед вами дошка з іменами казкових героїв та назви казок, вам потрібно їх між собою з’єднати! Але! На все є тільки 2 хвилини! Інакше, вони назавжди залишаться блукати іншими казками! А ми цього не повинні допустити.

             Герда                                        «Івасик Телесик»

             П'ятачок                                   «Дядя Федір, пес та кіт»

             Шарік                                       «Малюк і Карлмон»

 

       Малюк                                         «Казка про рибака та рибку»

       Телесик                                       «Лікар Айболить»

       Золота рибка                                «Вінні - Пух»

       Мальвіна                                      «Білосніжка та сім гномів»

       Крокодил Гена                             «Чебурашка і Гена крокодил»

      Айболить                                       «Снігова Королева»

      Гноми                                            «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно»

Чарівниця: Завдяки вам усі герої повернулись до своїх книжок, а ви згадали багато цікавих та пізнавальних казок! Ви молодці!

Діти, чи мріяли ви стати чарівниками? А чому? (діти відповідають).

Тоді, я маю для вас чарівне завдання! Я зачарувала слово, а ви спробуйте розчарувати його.

Завдання №2

(Бібліотекар дає дітям листок з ребусом.

Зачароване слово Леопольд)

Чарівниця: Діти, а ви пам’ятаєте мультфільм про кота Леопольда та мишенят? Поміркуйте і назвіть декілька речень, чого вчить цей мультфільм (діти відповідають).

Завдання №3

А зараз я буду називати ключові слова з казки, а ви слухайте уважно і відгадайте її назву. Якщо ви відгадаєте мої загадки, то отримаєте підказку до останнього пункту на шляху до скарбів! Готові?

1.Троянди, санки, сніг, олень, дівчинка, хлопчик. "Снігова королева"

2.Город, баба, гичка, собачка. "Ріпка"

3.Квітка, фея, жаба, дюйм, жук. "Дюймовочка"

4.Глечик, м'ясо, молоко, приятелі. "Лисичка та Журавель"

5.Пироги, вовк, шапочка, ліс, шафа. "Червона Шапочка".

6.Дід, дівчина, лапка, пір'я, борщ, гриби. "Кривенька качечка".

7.Місток, баба, зайчик, рак, водиця. "Коза-Дереза".

 Чарівниця: Ви чудово впорались з завданнями! За це даю вам підказку і слово до пароля.

Підказка для команди «Котогорошки»: Листоноша Пєчкін просить у вас допомоги, адже ви, досвідчені казкарі! До пошти надійшли телеграми, але незрозуміло від кого! Ми повинні йому допомогти. Пєчкін залишив нам адресу, але вона зашифрована, щоб ніхто, окрім вас, не здогадався.

(Чарівниця дає дітям лист з зашифрованою адресою та лист-ключ)

Відповідь: Простоквашино, вул. Алфавітний каталог, скринька № 12 (діти прямують до відділу з казковою назвою «Простоквашино» та повинні знайти алфавітний каталог).

Підказка для команди «Попелюшки»: Прямуйте туди, де розумна сова живе, де звірі гуляють і сонце встає. Знайдіть там найрозумнішого птаха. Під його капелюхом ваше завдання.

Відповідь: «Лісова галявина» (діти прямують до кабінету з казковою назвою «Лісова галявина» та знаходять там сову).

Зупинка №5 – «Лісова галявина»

(діти знаходять під капелюхом сови завдання)

Завдання: Подув вітер і букви переплуталися. Поставте їх на свої місця та запишіть отримане слово. Слово – це пароль для наступного завдання.

К  С  А  Б  Р

Відповідь: слово «скарб» (діти знаходять у відділі ведучу та називають їй слово-пароль).

Ведуча: Ось ми знову і зустрілися з вами! Ви виявились дуже ерудованими та начитаними! Ваша команда найперша дійшла до «Лісової галявини», де на вас вже чекає скарб! Звісно, якщо у вас ще вистачає сил на останнє змагання!

Ведуча: Ви дійсно найкращі казкарики! Але, щоб довести ще раз, що ви найрозумніші і добре знаєте казки – для вас останнє завдання!

Завдання

Прослухайте уважно уривок. Визначте назву та автора казки. В декількох реченнях перекажіть сюжет. За це я дам вам останнє ключове слово до паролю, який ви зможете обміняти на скриньку зі скарбами. Тож, слухайте уважно!

«... Дома жінка посадила ячмінне зерно, що дала їй чаклунка, і одразу ж з нього виросла велика чудова квітка, схожа на тюльпан.

  • Яка мила квітка! — сказала жінка та поцілувала гарні червоні з жовтим пелюстки; і тільки-но вона їх поцілувала, як у квітці щось тріснуло і квітка зовсім розкрилась. Всередині, на зеленій маточці, сиділа крихітна дівчинка, така гарна та ніжна...»

Відповідь: Г.-Х. Андерсен «Дюймовочка».

Ведуча: Ви пройшли останнє завдання! Вручаю вам останнє, ключове слово, а ваше завдання – скласти з усіх 5-ти зібраних частин зачароване речення. Якщо називаєте вірно – скринька зі скарбами ваша!

(діти складають чарівне речення)

Відповідь: «Казка маленька, а розуму багато вчить»

Ведуча: Ви пройшли довгий та цікавий шлях казковими країнами, згадали багато казок, перевірили свої знання та добре натренували пам’ять! 

Казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні, вивчайте їх і переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують нас і вчать, як треба жити по правді.

 

Не можем без казки у світі ми жити,

Бо казка нас вчить, як потрібно дружити,

Як зло подолати, як хитрих провчити.

Як чуйних і добрих, й сміливих любити.

Як добре, що казка усіх нас зібрала,

Дорослих і діток разом поєднала.

Гукайте іще нас з собою в мандрівку –

Ми знову прийдемо до вас на підтримку.

(Урочисте вручення скриньки зі скарбами)

Ведуча: Книги завжди допомагають зрозуміти світ, пізнати себе, читаючи їх ви станете розумнішими та добрішими. А наша бібліотека завжди чекає вас до себе у гості. Приходьте! З радістю будемо вітати вас!

 

 

docx
Додано
1 квітня 2021
Переглядів
5516
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку