Тема: Дружба
Мета: Допомогти учням розібратися у поняттях “ друг ”, “ товариш ”, “ приятель ”. Поговорити про дружбу. Виховувати бажання бути чуйними й уважними до своїх товаришів, бути самому справжнім другом.
Обладнання: Запис пісні справжній друг, плакат Карлсона, індивідуальний роздатковий матеріал.
Хід заняття
I етап Організаційний момент
Тому, хто з тобою поруч посміхнись ( 2 рази )
Незалежно від раси і від кольору очей
Тому, хто з тобою поруч посміхнись.
Тому, хто з тобою поруч руку дай ( 2 рази )
Незалежно від раси і від кольору очей
Тому, хто з тобою поруч руку дай.
Того, хто з тобою поруч обніми ( 2 рази )
Незалежно від раси і від кольору очей
Того, хто з тобою поруч обніми.
( “ Мікрофон ” – передаючи мікрофон діти по черзі висловлюють свою думку на рахунок даного запитання – кожен з них виокремлює по одній рисі характеру, що притаманна другові ).
добрим чуйним
турботливим чесним
відкритим щирим
уважним надійним
люб’язним красивим…
Отже, перед нами постав портрет найкращого друга. А як, на вашу думку, хто з казкових чи мультиплікаційних героїв є прикладом справжнього друга(діти висловлюють власні припущення ).
На дошці з’являється зображення Карлсона із названими
якостями характеру навколо
Дружба – це коли люди хочуть бути разом, коли вони цікавлять одне одного, довіряють одне одному.
Енергізатор “ Іподром ”
Енергізатор – це звичайною мовою фізкультхвилинки. Дані події відбуваються на іподромі – де ми можемо зустріти коней. На іподромі коні біжать – діти імітують біг коня. На шляху коня зустрічаються бар’єри – діти за допомогою рук імітують стрибок через бар’єр, а також бар’єр з водою – діти повторюють попередні рухи, додаючи присід із закритим носом. Обов’язковими є трибуни – глядачі, почувши це слово діти піднімають руки вгору і машуть із сторони в сторону. Серед глядачів сидить мама – почувши слово мама, діти машуть однією рукою і промовляють “ Привіт, мамо! ”. І на фініші коней зустрічають кореспонденти – почувши слово фініш діти імітують готовність до фотографування.
Біжимо, біжимо, біжимо - бар’єр,
Біжимо, біжимо, бар’єр з водою
Біжимо, біжимо, біжимо – трибуна
Біжимо – мама, біжимо, біжимо
Біжимо – фініш….
II етап Основна частина
2.1 Ситуація “ Двоє друзів ”
- Як ви гадаєте, чому Франк так відповів?
2.2 Ситуація “ Приятелі і ведмідь ”
- А як поступили б ви, потрапивши у подібну ситуацію?
- Чи були хлопці справжніми друзями?
Висновок: Дружбу можна створювати, зміцнювати, зруйнувати.
Дружба залежить від наших якостей і якостей наших друзів.
Справжня дружба –коли поважають права друга.
2.3 Енергізатор
В ході жеребкування учні поділяються в групи по два. На двох учням дається маркер, тримаючись вдвох за один маркер і не домовляючись попередньо учні намагаються намалювати що – небудь.
III етап Кооперативне навчання
( за допомогою різних геометричних фігур діти поділяються на чотири команди )
Складання загальних правил дружби:
2.4 Мої враження від заняття
Діти, перед вами два дерева – чорне і червоне. На цих деревах давайте залишимо своє враження від побаченого і почутого: якщо заняття вам сподобалось, то свій листочок залиште на червоному дереві, якщо ж заняття не припало вам до душі, то свої враження ви залишаєте на чорному дереві.
V етап Підсумок заняття
Давайте завершимо наше заняття чудовою дитячою пісенькою про дружбу
Справжній друг
Дружба віддана не зламається,
Не розклеється від дощу і хуг.
Друг в біді не лишить,
Щирим словом втішить –
Отакий він незрадливий,
Справжній друг!
Ми посваримось – і помиримось,
“ Нерозлийвода ”, - кажуть всі навкруг.
В день чи в ніч негожу
Друг мені поможе, -
Отакий він незрадливий, справжній друг!
Друг завжди мене прийде виручить,
Він не жде подяк і не жде послуг.
Буть комусь в пригоді
В будь – якій негоді –
Отакий він незрадливий, справжній друг!